HiRide Opublikowano 8 Marca 2012 Opublikowano 8 Marca 2012 LL to nie problem, poprzednie a4 AVF, kupione 3 letnie z przbiegiem 117.000 km, do konca LL i pod czapka jak nowe.problem to albo ON w oleju, albo uszkodzony popychacz. demontaz rozrzadu, walka, popychaczy, przy okazji zajrzyj we wtryski tylko do tego musi byc ktos mega ogarneiety, bardzo latwo mozna popelnic blad przy montazu (brak narzedzi, wiedzi i pokory, a wiec potrzebny mundry mechanik, ktory nie slucha tylko patrzy co ty mu gadasz). Nowy walek, popychacze i regeneracja wtryskow lub wymiana na AL lub BQ o ile dobrze pamietam i masz spokój na lata. ---------- Post added at 10:22 ---------- Previous post was at 09:57 ---------- Odpowiesz mi na moje pytanie na temat brodek ?* nie ma czegos takiego jak brodki. widzialem ze gdzies to ktos tak nazwal zapomnialem poprawic. jak juz to broki, od angielskiego broke, po polsku zaslepki. wrzuc fotke tego miejsca? Co ma na celu wymiana wtryskow jesli moje sa ok ? Pytam bo nie siedze w temacie pompowtryskow. Nie wrzuce teraz fotki tego miejsca bo takowej nie zrobilem.Jeden otwor jest na koncu walka na jego plaskiej sciance-od strony przodu auta a drugi otwor jest centralnie po drugiej stronie *od strony kabiny. Wszedzie tam jest olej i niektory kanaly biegna w dol silnika i nie bardzo wiem jak mialbym znalesc zaslepki jesli faktycznie wypadly. jezeli sa zle zamontowane PD, wypracowane ich gniazda, lub zuzyte uszczelnienia, nastepuje przedostawanie sie ON do oleju. a to powoduje pogorszenie jego wlasnosci smarnych i zacieranie popychaczy. wiec lepiej to sprawdzic. a wtryski jak masz zdemontowane, warto dac je do sprawdzenia. niesprawne wtryski to sadza w wydechu a to m.in. problemy z turbina i EGR. wiec warto przy okazji to uporzadkowac. To juz sa konkrety. Z sadza problemow nie ma bo nie kopci z wydechow. EGR wyczyscilem dokladnie razem z grzybkiem i jego przylgnia-od tamtej pory zero wyciekow * Wszystko sie okarze po zdemontowaniu walka rozrzadu ale pewnie wtryski dam do sprawdzenia. Najpierw musze znalesc kogos na slasku kto sie tego podejmie i zrobi to dobrze. Jak kogos znacie rozsadnego to prosze dajcie znac.
Musashi Opublikowano 8 Marca 2012 Opublikowano 8 Marca 2012 mozna probowac w autoryzowanym Bosch service.
majster151 Opublikowano 13 Marca 2012 Autor Opublikowano 13 Marca 2012 Dawno mnie nei bylo bo mialem problemy z haslem. Dopiero teraz przeczytalem co sie tu rozwinelo.... Jutro sie wslucham w te odbijania ale na pewno nie sa one tak mocne jak te z filmikow... Problem wycieranych walkow i popychaczy wystepuje tez w 1,9 w touranach 105km (nie pamietam jakie silniki). Moj ma przeleciane 270 tys. Jak nie wiecej. Ale na pewno ladniej pracuje niz te z filmikow Moze nie jest z nim jeszcze tak zle
lukaszlsw Opublikowano 14 Marca 2012 Opublikowano 14 Marca 2012 dźwigienki mają mieć takie zaślepki: http://autokacik.pl/files/285670906-wa%B3eczek1.jpg Jak powypadają problem jest z ciśnieniem oleju i smarowaniem. A wałek ze zdjęcia to się nadaje na złom skoro pod palcem czujesz deformacje, jestem na 99% pewny że po wymianie go i kompletu szklanek skończy się problem z dudnieniem w silniku.
