krzysiekml Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 No to mój termostat chyba też niedomaga bo po przejechaniu 11km bez żadnych postojów, klimatronic na 18st. i obroty zbite na 3 kreski przy temp. otoczenia -6 temp. na blacie jest w granicach 85st. ... czas jazdy ok. 12-13min. i jazda dość delikatna jak przystało na niedogrzany motor. Po rozgrzaniu motorowni trzyma pion.Co Wy na to??? to tak samo u mnie,no może deko wcześniej u mnie osiąga 90st i termostat wymieniony rok temu na nowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
broker25 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 po ok 3-5 minutach mam 90 stopni na blacie to mega szybko,, u mnie niestety to trwa około 15 minut,, trzeba pomysleć nad wymianą, a ty na jaki termostat się zdecydowałeś?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edekxp Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 No to mój termostat chyba też niedomaga bo po przejechaniu 11km bez żadnych postojów, klimatronic na 18st. i obroty zbite na 3 kreski przy temp. otoczenia -6 temp. na blacie jest w granicach 85st. ... czas jazdy ok. 12-13min. i jazda dość delikatna jak przystało na niedogrzany motor. Po rozgrzaniu motorowni trzyma pion.Co Wy na to??? to tak samo u mnie,no może deko wcześniej u mnie osiąga 90st i termostat wymieniony rok temu na nowy U mnie klimatronik na 20st i nadmuch automatyczny, więc dużo ciepła zabiera nagrzewnica, 90st mam po około 10-12min jazdy (na dworze -7st) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzes1150 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Ok. Dziś po powrocie pod dom na blacie miałem ok. 70-80st. i obmacałem dolny wąż tuż przy termostacie i był zimny. Gdy wskazówka temp. doszła do pionu macam za wąż a tu po chwilce robi się ciepły... czyli termostat mi trzyma a to że tak wolno się grzeje to przez to że klimatronik zabiera ciepło i nie cisnę na gaz bo korki itp. Pozdrawiam!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal-L Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Ja tak samo 5 do 6 minut przy -6 stopni i blad 9 stopni.... sprawdzales temp tez z Vagiem czy przypadkiem czujnik 4 pinowy sie Ci nie uwalil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzes1150 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Ja tak samo 5 do 6 minut przy -6 stopni i blad 9 stopni.... sprawdzales temp tez z Vagiem czy przypadkiem czujnik 4 pinowy sie Ci nie uwalil Czujniki mam sprawne... temp. na vagu się pokrywają Nie ma co szukać dziury w całym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość [email protected] Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Witam mam pytanie wymieniajac termostat znalazlemw nim kawalek plastiku czy moze to byc kawalek wirnika pompy wody dodam ze temperatyra na zegarze 90 a waz dolny przed termostatem zimny termostat nie otwiera noi silnik sie grzeje 120 CZY JEST TO WINA POMPY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edekxp Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 Witam mam pytanie wymieniajac termostat znalazlemw nim kawalek plastiku czy moze to byc kawalek wirnika pompy wody dodam ze temperatyra na zegarze 90 a waz dolny przed termostatem zimny termostat nie otwiera noi silnik sie grzeje 120 CZY JEST TO WINA POMPY też tak miałem, pęknięty wirnik i ślizgał się na osi pompy. Z wymianą jest trochę roboty trzeba albo od strony rozrządu( cały pas przedni do demontażu) lub od środka (alternator, podstawa oraz cała pompa) Możesz sprawdzić wirnik - spuścić płyn, odkręcić termostat i rękę sprawdzić czy się obraca wirnik, jak tak - to wymiana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość [email