arek776 Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 Panowie zamontowałem w swojej B6 skórzaną podgrzewaną kierownicę z multifunkcją. Od razu dołożyłem FIS i tempo bo nie było. Wszystko działa tyko kierownica nie grzeje. Moduł kierownicy mam 8E0 953 549 M, taśmę próbuję 8E0-953-541 E, czyli w wyjściem na grzanie kierownicy i nie działa. Sprawdzałem z włącznikiem grzanych siedzeń. Co może być przyczyną? Czy jest jakiś osobny bezpiecznik od grzania kierownicy? Bo na rozpisce nie znalazłem. Można odłączyć poduszkę, zdjąć kierownicę i włączyć silnik i grzanie? Nie wywali mi drugiej poduszki czy coś podobnego? Błędy sobie skasuje. Chodzi o sprawdzenie czy jest jakieś napięcie na wyjściu grzania. Rozumiem ze jak sprawdze oporność grzania kiery - na tych dwóch przewodach od grzania to jakaś oporność powinna być. Ktoś sprawdzał jaka mniej wiecej? Pomóżcie Panowie bo nie wiem czy to wina kierownicy, może moduł uwalony, może brak bezpiecznika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wrclaguna Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 musisz miec tasme 4E0 953 541 B pod grzana kiere a jak masz ( jaki model ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek776 Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 musisz miec tasme 4E0 953 541 B pod grzana kiere a jak masz ( jaki model ) 8E0-953-541 E wygląda na to ze 8E0-953-541 E powinno działać a nie działa. myslalem ze 4E0 953 541 B trzeba do kierownicy od B7, ja mam od B6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antonio Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 Można odłączyć poduszkę, zdjąć kierownicę i włączyć silnik i grzanie? Nie wywali mi drugiej poduszki czy coś podobnego? ja odłączałem poduche na podłączonym aku ale z wyciągnietym kluczykiem ze stacyjki później odpalałem auto bez AIR BAGu i nic się nie stało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek776 Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 a jak w ogóle ta grzana kiera ma działać? bo tu piszą http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?p=1105220#1105220 "Podgrzewanie koła kierownicy nie zawiera się w pakiecie zimowym i kosztuje osobno. Uruchamia się tylko poniżej (jakiejśtam - nie pamiętam dokładnie) temperatury i działa wyłącznie z włączonym podgrzewaniem fotela kierowcy (taki quasiautomat). " czy to prawda ze temp musi byc ponizej ilus tam poza wlaczeniem grzania foteli czy wystarczy tylko grzanie foteli? jak to jest w B6? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 Jedna rzecz wyszła - Grzesiek podesłał mi linka do prawej MF z B7 (końcówka A, pod tipa). Patrzę na fotki i połaczenie z wiązką poduszki ma 3 kable. Z ETKI wynika, że A zamienia się na F (od 2007 roku). Wniosek jest taki, że F też będzie miało 3 kable - może dla MF z łopatkami taka instalacja jest prawidłowa również dla B7? Czy ktoś kto posiada w B7 kierę z MF i łopatkami dałby radę wykręcić poduchę i sprawdzić ile przewodów wchodzi w płaską kostkę 6 pin (wiązka która wychodzi z prawej MF). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jendker Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 Kiedys byla mowa czy poducha z B7 odpali w B6 w razie koniecznosci... Powszechnie wiadomo, ze w B7 sa dwa detonatory do poduchy, a w B6 jest tylko jeden. Czytalem, ze ktos tam w Wa-wie w serwisie zapewnial iz nie bedzie niespodzianek... Otoz mam cos do zakomunikowania albo nawet dla przestrogi : Poducha nie strzelila i na cale moje szczescie wyszedlem calo bez jej pomocy. Kodowanie nowej kiery bylo przeprowadzone prawidlowo, zadnych bledow, a po podpieciu navi plus dzialala nawet lewa rolka... Nie chce nikomu odradzac swapa kiery, bo wyglad jest o niebo lepszy, jedynie pragne przestrzec o ewentualnej, przykrej niespodziance. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A4_Dominik_WAW Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 a jak w ogóle ta grzana kiera ma działać? bo tu piszą http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?p=1105220#1105220 "Podgrzewanie koła kierownicy nie zawiera się w pakiecie zimowym i kosztuje osobno. Uruchamia się tylko poniżej (jakiejśtam - nie pamiętam dokładnie) temperatury i działa wyłącznie z włączonym podgrzewaniem fotela kierowcy (taki quasiautomat). " czy to prawda ze temp musi byc ponizej ilus tam poza wlaczeniem grzania foteli czy wystarczy tylko grzanie foteli? jak to jest w B6? Sprawdź czy dobrze zaprogramowałeś grzaną kiere? Powinieneś mieć 2 w jednym miejscu która się zapisuje. W swojej kierownicy nie masz włącznika grzanej kiery bo działa wraz z grzanymi fotelami. Nie jestem pewny czy działa poniżej jakiejś temperatury - niedługo będziesz mógł sprawdzić jeżeli masz grzaną kiere z b6 to ta taśma 8E0-953-541 E powinna pasować bo 4E0 953 541 B lub 4E0 953 541 E są do nowszej kiery np. z A6 z włącznikiem ogrzewania. Może da rady sprawdzić miernikiem co się dzieje we wtyczce taśmy ? Przecież tam jest tylko plus i masa chyba jak do grzałki ? Może się myle :gwizdanie: Kiedys byla mowa czy poducha z B7 odpali w B6 w razie koniecznosci... Powszechnie wiadomo, ze w B7 sa dwa detonatory do poduchy, a w B6 jest tylko jeden. Czytalem, ze ktos tam w Wa-wie w serwisie zapewnial iz nie bedzie niespodzianek... Otoz mam cos do zakomunikowania