vdm Opublikowano 25 Listopada 2012 Opublikowano 25 Listopada 2012 Witam, Przygotowując auto do zimy postanowiłem wymienić m.in. termostat. Auto zaprowadziłem do mechanika na wymianę cewek, klocków, odbojników na amory tył, no i termostatu. Przed wymianą temperatura max dochodzila do 70-75 stopni a w trasie spadała nawet na 60-65. Po wymianie termostatu, przejechałem dosłownie z 5 km no i się zaczęło: - przestało lecieć ciepłe powietrze do kabiny - pomyślałem, że zapowietrzona nagrzewnica więc zgasiłem silnik poczekałem chwile i powoli zacząłem odkręcać korek od zbiorniczka. Podczas odkręcania zaczęło lecieć dużo pary z zaworka bezpieczeństwa, później pobulgotało no i się ustabilizowało. Myślę juz jest ok ciepło w kabinie itp. po następnych 2 km jazdy zatrzymałem się na papierosa no i słyszę jakby ktoś młotkiem gumowym napier...alał od spodu silnika i co chwile jęczący dźwięk ciężko mi określić jaki "coś jakby ledwo się przeciskało przez termostat?". ta sama sekwencja poczekałem, upusciłem ciśnienie i przestało. Dojechałem do domu, następne 2 km i znowu brak ciepłego powietrza . Dodam, że temperatura raz doszła do 90 stopni zaraz po tym jak odebrałem auto od mechanika, poźniej już tylko do 70 stopni i więcej nie drgnie. -Panowie wszystko wskazuje, że nowy termostat jest do d*py, ale czy może byc sytuacja, że nie otwiera a na blecie pokazuje tylko 70 stopni? -Czy jest jakiś inny czujnik temperatury, z którego bieże się odczyt na zegarach? - Czy ten nowy zjebany termostat mógł mi uszkodzic głowicę w aucie? ---------- Post dopisany 25-11-2012 at 15:57 ---------- Poprzedni post napisany 24-11-2012 at 11:19 ---------- Nikt nie podpowie w tym temacie? ---------- Post dopisany at 19:05 ---------- Poprzedni post napisany at 15:57 ---------- znalazłem, czujnik G62 znajduje się z tyłu silnika i teraz pytanie czy on daje sygnał na zegary i także steruje termostatem?
PyRaS Opublikowano 25 Listopada 2012 Opublikowano 25 Listopada 2012 Termostat steruje sam sobą (bimetal który działa jak temp jest odpowiednia)
vdm Opublikowano 25 Listopada 2012 Opublikowano 25 Listopada 2012 to do czego służy czujnik w termostacie? ---------- Post dopisany at 19:41 ---------- Poprzedni post napisany at 19:37 ---------- o ten czujnik mi chodzi <br /><br />
vdm Opublikowano 25 Listopada 2012 Opublikowano 25 Listopada 2012 w sieci jest rochę informacji o jakimś elektronicznym termostacie, ale czy on jest sterowany elektronicznie? dodatkowo tutaj kolega opisuje jak go sprawdzać http://a4-klub.pl/uklad-chlodzenia-158/sprawdzic-elektryczny-termostat-250998/
tomx Opublikowano 25 Listopada 2012 Opublikowano 25 Listopada 2012 wykrec go i do gotujacej wody i zobaczysz czy jest reakcja tak jak kolega wczesniej napisal termostat kieruje sie swoimi prawami jezeli temp cieczy podniesie sie do okreslonej temp termostat otwiera sie ale nie on off tylko utworzy sie potrzebna szczelina ktora utrzyma zadana temperature kiedys mi w bmw termostat padl w pozycji zamknietej to ogrzewanie na maksa i szyby w dol a w srodku sauna
vdm Opublikowano 25 Listopada 2012 Opublikowano 25 Listopada 2012 tylko podałem linka do tematu wyżej i tam jest opisane, że: 1. termostat sprawdza się podłączając akumulator 2. aby wyjąć termostat w moim aucie trzeba ściągnąc kolektor ssący i alternator, więc to nie jest taka szybka akcja
edekxp Opublikowano 25 Listopada 2012 Opublikowano 25 Listopada 2012 tylko podałem linka do tematu wyżej i tam jest opisane, że:1. termostat sprawdza się podłączając akumulator 2. aby wyjąć termostat w moim aucie trzeba ściągnąc kolektor ssący i alternator, więc to nie jest taka szybka akcja alternator owszem ale kolektora nie trzeba zdejmować-sprawdzone. Termostat trzeba sprawdzić mechanicznie - do gorącej wody, oraz elektrycznie np do akumulatora
szakal222 Opublikowano 26 Listopada 2012 Opublikowano 26 Listopada 2012 sam akumulator, wystarczy ,woda sie nie da probowalem , istnieje ryzyko ze mechanik rozwiercil ci termostat ,znaczy zrobil wiertlem dziurke w blaszcze dlatego 70 stopni na blacie,dodam ze sam tak zrobilem bo mam peknieta glowice i wywalalo mi plyn wiec zrobilem duzy obieg ,narazie tylko weze twarde sa,a co do trematu termostat musisz caly czas pod pradem trzymac okolo 80 sek ,moze ciupke dluzej ,ale najpierw sprawdz 3 podstawowe rzeczy 1.korek wlewu oleju czy nie masz bialej mazi sprawdzaj tylko na zimnym 2.twardy gumowy waz co idzie do chlodnicy oid rurki od odpowietrzania , 3. czy nie wyrzuca plynu przez zbiorniczek ,bo jezeli kolego tak sie dzieje to masz przewalone tak jak ja,usczelka pod glowica alboi niedaj boze ,glowica ja niestety mam peknieta glowice , od wymiany rozrzadu gosc nie odpowietrzyl motorowni ,termostat pusil zimny plyn i glowica pekla nikomu nie zycze ,dodam ze wymienilem uszczelke glowicy nie pomoglo
vdm Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 auto zrobione czujnik G62 był walnięty i nie dawał sygnału do nowego termostatu. Stary termostat nie domykał i nic się nie działo niepokojącego. Nowy termostat natomiast nie otwierał się i przez to te cyrki się działy. Wymienił na nowy G62 i temperaturka dosłownie "chwile" i dochodzi do 90 stopni. Mam nadzieję tylko, tak jak szakal222 napisał, że głowica nie dostała po d*pie. Będziemy obserwować
grzes1150 Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 auto zrobioneczujnik G62 był walnięty i nie dawał sygnału do nowego termostatu. Stary termostat nie domykał i nic się nie działo niepokojącego. Nowy termostat natomiast nie otwierał się i przez to te cyrki się działy. Wymienił na nowy G62 i temperaturka dosłownie "chwile" i dochodzi do 90 stopni. Mam nadzieję tylko, tak jak szakal222 napisał, że głowica nie dostała po d*pie. Będziemy obserwować Dobrze że napisałeś co było przyczyną ...bo większość się by obraziła że nikt nie powróżył z fusów i była by cisza Po jakim przelocie pada termostat w tych padlinach?