protected] Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 dzięki właśnie wyciągnąłem pompę przy okazji wymieniam rozrząd okazalo się że w pomie jest tylko pół wirnika teraz pytanie czy wpierdzielił się w układ czy jakis magik"naprawca " tak to zostawił podczas poprzedniej wymiany rozrzadu man nadzieje ze po wymianie bezie ok i wruci upragnione ogrzewanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymi100 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Witam, Przepraszam Panowie, że spytam o to samo, ale głupieie już od tego. Wiem już z ASO, że u nich termostat jest po ok 115zl z oringiem. W tym wątku wyczytałem że i wahlera można kupić w aso. wahler z kolei na alle... stoi za jakieś 30zł. Jest też sporo termostatów "o gwarantowanej jakości oryginału". Nie wiem czy to orygianły - nie są oznaczone tak czytelnie jak wahler. Niektóre mają wybite numery 044 121 131 (takiego modelu szukam dla siebie właśnie) inne jeszcze do tego znaczek vw gdzieś wytłoczony, albo audi i czasem jest tez tłoczenie "made in germany", kilka jest w foliowym opakowaniu z naklejką "a'la oryginalną audi, vw itd". Tak więc czy jest jakis pewnik, jak sprawdzić czy dany termostat jest oryginalny? Nie chce przepłacać, ale też nie chce wchodzić pod auto zbyt często... proszę o poradę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turzol Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Witam,Przepraszam Panowie, że spytam o to samo, ale głupieie już od tego. Wiem już z ASO, że u nich termostat jest po ok 115zl z oringiem. W tym wątku wyczytałem że i wahlera można kupić w aso. wahler z kolei na alle... stoi za jakieś 30zł. Jest też sporo termostatów "o gwarantowanej jakości oryginału". Nie wiem czy to orygianły - nie są oznaczone tak czytelnie jak wahler. Niektóre mają wybite numery 044 121 131 (takiego modelu szukam dla siebie właśnie) inne jeszcze do tego znaczek vw gdzieś wytłoczony, albo audi i czasem jest tez tłoczenie "made in germany", kilka jest w foliowym opakowaniu z naklejką "a'la oryginalną audi, vw itd". Tak więc czy jest jakis pewnik, jak sprawdzić czy dany termostat jest oryginalny? Nie chce przepłacać, ale też nie chce wchodzić pod auto zbyt często... proszę o poradę Wahler nie ma nic wspólnego z oryginałem, gdzie tak wyczytałeś? Oryginał ma wybity nr fabryczny 044 121 113 na obudowie oraz znaczki oooo/vw. Tak wygląda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stomi Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Kupuj wahlera, nie raz wymieniałem na wahlera i nigdy nie było problemów. A jak już tak się tego obawiasz to przed zamontowaniem możesz go sobie sprawdzić w gorącej wodzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymi100 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 ... z początku tego wątku: "Ciekawa sprawa, mechan mi uswiadomil, ze w aso jest termostat wahlera i tam kosztuje 98 zl, a normalnie w sklepie ponad 30 zl. Sa zatem jakies roznice oprocz opakowania ? Ktos sie temu moze przygladal ? " nie twierdze ze wahler robi cześci dla audi, ale właśnie szukam upewnienia, a raczej sposobu upewnienia, że to co dostanę do ręki w aso będzie oryginalne. na alle... tez jest chyba teraz jedna aukcja z "modelem" ze zdjęcia wyżej w cenie ok 110zl o ile dobrze pamiętam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mardoczek Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Witam serdecznie. Panowie mam kilka pytań odnośnie już założenia termostatu, a mianowicie: 1. Termostat jaki zakupiłem jest firmy Gates za 300 parę zł, i tak, czy ktoś słyszał na temat tych produktów, jakieś opinie?? Łudziłem się, że może będzie to jakiś lejący oring albo coś w tym stylu, (czytałem, że w niektórych-dobrych hurtowniach idzie dokupić same środki-nie wiem czy to prawda) ale po dostaniu się do termostatu i jego rozkręceniu, sam termostat latał, był luźny i pozbawiony zaczepów-łapek do obudowy, po prostu były urwane i pewnie resztki wypłukane dalej, także tak czy siak musiałem go zamówić. Ciekawe jak długo ktoś tak jeździł . Producent starego termostatu to firma Behr (podobne są na allegro za niecałe 2 stówki, gdzie w opisie jest, że montowane były w samochodach gr. VAG) może od nowości on był, nie wiadomo.. 