Jump to content
0
lukaszr

Zasady wymiany i docierania tarcz hamulcowych, kierunkowość klocków hamulcowych

Recommended Posts

Zasada wymiany:

1. Sprawdź prawidłowość doboru tarcz do danego modelu,

2. zawsze wymieniaj tarcze parami,

3. używaj tarcz z tego samego opakowania,

4. wymieniaj tarcze nie tylko z powodu przekroczenia ich minimalnej grubości, ale również w przypadku pojawienia się powierzchni głębokich rowków,

5. bardzo starannie oczyść szczotką drucianą piasty kół z zabrudzeń i nalotów, użyj preparatu zmywającego (np. Quickleen i Brakeleen),

6. dokonaj pomiaru "bicia" piast na ich obwodzie. Maksymalnie odchylenie nie może przekraczać 0,02 mm. Nanieś niewielką warstwę preparatu (np. Copperpaste, inna pasta miedziowa) na powierzchnię piast,

7. po zamontowanie tarcz dokonaj pomiaru bicia tarcz w obwodowych ich częściach. Wartość bicia po wykonaniu pełnego obrotu tarczy nie może przekraczać 0,1mm. Jeśli wartość ta jest większa, należy spróbować obrócić tarczę względem otworów i ponownie zamontować. Pomiar ten jest najważniejszą czynnością podczas wymiany tarcz,

8. dokładnie oczyść tarcze hamulcowe z zabrudzeń tłuszczowych (olej, smar), najlepiej preparatem odtłuszczającym (np. Brakeleen),

9. zamontuj nowy komplet klocków hamulcowych, posmaruj pastą Copperpaste tylne blachy klocków hamulcowych, oczyszczone śruby kół,

10. dokręć śruby kół na krzyż używając klucza dynamometrycznego. Moment dokręcania śrub waha się od 7 do 11 daNm,

11. przez pierwszych 300 km unikaj gwałtownych i długotrwałych hamowań, a najlepiej postępuj wg poniższej procedury:

Zasada docierania nowych tarcz:

a. Przez pierwsze 160 km: delikatne hamowanie ze 100 km/h do 50 km/h (po 5 hamowań). Jak tylko tarcza się zagrzeje konieczna jest przerwa na ostudzenie tarczy.

Nie wolno hamować z dużej prędkości do zera !!!

b. Następne 160 km: zwiększasz siłę hamowania, nadal unikając hamowania "do zera" z prędkości powyżej 110 km/h (tarcze powinny mieć jasno niebieski odcień (tzw. barwa nalotowa))

c. Następne 160 km: dalsze zwiększanie siły hamowania, po tym okresie można hamować do zera. Tarcza powinna mieć od jasno do ciemno niebieski odcień.*

Kierunkowość klocków hamulcowych:

Mało kto wie, że klocki hamulcowe trzeba odpowiednio założyć (prawa i lewa strona).

Na zdjęciu poniżej są dwa klocki hamulcowe firmy FERODO (te z czujnikami czyli od wewnętrznej strony tarczy) i na czerwono zaznaczone są oznaczenia kierunkowości:

e82bbee8534fef54m.jpg

1. opis RIGHT/LEFT oznacza stronę auta (patrząc z perspektywy kierowcy siedzącego wewnątrz auta)

2. wycięcie (oznaczone strzałką) po prawej stronie metalowego zamka pokazuje stronę montażu

3. strzałka na zamku oznacza kierunek obracania się tarczy przy jeździe do przodu.

* część tekstu zaczerpnięta z www.streetracing.pl


1. Nie przemawiaj do ludzi metaforą - zrozumieją Cię dosłownie.
2. Nie przemawiaj do ludzi ironią - zrozumieją Cię zbyt dosłownie.
3. Nie przemawiaj do ludzi dosłownie - nie zrozumieją Cię.
4. Nie przemawiaj w ogóle do ludzi to ... nie dostaniesz bana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałbym parę uwag do tego tekstu ale skwituje to tak - należy czytać instrukcje i stosować sie do uwag producenta.


jest delfinek... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adaś - jak masz jakieś uwagi to pisz to zmodyfikujemy to.

To jest instrukcja, którą dostałem do nowych tarcz.


1. Nie przemawiaj do ludzi metaforą - zrozumieją Cię dosłownie.
2. Nie przemawiaj do ludzi ironią - zrozumieją Cię zbyt dosłownie.
3. Nie przemawiaj do ludzi dosłownie - nie zrozumieją Cię.
4. Nie przemawiaj w ogóle do ludzi to ... nie dostaniesz bana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie warto wprowadzać kosmetyki a jedynie zwrócić uwage by stosować się do zaleceń producenta czyli czytać instrukcję. To co jest wystarcza do tego by umiejętnie dotrzeć hamulce i cieszyć się z bezproblemowym użytkowaniem.


jest delfinek... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurde ale jak??

Zakładamy klocki z przodu od pasażera, to left będzie od strony silnika, to się chyba strzałka nie zgadza?? To samo dla right?

Czyżbym źle sobie to wyobraził?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurde ale jak??

Zakładamy klocki z przodu od pasażera, to left będzie od strony silnika, to się chyba strzałka nie zgadza?? To samo dla right?

