Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki akumulator kupić do Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Centra inną droga. To co oni teraz wyprawiają to masakra jakaś. Maks pół roku po gwarancji wszystko pada. A jak padnie w trakcie to i tak zwalą na winę użytkownika. Warty niby nie polecają ale ja nigdy ich aku nie miałem. Co Ci daje pokrowiec? Chyba tylko ograniczenie wilgoci. No chyba , że masz podgrzewany :wink:

Edytowane przez Mesiah
  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Skoro tak myślisz o pokrowcach, temperaturze, pojemności itp. Pokrowiec tylko dobry to stałe warunki termiczne. Ale mniejsza z tym. Zamiast pokrowca lepiej lazic do piwnicy. [emoji12]

Opublikowano

Nie ja myślę tylko mądrzy ludzie tak myślą. Podobno nic nie dają. Latem jak jest upał i aku jest blisko silnika to można deko zbić temperaturę. No ale zimą nic nei daje prócz jak pisałem mniejszej wilgoci w środku. Sam pokrowiec nie grzeje jak i aku nie grzeje. Dobre podszybie żeby klemy nie stały w wodzie czy tam lodzie i tyle. Co do piwny to wyniesienie aku do ciepłego przy -15/20 stopniach nie zastąpi Ci żaden pokrowiec.I nie mam piwnicy ;) Auto trzymam ok 3m od wejścia do domu także jego noszenie mi nie zaszkodzi. Tylko , że żadnej zimy tak nie robiłem bo nie widziałem sensu. Teraz jak kupie nowe aku kupię też pokrowiec. Niech ma. Może faktycznie będzie lepiej dla niego.

Opublikowano

Temat pokrowców był już wałkowany 100 razy i ja, jak i większość osób jestem ich przeciwnikiem ponieważ nie dają nic dobrego, a nawet spotkałem się z opiniami, że źle wpływają na pracę akumulatora.

A to cytat z innego forum:

Nie ma 100%-owej reguły. Czasami kupisz markowy akumulator i wytrzyma on 3 lata, a czasami kupisz shit z marketu typu Bottari i wytrzyma on 8 lat. Jeśli mogę coś doradzić, to dobrze jest wybierać marki spoza I ligi - Banner, Jenox, ZAP, Sznajder - oni sie starają i ich baterie często osiągają przebiegi, w które aż trudno uwierzyć. Z kolei takie marki jak Bosch czy Varta myśla, że już NIC NIE MUSZĄ i dlatego ich akumulatory często rozczarowują...

Myślę, że autor powyższego tekstu ma sporo racji w tym co pisze.

Opublikowano (edytowane)

Ta Banner był dobry a Zap to dopiero masakra. Załamanie, czytaj inne forum bo coś słyszeli ale...

Co do pokrowca, aku w czasie ładowania też wytwarza ciepło, skutek uboczny, dobrze jak i na parę godzin się zatrzyma w śpiworek. Niech każdy robi jak uważa.

Edytowane przez POWER-KRIS
Opublikowano

Nie no to 100% prawda. Ciepło zatrzyma na 2-3 godz. Jeśli ktoś często zimą robi krótkie odcinki to jak znalazł. Po nocy wyjdzie na jedno i to samo. O negatywnych wpływach pokrowca na aku nie słyszałem. Chyba , że upalnym latem aku się za bardzo grzeje. No ale zdjąć po zimie pokrowiec i założyć go jesienią to 10 min roboty w roku.

Opublikowano

Ogólnie zawsze używam pokrowca i nigdy nie miałem problemów z żadną Centrą. Ot może dlatego że w pokrowcu, a może że ładowanie jest jakie ma być.

Nawet Skoda ma fabryczny kuferek.

Opublikowano

Ktoś słyszał o Varta perion 74ah? To jakiś śmietnik robiony na licencji czy jak? Mam go w swojej astrze 1.7d która idzie na złom. Jeździ ok 4-5 lat i żadnych z nim problemów nie było. Wszystkie nalepki odpadły z wyjątkiem PERION. Myślałem , że to jakiś chinol. Wpisuje w google a tu Varta wyskakuje.

Opublikowano

Dziś każda firma zrobi co chcesz pod jaką nazwa chcesz. Aku centry, Varty i inne są w dziadoskich wersjach robione dla sieci chandlowych i może na varcie pisać biedronka. Ale w 99% to najtańszy złom do konkurencji z tanimi Chinami. Czemu mają oddać rynek syfu bez walki?

Opublikowano (edytowane)

Jeśli ktoś często zimą robi krótkie odcinki to jak znalazł

Czy aby na pewno ? Robiąc krótkie odcinki pokrowiec nawet nie zdąży się nagrzać od silnika ani nawet od akumulatora jeśli on rzeczywiście się nagrzewa podczas swojej pracy. Jeśli pokrowiec działa jak termos to działa to w obie strony. Może i trzyma ciepło jakiś czas po wyłączeniu silnika, ale trzyma również chłód nagromadzony przez noc/czas postoju. Jeśli auto robi krótkie dystanse to wg mnie w zimowe dni pokrowiec trzyma tylko niska temperaturę w środku :/

Ps. Nie chcę nikogo przekonywać, ze mam w 100% rację ani kłócić się, że jest inaczej :) takie jest po prostu moje zdanie.

Edytowane przez stawek1
Opublikowano

Dziś każda firma zrobi co chcesz pod jaką nazwa chcesz. Aku centry, Varty i inne są w dziadoskich wersjach robione dla sieci chandlowych i może na varcie pisać biedronka. Ale w 99% to najtańszy złom do konkurencji z tanimi Chinami. Czemu mają oddać rynek syfu bez walki?

