Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki akumulator kupić ? od A do Z


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

przyszedł czas i na mnie ;/ centra plus wytrzymała mi 8 lat i w niedziele padł na raz. Varta ; Bosh czy Fiamm? A może ZAP? Bo centra to już nie ta centra

  • Odpowiedzi 2.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Varta ; Bosh czy Fiamm? A może ZAP? Bo centra to już nie ta centra

Wszystko oprócz ZAP-a.

Opublikowano

ZAP jakieś ZDZ lub ZSZ w Piastowie, co oni tam mogą osiągnąć? Masakra.

Opublikowano

Wczoraj wróciłem do kraju i nie mogłem odpalić auta. Z tego co ojciec mi mówił to próbował kilka razy go podładować, ale jak widać aku już do niczego się nie nadaję. Tak przy okazji czy to normalne jest, że przy padniętym aku pali się kontrolka abs oraz miga ikonka hamulca ręcznego?

Ojciec namawia mnie na aku firmy Kager. Warte to coś?

Opublikowano

Wczoraj wróciłem do kraju i nie mogłem odpalić auta. Z tego co ojciec mi mówił to próbował kilka razy go podładować, ale jak widać aku już do niczego się nie nadaję. Tak przy okazji czy to normalne jest, że przy padniętym aku pali się kontrolka abs oraz miga ikonka hamulca ręcznego?

Ojciec namawia mnie na aku firmy Kager. Warte to coś?

Bardzo mocne rozładowanie akumulatora, gdy napięcie spoczynkowe spada poniżej 11,50V lub np. zwarcie w ogniwie, gdzie napięcie spada do poziomu około 10,50V może być powodem wywalania na tablicę różnych błędów. W niektórych pojazdach nie działają zamki centralne, w innych nowszych modelach aut mogą nie działać różne funkcje modułu komfortu, zależnie od modelu auta. Jest to całkiem normalne.

KAGER to tylko naklejka dystrybutora dla NO-NAME koncernu Johnson Controls, producenta Varty. To jest najniższa półka jeśli chodzi o akumulatory. Ten sam produkt w innej naklejce to np. : 4MAX, DYNAMIC, SAKURA, AKCEL, MAXIS i jeszcze ze dwadzieścia innych nazw bym znalazł. Nie będą one drogie, do diesla 72Ah, 74Ah to koszt około 210,00PLN do 220,00PLN, 80Ah to rząd wielkości 240,00PLN w górę.

Opublikowano

Wg kodów wyposażenia:

pojemność aku: 70Ah

prąd alternatora: 120A

Co do firm, to Centra Futura bądź Varta seria Silver.

Jaka pojemność lepsza, 72 czy 64Ah?

Opublikowano

Masz benzynę, wszystko z serii Varta Silver czy Centra Futura powyżej 60Ah już z automatu masz z zapasem.

Opublikowano

jaki akumulator w miejsce seryjnego J0L

Opublikowano

Wczoraj wróciłem do kraju i nie mogłem odpalić auta. Z tego co ojciec mi mówił to próbował kilka razy go podładować, ale jak widać aku już do niczego się nie nadaję. Tak przy okazji czy to normalne jest, że przy padniętym aku pali się kontrolka abs oraz miga ikonka hamulca ręcznego?

Ojciec namawia mnie na aku firmy Kager. Warte to coś?

Bardzo mocne rozładowanie akumulatora, gdy napięcie spoczynkowe spada poniżej 11,50V lub np. zwarcie w ogniwie, gdzie napięcie spada do poziomu około 10,50V może być powodem wywalania na tablicę różnych błędów. W niektórych pojazdach nie działają zamki centralne, w innych nowszych modelach aut mogą nie działać różne funkcje modułu komfortu, zależnie od modelu auta. Jest to całkiem normalne.

KAGER to tylko naklejka dystrybutora dla NO-NAME koncernu Johnson Controls, producenta Varty. To jest najniższa półka jeśli chodzi o akumulatory. Ten sam produkt w innej naklejce to np. : 4MAX, DYNAMIC, SAKURA, AKCEL, MAXIS i jeszcze ze dwadzieścia innych nazw bym znalazł. Nie będą one drogie, do diesla 72Ah, 74Ah to koszt około 210,00PLN do 220,00PLN, 80Ah to rząd wielkości 240,00PLN w górę.

Podziękował. Po wymianie na bosch s5 wszystko jest w normie, nic się nie świeci, nic nie miga. Jedynie pozycja z wrażenia się spaliła :grin: .

Opublikowano

Właśnie wczoraj praktycznie padła moja 3 letnia centra futura 74ah - i nie polecam tego aku nikomu. Od początku kręciła autem bez szału, działała poprawnie ale stary aku jak był sprawny dużo lepiej kręcił. Pojemność producenta to jedna wielka ściema - po niecałym roku jak mi się rozładował udało się w niego wpompować tylko 46Ah, po dwóch latach 36Ah, wczoraj padł podczas robót przy aucie i podczas ładowania przyjął już tylko 26Ah. Wszystkie rozładowania do zera były przypadkowe podczas zostawienia np radia w środku, było ich w sumie 3 i nigdy napięcie nie spadło na aku poniżej 11.9v a po rozładowaniu od razu wędrował pod prostownik. Dodam że oczko świeciło na zielono tylko po zakupie, potem nawet po naładowaniu prostownikiem nie było nigdy zielone, ładowanie w aucie sprawne, wielokrotnie sprawdzane.

Zastanawiam się nad bannerem, bo jakoś do mnie po tej centrze nie przemawiają już te popularne marki jak centra bosch czy varta.