HiRide Opublikowano 14 Marca 2012 Opublikowano 14 Marca 2012 dźwigienki mają mieć takie zaślepki: http://autokacik.pl/files/285670906-wa%B3eczek1.jpg Jak powypadają problem jest z ciśnieniem oleju i smarowaniem. A wałek ze zdjęcia to się nadaje na złom skoro pod palcem czujesz deformacje, jestem na 99% pewny że po wymianie go i kompletu szklanek skończy się problem z dudnieniem w silniku. na zdjeciu jest koncowka dlugiego* walka na ktorym sa oparte dzwigienki ?
ZABA Opublikowano 20 Marca 2012 Opublikowano 20 Marca 2012 Witam tez od pewnego czasu slyszalem łup łup w obudowie filtra powetrza w swoim AWX , po zdjeciu pokrywy zaworow okazalo sie ze wszystko wyglada na moje oko ok,moze troszke popyczacz wytarty ,ale nie tak mocno jak na zdjeciach wyzej.Co do brokow to tego chyba nie ma .Przy okazji wyczyscilem egr troche dolot no i po zlozeniu cisza,auto lepiej sie wkreca inna praca silnika.
lukaszooo Opublikowano 24 Marca 2012 Opublikowano 24 Marca 2012 witam ponownie dzis troszke pogrzebałem przy aucie zdjełem pokrywe zaworów wyglada to jako tako na dźwigienkach sa drobne rude ryski ale nie az takie jak na fotach żadnych dołków ani z niekształceń nie wyczułem ..... sprawdzałem również logi, systematycznie zapisuje sobie wartosci grupy 13 czyli korekcje , zaraz po kupnie wartosci były mniej wiecej równe na wszystkich cylindrach 0,10-0,40 dzis po roku jazdy wartosci wynoszą na dwóch 2 cylindrach 0,00 i na pozostałych dwóch 0,70-0,95 .Oczywiscie kont wtrysku mam ustawiony na 0,00 i teraz moje pytanie dlaczego w ciagu tak krotkiego okresu wartości tak sie rozjechały ?????? jestm prawie pewny ze ma to związek z trzęsąca sie budą choc silnik trząsł sie od samego początku mojego urzytkowania. Dodam jeszcze ze mam problem z duzą ilościa oleju w dolocie niby turbina jest sztywna dobrze kreci a oleju w dolocie jest mnóstwo .....
Musashi Opublikowano 24 Marca 2012 Opublikowano 24 Marca 2012 jeszcze zalezy czy wartosci bloku 013 maja wartość dodatnią czy ujemną. A skąd zmiany? Kolega nowego auta nie kupił...
lukaszooo Opublikowano 25 Marca 2012 Opublikowano 25 Marca 2012 wartosci sa na plus ....... tak ale w ciagu krótkiego czasu takie zmiany ... do tego ta trzesąca sie buda a teraz jeszcze skojarzyłem ze przy odpalaniu na sporym mrozie silnik łapał tak jakby na 2 cylindrach a dopiero po jednym cyklu dwa nastepne czyli 2 wtryski z wartosciami o,oo łapały odrazu a 2 gorsze dopiero po jednym cyklu..... czy to są objawy padających pompek ????
bania_85 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Ja miałem ten sam problem i poruszyłem go w wątku: http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/gluche-stukanie-puszki-filtra-powietrza-to-moze-byc-251568/#post3165888 U mnie w pierwszej chwili mechanik sprawdził te zaślepki, ale były one na swoim miejscu. Do wymiany poszedł wałek, szklanki i uszczelki pompowtryskiwaczy, a w tym wszystkim najgorsze jest to że dudnienie dalej występuje, ale zmieniło swoją charakterystykę - trochę ucichło (obecnie słychać je tylko po zdjęciu przewodu dolotowego do filtra powietrza) i zwiększyła się częstotliwość dudnienia na niskich obrotach. Jedynie jak przymknie się ERG za pomocą zaworu gaszącego to dudnienie kompletnie ucicha i słychać tylko pracę silnika. Na ciepłym silniku po odkręceniu korka wlewu oleju leci dym (przed wymianą wałka też leciał, ale czytałem że to normalne), a dodatkowo po wymianie po odkręceniu korka zaczęło chlapać olejem (niestety nie wiem jak było przed wymianą, bo wcześniej odkręcałem korek tylko na zimnym silniku) Macie jeszcze jakieś pomysły, bo mechanikowi się skończyły i nie wie czym może to być spowodowane:( Tak poza tematem zapytam: może to być spowodowane złym ustawieniem rozrządu? Ewentualnie spowodowane tym że rozrząd był ustawiony wcześniej źle, a teraz jest poprawnie, ale się już coś poprzestawiało w silniku? A może ja jestem przewrażliwiony i to jest normalne w tych silnikach? - nigdy wcześniej nie miałem disla
matekg Opublikowano 27 Grudnia 2012 Opublikowano 27 Grudnia 2012 Panowie a czy w silniku 2.5 V6 AFB powodem dudnienia w puszce filtra powietrza może być również początek końca wałków rozrządu? Przy obecnych plusowych temperaturach jest to mało słyszalne,ale jak było powyżej -5*C to było dość słyszalne zwłaszcza w kabinie na wolnych obrotach.
