Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Falowanie obrotów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Mam problem z falowaniem obrotów, jadę z jakąś tam prędkością, zatrzymuje się, wciskam sprzęgło... i nagle obroty falują, sytuacja wygląda podobnie przy dłuższym postoju.

Czasem pomaga przełączenie z LPG na benzynę, jednak na benzynie także zdarza się, że obroty falują... gdzie szukać problemu?

Falowanie jest sporadyczne, jednak bardzo mocno irytujące.

Pozdrawiam

P.S jeśli to pomoże, to mam tez problem ze wskaźnikiem temperatury... wskazówka lata między 50 - 70 - 90 termostat nowy, czujnik nowy...

Edytowane przez Horas91
Opublikowano

Sprawdź przepływomierz - falowanie obrotów to zazwyczaj jego sprawka.

Opublikowano

Tak szybka informacja jako go sprawdzić? raz zdarzyło się, że obroty spadły i zgasł...

falowanie jest rzadkie, nie mniej bardzo denerwujące...

Vagcom 3.11? co diagnozować?

Opublikowano

Sprawdził bym jeszcze przepustnicę

Opublikowano
Witam,

P.S jeśli to pomoże, to mam tez problem ze wskaźnikiem temperatury... wskazówka lata między 50 - 70 - 90 termostat nowy, czujnik nowy...

Złapie temp. 90 i później lata?? Tzn. spada na 70?? Jeśli tak to ja bym zaczął jeszcze raz od czujnika temp i ewentualnie sprawdził ten nowy termostat. Wskazówka powinna stać sztywno po złapaniu 90 jak koniowi :D

Opublikowano

wyczyść przepustnice sprejem do czyszczenia i powinno pomóc

Opublikowano

Przepustnica lub jakies nieszczelnosci..Sprawdz węże podciśnienia

Opublikowano

Ja miałem identyczna sytuacje, problem był w dolotach do cylindrów, a dokładnie w cylindrach. W dolotach są łopatki ruchome, które są sterowane mechanizmem z czasem to też nawaliło i wyskoczył check engine, który zgłasł dopiero po wymianie. Wracając do problemu, zdjejmij kolektor i przyjżyj sie cylindrom, u mnie są one równiez oddzielone łopatkami, ale tylko wsadzanymi, ktore zapewne masz plastikowe, no i jedna z nich sie przytopiła i połamała (na drugim cylindrze) naszczeście odłamki nie wpładły głebiej natomiast potrafiły przyblokowywać cylinder i to było pryczyna falowań u mnie, czasami na tyle moncych,że auto potrafiło zgasnąć. Zakupiłem w serwisie nowe łopatki za 80 zł, już aluminiowe.

Pozdrawiam.

Audi a4 B6 2.0 FSI

Opublikowano

Kolektor miałem ostatnio ściągany do wymiany uszczelki pod deklem ;/ Myślisz, że mechanik nic by nie zauważył?

Spróbuje od wyczyszczenia przepustnicy, potem poszukam nieszczelności :)

Zdejmowanie kolektora wolałbym zostawić na później...

Opublikowano

Zauwazyłem to ze znajomym tak naprawde w ostatniej chcwili. Mieliśmy już składać. Nie rzuca sie to w oczy. Ale warto tam zajrzeć....Przepustnice jak najbardziej też warto przeczyścic.

Pozdrawiam

Opublikowano

silnik zapewne masz 1.6.jak dzieje sie to tylko na gazie to szukaj winy w instalacji - może wtryski się kończą , a śmierdzi ci gazem w kabinie?.jak jezdzisz na krótkich odcinkach to sprawdz odme i podciśnienie do pompy hamulcowej.no i filtry do gazu może są za...e.

Opublikowano

Miałem dokładnie to samo.

Sprawdź filtry gazu (ten w parowniku też!) - warto je wymienić jak dawno nie ruszane.Obejrzyj świece, na moich był nagar, czarny suchy, podjedź na stacje diagnostyczną i poproś o sprawdzenie ilości gazu w spalinach.

Okazało się,że uszkodzona jest sonda lambda, dawała odczyty ale wzięte z kosmosu, w VAG nie było błędów. Nawet jak masz emulacje sondy tylko to i tak jedziesz trochę na benzynie. Odpiąłem sondę, odkręciłem klemę akumulatora na 12h, potem przejechałem około 100km na benzynie i świece były czyściutkie,a problem z gazem zniknął.

Opublikowano

Dzieje się tak zarówno na benzynie, jak i gazie. Silnik 2.0 ALT - Gaz regularnie serwisowany co 10 tyś km. Nowa instalacja :)

Opublikowano

To ile tych serwisów co 10tys. km było jak nowa instalacja?

