HiRide Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Jezdzilem na takim walku przez rok -okazal sie krzywy.Auto nie mialo mocy a silnikiem bujalo przy obciazeniu.Wszystkie panewki wytarl do ceglanego koloru .
C4NC3R Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 FM niby dużo lepszy od ruville ale to nadal mid-end w porównaniu do ori wałka. Grzesiu masz może numer tego wałka? Czy to jest ten nr. CAM914?
grzes283 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Najpierw miałem "eurocamp" - czy jakoś tak. Teraz wstawili mi FM. Co do tego Ruville, to jest przecież pakowacz, co masz w środku to nie wiesz, aż nie otworzysz. AZ twiedzi, że to jest b. dobry wałek - jak będzie, zobaczymy. Szczerze mówiąc każdy pisze i mówi co innego. Jedno jest pewne, co ORI, to ORI. Jeśli z tym wałkiem zrobi sie lipa, to wstawiam ori używkę. Teraz też tak chciałem, ale druga wymiana była swego rodzaju reklamacją, dlatego zostawiłem sprawę AZ. Póki co jest OK. Nie drąże tematu, bo oszaleć można. Czasami chyba lepiej poczekać aż coś padnie całkiem i wtedy działać, niż szukac samemu problemu.
turzol Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 też miałem dylemat co do wyboru wałka, ostatecznie udało mi się upolować ori wałek po przelocie 30 paru tys km. Wkleje z innego forum, może komuś pomoże w dokonaniu wyboru Ostatecznie kupiłem nowy ori wałek za 1000zł od tego gościa:http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=4750846 Faktycznie jest oryginalny (identyczne oznaczenie jak stary zdjęty z auta) i wszystkie krzywki wyglądają idealnie, dlatego myślę, że dobry deal. Ale jeśli chodzi o after-market to można znaleźć wałki 3 rodzajów: Odlewy żeliwne utwardzane na zimno (iron chill cast)ZŁOM, nie wytrzymują obciążeń w TDI PD, taki typ wałków nadaje się tylko do silników z rolkami do zaworów, a nie z płaskimi popychaczami. Takim wałkiem są te wszystkie Camshaft International czy też Federal Mogul CAM672 lub Kolbenschmidt 50006304/1 - ogólnie wszystkie za ~500zł. Odlew żeliwny utwardzany indukcyjnie (iron cast induction hardened)Już lepiej, tutaj wyraźnie się tym chwali tylko Federal Mogul przy wałku CAM914. Wałek stalowy, kuty lub obrabiany od zera (steel, steel alloy, steel billet)Prawdopodobnie tak jest wykonany oryginał. Wyraźnie jest są tak opisane wałki Kolbenschmidt 50006304 (bez /1) i Federal Mogul CAM928. Niestety oba są w tej chwili produktami wirtualnymi, nikt ich nie ma, nikt nic nie wie. Wałki reklamowane także jako stalowe można znaleźć na angielskim ebayu, ale nie są one żadnej typowej marki, prawdopodobnie dystrybutor je sobie zmawia gdzieś w EU pod specyfikację. Na Allegro są dostępne wałki marki NockenTechnik które podobno są stalowe. Jest to produkt Polski, gdzieś czytałem plotę, że produkowane przez znanego Świątka (http://www.swiatek.com.pl) - choć oni temu zaprzeczają. Sam Świątek oferuje też takie wałki, też niby super twarde, ale nie chcą do końca przyznać czy to jest stal czy żeliwo jakoś fantazyjnie utwardzane. Generalnie o Świątku można znaleźć pozytywne opinie pół na pół, także sobie odpuściłem. Marki takie jak Febi, Ruville, Myele nie produkują wałków - to tylko pakowacze i nie ma w katalogach żadnej informacji w jakiej technologi są wykonane. Jak odróżnić wałek stalowy od żeliwnego? Najprościej porównać dźwięk wydawany przez stary i nowy wałek przy uderzeniu czymś metalowym lub choćby pukaniu paznokciem. Stalowy wałek będzie wydawał czysty, metaliczny, długo gasnący ton, a żeliwny bardziej głuchy i nie tak długo trwający.
