Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Upgrade hamulców w Audi A4 B6/B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
53 minut temu, Armata11 napisał(a):

Witam,

Miał ktoś problem z tarczami 345mm Zimmermana? Założyłem po swapie hebli i po dotarciu strasznie biją przy hamowaniu. Tarcze zamówione z allegro i mam zamiar odesłać na reklamacje, ale nie wiem czy przyjmą bo montowane bez czujnika zegarowego i do tego przejechałem na nich pare tys bo nie mogłem sobie pozwolić na przestój auta przez 3 tyg aż się zastanowią nad decyzją. Pytanie czy jak odrzucą to czy da rade je przetoczyć ew. bo szkoda wyrzucać nowe tarcze za 1 tys zł. Tarcze perforowane

 

Czym piasty czyszczone ?

  • Odpowiedzi 12.8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Co do przetoczenia, wszystko się da, tylko trzeba znaleźć tokarza, który wie jak prawidłowo trzeba to zrobić, bo nie każdy się  na tym zna. Ja też mam po swapie na heble z S4 j moje bremvo z przodu mają trochę ponad rok i żona gdzieś załatwiła że biją ale mają znikome zużycie i też wybieram się do znajomego tokarza. Mimo że znajomy, to muszę jemu powiedzieć o co biega.Mam nadzieję że będzie dobrze. 

Edytowane przez Marcelix
Opublikowano

Które płaszczyzny będzie toczyć ?

Opublikowano

To zależy co pokaże czujnik zegarowy na piastach i na tarczach. Wtedy będzie wiadomo, które powierzchnie będzie korzystniej zebrać. 

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Marcelix napisał(a):

To zależy co pokaże czujnik zegarowy na piastach i na tarczach. Wtedy będzie wiadomo, które powierzchnie będzie korzystniej zebrać. 

 

:polew: :polew: :polew:

 

Tutaj musisz bardzo mocno uważać co piszesz bo nie masz przed sobą debili czy innych fanatycznych wyznawców PiS-u. Biorąc pod uwagę Twoją nie za bardzo mądrą odpowiedź (czytaj głupią) w ogóle nie brałbym się za  przetoczenie tych tarcz bo skutek będzie odwrotny do zamierzonego. No ale nic to, czekamy na efekty tych prac, ale nie spodziewam się tutaj znaczącego przełomu. Oczywiście nie będziemy do tego dorabiać żadnego nowej ideologii ale żeby zrobić to prawidłowo potrzeba odpowiedniej wiedzy, umiejętności, narzędzi oraz właściwego sprzętu. Tutaj już na samym początku zabrakło wiedzy.

Edytowane przez Dev
Opublikowano

O toczeniu czoła tarcz jeszcze nie słyszałem, nawet jako amator bym nie pomyślał o takim zabiegu 😅 Ludzie bawią się w toczenie powierzchni klocka kiedy auto długo stało i jest rant, krótki zabieg bo starczają takie hamulce na kilka miesięcy zaledwie i trzeba je wymienić.

 

Co do piast to już ma sens toczenie ale..

 

Domyślam się że powodem wibracji tutaj będzie błędny montaż tarczy na piaście, nie krzywe tarcze.

 

Opublikowano
6 godzin temu, Langista napisał(a):

O toczeniu czoła tarcz jeszcze nie słyszałem, nawet jako amator bym nie pomyślał o takim zabiegu 😅

 

jak tarcza wychodzi na duzym biciu to czoło tez warto skorygowac

Opublikowano

Dev, czy z mojej odpowiedzi jednoznacznie wynika, iż uważam że mam przed sobą "debili i innych wyznawców... " ?? (tu proponuję mniej polityki - nie o tym jest temat" Najlepiej pośmiać się z kogoś, bo to takie Nasze Polskie. Co do mojej wiedzy na temat hamulców, to spoko może  nie jest tak bogata jak Twoja. Tutaj szacun - podziwiam, ja nie mam tyle czasu, żeby tyle wiedzieć. Ja wiem jak uzdrowić Moje hamulce, a "mój" tokarz ma wiedzę, umiejętności i narzędzia żeby to zrobić. Jak znajdę czas, to może pochwalę się wynikami tego zabiegu, ale niczego nie obiecuję. Pozdrawiam i życzę wszystkim miłego dnia i skutecznych hamulców 🙂

Opublikowano

Daruj sobie, nie jesteś tutaj pierwszym a na pewno nie ostatnim któremu się wydaje że coś wie. A Na przyszłość to radzę 100 razy zastanowić się zanim coś napiszesz równie głupiego. Forum to nie świński targ gdzie każdy klepie co mu slina na język przyniesie.

Dlaczego reagujemy na takie nieodpowiedzialne pisaniny ?

