Hubertus162 Opublikowano 15 Lutego 2012 Autor Opublikowano 15 Lutego 2012 ale czego 202? szlif jest przecież co 0.25mm A gdzie tu twardość? w jaki sposób jest określona?
jargus2 Opublikowano 8 Września 2012 Opublikowano 8 Września 2012 Panowie mam problem ze swoim Audi z silnikiem 3.0 v6 ASN .A mianowicie w czasie jazdy zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju ,wyłączyłem silnik sprawdziłem olej wszystko ok.Po ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy.Po przejechaniu ok.5 km znowu kontrolka ciśnienia oleju i tak ze 4 razy to samo.Na postoju i wolnych obrotach nic nie dzieje się ,można gazować i nic wszystko ok.tylko podczas jazdy tak jest. Mechanik podłączył manometr do ciśnienia oleju i na rozgrzanym silniku wskazuje na wolnych obrotach- 1,1 bar. przy 2000 rpm ok 3.0 bar. Misa olejowa zdemontowana smok pompy oleju czysty. Może ktoś coś podpowie .
wircik Opublikowano 8 Września 2012 Opublikowano 8 Września 2012 książka mówi na wolnych 1,5 bara - przy 2000 obrotach 3,0 bary - sprawdź przewód do przełącznika ciśnienia - czy wszystko z nim Ok. Wysłałem ci na e-mail to co mam odnośnie ciśnienia oleju
jargus2 Opublikowano 9 Września 2012 Opublikowano 9 Września 2012 dzięki ci bardzo za serwisówkę , w poniedziałek mój mechanik będzie działał dalej zobaczymy co powie.
powaguspisz Opublikowano 10 Września 2012 Opublikowano 10 Września 2012 Taki objaw jak był u mnie. Wszystko ok na postoju, oraz przy gazowaniu. Ciśnienie pamiętam na wolnym było 1,7 jakoś tak, w/g auto daty ok w każdym bądź razie. Kontrolka wyskakiwała tak jak mówisz po około 4/5 km kiedy silnik ma już tem. roboczą, ale zauważ że to wyskakuje gdy obroty na silniku spadną ci poniżej 2tyś. chyba że jest inaczej. Wymieniłem czujnik i usterki brak Ciśnienie ok, wycieków nie ma, czysto czujnik działa poprawnie.
jargus2 Opublikowano 12 Września 2012 Opublikowano 12 Września 2012 Mój mechanik podejrzewa przytarcie wałków rozrządu (spadek ciśnienia przez wałki) ale jeszcze nic nie wiadomo bo nie zdemontował pokryw zaworów -czekam do jutra ,oby to nie był złe wiadomości. ---------- Post dopisany 12-09-2012 at 19:42 ---------- Poprzedni post napisany 10-09-2012 at 20:38 ---------- Wreszcie coś wiem ,mechanior zdemontował pokrywy wałków ,okazuje się ze jest duża ilość nagaru (spieczony olej) podobno do wymiany są hydrozawory sterujące fazami rozrządu ,oby na tym się skończyło ,ciekaw jestem skąd ten nagar,czyżby jakiś moto doktor został wlany do sprzedaży ,czy niewłaściwy olej,a może rzadko był wymieniany olej. Z książki serwisowej wyczytałem że auto było było serwisowane w opcji Long Life ,jak się nie mylę do dłuższe przebiegi między wymianami oleju ?
pinio60 Opublikowano 12 Września 2012 Opublikowano 12 Września 2012 Ten nagar jest po oleju w opcji Long Life. Ten problem opisał darkle w silnikach ALT. Widać ASN mają ten sam problem. Pomaga tylko czyszczenie silnika z tego syfu i później używanie dobrych olejów MILLERS, MOTUL. Ten czarny nagar wykończył niejednego ALT-eka serwisowanego w trybie Long Life.