2. Dostając się do termostatu wykręciłem, również alternator, tylko nie luzowałem, żadnych rolek czy coś w podobie. Chciałem zapytać aby zakręcić alternator z powrotem należy najpierw poluzować na pewno jakąś rolkę napinającą , która to i czy dam rade sam to zrobić bez żadnych komplikacji?? Jutro się ostro zabieram do złożenia tego wszystkiego bo chciałbym mieć samochód na święta . I kolejne się pytanie nasuwa, ile płynu wchodzi do tego silnika i jakim zalać?? Spuszczony jest jakiś różowy, ok 4l i nawet dość czysty. 3. Dlaczego korkiem spustowym nie mogłem spuścić płynu , nic nie leciało po przekręceniu?? 4. Jak już to wszystko poskładam do kupy (mam nadzieje, że bez żadnych niespodzianek ) to czy wyskoczą mi jakieś błędy, check-i i tak dalej...jak temu zaradzić??? Nadmieniam, że plusową klemę mam zdjętą z aku. Dzięki wielkie za wszelakie sugestie, i przy okazji wiosennych i pogodnych Świąt Wam życzę, przyczepności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesz82 Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Jak zalac to płynem g 12. Pamiętaj o odpowietrzeniu układu. Nie wiem jak jest w b6 ale w b5 nie było potrzeby odkręcenia alternatora...czy po prostu zrobiłeś to przy okazji?????? Ja bym jeszcze sprawdził jak ma się pompa wody skoro termostat jest w kawałkach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mardoczek Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Witam serdecznie. Panowie mam kilka pytań odnośnie już założenia termostatu, a mianowicie: 1. Termostat jaki zakupiłem jest firmy Gates za 300 parę zł, i tak, czy ktoś słyszał na temat tych produktów, jakieś opinie?? Łudziłem się, że może będzie to jakiś lejący oring albo coś w tym stylu, (czytałem, że w niektórych-dobrych hurtowniach idzie dokupić same środki-nie wiem czy to prawda) ale po dostaniu się do termostatu i jego rozkręceniu, sam termostat latał, był luźny i pozbawiony zaczepów-łapek do obudowy, po prostu były urwane i pewnie resztki wypłukane dalej, także tak czy siak musiałem go zamówić. Ciekawe jak długo ktoś tak jeździł . Producent starego termostatu to firma Behr (podobne są na allegro za niecałe 2 stówki, gdzie w opisie jest, że montowane były w samochodach gr. VAG) może od nowości on był, nie wiadomo.. 2. Dostając się do termostatu wykręciłem, również alternator, tylko nie luzowałem, żadnych rolek czy coś w podobie. Chciałem zapytać aby zakręcić alternator z powrotem należy najpierw poluzować na pewno jakąś rolkę napinającą , która to i czy dam rade sam to zrobić bez żadnych komplikacji?? Jutro się ostro zabieram do złożenia tego wszystkiego bo chciałbym mieć samochód na święta . I kolejne się pytanie nasuwa, ile płynu wchodzi do tego silnika i jakim zalać?? Spuszczony jest jakiś różowy, ok 4l i nawet dość czysty. 3. Dlaczego korkiem spustowym nie mogłem spuścić płynu , nic nie leciało po przekręceniu?? 