majster151 Opublikowano 27 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2012 Akurat w tym silniku uslyszysz to dosyc wyraznie W tych modelach wypadaja tez krzywki popychajace (nie wiem jak to sie nazywa fachowo) <br /><br /> Zaznaczone na czerwono na zdjeciu. Ale jak jedna choc wypadnie to okropnie dudni i auto zle chodzi. Te silniki maja niestety problem z wycierajacymi sie walkami.
lukaszooo Opublikowano 23 Stycznia 2013 Opublikowano 23 Stycznia 2013 Witam ponownie, pisałem juz w innym watku lecz bez zadnej odpowiedzi wiec spróbuje tutaj. Zaczne od tego ze jestem typem majsterkowicza pracuje jako mechanik lecz maszyn budowlanych wiec nie mam az tak ogromnej wiedzy o tych silnikach jak inni. W tamtym tygodniu wymieniałem rozrząd przy okazji wyczysciłem cały dolot itp. Po złożeniu rozrządu chciałem profilaktycznie wykonac 3 pełne cykle silnika niestety zrobiłem 1 cykl w odrotna strone niż pracuje silnik........ oczywiscie kreciłem kluczem nie oczułem zadnych oporów wiec chyba nic sie od tego nie stalo, wyczuwałem jak i słyszałem wyraźne stuki po kazdym ruszeniu wałem nie mam pojecia co to mogło byc ma ktos jakies pomysły ?????. Po złożeniu wszystkiego silnik odpalił łądnie chodzi ma moc i wszystko jest ok. Teraz moj problem po wymianie rozrządu występuje bardzo głosne basowe buczenie w filtrze powietrza i wyraźnie czuć dmuchanie z filtra.......... Buczenie jest naprawde głosne i słychac je na biegu jałowym i coraz głosniej wraz z wzrostem obrotów. Troszke poczytałem i wyczytałem ze najprawdopodobniej problem związany jest ze szklankami .......... Kat synchronizacji zaraz po odpaleniu (po wyjeciu blokad) wynosił 1.7 nastepnie ustawiłem wałek na stary znak niestety pokazało 8stopni na +.......... teraz jest ustawione na 0..... Czy jest mozliwe ze nie podłączyłem czegos w dolocie ???????? wydaje mi sie ze wszystko jest ok bo silnik ma moc i nie ma błedów ...... Zdjełem tez dekiel lecz tam tez nic nie znalazłem krzywki w niezłym stanie, wyczytałem tez o jakis brokach lecz nie wiem zbytnio o co chodzi w miom wałku sa jakies dziurki ale co to miało by wspulnego z basowym dudnieniem z filtra ???????? Jak myslicie moge jezdzic czy odrazu zamowić nowe szklanki i uszczelnienia wtrysków ........... moge tak jezdzic czy odstawic samochod ????? Dzis troche grzebałem przy aucie, wymieniłem olej, niestety brak poprawy. Stwierdziłem tez ze problem lezy napewno po stronie walka popychaczy lub samych zaworów. Turbine napewno trzeba wyeliminowac poniewaz po zdjeciu dolotu przy samym kolektorze słychac bardzo głosne ryczenie tylko ze strony kolektorów. Według mnie problem tkwi w niedomykających sie zaworach ale z drugiej strony zwory sa regulowane hydraulicznie wiec nie ma opcji podparcia zaworu :eusathink:jeszcze inna opcja jest zle ustawienie rozrzadu lecz jesli na vagu kat jest równy zero to chyba nie ma