grzes283 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Pewnie wstawiane u mechaników wałki są z pozycji pierwszej - czyli "plastik" Zobaczymy, w każdym razie jeden z lepszych zakładów mechanicznym w 3mieście zalecił wałek TYLKO ori, oczywiście używka z pewnego źródła. Ehh zobaczymy, może faktycznie dorwę pewną używke i zamienię, teraz to już mega duże koszta nie będą. Generalnie ciekawy opis tych wałkow Panie Arturze:wink:
C4NC3R Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 @ turzol wklejałem już to parę stron wcześniej... @grzes ja to już nawet rozglądałem się za jak najmłodszym słupkiem ze skody lub seata bo tam najdłużej kładli 1.9:kox:
lukaszooo Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Czy ja wiem czy przełożenie samego wałka to małe koszta, śruby po każdym demontażu powinno dawać sie nowe, panewki powinno wymieniać sie razem z wałkiem. Wychodzę z założenia ze z malucha nie zrobisz merca a z k**wy dziewicy, więc inwestycja w ori wałek mija sie z celem. Moj wałek ruvilla hula już 20 tysi i nie widać po nim sladu zużycia.
grzes283 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Dokładnie. Trzeba się liczyć, że to mimo wszystko już stare auta są i nie warto pchać tyle kasy. Mnie cala impreza wyszła prawie 4k i szczerze mówiąc gdybym nic nie robił, pewnie sporo jeszcze bym posmigal. A tak szukanie dziury w calym.
C4NC3R Opublikowano 15 Czerwca 2014 Opublikowano 15 Czerwca 2014 Grzesiu, za 4k to miałbyś nowy ORI wałek z ASO i resztę gratów 1. jakości ze sklepu...
grzes283 Opublikowano 15 Czerwca 2014 Opublikowano 15 Czerwca 2014 Wiem, ale tu i tak problemem były pompki. Zapłaciłem za wałek + etc, oraz mycie pompek 2400, to raczej nie jest dużo. Problemem jest fakt, że po wymianie wszystko się zaczęło sypać i ostatecznie doszły pompki. Teraz jest OK i z tego się cieszę. Tak na marginesie, to pompki mam ponoć od 5litrowej V10 ( to chyba wychodziło w Touaregu i Phaetonie ) Autko fajnie jeździ, na pewno lepiej niż przed wymiana. Jeszcze korekta softu mnie czeka. Tak sobie myślę, że skoro pompki są pod 313KM, to może coś mocy dojdzie:wink:
C4NC3R Opublikowano 15 Czerwca 2014 Opublikowano 15 Czerwca 2014 Jakie oznaczenie tych pompek? 313kucy dla 4 pompek czy jak to rozumieć? Mocy dojdzie po korekcie bo mają większą wydajność, ale i tak ograniczenia ze strony turbo i ICka nie przeskoczysz samymi pompkami, także coś koło 180KM osiągniesz... Chyba że masz inne turbo i ICek Mój drugi komplet pompek to ALki i leżą w garażu czekając na reanimacje... Edit: Doczytałem 313 kucy to seria dla 5.0 V10 TDi.
grzes283 Opublikowano 15 Czerwca 2014 Opublikowano 15 Czerwca 2014 To są pompki z silników o mocy ok 313KM ( o ile dobrze kojarzę). Myślę że 180 to taki duży max. Dokładnie, turba i IC nie przeskoczcę. Ostatni program miałem na prawie 165KM - taki bezpieczny, na seryjnych pompkach. Skoro te są mocniejsze, to sądzę że tak spokojnie te 170KM powinien dać. Może z większym IC coś bliżej 180KM.......ehh marzenia, marzenia:slina:
C4NC3R Opublikowano 15 Czerwca 2014 Opublikowano 15 Czerwca 2014 Robiąc krótkie obliczenia, 313KM/10=31,3KM, 165KM(bo tyla ma zdrowy ARL z pompkami AL)/4=41,25KM... Dodatkowo z tego co się dowiedziałem o 5.0 V10 TDi to ma dwie małe turbiny, bez zapasu macy, a o pompkach nie wiem jaki mają potencjał... Możliwe, że standard jak z AVF, AWX. Szkoda, że nie znasz ich oznaczenia.