Czyżbym źle sobie to wyobraził?

Wszystko się zgadza.Right zakładasz od strony pasażera , a left od strony kierowcy


  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przede wszystkim bedziesz musial sie zaopatrzyc w Imbus nr. 7 ktory ciezko dostac w zwyklych sklepach uwazaj na Chinskie podobki bo jak wiemy wszyscy nie latwo jest odkrecic zaciski


Zaczelo sie od zwyklej B5 a skonczy na czyms pieknym jak np.RS4 a skonczylo na S4 B6.ale jest BMW X5 3.0d Pakiet Sport Plus<br />6cf21d881a14013dm.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam! Własnie dzisiaj wymieniałem tarcze i klocki z przodu oczywiście według zasad podanych powyżej.Autko kupiłem we francji był serwisowany w ASO i nieuwierzycie klocki na odwrotnych stronach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam mam pytanko muszę wymienić klocki czy muszę :kox: razem wymieniać tarcze czy to tylko zależy od zużycia tarcz i jak to sprawdzić

nie musisz wymieniać tarcz , chyba , że są zużyte( cienkie), lub maja duże wżery (rowki)


SPRZEDAM: tylną dokładkę do B6 sedan, gril dolny środkowy B6, Kontakt PW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutro się za to biorę.

Tom 77 - dzięki za części :good:[br]Dopisany: 08 Październik 2009, 13:09_________________________________________________Jak powiedział tak zrobił... :>

Cały przód

_091335_logo_ate.jpg

I nawet juz je dotarłem :naughty:


Aby pisać dobrze, wyrażaj się jak człowiek prosty, ale myśl jak mędrzec. (Arystoteles)

367753.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

hejka mam a41.8 s . jak moge znalezć rodzaj klockow do mojego auta????

nie ten post Kolego

załóż odrębny to Ci pomoge


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bede teraz zmieniał tarcze przód tył + klocki, zastanawiam się jak to wyglada z wymianą?! ktoś wymieniał?! jakieś rady jak to zrobić?! co odkrecić itp:)

Kolego, :szukaj: :szukaj: :szukaj:

na forum jest cała masa informacji na ten temat


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dzięki a info, za wymianę w warsztacie krzyczą 200 zyla może macie schemaciki luf fotki z wymiany klocuszków sam se wymienię. :gwizdanie: :good:

Może to Ci pomoże co nieco

http://audiforum.us/attachments/installations/987d1230691064-a4-brake-installation-manual-a4_brake_installation_manual.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dzięki a info, za wymianę w warsztacie krzyczą 200 zyla może macie schemaciki luf fotki z wymiany klocuszków sam se wymienię. :gwizdanie: :good:

Może to Ci pomoże co nieco

http://audiforum.us/attachments/installations/987d1230691064-a4-brake-installation-manual-a4_brake_installation_manual.pdf

za***iście...... ściskanie elastycznego przewodu hamulcowego ściskaczem.....

żenada.... :doh1: :doh1: :doh1: :doh1: :doh1:


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

siema a ebc nie mialo oznaczenia jak montowano mi lewa prawa strona pozdro[br]Dopisany: 05 Maj 2010, 22:46_________________________________________________przyklad ebc nie ma oznaczenia lewa prawa strona

http://allegro.pl/item993633644_klocki_subaru_impreza_wrx_tyl_ebc_p_n.html[br]Dopisany: 05 Maj 2010, 22:51_________________________________________________http://allegro.pl/item1025478485_klocki_porsche_911_996_carrera_4_4s_ebc_red_stuff.html

http://allegro.pl/item1024740683_klocki_bmw_e38_system_brembo_ebc_bosch.html


http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=4851079<br /><br />moje aukcje warto zajrzeć pozdrawiam damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dzięki a info, za wymianę w warsztacie krzyczą 200 zyla może macie schemaciki luf fotki z wymiany klocuszków sam se wymienię. :gwizdanie: :good:

Może to Ci pomoże co nieco

http://audiforum.us/attachments/installations/987d1230691064-a4-brake-installation-manual-a4_brake_installation_manual.pdf

za***iście...... ściskanie elastycznego przewodu hamulcowego ściskaczem.....

żenada.... :doh1: :doh1: :doh1: :doh1: :doh1:

Tak dla Twojej informacji to one zostały wymienione na oplot ... :cool1:


AUTO DIAGNOSTYKA VCDS  (Seat, Skoda, Volkswagen, Audi) z lat 1994 - 2010 !! oraz reszta marek ze złączem OBD II .  Profesjonalne oględziny samochodów przed zakupem !<br />Fiat Ducato 2.5 TDI  MAXI  - Winter project :przebiegly:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam mam takie pytanie posiadam a4 1.9 tdi 110KM z roku 1997 chciałem podciągnąć sobie hamulec ręczny bo za wysoko mi bierze klocki są jeszcze ok ale linka jest dość luźna . Nie wiem dokładnie gdzie się ta regulacja znajduje przy kole są dwie śruby ale one nic nie dają . Byłbym wdzięczny jakby mi ktoś podpowiedział gdzie mogę jej szukać , może gdzieś w tym tunelu pod osłonami tłumika? pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...