Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki akumulator kupić ? od A do Z


mariusz-ysko

Rekomendowane odpowiedzi

ach te podlaskie mrozy :decayed:, jak aku slaby to rozrusznik troszkę słabiej kreci, po podpięciu kabli kreci normalnie i pali normalnie, świeczki grzeje raz, po prostu większy mrozik i akumulator daje pupy co tu magikować heh

Dokładnie jak piszesz aku sie wysrał, w dieslu jest duze sprężanie i trzeba sporego prądu rozruchowego, a w dodatku gęstszy olej. Ale nie ma co sie martwić masz zdrowy silnik jak startuje w takie mrozy :good:

ps. sprawdzałes ładowanie i poziom elektrolitu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

44Ah może być za mały. Mam włożony aku. z Opla Vectry A 2.0 8v i przy zapalaniu przygasają kontrolki na liczniki. Akumulator jest firmy Bosch i ma ok 2 lat.

Vectra A z silnikiem jaki piszesz c20nz ma alternator 70A a producent przewiduje do tego silnika aku 50Ah.

Moze masz zwarcie na rozruszniku albo już łożyska są w nim do wymiany. A ładowanie sprawdzałeś?

Akurat boscha tu nie polecam po Boschu to juz tylko legenda zostaje i nic więcej.

Co do oznaczenia silnika Opla Vectra 2.0 8v to nie jest NZ tylko NE.

A ładowanie mam prawidłowe, zarówno w Oplu jaki w Audi, rozrusznik kręci bez problemu, a co do łożyska w alternatorze to jeszcze nie zaglądałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44Ah może być za mały. Mam włożony aku. z Opla Vectry A 2.0 8v i przy zapalaniu przygasają kontrolki na liczniki. Akumulator jest firmy Bosch i ma ok 2 lat.

Vectra A z silnikiem jaki piszesz c20nz ma alternator 70A a producent przewiduje do tego silnika aku 50Ah.

Moze masz zwarcie na rozruszniku albo już łożyska są w nim do wymiany. A ładowanie sprawdzałeś?

Akurat boscha tu nie polecam po Boschu to juz tylko legenda zostaje i nic więcej.

Co do oznaczenia silnika Opla Vectra 2.0 8v to nie jest NZ tylko NE.

A ładowanie mam prawidłowe, zarówno w Oplu jaki w Audi, rozrusznik kręci bez problemu, a co do łożyska w alternatorze to jeszcze nie zaglądałem.

:embarrassed: ale wpadka z tymi oznaczeniami dzięki za poprawienie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja bateryjka też powoli kończy swój żywot :disgust: Czy do V6-ki 2.6 wystarczy 56Ah z rozruchem 480A?

Konkretnie myślę nad takim http://moto.allegro.pl/item866770921_akumulator_kager_56ah_480a_l_wysylka_caly_kraj.html

Co powiecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.allegro.pl/item886556556_akumulator_moll_12v_50ah_510a_poznan.html

Bardziej polecam tą firmę aku w tych samych pieniądzach a jakośc nieporównywalna.

Zobacz w kodach wyposażenia jaki masz aku i bedzie jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz w kodach wyposażenia jaki masz aku i bedzie jasne.

W kodach wyposażenia mam 340A 70Ah :blink:

Muszę zakładać taki duży czy bez obaw można mniejszy? A co do aku Kagera (niby robiony na licencji Bosha) - może być kiepski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz w kodach wyposażenia jaki masz aku i bedzie jasne.

W kodach wyposażenia mam 340A 70Ah :blink:

Muszę zakładać taki duży czy bez obaw można mniejszy? A co do aku Kagera (niby robiony na licencji Bosha) - może być kiepski?

muisz zakladac taki jaki ma być.

bierz Futurę: http://moto.allegro.pl/item891012356_akumulator_centra_futura_72ah_720a_prawy_plus_gw.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam, wg kodów: J0R = bateria 80 (80 Ah) i 8GU = Alternator 140 wybrałem:

Centra futura 77Ah 760 A (EN) wymiary 278x175x190mm -->cena 376zł w Makro

Różni się od oryginalnego (Moll 80Ah od nowości) wymiarem 278mm, wcześniej był 315mm, montaż bezproblemowy. Co do odłączenia aku, nie było żadnych niespodzianek, jedynie co to świeciła się kontrolka ESP, ale zgasła sama po przejechaniu kilku metrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym jaki był/jaki powinien być napisane jest w kodach wyposażenia auta. (naklejka w miejscu na koło zapasowe, albo w książce serwisowej).

Za słabym aku można zepsuć regulator napięcia i zagotować aku, a za duży będzie nie doładowany i szybko będzie można go sobie włożyć w ....

No wreszcie jakaś nowatorska teoria elektryczna.......... :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dziś padł mi AQ. Sprawdziłem i mam Moll'a 380 A 80Ah. Zobaczyłem też nr 8E0 915 105 C

Czy to może oznaczać że mam ten akumulator od nowości? Ten nr wygląda mi na nr części z ETKI, a może się mylę?

Przypuszczalnie tak na minusowym słupku powinna być wybita data jego produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc dziś sprawdziłem kody wyposażenia:

J0R = Battery 380 A (80 Ah)

8GL = Alternator 120 A

niestety nie mogę odnaleść daty jego produkcji.

Przeszukuje allegro i natknąlem się na

Moll 85Ah 710 A - http://www.allegro.pl/item878406845_moll_m3_plus_85ah_zabrze_katowice_sklep.html

Varta 85Ah 800 A - http://www.allegro.pl/item895009300_akumulator_varta_silver_dynamic_85ah_85_wroclaw.html

tylko zastanawiam się czy nie za duże te aku. Podobno 10% jest tolerancji więc 85Ah mieści sięw granicach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miesci sie. ja mam taka oferte dla ciebie:

http://www.allegro.pl/item891019725_akumulator_centra_futura_77ah_760ah_prawy_plus_gw.html

masz miec rozruch 380 A wg DIN czyli jakies 630 A wg EN. ta futura bedzie idealna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy a ja u siebie w ADR mam akumulator 85Ah czy nie jest on za duży ?

alternator mam 90A

masz dwa razy za duzy akku.

w kodach wyposażenia jest ten 44ah ale taki to montują w tico

i w ADRach. wiekszy jest zbędny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy a ja u siebie w ADR mam akumulator 85Ah czy nie jest on za duży ?

alternator mam 90A

masz dwa razy za duzy akku.

w kodach wyposażenia jest ten 44ah ale taki to montują w tico

i w ADRach. wiekszy jest zbędny.

Właśnie jak pisze poprzednik ja miałem taki nominalny ale po 13 latach nie dał rady już na tych mrozach i wymieniłem na MOLL 46Ah, bo akurat sprzedawca nie miał 44 no ale mieści się to w tolerancji :tongue4:

Tylko się zastanawiam po jakiego grzyba ktoś wsadził tak duży aku chyba, że jeździł na rozruszniku do pracy :polew: :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...