grzes283 Opublikowano 16 Czerwca 2014 Opublikowano 16 Czerwca 2014 Niestety nie mam. Póki co to wróżenie z fusów. Ogarnę parę złotych, zrobie soft i się okaże. ---------- Post dopisany at 05:37 ---------- Poprzedni post napisany at 05:26 ---------- To wg. Twoich obliczeń auto może być nawet słabsze od serii....4x31.3=~125km. Dobrze to rozumie? To po korekcie nie będzie lepiej, wrecz może być gorzej.
C4NC3R Opublikowano 16 Czerwca 2014 Opublikowano 16 Czerwca 2014 Po korekcie nie może być gorzej, gdyż nawet zdrowe 115KM wyciągało ok 160KM, tym bardziej, że odczuwasz dużo lepszą prace silnika. Grzesiu Ty już jesteś po korekcie i Twoje auto wg mnie powinno nadal mieć te 165KM i 330NM. Jak możesz to podjedź do warsztatu gdzie montowali Ci nowe pompki i zapytaj co to za oznaczenie, przynajmniej wiadomo będzie jaki mają potencjał i czy w ogóle warto robić ponowną korektę.
grzes283 Opublikowano 16 Czerwca 2014 Opublikowano 16 Czerwca 2014 Ja mam wgrana serię. Szukałem przyczyny dużego spalania i wywaliłem program wrzucajac serię. Dzwoniłem do warsztatu i powiedzieli mi ze te pompki maja lepsza górę. Pewnie lepiej ciągną na wyższych obrotach. Nr niestety nie znam.
Lukasz_mk2 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Opublikowano 24 Czerwca 2014 A więc Panowie i Panie wracając do mojej sprawy - hurtownia negatywnie zaopiniowała reklamacje pękniętego wałka, pisząc, iż nie stwierdzili wady wytwórczej wałka Na razie nic więcej nie pisze zobaczymy co i jak się dalej potoczy:hi:. A potoczy się pewnie dopiero gdzieś za kolejne 2 tygodnie bo tak wszystko można sprawnie załatwiać . Na pismo z hurtowni czekałem bagatela prawie 1-mc od daty zgłoszenia.
spknet Opublikowano 24 Czerwca 2014 Opublikowano 24 Czerwca 2014 Panowie zabieram się do samodzielnego wymiany wałka rozrządu w swojej a4 b6 1.9 AVF bazując na filmiku który gdzieś tu był dodany mam kilka pytań związanych z wymianą. - przy zdejmowaniu pasa przedniego w b6 trzeba spuszczać czynnik z klimy? - przy zdjęciu koła pasowego rozrządu i koła wałka rozrządu i zastosowaniu blokad w po skręceniu i założeniu paska jak stwierdzić czy nie jest przestawiony o +-1 ząbek oznaczenia robimy na kole pasowym ale ono jest ściągnięte? - potrzebny klej lub silikon do metalu tak wynika z filmu jaki najlepiej kupić - na filmie smaruje krzywki smarem czy można polać olejem czy wystarczyć Z góry dzięki za odpowiedz
kkam Opublikowano 24 Czerwca 2014 Opublikowano 24 Czerwca 2014 nie musisz spuszczać czynnika, odkręcasz chłodnice klimy od pasa i opuszczasz ja na dół Na kole pasowym jest klin, więc nie będziesz miał z tym problemów Krzywki możesz polać olejem
lukaszooo Opublikowano 25 Czerwca 2014 Opublikowano 25 Czerwca 2014 jesli troche powyginasz ręce i zluzujesz napinacz paska rozrządu to bez wiekszego problemu zsuniesz pasek z koła i ominiesz rozbierania przodu. Potem zabezpieczasz pasek aby nie spał z dołu i masz 2 godzinki zaoszczędzone na zdejmowanie przodu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się