SMS Opublikowano 15 Lutego 2012 Autor Opublikowano 15 Lutego 2012 dzieki kolego. tak tez myslalem ale chcialem sie upewnic
cowboy1 Opublikowano 15 Lutego 2012 Opublikowano 15 Lutego 2012 Kollego muzykocholik czytaj uwaznie,a pozniej pisz . O wymianie koła nie pisałem,lecz do poprawnego ustawienia rozrzadu z uzyciem odpowiednich blokad powinno sie go poluzowac. Zdrowia.
konrad_A4 Opublikowano 15 Lutego 2012 Opublikowano 15 Lutego 2012 Kollego muzykocholik czytaj uwaznie,a pozniej pisz . O wymianie koła nie pisałem,lecz do poprawnego ustawienia rozrzadu z uzyciem odpowiednich blokad powinno sie go poluzowac. Zdrowia. mam te same zdanie j/w
muzykocholik Opublikowano 15 Lutego 2012 Opublikowano 15 Lutego 2012 Kollego muzykocholik czytaj uwaznie,a pozniej pisz . O wymianie koła nie pisałem,lecz do poprawnego ustawienia rozrzadu z uzyciem odpowiednich blokad powinno sie go poluzowac. Zdrowia. Tak jest kolego cowboy1! Czytam uważnie od samego początku - któryś z nas powinien. Nie zabierałbym głosu gdybym nie wymieniał rozrządu w AFNie i wierz mi nie używałem żadnych "odpowiednich blokad", ani też nie luzowałem żadnego koła pasowego. I jeżdżę! Nie jestem zwolennikiem dodawania sobie roboty i straty czasu na zbędne czynności. Jeśli nawet według Ciebie coś robiłem źle to wychodzi na to że mój silnik powinien być na złomie. Ale jest inaczej. Auto przy -28C pali na dotyk(akumulator ma 9lat) Przyznasz, że jak na niewłaściwe przeprowadzanie napraw to całkiem niezłe wyniki? Według mnie nie ma problemu możesz luzować wszystko co tylko da się poluzować. Twoja sprawa. Wolę zdecydowanie posługiwać się najpierw głową, a potem narzędziami! Jestem pod wrażeniem, że posiadasz takie zaplecze serwisowe jak piszesz i do każdej naprawy podchodzisz pewnie z książką? Nie jestem mechanikiem, skorzystałem z rad użytkowników tego forum i dobrze na tym wyszedłem. Dzięki im za to i za inne rady również. Doceniam to. Pozdrawiam.
mati101086 Opublikowano 15 Lutego 2012 Opublikowano 15 Lutego 2012 I ja wtrace swoje trzy slowa Rozrzad wymienialem w pazdzierniku chyba i wygladalo to nastepujaca zblokowalem pompe zobaczylem czy znak na kole zamachowym i pompy sie zgrywaja nanioslem swoje znaki na kolo rozrzadu i ogien sciagam stary zakladam nowy napinacz znaki sie pokrywaja jescze dwa obroty walem i odpalam fure i skladam wszystko do kupy i ciesze sie pierwszym wymienionym rozrzadem. Az do momentu gdy odpalilem go ktorys raz z kolei i tak jakby glosniej chodzil ale w sumie pomyslalem sobie przewrazwliwiony jestem i tak sobie jezdzilem do momentu kiedy przyszly mrozy i samochod zamarzl. Gdy go odpalilem chodzil nienaturalnie glosno wiec diagnoza przeskoczyl rozrzad wiec auto rozebralem ustawilem wal tak by pokazal mi sie nak na kole zamachowym zablokowalem pompe sciagnoelm pasek nastepnie pokrywe zaworow zablokowalem walek rozrzadu i oczywiscie poluzowalem kolo walka i je zbilem. Nastepnie nalozylem nowy pasek napinacz napiolem dokrecilem kolo walka, jeszcze pare obrotow walem poskrecalem wszystko do kupu odpalam auto a tu cisza jakiej od kupna nie slyszalem spod maski wydobywa sie delikatny cichy i stukot . CZyli reasumujac samochod ZNACZNIE ciszej teraz pracuje wiec prawda jest to ze nejlepiej wszystko zrobic jak ksiazka pisze bo tylko wtedy mamy pewnosc ze wszystko jest zrobione jak nalezy PS. Oczywiscie gdyby nie koledzy z forum napewno nie dalbym rady A i sorry za te wypociny :gwizdanie:
Musashi Opublikowano 16 Lutego 2012 Opublikowano 16 Lutego 2012 IMHO.blokady nie majatek a daja gwarancje prawidlowego wykonania prac. jezeli po ustawieniu walu, polozenie ktoregos z pozostalych kol nie pasuje tzn. ze ktos ustawial na rysowane znaczki, i ustawil rozrzad zle.