Coś w tym jest. Jak wyjąłem go z auta to się przeraziłem. Ten Perion jest o minimum 1/3 lżejszy od GM który ma mniejszą pojemność.

Opublikowano

Czy aby na pewno ? Robiąc krótkie odcinki pokrowiec nawet nie zdąży się nagrzać od silnika ani nawet od akumulatora jeśli on rzeczywiście się nagrzewa podczas swojej pracy. Jeśli pokrowiec działa jak termos to działa to w obie strony. Może i trzyma ciepło jakiś czas po wyłączeniu silnika, ale trzyma również chłód nagromadzony przez noc/czas postoju. Jeśli auto robi krótkie dystanse to wg mnie w zimowe dni pokrowiec trzyma tylko niska temperaturę w środku :/

Ps. Nie chcę nikogo przekonywać, ze mam w 100% rację ani kłócić się, że jest inaczej takie jest po prostu moje zdanie.

Dokładnie, nie przekonuj, bo z racją jest jak z d*pą, każdy ma własną.

Temat pokrowców w tym wątku już wyjaśniałem, ale wkleję swoją wcześniejszą wypowiedz, żeby co niektórzy nie tworzyli nowych teorii spiskowych, wszak zima się zbliża:

Największy kit powtarzany drogą pantoflową i przekazywany przez sprzedawców tego typu szmatek. Producenci samochodów, np Opel (niektóre modele Astry, Vectry oraz Omegi), Skoda (niektóre modele Fabii, Octavii) lub VAG-i (niektóre modele Polo, Golfa, Passaty) oraz wielu innych producentów zakładają fabrycznie na akumulator IZOLACJĘ TERMICZNĄ. Jednak nie jest to "ocieplacz", a izolacja termiczna przed wysoką temperaturą. Te izolacje spotkamy najczęściej w modelach samochodów, gdzie akumulator znajduje się w bliskiej odległości bloku silnika lub elementów układu chłodzącego, jeśli nie ma między akumulatorem a silnikiem lub elementem układu chłodzącego żadnej trwałej przegrody (nie mam tu na myśli plastikowych osłon).

Jeśli mocno rozładujecie akumulator i zostawicie go na mrozie, to taki akumulator zamarznie, i nie ma tu znaczenia fakt, że macie taki "pseudo-ocieplacz", styropian, gąbki, pianki czy inne szmatki, jakie spotykają moi współpracownicy przy wymianie akumulatorów. Kolejną rzeczą jest to, że prawie wszystkie "ocieplenia" akumulatorów roboty własnej, w odróżnieniu od fabrycznych izolacji termicznych, są stworzone przez kierowców z materiałów łatwopalnych i w sposób, który nie zapewnia należytej wentylacji. Wszystko to, mimo, że bardzo sporadycznie, grozi albo zapaleniem samochodu albo wybuchem akumulatora, które widziałem w ciągu swoich 15 lat w branży już dwukrotnie, gdy klienci chcieli złożyć reklamacje, że im nasze akumulatory z gamy osobowych spowodowały wybuch pod maską :polew:

Jeśli już bardzo chcecie taką izolację, to szukajcie fabrycznych od innych modeli samochodów lub kupujcie te, które mają gwarancję, że nie są łatwopalne a potem sprawdzajcie, żeby nie były zbyt szczelne.

Opublikowano

No to potwierdza się to co pisałem. Stosowane tylko w przypadku bliskości z wysoką temp. W ich magiczne właściwości nigdy nie wierzyłem.

Opublikowano

Koledzy miał ktoś z was do czynienia z akumulatorem Voltmaster (centra) ?

Opublikowano

Koledzy miał ktoś z was do czynienia z akumulatorem Voltmaster (centra) ?

No pewnie, codziennie widzę je w pozycjach magazynowych na kompie. :grin:

Produkt Exide biorący udział w sektorze tanizny. Markowi producenci nie odpuszczają także tego segmentu.

Opublikowano (edytowane)

Hej, pada beteria, zaczyna sypać błędami elektryki. Obecnie siedzi Kager 5 > lat.

Doradzcie proszę co kupić na podmiankę, jakieś konkretne marki/symbole.

Wlepa bagażnika: J0R: akumulator380 A (80 Ah)

Z góry dzięki za sugestie

Edytowane przez Cezarrr
Opublikowano

A ja zamiast pokrówców i zamiast wymontowywania akumulatora na noc mam dla Was lepszy sposób. Tezba mieć jakiś w miarę przyzwoity stary akumulator w ciepłym miejscu, od czasu do czasu go podładować i trzymac w pogotowiu. Jak przyjdzie mróz -20st C to przynieść go z piwnicy, podłączyć do tego akumulatora który siedzi pod maską i startować na dwóch akumulatorach - na pewno będzie lepiej niż ocieplanie styropianem. Ten "ciepły" nawet jeśli już jest stary i tylko w połowie sprawny, to uzupełni ten zimny akurat o tę brakującą na mrozie połowę :)

Ale zdaję sobię sprawę, że po kolejnych 15 stronach tego wątku znowu rozgorzeje dyskusja o ocieplaczach...

Opublikowano

Ja ostatnio kupiłem stą http://www.motocentrum.pl/akumulator,opel,vectra-c,1-9-cdti-150km,84-4865-17942-100042,kp akumulator Centry 71Ah bo nie chce mieć problemów z odpalaniem w zimie. Słyszałem jednak bardzo różnie opinie o tej firmie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...