4. Jak już to wszystko poskładam do kupy (mam nadzieje, że bez żadnych niespodzianek ) to czy wyskoczą mi jakieś błędy, check-i i tak dalej...jak temu zaradzić??? Nadmieniam, że plusową klemę mam zdjętą z aku. Dzięki wielkie za wszelakie sugestie, i przy okazji wiosennych i pogodnych Świąt Wam życzę, przyczepności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzes1150 Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Dziś spotkała mnie przygoda że po 11km w temp. otoczenia -4 temp. na blacie podniosła się zaledwie do niecałe 70st. Po obmacaniu wszystkiego jest tak że górny wąż gorący, dolny też ale troszkę słabiej, chłodnica gorąca na na blacie 70st. Padł termostat??? Czy do wymiany trzeba zdejmować kolektor ssący czy wystarczy jakimś cudem wyjąć alternator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edekxp Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Witam serdecznie.Panowie mam kilka pytań odnośnie już założenia termostatu, a mianowicie: 1. Termostat jaki zakupiłem jest firmy Gates za 300 parę zł, i tak, czy ktoś słyszał na temat tych produktów, jakieś opinie?? Łudziłem się, że może będzie to jakiś lejący oring albo coś w tym stylu, (czytałem, że w niektórych-dobrych hurtowniach idzie dokupić same środki-nie wiem czy to prawda) ale po dostaniu się do termostatu i jego rozkręceniu, sam termostat latał, był luźny i pozbawiony zaczepów-łapek do obudowy, po prostu były urwane i pewnie resztki wypłukane dalej, także tak czy siak musiałem go zamówić. Ciekawe jak długo ktoś tak jeździł . Producent starego termostatu to firma Behr (podobne są na allegro za niecałe 2 stówki, gdzie w opisie jest, że montowane były w samochodach gr. VAG) może od nowości on był, nie wiadomo.. 2. Dostając się do termostatu wykręciłem, również alternator, tylko nie luzowałem, żadnych rolek czy coś w podobie. Chciałem zapytać aby zakręcić alternator z powrotem należy najpierw poluzować na pewno jakąś rolkę napinającą , która to i czy dam rade sam to zrobić bez żadnych komplikacji?? Jutro się ostro zabieram do złożenia tego wszystkiego bo chciałbym mieć samochód na święta . I kolejne się pytanie nasuwa, ile płynu wchodzi do tego silnika i jakim zalać?? Spuszczony jest jakiś różowy, ok 4l i nawet dość czysty. 3. Dlaczego korkiem spustowym nie mogłem spuścić płynu , nic nie leciało po przekręceniu?? 4. Jak już to wszystko poskładam do kupy (mam nadzieje, że bez żadnych niespodzianek ) to czy wyskoczą mi jakieś błędy, check-i i tak dalej...jak temu zaradzić??? Nadmieniam, że plusową klemę mam zdjętą z aku. Dzięki wielkie za wszelakie sugestie, i przy okazji wiosennych i pogodnych Świąt Wam życzę, przyczepności Rolka jest napinająca, jak ty wyciągałeś alternator z napiętym paskiem. Poszukaj jak powinien być założony. Płynu wchodzi chyba 7 litrów, ale nie zleciał pewnie cały. O którym korku piszesz. Ja spuszczałem płyn przez wyciągniecie czujnika dolnego przy chłodnicy Błedów nie powinno być no może - brak zasilania Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzes1150 Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Ok. znalazłem coś takiego: DIY: B6 A4 1.8T - Thermostat Replacement Już wcześniej coś mi nie pasował termostat bo kiedyś złapał 90st i zaraz po tym wjechałem na drogę szybkiego ruchu i przy butowaniu i wysokiej prędkości temp. na blacie spadła do prawie 70st Tuż po świętach działamy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo814 Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 TOM 77 ma behr-a po 248zł płynu na początek weszło mi 5litrow pozniej dolałem troszke płyn rozowy to g12 koncentrat odpowietrz sobie układ nalewajac odkrec srubke w metalower rurce która biegnie równolegle do kolektora , tak jets taki mały imbus ---------- Post dopisany at 19:33 ---------- Poprzedni post napisany at 19:31 ---------- tym kolkiem czerownym odpowietrzasz sory super kółko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się