mati101086 Opublikowano 16 Lutego 2012 Opublikowano 16 Lutego 2012 i tak u mnie chyba bylo ze ktos na znaczki ustawial gdyz po ustawieniu wszystkiego wedlug ksiazki motor znacznie lepiej pracuje o zapalaniu juz nie wspomne
cowboy1 Opublikowano 16 Lutego 2012 Opublikowano 16 Lutego 2012 muzykocholik jakim sposobem ty zmieniales rozrzad to wylacznie twoja sprawa. A co do ksiazki '' to mozesz ja sobie włozyc w buty to bedziesz troche wyzszy !!!
Musashi Opublikowano 16 Lutego 2012 Opublikowano 16 Lutego 2012 A co do ksiazki '' to mozesz ja sobie włozyc w buty to bedziesz troche wyzszy !!! poniewaz?
konrad_A4 Opublikowano 16 Lutego 2012 Opublikowano 16 Lutego 2012 Każdy robi jak uważa, ja osobiście zawsze zbijam kółko chociażby dla poprawności ustawień wału, wałka i pompy wzgledem siebie, poprawności napięcia napinacza a także o wiele łatwiejszym umiejscowieniu nowego paska razem z kołem na stożkowy czop wałka. Poza tym taka metoda opisana jest w instrukcjach serwisowych, więc nie jest to wyssane z palca by dokładać sobie ekstra roboty.
MASATO Opublikowano 16 Lutego 2012 Opublikowano 16 Lutego 2012 Każdy robi jak uważa, ja osobiście zawsze zbijam kółko chociażby dla poprawności ustawień wału, wałka i pompy wzgledem siebie, poprawności napięcia napinacza a także o wiele łatwiejszym umiejscowieniu nowego paska razem z kołem na stożkowy czop wałka. Poza tym taka metoda opisana jest w instrukcjach serwisowych, więc nie jest to wyssane z palca by dokładać sobie ekstra roboty. Popieram, też tak robiłem przy wymianie paska i wszystko śmiga aż miło.
leniwiec Opublikowano 16 Lutego 2012 Opublikowano 16 Lutego 2012 robienie jakiś znaczków, kresek i innych podobnych oznaczeń uważam za czyste druciarstwo i nigdy takiemu gościowi nie powierzył bym swojego auta. Właśnie takie podejście do sprawy jest powodem, że każdy woli sobie samemu zmienić rozrząd i mieć pewność że zrobił sobie to wg instrukcji i dokumentacji, jak bozia przykazała
muzykocholik Opublikowano 16 Lutego 2012 Opublikowano 16 Lutego 2012 Zgadza się, każdy robi jak uważa. Po to jest to forum, żeby podzielić się swoimi doświadczeniami. Z drugiej strony po co pisać o czymś co można wyczytać w książce obsługi i według niej przeprowadzać naprawy? Myślę, że temat można spokojnie zakończyć z mojej strony. Życzę wszystkim powodzenia w naprawach i tak bardzo odpornego na awarie AFN-a. Pozdrawiam.
SMS Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Koledzy w sobote ustawiłem rozrząd i autko śmiga. mam tylko pytanie czy wymieniał ktoś przy wymianie rozrządu pierścień prowadzący wałka pośredniego?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się