mozliwosci przestawienia paska o jeden zab ??????? Dodam jeszcze ze dudnienie nie wystepowało przed wymianą rozrządu........... Ma ktos jakies pomysły wałek rozrządu IMG_2176.jpg | lukaszooo | Fotki, Zdjęcia, Obrazki Fotosik.pl wałek rozrządu IMG_2179.jpg | lukaszooo | Fotki, Zdjęcia, Obrazki Fotosik.pl wałek rozrządu IMG_2177.jpg | lukaszooo | Fotki, Zdjęcia, Obrazki Fotosik.pl wałek rozrządu IMG_2173.jpg | lukaszooo | Fotki, Zdjęcia, Obrazki Fotosik.pl w razie potrzeby mam wiecej fotek. Logi moge zrobic w kazdej chwili niestety dynamicznych teraz nie ogarne bo w mojej okolicy jest tak ogromna ilosc sniegu ze strach 3 bieg używać
P-U-M-A Opublikowano 26 Stycznia 2013 Opublikowano 26 Stycznia 2013 Panowie trafiłem na ten wątek przypadkiem i od pewnego czasu mam podobne właśnie objawy. Ewidentnie słychać buczenie/dudnienie z filtra powietrza oraz gdy zamknę trochę egr to przestaje dudnić więc u mnie też raczej problem ze szklankami. Powiedzcie mi czy mieliście podobnie że w czasie jazdy w pewnym zakresie obrotów (u mnie 2500-3000) słychać właśnie takie dudnienie strasznie nie komfortowe w czasie jazdy. Dodatkowo gdy jadę prędkością okolo 140-150 6 bieg i właśnie wskazówka jest w tym zakresie to też słychać jakieś dudnienie:kwasny:
bania_85 Opublikowano 26 Stycznia 2013 Opublikowano 26 Stycznia 2013 No u mnie występuje takie coś, ale już od 2000 obrotów jak jadę. Na wolnych obrotach słychać bardzo słabo. Wymiana wałka, szklanek zmieniła tylko charakterystykę dudnienia na wolnych obrotach, ale nie zlikwidowała go całkowicie i już nie wiem co z tym zrobić
P-U-M-A Opublikowano 27 Stycznia 2013 Opublikowano 27 Stycznia 2013 Aha no to ja w takim razie otwieram silnik w tygodniu i wrzucam zdjęcia to mam nadzieję że mi panowie pomogą
lukaszooo Opublikowano 2 Lutego 2013 Opublikowano 2 Lutego 2013 w najbliższym czasie bede wymieniał szklanki i uszczelnienia wtrysków. Według mojej teorii dudnienie wystepuje poniewaz zawory ssące sie nie domykają lub sa nieszczelne. Zamierzam wymienic szklanki i zmierzyć cisnienie na cylindrach jesli bedzie słabe, glowica pojdzie do roboty.
STANIV Opublikowano 2 Lutego 2013 Opublikowano 2 Lutego 2013 lukaszooo!!!!!! czy mi się zdaje ale na tym ostatnim zdjęciu nie masz broka
lukaszooo Opublikowano 6 Lutego 2013 Opublikowano 6 Lutego 2013 wlasnie dlatego wstawilem te fotki zeby ktos mądrzejszy wyraził swoje zdanie..... wiec jak sa broki czy ich nie ma ?????????? ---------- Post dopisany 06-02-2013 at 09:20 ---------- Poprzedni post napisany 03-02-2013 at 23:34 ---------- koledzy wypowie sie ktos na temat moich broków ????
STANIV Opublikowano 7 Lutego 2013 Opublikowano 7 Lutego 2013 posprawdzaj z każdej strony czy są ---------- Post dopisany at 21:32 ---------- Poprzedni post napisany at 21:26 ---------- zapożyczone foto (:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się