Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zasady wymiany i docierania tarcz hamulcowych, kierunkowość klocków hamulcowych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie czy to normalny widok zaraz po wymianie tarcz i klocków?

W sensie, chyba klocki nie równo dochodzą do tarczy...:facepalm:

vL76zOCs.jpg o55DlCus.jpg IT938EZs.jpg

Opublikowano

Jest ok

Opublikowano

Mam małe pytanko czy w Audi tak jak w Passacie przy wymianie tylnych klocków trzeba pamiętać że cylinderki się wkręca nie wciska (specjalny przyrząd) A4 18T Q z 1996

Właśnie mam takie same pytanie, czy w A4 B8 przy wymiaqnie klocków tylnych też trzeba wykręcać cylinderki specjalnym kluczem?

Jak tak, to czy jest to standardowy klucz tzn. występuja w zwykłych zestawach do kupienia np: na giełdach, mam na myśli zestawy z kilkoma różnymi rozstawami "pazurków".

Ja z wymianą przednich nie miałem żadnych kłopotów, wymiana nie mogła być bardziej prosta, kilkanaście razy wcześniej robiłem to w WV LT, Crafter i M sprinter i budowa prawie jest idętyczna.

Kierunku w mojej A4 właściwie nie musiałem sprawdzać bo czujnik mam tylko od strony kierowcy i nieda się inaczej klocków zamontować.

Opublikowano

W B8 są elektrohydrauliczne zaciski.

najpierw podpinasz VAGa i "otwierasz" zaciski, potem wciskasz tloczek i "zamykasz" zaciski.

potem test elementów i gotowe.

Opublikowano

Pany kto mi poda logiczne wytłumaczenie dlaczego przy wymianie tarcz trzeba wymieniać w każdym przypadku klocki ...ja jakoś nie potrafię tego ogarnąć ...mam mega grube klocki - widac ze niedawno zmieniane a tarcze śmietnik i muszę je wymienić ...wyczytałem ze zawsze bez wyjątków trzeba rownież zmienic klocki ...nie kumam czemu jak one sa w mega stanie ...poda ktos jakies racjonalne wytłumaczenie ?

Opublikowano

To co, co nas podnieca to sie nazywa kasa...

Sranie w banie nie trzeba bo panom nie chce się brudzic paluchów.

ja zawsze wygladzam na drobnym papierze i na szkle

Opublikowano (edytowane)

Dzieki i tak wlasnie myślałem ...ale myślałem tez sobie , ze moze złotówa ze mnie wiec zapytam :P

Edytowane przez dziadek
Opublikowano

A w czym masz problem w bejcy ?

Opublikowano

Ta, bije przy hamowaniu ... Dzis próbowałem sie dobrać do nich ale byłem sam i nie dałem rady jedna ręka odkręcić śruby trzymającej tarcze bo mi sie tarcza kręciła a śruba tez zapieczona . Jutro drugie podejście , młotek itp :) chciałem przetoczyć bo mam za free ale chyba odpuszczę bo tarcze zbyt ciekawie nie wyglądają ...widac ze mega stare ...od strony wewnętrznej tarcza cieńsza niz zewnętrzna ...przyjdzie je wymienić ...celuje w zimmermany

Opublikowano

Jak masz problem z ta mała sruba to wez pręta i pier...nij przez niego mlotkiem

mocno ze 2-3 razy

piaste oczysc szczota czołową na szlifierce kątowe j na lustro

zadnej szczotki drucianej papieru sciernego czy innego gowna

klocki wyrownaj na papierze

beda sie dluzej docierac ale jeszcze pozyja

Opublikowano

Znaczy szczotką druciana na szlifierke lub wiertarke to źle?

Bo zawsze tak piernicze bo nie mam nic innego.

Opublikowano

Szczotką drucianą to możesz co najwyżej sie w d... podrapac.

szlifiera, minimum 1000W i szczota czołowa (garnkowa) i lecisz na błysk, jak sa jakieś zgrubienia to trzeba skrobać ostrym skrobakiem i jeszcze raz szlifiera

wszystko ma błyszczeć jak u psa brudne jajca

Opublikowano

Jsk bedziesz miec jeszcze jakieś problemy w tej dziedzinie to nr do mnie masz ponizej

Opublikowano

No właśnie tak kombinuje co z tym robić - jak to zobaczyłem to się przeraziłem , wcześniej miałem myśl przetoczyć bo teściu w robocie za free by mi to zrobił. No ale właśnie chyba trzeba nowe zakładać

Opublikowano

wywal gówno, szkoda życia i zdrowia

Opublikowano

No właśnie tak kombinuje co z tym robić - jak to zobaczyłem to się przeraziłem , wcześniej miałem myśl przetoczyć bo teściu w robocie za free by mi to zrobił. No ale właśnie chyba trzeba nowe zakładać

Zmierz grubość. Każda tarcza ma minimum grubość. Pewnie jest już sporo poniżej minimum :wink:

Opublikowano

Siedzę w tym zakichanym necie już ponad pół dnia i co fachowiec to inne teorie, nawet jak dla mnie - człowieka, który sam wymieniał tylko klocki (jak na razie) - na zwykłą logikę nie trzymają się kupy.

Może mi ktoś, kto się zna powiedzieć - bo pewnie będę to stosował wiele lat i przekazywał dalej - jak to powinno się robić? Interesują mnie dwie rzeczy:

1. Jakich używać smarowideł, mazideł i gdzie? (Będę wymieniał cały przód 288 -> 312)

To co udało mi się ustalić to odtłuszczacz np (CRC Brakleen), pasta ceramiczna na prowadnice i między piastę a tarczę (np. Sonax Professional). Ile w tym prawdy nie wiem.

2. Wymiana płynu i odpowietrzanie.

Nie znalazłem w miarę czytelnego i logicznego tutoriala jak to zrobić zwłaszcza przy ABS. Wiem tylko, że raczej ciężko to będzie zrobić samemu. Tym bardziej, że Dev pisał wyżej o odpowietrzaniu dwóch kół na raz. Jak wymieniam płyn to mogę zlać go z całego układu, a potem dopiero zalać i bawić się w odpowietrzanie? Najpierw wymienić hamulce z przodu czy zmienić płyn?

3. Co oprócz mazideł, klocków, tarcz, standardowych kluczy potrzebuję do takiej operacji?

Na pewno szczotkę czołową (garnkową), zestaw do schowania tłoczka. Co jeszcze? Pewnie przewodu do odpowietrzania (ale jaki, ile?).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...