Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki akumulator kupić ? od A do Z


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Nie, zakoduj na 110, akumulatory zwykle mają kilka% więcej pojemności jak producent deklaruje. Ta zakodowana pojemność pozwala jedynie BCM wyliczyć kiedy będzie on do wymiany (ilość cykli rozładowania).

Edytowane przez Langista
  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
40 minut temu, Langista napisał(a):

jedynie BCM wyliczyć kiedy będzie on do wymiany

BCM nie ma nic do aku. W C6 jest od tego sterownik 61, to on zarządza akumulatorem i energia w aucie :wink:

Opublikowano

Muskel1, sterownik 61 masz na myśli w VCDS? Bo owego nie mam. 

 

Dotąd miałem ustawiony na 95ah i codziennie 2 paski naładowania mi spadały. Czasem więcej czasem mniej. 

 

Teraz jak przestawiałem w VCDS 95>110ah z 90% podskoczyło mi na 100 momentalnie (silnik był wyłączony i nie ładował). 

 

Myślicie, że to wina zakodowanego 95ah, że akku się rozładowywał (bo go do 100ah nie doładowywało)? 

Opublikowano
2 godziny temu, golfagn napisał(a):

Wymieniłem go na zwykły 100ah.

Zwykły w C6 z Twoim silnikiem był 110Ah.

Opublikowano
7 minut temu, golfagn napisał(a):

sterownik 61 masz na myśli w VCDS? Bo owego nie mam. 

Bo w poliftowej C6 kodujesz nowy aku w 19.

Opublikowano
18 minut temu, pelonek1 napisał(a):

Zwykły w C6 z Twoim silnikiem był 110Ah.

Miałem oryginalny 92Ah i taki mam wpisany w kodach wyposażenia auta (J0B) 520 A (92 Ah) battery. 

 

Sugerujesz, żebym zmienił na jeszcze większy (110Ah) czy powrócić do AGM 92Ah? No ale nowy AGM to minimum 900PLN, nie uśmiecha mi się to.

 

 

Opublikowano (edytowane)

Najlepiej jakbyś miał takie samo kodowanie jak masz akumulator, jak masz teraz 100Ah to Ci nie podpowiem które kodowanie wpisać (czy od mniejszej czy od większej pojemności) bo w swojej C6 100Ah nie zakodujesz.

Edytowane przez pelonek1
Opublikowano
47 minut temu, golfagn napisał(a):

Dotąd miałem ustawiony na 95ah i codziennie 2 paski naładowania mi spadały.

Zakodowałeś mu po wymianie nowy numer fabryczny? Jak nie to ja bym zmienił kodowanie na 95 Ah i zakodował nowy numer fabryczny i powinno być ok.

Opublikowano

Powinieneś wtawić AGM a nie zwykły.

Opublikowano
59 minut temu, pelonek1 napisał(a):

Bo w poliftowej C6 kodujesz nowy aku w 19.

No tak, nie zwróciłem uwagi, że to już polift. W takim razie regulator aku jest już w Gateway 😉

Opublikowano

Nie mniej ten Aku bardzo szybko padnie bo to nie AGM.l, niezależnie od tego jak będzie zakodowany.

Opublikowano (edytowane)

Dotąd jeździłem na ustawieniu 95Ah, teraz zmieniłem na 110 i zobaczę co będzie się działo. 

 

Jak nie będzie dobrze działało to kupie AGM.

 

pelonek1 Tak, zmieniłem mu numer fabryczny. 

 

Nie wspomniałem, że akku wymieniłem już prawie 2 lata temu. Zaryzykowałem wiedząc na co się pisze nie kupując AGM.

 

Największą wadą kwasowego jest to, że kapał kwas z otworu wentylacyjnego na boku akumulatora. 

Wydaje mi się, że to wina mojego stylu jazdy: bardzo dynamicznie po zakorkowanym mieście i szybko po autostradzie. Płyn w momencie ruszenia "chlupał" w środku na ściankę i kapał przez odpowietrznik na zewnątrz. A tego bym uniknął w AGM, ale nie wiedziałem wtedy.

Akku jakiś czas temu sprawdzałem u specjalisty i był w bdb stanie, ładowanie też tak jak trzeba. 

Na początku przez jakiś czas jeździł jako zakodowany AGM. Może go wtedy przeładowało?

Edytowane przez golfagn
Opublikowano

akku w Twoim aucie ma byc po nr VIN a nie po Twoim widzimisie

Opublikowano
8 minut temu, Dev napisał(a):

akku w Twoim aucie ma byc po nr VIN a nie po Twoim widzimisie

Teraz już wiem :) Czas zapłacić za błędy :D 

Opublikowano

To jak jeździłeś nie ma nic do rzeczy, otwór wentylacyjny nie przepuszcza kwasu, a przynajmniej nie powinien, chyba że w fabryce go źle poskładali. Można powiedzieć że AGM jest bardziej odporny na miejską jazdę, czyli krótkie ładowanie i rozładowanie mu nie szkodzi, zwyczajnie przystosowane pod dzisiejsze realia większych miast. Kwasowy potrzebuje dłuższej jazdy żeby się podładować i jak robisz krótkie odcinki to prawidłowo pokazywało Ci, że akumulator mógł być nie doładowany.

Opublikowano (edytowane)

Codziennie robiłem po ok 30km minimum. Zmierzyłem poziom kwasu, jest idealny. Chyba przepełnili w fabryce bo nic nie dolewałem.

 

Wydaje mi się, że odpowietrznik to chyba otwór bezpośrednio w komorze tylko w środku filtr jest. Sprawdzę jeszcze. 

 

Na razie po przestawieniu z 95Ah na 110 jest lepiej. Poziom akku nie spada, ale to obserwacje dopiero po 1 dniu.

 

Jak tylko ten akku zdechnie lub będzie słabszy to podmieniam na AGM.

Edytowane przez golfagn
Opublikowano

Teraz pytanie : masz tam elektrolit, czy już trochę wodę, trochę elektrolit. Warto by było pojechać gdzieś na sprawdzenie gęstości tego kwasu, granice 1,25-1,4 są ok, chociaż do 1,4 to raczej zwykły kwasowy się nie zbliży.

Opublikowano

Mam aerometr, będę miał czas to zmierzę. Ale pomiar obciążenia itp wypadł idealnie, więc nie spodziewam się nic dziwnego.

Opublikowano

Witam 

Potrzebuje wymienić Aku u żony,jak sprawdzić co producent zaleca do tego modelu,dzwonić do ASO?

Ten obecny wydaje się coś za duży jak na klekota (110)

IMG_20240315_080911_002.jpg

Opublikowano (edytowane)

Po VINie. Z resztą 110 Ah wcale nie jest za duży do Diesla.Jest  moim zdaniem taki, jaki powinien być.

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...