ghost1717 Opublikowano 12 Września 2012 Opublikowano 12 Września 2012 Ja bym na Twoim miejscu sprawdził stan smoka pompy oleju... skoro silnik pokrywy zaworów ma zarąbane to reszta też pewnie nie będzie za czysta. Mój ASN całe życie jeżdził na 5w40 lub 5w50 i nigdy nie miałem problemów z cisnieniem oleju... a zrobiłem nim grubo ponad 150 tys km co wymiane oleju stosowana była płukanka silnikowa liqui moly + olej tej samej firmy lub valvoline i CHODZIŁ JAK ZEGAREK ciśnienie na wszystkich cylindrak około 13. Mało Wam dowodów ,że castrol nie nadaje się do naszych aut ? Long life to wydłużony okres miedzy przeglądowy tak jak kolego Jargus2 się domyślasz... Podstawa aby się cieszyć 3.0 ASN z własnego doświadczenia to : - dobry olej 5w40 / 5w50 / ewentualnie cos z 10w60 wymiana co 12-14 tys km - dobre swiece platynowe lub platyna iryd koniecznie 1 elektrodowe! ( ja używałem tylko NGK LPG1 ) drogo ale oszczędzicie dzięki nim na wymianach cewek. Moje auto robiło około 60-70 tys km i wymieniałem cewki tylko z własnego widzimisie aby mieć spokój na kolejne 60-70 tys km ( awaria cewki to zawsze ryzyko stopienia katalizatora !) - cewki polecam SWAG lub BERU ewentualnie ORI wszystko inne raczej za długo nie pochodzi...(ok 115 zł/szt) -przydaje się wkładka K&N lub Pipercross - silnik dużo lepiej oddycha - czesto pada zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej - odma koszt w serwisie około 300 zł. -awarie wezyków podcisnienia ale to chyba w każdym aucie z grupy VAG z czasem występuje... - W ASN 3.0 dosc czesto pada wężyk gumowy pompy wspomagania dość specyficznie zakręcony znajduje sie dokładnie nad rozrządem... koszt ok 100 zł w serwisie i zwykle 2 tyg oczekiwania....(powiedzmy ,że co 120 tys trzeba by go wymienic ) -czujniki wałka rozrządu wymieniłem 2 szt. koszt poniżej 100 zł. -termostat polecam tylko z serwisu... inne nie działały przez co auto się gotowało?!! -awarie kolektora dolotowego ( wałka skracającego ) u mnie nie wystąpiła ale za to uszczelki tego kolektora które łączą go z głowicami zwykle zostawiają wiele do życzenia... na 5 aut 3 miały problem z nieszczelnością w tym miejscu... SPRAWDZCIE TO W SWOICH ASN uszczelki dostępne oczywiscie tylko w ASO. Te kolektory są zbyt słabo dokręcone fabrycznie lub siadają uszczelki od temperatury i klops... jak by w ASO pytali się o kolor uszczelek kolektora zielone czy czerwone bierzcie czerwone! Zielone nie wiadomo dlaczego są grubsze i nie pasują tak jak powinny... Raz takie kupiłem dla znajomego i po miesiącu powtórka z rozgrywki wypadają zapłony i nie pali na 1 cylinder... wymiana na czerwone uszczelki i jeździ już ponad rok Jak cos mi sie przypomni to dopiszę pozdro Łukasz
jargus2 Opublikowano 13 Września 2012 Opublikowano 13 Września 2012 Panowie czym można usunąć ten osad z silnika ,czy są jakieś środki czy tylko te do oleju przy wymianie. Tego syfu jest naprawdę dużo obawiam się ze ta płukanka liqi-moli mało pomoże.
wodi87 Opublikowano 13 Września 2012 Opublikowano 13 Września 2012 jak masz sciagnieta miche to ja bym to cisnieniowo usuwal
powaguspisz Opublikowano 14 Września 2012 Opublikowano 14 Września 2012 Kolega ghost1717 dobrze podpowiada, przed wymianą oleju dolać płukankę do silnika, niech popracuje 10/15 minut i wtedy zlać, cieszyć oko ślicznym czystym olejem w silniku. - co do ASN - 10W60 odpada, nie nadaje się !!! W/G mojej wiedzy i źródeł informacji te silniki nie przyjmują tego oleju. Najlepsze rozwiązanie 0w30/5w30/5w40 ostatecznie Long Life - to ściema, tłuką takie głupoty w serwisach, że niby to na długie przebiegi (dla mnie to wszystko po to aby zajechać silnik !!! ) może owszem o ile auto jeździ w trasie to ok dopuszcza się 30 tyś km do wymiany ale nie po mieście i na krótkich dystansach !!! To syf i żur zostaje w silniku, a później kwiatki 200 tyś i padł silnik - Uszczelka kolektora ssącego tylko ASO ?? Nie koniecznie ghost1717 ja u siebie zamówiłem dostałem, nie była tania ale była i czerwona. Poskładane i cacy ale siedziała jeszcze OE wcześniej.