Ponieważ ktoś kto szuka informacji na taki czy inny temat robi to co wyczyta na takim czy innym forum.

Nagle okazuje się że trafił na minę a potem jest płacz, staramy się tego unikać. Odbieram tygodniowo kilka telefonów z prośbą o pomoc bo albo mechanik coś zdupił albo zeżarła go rutyna, albo komuś się coś wydawało, zrobił, no i nie wyszło.

No nic czekamy na "efekty" 

 

Opublikowano
10 godzin temu, Dev napisał(a):

 A Na przyszłość to radzę 100 razy zastanowić się zanim coś napiszesz równie głupiego. Forum to nie świński targ gdzie każdy klepie co mu slina na język przyniesie.

Dlaczego reagujemy na takie nieodpowiedzialne pisaniny ?

 

 

I kto to mówi? Pamiętasz temat

i co tam wtedy radziłeś? Otóż z całą pewnością stwierdziłeś że można holować takie auto z dwoma kołami na wózku. Jakby tak było to by przegląd techniczny hamulców można było robić na zwykłej stacji a jednak jest mocno zalecane aby robić to na stacjach wyposażonych w rolki przeciwbieżne. Co się może stać przy takim holowaniu, otóż mistrzu torsen dostanie po d*pie jak nigdy dotąd i dlatego w instrukcji są ograniczenia ale i tak bym nie ryzykował tych 50 km. Wystarczy ze masz opony o różnej wysokości między osiami a doprowadzi to do szybkiego zużycia torsena co potwierdzają mechanicy naprawiający te skrzynie. Tak więc nie dawaj takich rad bo ci się tak wydawało "a co niby ma sie tam zepsuc hm?"

Opublikowano (edytowane)

:polew: :polew: :polew:

A Tobie dzieciaku to się coś dzisiaj nie odkleiło? Daruj sobie te komentarze i nie kompromituj się. Ok ?

Każde auto 4x4 można holowac z uniesioną jedna osią, warunek jest taki że skrzynia ma być na luzie, w manualu nie ma zadnego znaczenia predkosc, żadnego. 

Automat tylko na krótkich odcinkach.

Gdybyś miał choć trochę zielonego pojęcia na temat działania Torsena to byś tutaj nie wypisywał głupot "miszczu". :polew:

 

 

Edytowane przez Dev
Opublikowano

dzieciaku? dobijam do 55 synek... no gratuluje wiedzy miszczu, czyli luz rozpina przedni napęd z tylnym? Gratuluje wiedzy! Doucz się trochę zanim zaczniesz pisać bzdury o torsenie międzyosiowym. Gdy jedna oś stoi to cały napęd z kół mieli się właśnie w tym mechaniźmie bo inaczej by to nie miało prawa działać. I ty masz  "33624 odpowiedzi"? Trochę pokory...

Opublikowano
3 minut temu, KOTEK1 napisał(a):

dzieciaku? dobijam do 55 synek... no gratuluje wiedzy miszczu, czyli luz rozpina przedni napęd z tylnym? Gratuluje wiedzy! Doucz się trochę zanim zaczniesz pisać bzdury o torsenie międzyosiowym. Gdy jedna oś stoi to cały napęd z kół mieli się właśnie w tym mechaniźmie bo inaczej by to nie miało prawa działać. I ty masz  "33624 odpowiedzi"? Trochę pokory...

 

55 lat i nie wiesz podstawowych rzeczy ?

Proszę Cie ...

Sorry ale.nie zniżę się do Twojego poziomu (wiedzy) bo pokonasz  mnie swoim doświadczeniem.

 

 

Opublikowano
19 minut temu, KOTEK1 napisał(a):

dzieciaku? dobijam do 55 synek... no gratuluje wiedzy miszczu, czyli luz rozpina przedni napęd z tylnym? Gratuluje wiedzy! Doucz się trochę zanim zaczniesz pisać bzdury o torsenie międzyosiowym. Gdy jedna oś stoi to cały napęd z kół mieli się właśnie w tym mechaniźmie bo inaczej by to nie miało prawa działać. I ty masz  "33624 odpowiedzi"? Trochę pokory...

To teraz rozwalę Twój światopogląd, wyobraź sobie że podczas jazdy ten torsen mieli cały czas, jedynie obciążenie występuje na nim przy dodawaniu gazu. Pojęcia nie mam skąd wzięło się to przekonanie że torsen się rozwali na rolkach podczas przeglądu, sam musiałem diagnoste uświadamiać że nie ma żadnego problemu. 

 

Przekonujesz tak do swojego braku wiedzy to obejrzyj proszę ten materiał a dowiesz się jak działa taki mechanizm :

 

 

Koniec offtopu.