Opublikowano

Rozładowania maksymalne to amen dla aku. Kulawy prostownik to następny problem. Od 15 lat używam tylko futur i żadna nie padła.

Opublikowano

Prostownik to może niedokładnie powiedziane - ładowarka modelarska do wielu rodzajów ogniw, z pomiarem napięcia, ustawianiem prądu ładowania, pomiarem pojemności itd. Nie używam prostowników a ładowarka ta jest na pewno dużo lepsza od większości prostowników na rynku. Ładuję prądem 3A.

Jak wspomniałem - jak widziałem że po rozładowaniu auto niemrawo kręci aku wyciągałem do doładowania. Wątpię żeby takie rozładowanie aż tak wpłynęło na pojemność aku, Poprzedni aku "po niemcu" pojemność miał niewiele mniejszą od fabrycznej mimo że był stary i przeżył dużo więcej rozładowań do zera. Wymieniłem go bo podczas odpalania auta miał za duże spadki napięcia - resetowało zegarek, Oddałem znajomemu do mniejszej benzyny i jeździ tam do dziś...

Centra nie resetowała zegarka, nie resetuje do tej pory ale kręci gorzej niż tamten i od początku kręciła gorzej, Zielone oczko znikło po tygodniu używania i już się nigdy nie pojawiło. Nawierciłem ostatnio wieczko nad celami i w wszystkich jest prawidłowy stan elektrolitu. Nie mam pojęcia czemu tak padła. Wiem za to po lekturze internetu że obecnie to żadna nowość że centry padają - że to nie to samo co kiedyś.

Opublikowano

Ładować należy prądem 1/10 Ah czyli 7A w twoim przypadku. Nie doładowałes go w takim razie.

Ja używam mikroprocesorowego do 180Ah max i brak problemów. Jak obserwowałem zaczyna nisko później 8A i kończy nisko na wyższym napięciu.

Opublikowano

No nie do końca. Mniejszy prąd jest lepszy dla aku, a to co podałeś to jest maksymalny prąd ładowania zalecany przez producentów. Przy mniejszym prądzie akumulator po prostu będzie się dłużej ładował. Centra pod koniec ładowania już bulgotała więc nie mów że była niedoładowana.

Opublikowano (edytowane)

panowie po wlepce wychodzi że powinienem mieć aku 95Ah i takowy siedzi tam od nowości moll 95Ah 760A i mam dylemat co kupić doradzcie altek 200A

http://allegro.pl/akumulator-bosch-s5-85ah-800a-p-silver-3-lat-gwar-i4648379244.html

http://allegro.pl/akumulator-bosch-s4-95ah-830a-p-l-silver-3l-gwar-i4584877974.html

czy może varte blue dynamic 95Ah 800A

chyba że macie jakieś lepsze sprawdzone

nie mogę się doszukać czy ktoś wypowiadał się na temat akumulatorów Gigawatt ktoś użytkuje takową firmę

http://allegro.pl/akumulator-bosch-s4-gigawatt-95ah-800a-p-3-l-gwar-i4643114138.html

biorę pod uwagę jeszcze autocrafta

http://allegro.pl/akumulator-95ah-autocraft-830a-i4667970342.html

do soboty muszę kupić więc liczę na podpowiedzi

Edytowane przez mAti_brd
Opublikowano

Cofnij do #1398 po co pisać mam 100 razy to samo. [emoji12]

760A to mam z 85Ah.

Opublikowano

Jak wspomniałem - jak widziałem że po rozładowaniu auto niemrawo kręci aku wyciągałem do doładowania. Wątpię żeby takie rozładowanie aż tak wpłynęło na pojemność aku, Poprzedni aku "po niemcu" pojemność miał niewiele mniejszą od fabrycznej mimo że był stary i przeżył dużo więcej rozładowań do zera. Wymieniłem go bo podczas odpalania auta miał za duże spadki napięcia - resetowało zegarek, Oddałem znajomemu do mniejszej benzyny i jeździ tam do dziś...

Centra nie resetowała zegarka, nie resetuje do tej pory ale kręci gorzej niż tamten i od początku kręciła gorzej, Zielone oczko znikło po tygodniu używania i już się nigdy nie pojawiło. Nawierciłem ostatnio wieczko nad celami i w wszystkich jest prawidłowy stan elektrolitu. Nie mam pojęcia czemu tak padła. Wiem za to po lekturze internetu że obecnie to żadna nowość że centry padają - że to nie to samo co kiedyś.

Pierwsza Futura zakupiona w 2009 roku sprawowała się b.dobrze przez cały okres gwarancji, obecna nie ma tego powera przy kręceniu. Także jakość już nie ta sama co kiedyś, jedyny plus to 3lata gwarancji no i Centry nikt nie podrabia :decayed:

Opublikowano (edytowane)

Ja już centry nigdy nie kupię.Zawiodłem się.Po wyrwaniu klapki brakowało ponad litr elektrolitu.Oczywiście alternator ok.Gwarancja 3 lata, po niej padł na amen

Edytowane przez edekxp
Opublikowano

Ja jestem zrażony do centry bo się sypia na potęgę i gnoje gwarancje mają za nic. Ostatnie 3-4 lata dla centry to jakiś straszny skok w dół jeśli chodzi o jakość.

Planuję zakup czegoś do mojej benzyny 1.8. Chce zamontować do niej altek 120A i dołożyć do tego jakiś aku ok 74ah. Co sądzicie o akumulatorach Topla Top lub Energy? Podobno jako jedni z ostatnich na rynku trzymają jeszcze fason jeśli chodzi o jakość.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...