Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Upgrade hamulców w Audi A4 B6/B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja założyłem używki, kolega ktory sprzedawał z forum upewnil mnie ze wszytsko jest ok lozysko i piasta wiec zakupilem i juz przejchalem z 10 tys km i zero drgań na kierownicy :))

  • Odpowiedzi 12.8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Panowie mam pytanie mam zamiar zmienić hamulce przednie z moich 320 na 345 ale nie od S4 ale na te od Touarega Porsche 6 tłoczkowe i wiem ze P&P pasują Brembo o oznaczeniu ZR , ZL17 a wiecie czym się różnią takie same ale o oznaczeniu ZR,ZL18 i czy podejdą też bez żadnych adapterów ?

Opublikowano

Zr prawy, ZL lewy.


18 sa ciut wieksze.

Opublikowano

18 pod tarcze 345-350

17 pod tarcze 330

Opublikowano

Panowie mam pytanie mam zamiar zmienić hamulce przednie z moich 320 na 345 ale nie od S4 ale na te od Touarega Porsche 6 tłoczkowe i wiem ze P&P pasują Brembo o oznaczeniu ZR , ZL17 a wiecie czym się różnią takie same ale o oznaczeniu ZR,ZL18 i czy podejdą też bez żadnych adapterów ?

felga max ET35

Opublikowano

i to nei każda, plus szlifowanie zwrotnic

Opublikowano (edytowane)

to że lewe i prawe to wiem , to że 18 są ciut większe to też wiem , tylko nie wiem czy 18 też da sie przykręcić bez żadnych adapterów ?

Panowie mam pytanie mam zamiar zmienić hamulce przednie z moich 320 na 345 ale nie od S4 ale na te od Touarega Porsche 6 tłoczkowe i wiem ze P&P pasują Brembo o oznaczeniu ZR , ZL17 a wiecie czym się różnią takie same ale o oznaczeniu ZR,ZL18 i czy podejdą też bez żadnych adapterów ?

felga max ET35

ale że co ET35 ? chyba zależy od felgi bo Avusy 3 18 z ET 45 wchodzą bez żadnych problemów

Edytowane przez vwbartus
Opublikowano

spcjalnymi srubami i jeden i drugi musisz przykrecic, nic poza tym, a jedyna roznica to obslugiwana srednica tarcz aczkolwiek na tarczy 330mm słabo wedlug mnie to wyglada, wolalbym potężny 4tłok z touarega pod 330mm

Opublikowano

to że lewe i prawe to wiem , to że 18 są ciut większe to też wiem , tylko nie wiem czy 18 też da sie przykręcić bez żadnych adapterów ?

Panowie mam pytanie mam zamiar zmienić hamulce przednie z moich 320 na 345 ale nie od S4 ale na te od Touarega Porsche 6 tłoczkowe i wiem ze P&P pasują Brembo o oznaczeniu ZR , ZL17 a wiecie czym się różnią takie same ale o oznaczeniu ZR,ZL18 i czy podejdą też bez żadnych adapterów ?

felga max ET35

ale że co ET35 ? chyba zależy od felgi bo Avusy 3 18 z ET 45 wchodzą bez żadnych problemów

felga z ET wiekszym od 35 nie wejdzie na ZL/ZR18

Opublikowano (edytowane)

Chciałem przekodować po swapie sterownik ABS, na kod wyposażenia odpowiadający hamulcom S4 (PR-1LJ):

  • 0x?xx: Brakes
    • 1 = C54 (PR-1LZ)
    • 2 = FN3 15" (PR-1LB/1LE)
    • 3 = HP2 16" (PR-1LX)
    • 3 = FNR 16" (PR-1LA/1LG)
    • 4 = FN3 16" (PR-1LT/1LF)
    • 5 = Brembo 17" (PR-1LJ)

link: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A4_%288E%29_Brake_Electronics_%28Bosch_5.7%29

niestety sterownik nie przyjmuje tego kodowania, inne (tj. od 1 do 4) wchodzą bez problemu.

Procedura logowania, kodowania i adaptacji przeprowadzona zgodnie z tą instrukcją:

https://www.youtube.com/watch?v=wgqMSKY5U1g

Jak zapisać w sterowniku, że się ma teraz hamulce z kodu wyposażenia 1LJ (S4)? :mysli:

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Zeby zakodowac na S4 musisz miec sterownik 8.0

Opublikowano

To ori eSki B6 miały już nowszego ABS-a?

Z drugiej strony - po kiego grzyba umieścili w wersji 5.7 opcję kodowania nr 5? :mysli:

Czy to raczej niedopatrzenie twórców VCDS-a, że pomocnik kodowania bzdurę sugeruje? :P

Co to w ogóle daje z teoretycznego i praktycznego punktu widzenia? Bo bez powodu inżyniery z Boscha lub Audi tego nie zamieściły :hi:

Opublikowano

ale w opisie masz system hamulcowy brembo a w b6 nie bylo takiego, widocznie cos jest nie teges, brembo bylo tylko w rs4 b7 na tarczach 365

Opublikowano (edytowane)

Opis może być błędny, a co z kodami PR poszczególnych układów hamulcowych?

Sprawdzałem w ELSIE - wszystkie występują w A4... :mysli:



brembo bylo tylko w rs4 b7 na tarczach 365

Zgadza się, ale kod wyposażenia takich hamulców to PR-1LP (przód) i PR-1KY (tył) 335mm :hi:


W tabelce podają też dane w calach i zgadzają się one z tym co podpowiada pomocnik kodowania, jedynie do czego można się przyczepić do opisu w VCDS-ie to te nieszczęsne "Brembo" w zestawieniu z 17-stoma calami i kodem PR-1LJ :facepalm:

A prawdziwe Brembo z RS4 ma 18" wg. tabelki w ELSIE, wszystko na oko zatem pasuje...

Jak nie idzie tego przeskoczyć to trudno, obecnie ciekawy jestem po co to się w ogóle koduje, tudzież na chol...rę sterownikowi taka informacja? :)

PS. Dla potomnych :wink:

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8dXc1S1JjNmdoSjg/view?usp=sharing

Hamulce ceramiczne Brembo RS4 B7 (tylko przód, niewyszczególnione w powyższej tabeli) mają kod 1LU.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

RS4-ka miala na tyle 324mm

335mm bylo w Rs6

Opublikowano

dev, krzywą piastę wymienić na nową czy pod tokarke ?

Opublikowano

Jak wolisz

Opublikowano (edytowane)

RS4-ka miala na tyle 324mm

335mm bylo w Rs6

Heh, ETKA swoje (prawidłowo) a ELSA swoje... kody PR zgadzają się na szczęście :wink:

W dalszym ciągu jednak nie wiem co daje zmiana kodowania... ktoś coś? :mysli:

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

chodzi Ci o kodowanie abs'u przy zmianie hebli na większe ?

rzadziej "uderza" abs przy większym heblu ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...