risones Opublikowano 14 Września 2012 Opublikowano 14 Września 2012 witam wiecie może jakie cisnionko powinno byc w 2,0 ALT-ku
ghost1717 Opublikowano 14 Września 2012 Opublikowano 14 Września 2012 10w60 nada się w okresie lata Są pewne specyficzne warunki w których lejąc 10w60 jest uzasadnione z kilku powodów... ja np. tamtego roku robiłem dziennie około 400-500 km praktycznie nie gasiłem auta (temperatura na zewnątrz około 30*C i podejrzewam ,że w takich warunkach ( ciągła trasa i dynamiczna jazda po mieście ) + żadkie odpalanie auta ... może i ma to sens... Oleje 5W40/30 dużo lepiej zachowują się podczas startu. Silnik ciszej pracuje od pierwszych sekund. Jako ciekawostke napiszę ,że różnica w spalaniu pomiedzy 10w60 a 5w40 to pratykcznie 1l/100km. Wniosek do ASN tylko oleje 5W ... a jak ktoś lubi to można i 0W
jargus2 Opublikowano 15 Września 2012 Opublikowano 15 Września 2012 Jestem po zabiegu 2- krotnego płukania silnika olejem 5w40 + liqui moli .No może i troche pomogło ,teraz przynajmniej jak jadę spokojnie nie zapala się kontrolka ciśnienia,ale jak dam ostro w gaz to po 5 km zapala się.
waskivw Opublikowano 15 Września 2012 Opublikowano 15 Września 2012 Radze sprawdzić ciśnienie oleju na dobrze rozgrzanym silniku , znam przypadki zacinającego się zaworu nadmiarowego pompy oleju , objawy są podobne.
jargus2 Opublikowano 15 Września 2012 Opublikowano 15 Września 2012 Ciśnienie na wolnych po rozgrzaniu ma 1,1 bar powinno być 1,5 bara,Mechanior mówi że to nie pompa ,że gdzieś ciśnienie gubi w silniku,nie wiem co o tym myśleć ,czyżby gdzieś na panewkach ? czy może pompę podmienić na próbę drugą.
waskivw Opublikowano 15 Września 2012 Opublikowano 15 Września 2012 A jakie masz ciśnienie na wysokich obrotach 3000/4000 i czy jest stabilne ? Dla przykładu mam V8 22letnią i przy rozgrzanym oleju do 80 stopni na wolnych 2 bary , a tylko dotknę gazu i od razu wędruje na 5 barów, olej 5W40
Hubertus162 Opublikowano 23 Września 2012 Autor Opublikowano 23 Września 2012 W moim ciśnienie na rozgrzanym na wolnych wynosi 2,2 bara przy 2000 5 bar. Jeżdże na castrolu 5w 30 wymieniam co 15 tys. myślałem o tym żeby zmienić jaki polecacie? myślałem o motulu 5w30 ale on ma specyfikacje 504 00/507 00 a w instrukcji obsługi tego silnika jest podana norma 500 00, 502 00, 501,01 lub 503 01. mógłby ktoś wytłumaczyć o co chodzi?
marek990 Opublikowano 17 Października 2012 Opublikowano 17 Października 2012 Ciekawe rzeczy Panowie opisujecie jakby tu powiedzieć w swoim ASN zalewam olej 10W60 taki był zalany i taki zalewam nic się nie dzieje. Zmieniam co 15 tyś. Faktycznie instrukcja mówi o 5W30 i mam ochotę zmienić olej na 5W30 ale puki co jeżdżę dalej. Przejechałem 100kk wymieniłem rozrząd bo był czas poza tym z silnikiem nie mam problemu. Mam natomiast problem z zapalającą się z żółtą kontrolką min oleju. Jakiś czas temu zapalił się Ari Bag fotela kierowcy i trzeba przeczyścić kostki bo psikanie po kostkach nic nie daje po tygodniu lub 2 zapala się dalej. Może moje opisane doświadczenia z silnikiem ASN nic nie pomogą ale rzucą inne światło np. olej. Ciśnienia oleju nie sprawdzałem nie było takiej potrzeby. Jak moje doświdczenia z silnikiem ASN są pomocne jak przypomnę to napiszę więcej co robiłem w silniku. Jeszcze jedno gdzieś czytałem na forum, że motul z tą normą nie pasi do naszych silników głównie stosują Mobil, Shell, i przereklamowany Castrol.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się