Opublikowano

A co masz do mojego poziomu? Tu nie ma nic nadzwyczajnego w tym napędzie. Gdy np przód umieścimy na wózku to tył się kreci przy holowaniu i dalej to wszystko idzie wałem napędowym do skrzyni a konkretnie na torsen.  I jak myślisz co dalej się dzieje? Od strony skrzyni torsen jest zblokowany bo luz nic nie zmienia, więc następuje "rozładowanie" tego napędu w torsenie co mu na pewno nie służy bo występują w nim duże naprężenia itd. Przyznaj że się pomyliłeś i po sprawie.

 

59 minut temu, Langista napisał(a):

To teraz rozwalę Twój światopogląd, wyobraź sobie że podczas jazdy ten torsen mieli cały czas, jedynie obciążenie występuje na nim przy dodawaniu gazu. Pojęcia nie mam skąd wzięło się to przekonanie że torsen się rozwali na rolkach podczas przeglądu, sam musiałem diagnoste uświadamiać że nie ma żadnego problemu. 

 

Przekonujesz tak do swojego braku wiedzy to obejrzyj proszę ten materiał a dowiesz się jak działa taki mechanizm :

 

 

Koniec offtopu.

Akurat w tym materiale są pewne błędy i nie przeceniajcie tego profesora bo często popełnia błędy w tłumaczeniu. Z przeglądem to jest tak że jak go zrobisz to nie oznacza że się po tym jednym razie zepsuje ale obciążenia będą znaczne. To tak jak strzelisz ze sprzęgła przy 5 tyś obrotów też się pewnie nic nie stanie ale czy to jest "zdrowe"? Przekonaj się jeżdząc tak cały czas. Długie holowanie quattro z torsenem to tylko na lince albo w całości na lawecie. I jeszcze jedno, podczas jazdy to koła się kręcą z podobną prędkością, więc torsen mało się "kręci" ale sama różnica w oponach i czas spowoduje ze sie szybciej zużyje i to jest fakt niezaprzeczalny. Resztę sobie dośpiewaj co tam się dzieje jak holujesz na wózku jedną oś z dużą prędkością, jak to tam te trybka co prof pokazywał za..dalają aby rozładować tą prędkość.

Opublikowano
21 minut temu, KOTEK1 napisał(a):

A co masz do mojego poziomu? Tu nie ma nic nadzwyczajnego w tym napędzie. Gdy np przód umieścimy na wózku to tył się kreci przy holowaniu i dalej to wszystko idzie wałem napędowym do skrzyni a konkretnie na torsen.  I jak myślisz co dalej się dzieje? Od strony skrzyni torsen jest zblokowany bo luz nic nie zmienia, więc następuje "rozładowanie" tego napędu w torsenie co mu na pewno nie służy bo występują w nim duże naprężenia itd. Przyznaj że się pomyliłeś i po sprawie.

 

Kotek proszę Cie, jesteś stary i tak bezdennie głupi (w tej materii) że szkoda szkoda z Tobą w ogóle dyskutować. 

Teraz napisze Ci jedną ważną rzecz w przypadku Torsena a jest to: współczynnik blokowania koła

 

Doczytaj sobie łaskawco co to w ogóle jest i postaraj się zrozumieć dlaczego jest tak a nie inaczej. Mam nadzieję (cichą) że zrozumiesz o co w tym wszystkim chodzi, doznasz objawienia i przestaniesz zaśmiecać forum.

 

 

Opublikowano

Siema, mam pytanie odnośnie zacisków hamulcowych z Audi q5 8r 320mm (4tlok) do a4 b7. Co potrzebuje by je zamontować ? (Teraz mam 312mm) 

Jest tu tyle stron że zajmie mi to miesiąc czasu by przewertować wszystkie wpisy, a do tej pory nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na swoje zapytanie.

 

Opublikowano
19 godzin temu, jarekbukowski1 napisał(a):

Siema, mam pytanie odnośnie zacisków hamulcowych z Audi q5 8r 320mm (4tlok) do a4 b7. Co potrzebuje by je zamontować ? (Teraz mam 312mm) 

Jest tu tyle stron że zajmie mi to miesiąc czasu by przewertować wszystkie wpisy, a do tej pory nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na swoje zapytanie.

 

 

potrzebujesz zaciski klocki tarcze i przewody giętkie

tam nie ma zadnej filozofii, poza tym to temat sprzed bez mała 12 lat jak dobrze pamietam

Opublikowano (edytowane)

Rozumiem że jak wsadzę zaciski od q5 8r to tarcza i klocek też muszą być od q5 320mm ?

Edytowane przez jarekbukowski1
Pomyłka
Opublikowano
6 godzin temu, jarekbukowski1 napisał(a):

Rozumiem że jak wsadzę zaciski od q5 8r to tarcza ..... muszą być od q5 320mm ?

 

a jakie masz auto ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...