Bromchit Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 auto zrobioneczujnik G62 był walnięty i nie dawał sygnału do nowego termostatu. Stary termostat nie domykał i nic się nie działo niepokojącego. Nowy termostat natomiast nie otwierał się i przez to te cyrki się działy. Wymienił na nowy G62 i temperaturka dosłownie "chwile" i dochodzi do 90 stopni. Mam nadzieję tylko, tak jak szakal222 napisał, że głowica nie dostała po d*pie. Będziemy obserwować Dobrze że napisałeś co było przyczyną ...bo większość się by obraziła że nikt nie powróżył z fusów i była by cisza Po jakim przelocie pada termostat w tych padlinach? Mi termostat przestał działać jak należy przy przebiegu 180tyś. km. Po wymianie i rozebraniu starego okazało się, że sam termostat był dobry zniknął w nim tylko jeden oring, przez który termostat puszczał płyn do dużego obiegu. Opisałem to w tym temacie: http://a4-klub.pl/uklad-chlodzenia-158/b6-avj-termostat-cos-innego-2-post-dolu-211709/ W tym temacie taki sam problem z termostatem miał jeszcze jeden kolega
vdm Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 ja mam przelot 227k km czujnik i termostat wymieniony. Przed wymianą termostatu podmieńcie czujnik, bo to on może byc tylko walnięty
grzes1150 Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 ja mam przelot 227k km czujnik i termostat wymieniony. Przed wymianą termostatu podmieńcie czujnik, bo to on może byc tylko walnięty Ale błąd mówiący o g62 był czy nie??? Bo jak ja miałem walnięty g62 to był błąd , wentylator na chłodnicy się kręcił mimo zimnego silnika i ECON-u na klimie
vdm Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 nie było błędu, o to chodzi a czujnik według nr był od skody superB z zielonym łebkiem a nie od audi z czarnym, może to tego wina
edekxp Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 auto zrobioneczujnik G62 był walnięty i nie dawał sygnału do nowego termostatu. Stary termostat nie domykał i nic się nie działo niepokojącego. Nowy termostat natomiast nie otwierał się i przez to te cyrki się działy. Wymienił na nowy G62 i temperaturka dosłownie "chwile" i dochodzi do 90 stopni. Mam nadzieję tylko, tak jak szakal222 napisał, że głowica nie dostała po d*pie. Będziemy obserwować Dobrze że napisałeś co było przyczyną ...bo większość się by obraziła że nikt nie powróżył z fusów i była by cisza Po jakim przelocie pada termostat w tych padlinach? Mi termostat przestał działać jak należy przy przebiegu 180tyś. km. Po wymianie i rozebraniu starego okazało się, że sam termostat był dobry zniknął w nim tylko jeden oring, przez który termostat puszczał płyn do dużego obiegu. Opisałem to w tym temacie: http://a4-klub.pl/uklad-chlodzenia-158/b6-avj-termostat-cos-innego-2-post-dolu-211709/ W tym temacie taki sam problem z termostatem miał jeszcze jeden kolega Pewnie o mnie chodzi:wink: Dodam tylko że od tamtej pory termostat działa jak należy
szakal222 Opublikowano 27 Listopada 2012 Opublikowano 27 Listopada 2012 mija dodam ze termostat mi pasl przy wymianie rozrzadu ! to jest dopiero dziwne zjawisko:kwasny:
broker25 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Opublikowano 8 Grudnia 2012 kolego vdm, pytanie do ciebie, po wymianie termostatu po jakim czasieod uruchomienia zimnego silnika pokazuje ci temp. 90 na blacie,???
vdm Opublikowano 10 Grudnia 2012 Opublikowano 10 Grudnia 2012 po ok 3-5 minutach mam 90 stopni na blacie
grzes1150 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Opublikowano 10 Grudnia 2012 No to mój termostat chyba też niedomaga bo po przejechaniu 11km bez żadnych postojów, klimatronic na 18st. i obroty zbite na 3 kreski przy temp. otoczenia -6 temp. na blacie jest w granicach 85st. ... czas jazdy ok. 12-13min. i jazda dość delikatna jak przystało na niedogrzany motor. Po rozgrzaniu motorowni trzyma pion. Co Wy na to???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się