Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Instalacja kierownicy multifunkcyjnej S3/R8/S6/TT/A4 B7/B8 w A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

borys182 Ciężko będzie. Nie miałem nigdy do czynienia z instalacją w A3/S3. Możliwe, że części są dokładnie takie same. W takim razie masz rozpiskę na początku tego poradnika.

Opublikowano

Malik, a czy ta kierownica, którą montowałeś występuje w wersji podgrzewanej?

Opublikowano

gooralos Nie mam pojęcia. Trzeba sprawdzić w ETCE.

Opublikowano

Malik, a czy ta kierownica, którą montowałeś występuje w wersji podgrzewanej?

niestety podgrzewane sa tylko te 4-ro ramienne :(

Opublikowano

Wtam ponownie

Kierownice już założyłem od S3 8P. Kupiłem to razem z całą kolumną kierowniczą, taśmą, modułem itp. Taśmy i sterownika nie da się podmienić bo jest to całkowicie inaczej rozwiązane. Muszę dorobić kawałek instalacji i przepuścić przez zwijak (mam już nowy +4 piny). Wyjściowe przewody od modułu posiadam razem z kostkami (ok 50cm). a tak to wygląda:

A więc moduł wyglada tak:http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...27c2ef7f6.html

A tak wygląda wiązka przewodów:http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...d9385d3e1.html

Potrzebuje pomocy w rozszyfrowaniu przewodów, ktore gdzie podłączyć. Żółtą kostkę odrzucilem bo to airbag co mnie nie interesuje.

Zostało jeszcze kilka:

Dwa najgrupsze

1.Brązowy- masa

2.Czerwony z żółtym paskiem- zasilanie 12V

Dwa splecione razem (czyba can L i H)

1.Pomarańczowy z zielonym paskiem

2.Pomarańczowy z brązowym paskiem

Tylko ktory to H a który L

Dwa splecione razem (wygladają na can L i H co mnie nie pokoi ponieważ 4 przewody can to już za dużo)

1.Pomarańczowy z brązowym paskiem

2.Pomarańczowy z czarnym paskiem

Zostały jeszcze dwa cieńkie przewody

1.Czarny z białym paskiem

2.Czerwony z czarnym paskiem

Moduł który posiadam orginalnie jest analog więc vag go nie wykrywa. Chciałbym dołożyć drugi wyżej wymieniony moduł i złapać tylko sterowanie multifunkcji kierownicy. Przy takim założeniu jeśli sterowanie rns-e leci po can-ie interesuje mnie tylko zasilanie i magistrala Can Bus. Czy ktoś mi może pomóc wskazać odpowiednie przewody?

W nowym Audi przez ten moduł przechodzi wszystko (manetki, multifunkcja, Esp) to chyba dlatego jest troche za dużo kabli.

Widziałem już u kogoś tak podłączoną kierownice od nowej S3 z użyciem tego modułu oczywiście po wymianie taśmy na conajmniej 3 piny ekstra, ale wtedy nie śniłem jeszcze o swojej Audi i nie bardzo pamiętam wszystko.

Zdaje sobie sprawę że to kombinacja alpejska, ale jak myślicie ma to szanse powodzenia?

pozdrawiam

Opublikowano

ja założyłem od A6 i tez go nie wykrywał :)

wiec tobie radze szukac opowiedniego modułu

bo mozesz sobie krzywde zrobić :)

Opublikowano

borys182 Kup odpowiedni moduł i taśmę. Trzeba tylko dobrze poszukać i wszystko pasuje plug & play. W takiej konfiguracji jak masz teraz to bałbym się jeździć.

Opublikowano

borys182 Kup odpowiedni moduł i taśmę. Trzeba tylko dobrze poszukać i wszystko pasuje plug & play. W takiej konfiguracji jak masz teraz to bałbym się jeździć.

no włąsnie straszna motanina :)

szukaj na allrgro sie juz pojawiają :)

Opublikowano

Tak tylko czy ten dedykowany moduł do mojego modelu poradzi sobie z tymi przyciskami? Są poprostu inne i np w nowej kierze żeby zatwierdzić coś wybrane z listy rns-e naciskamy gałkę do przewijania a w orginalnej kierownicy multifunkcyjnej do modelu s3 8l jest trzeci przycisk. Aha czy ktoś wie jak zmostkować airbag dwunabojowy ponieważ orginalnie jest jeden. Podłączyłem tylko jeden nabój i niby vag nie wykrywa błędu ale życia też mi nie uratuje. Reasumując z tego co piszecie kupić taśmę z multi i moduł do mojego modelu (s3 8l) i założyć kierownice od s3 8p dobrze w kosce poprzepinać i ma chulać tylko czy na bank żeby nie pchać się w koszta. Rozumiem że po numerach z Etki kupować. Moja orginalna kiera wygląda tak jak Twoja Malik. pozdro i dzięki za odpowiedzi

Opublikowano

No jeśli masz automat to wystarczy po montażu zakodować VAGiem jedną cyferkę i będzie na pewno działać.

Jeśli nie masz skrzyni automatycznej to będziesz miał tylko ładnie podświetlane łopatki, które nic nie robią.

Adamoo od nas ma właśnie taka kierownicę w manualnym 1.9TDI :)

http://www.a4-klub.pl/smf/19_awx_rs4_diesel_edition-t49907.0.html

Opublikowano

wie ktoś może czy taką kierwonice dało by sie podłączyć do S4 (b5) ale tak żeby te przyciski na kierce sie nie zmarnowały?

Opublikowano

czy ktoś z Was podmieniał w B7 automat kierownicę ze zwykłej na multi z łopatkami ?? :D

Podłączam się pod pytanie. Czy coś takiego jest do zrealizowania i czy będzie działało?

Opublikowano

A jak wyglada sprawa z poducha. Czy do czteroramiennej i trzyramiennej pasuje ta sama? Czy jak sie ma czteroramienna to takiej samej trzeba szukac.

Opublikowano

poduchy są inne, mają wycięcia na ramiona

Opublikowano

Czy do czteroramiennej i trzyramiennej pasuje ta sama?

Nie pasuje

Opublikowano

Ok. Dzieki. To jeszcze zeby sie upewnic, zmieniajac ze zwyklej czteroramiennej na czteroramienna z multi poduche bede mogl przelozyc tak?

Duzo czesci bede musial jeszcze zakupic aby uruchomic kiere?

Opublikowano

4 ramienna no mufu = 4 ramienna mufu

części to zależy co masz na pokładzie, musisz porównać to z tym co tu jest tu napisane (choć wielu rzeczy nie będziesz już potrzebował, bo masz B7)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...