Opublikowano

Do tej pory jeden, na gazie w sumie zrobione 18 tyś, a więc za 2 tyś kolejny przegląd.

Faluje zarówno na ciepłym jak i zimnym, we wtorek będę czyścił przepustnicę, bo niestety złapała mnie mocna angina ;/

P.S aby mi nikt nie zarzucił, że jeżdżę tylko na gazie - b. często wyjeżdżam zbiornik gazu do końca i robię też spore przebiegi na benzynie. Gaz to sekwencja

Opublikowano

Witam.
Mam problem z dosć mocnym falowaniem obrotów i nierówną pracą silnika na luzie.
Samochód z silnikiem 2.0 20V kod silnika ALT moc 130 koni.
Przy jeździe problemu nie ma, jednak jak wezme auto zluzuje to obroty potrafią spaść poniżej 600 i potem znów na 1200 i tak pare razy.
Często usterka ta wychodzi przy gwałtownym hamowaniu. Obroty spadają poniżej 600 a potem powyzej 1200 i tak w koło. Często pomaga dodanie gazu i wtedy obroty się stabilizują.
Do tej pory wymieniłem sonde pierwszą bo była całkowicie martwa.
Popękane były dwie gumy łączące kolektor zssący z silnikiem(zostały wymienione wszystkie).
Wymienione uszczelki kolektora zsącego.
Wymieniłem odme olejową.
Auto chodzi równiej lecz skoki obrotów dalej występują.
Na kompie wyrzuca błąd sondy drugiej ale to podejrzewam, że to przez to falowanie.

Wydaje mi się ze coś jest z podciśnieniem, iż po dodaniu gazu łopatki w kolektorze ssącym się nie przesuwają.

Opublikowano

Cześć, przede wszystkim musisz samochód podłączyć pod komputer i zobaczyć w parametrach rzeczywistych.

zacznij od parametrów przepływomierza i sond lambd.

Metodą prób i błędów można wymienić cały samochód.

 

Opublikowano

Czyli które kanały proponujesz zaobserwować?? Moge rzucić ligi statyczne i dynamiszne tylko napisz jaki kanał.

Opublikowano

Po pierwsze szczelność wszystkich podciśnienie i okładu ssącego. Można podejrzeć pracę lamby która ci powie czy auto ma problem z lewym powietrzem. 

Dodatkowo wykonaj w pierwszej kolejności mycie i adaptacje przepustnicy. Potem można się skupiać na dalszym szukaniu. 

Czujnik temp musi byc sprawny bo na jego podstawie jest ustalana praca RPM dla silnika ciepłego i zimnego. Jeżeli wskazówka mną nagłe skoki tzn że coś jest nie tak i auto może się przełanczac  z obrotów podwyższonych na niższe w zależności ile ci ta temp wdg licznika lata. Trzeba sprawdzić pod kompem jak ten czujnik pracuje czy przypadkiem licznik cię nie robi w konia. Miałem taki przypadek na warsztacie kiedyś. 

Opublikowano
35 minut temu, DarekS4 napisał:

Po pierwsze szczelność wszystkich podciśnienie i okładu ssącego. Można podejrzeć pracę lamby która ci powie czy auto ma problem z lewym powietrzem. 

Dodatkowo wykonaj w pierwszej kolejności mycie i adaptacje przepustnicy. Potem można się skupiać na dalszym szukaniu. 

Czujnik temp musi byc sprawny bo na jego podstawie jest ustalana praca RPM dla silnika ciepłego i zimnego. Jeżeli wskazówka mną nagłe skoki tzn że coś jest nie tak i auto może się przełanczac  z obrotów podwyższonych na niższe w zależności ile ci ta temp wdg licznika lata. Trzeba sprawdzić pod kompem jak ten czujnik pracuje czy przypadkiem licznik cię nie robi w konia. Miałem taki przypadek na warsztacie kiedyś. 

Przepustnica czyszczona już była, w srodku spreyem do czyszczenia potencjometrów i z zewnątrz benzynką ekstrakcyjną. Adaptacja wychodzi na OK. Obroty bardzo falują słychac po motorze. Potrafi go szarpnąć do 500 a potem na 1200 aż szarpie budą.

Teraz wyrzuca błąd sondy 2 oraz zaworu, nastaawnika faz rozrządu. Nastawnik wydaje mi się, że działa bez zarzutu bo powyżej 4 tyś auto dostaje kopa. Pierścienie hakowe w zaworze były wymienianie dwa lata temu na nowe.

 

Błedy 16514  - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 Malfunktion in Circuit P0130-008  Implausibe Signal

17927 - Camshaft Adjustment Bank 1 Malfunktion P1519 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...