albo nawet dla przestrogi : Poducha nie strzelila i na cale moje szczescie wyszedlem calo bez jej pomocy. Kodowanie nowej kiery bylo przeprowadzone prawidlowo, zadnych bledow, a po podpieciu navi plus dzialala nawet lewa rolka... Nie chce nikomu odradzac swapa kiery, bo wyglad jest o niebo lepszy, jedynie pragne przestrzec o ewentualnej, przykrej niespodziance. To teraz zabiłeś mi gwóźdź ... hmmm przy takim uderzeniu poduszka powinna zadziałać chyba. Ważne i dobrze że Tobie się nic nie stało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek776 Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Sprawdź czy dobrze zaprogramowałeś grzaną kiere? Powinieneś mieć 2 w jednym miejscu która się zapisuje. o ktorym miejscu i kodowaniu mowisz? przegladnałem watek od kodowania i nie widzialem nigdzie kodowania samej funkcji grzanej kierownicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek776 Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 I to było to. Teraz po zakodowaniu działa. Choć raz grzanie sie nie włączyło. Najpierw mialem mało paliwa i swieciło sie ostrzezenie na fisie. Kiera grzała. Po tym jak zapaliło mi sie 2gie ostrzezenie - mało płynu w spryskiwaczach nie grzała. Po zatankowaniu kiera zaczęła znów grzać (wtedy swieciło juz tylko ze jest mało plynu w spryskach). Dziwne bo w sumie co to miałoby mieć do tego? Moze to był przypadek z tymi bledami tylko i komp zgłupiał na chwile? Tak czy inaczej teraz działa. Panowie dzieki za pomoc . Gdyby ktoś potrzebował w podobnych sprawach (montaz FIS, MFWD, tempo, kodowanie itp.) pomocy we Wrocławiu służę a teraz w końcu zasłużone piwko :> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Dziś na spocie przetestowaliśmy kierę z B8 w B6 (taśma A i moduł Q). Multifunkcja działała bez zarzutu (przypominam, że chodzi o wyjście na 3 kable z prawej MF - we wtycze po stronie wiązki airbag jest 6 przewodów). Nie mieliśmy jak sprawdzić tip-a ponieważ Madbar ma manuala ale wszystko wskazuje na to, że całość będzie trybić bez problemu. Ahh jeszcze jedna różnica - żółta kostka wiązki airbag (B8) nie będzie pasowała do modułu Q/R, trzeba ją wymienić na wariant z B7 czyli 4E0 972 208 A ((której nie potrafię znaleźć w ETCE, zresztą podobnie jak kostki z B8 czyli to samo oznaczenie z końcówką i po prostu poprzekładać piny. Druka ewentualność (nieco droższa, ale chyba jedyna realna) to wymiana całej wiązki airbag na wariant z B7, ale to już wydatek ponad 200zł (oczywiście w ASO). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czaki22 Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 ale kolego pasazer tez nie strzelił chyba ze cos nie widac na foto ? boczna tez nie strzeliła z fotela, vin poduszki nauczony był ? noto masz teraz mniejsze koszta naprawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malik Opublikowano 22 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Poducha nie strzelila i na cale moje szczescie wyszedlem calo bez jej pomocy. Kodowanie nowej kiery bylo przeprowadzone prawidlowo, zadnych bledow, a po podpieciu navi plus dzialala nawet lewa rolka... Nie chce nikomu odradzac swapa kiery, bo wyglad jest o niebo lepszy, jedynie pragne przestrzec o ewentualnej, przykrej niespodziance. Dzisiejsze sterowniki analizują siłę uderzenia i decydują czy wogóle jest potrzebny wystrzał poduszki. W zależności od sytuacji może on więcej napsuć niż pomóc. Tutaj widać ewidentnie, że nie strzeliła też poduszka pasażera ani boczna. Czyli masz odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madbar Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Dziś na spocie przetestowaliśmy kierę z B8 w B7 (taśma A i moduł Q). Barti, jedna poprawka. Przetestowalismy tą multifunkcję w B6 z zainstalowanym i zakodowanym modułem kiery Q i tasmą A a nie w B7. Ale potwierdzam, że MF działała bez zarzutu obie rolki i oba przyciski. Sprawilo mi to dużo radości, ale Tobie jako właścicielowi tej multifunkcji chyba jeszcze więcej. Co do Tipa, ja nadal jestem sceptyczny, bo ELSA pokazuje co innego, ale trzymam kciuki i obym się mylił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Barti, jedna poprawka. Przetestowalismy tą multifunkcję w B6 z zainstalowanym i zakodowanym modułem kiery Q i tasmą A a nie w B7. Ale potwierdzam, że MF działała bez zarzutu obie rolki i oba przyciski. Sprawilo mi to dużo radości, ale Tobie jako właścicielowi tej multifunkcji chyba jeszcze więcej. Co do Tipa, ja nadal jestem sceptyczny, bo ELSA pokazuje co innego, ale trzymam kciuki i obym się mylił. Racja, już poprawiłem Bartek tip będzie działał - to jest ori MF z tej kiery, był do niej podłączony tip. Poza tym ori wiązka ma tam 3 kable. Musa dobrze prawił - masa, zasilanie i kabel sygnałowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madbar Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Barti, jeszcze jedno. Nie musisz kupować okablowania poduszki 4E0 971 589 A. To jest od A8 i dołożyli akcyzę ponad 70% jako podatek od luksusu . Zamiast tego kup 4F0 971 589 A. Ta jest od A6 i jest wyliczona na liście części kierownicy od A4 z roczników 2005- 2008. :> a kosztuje 18 Euro- czyli 80 PLN a nie 48 Euro. Co Ty na to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Pasuje - nagrywam coś taniej, ale jeśli się nie uda to pewnie skorzystam Dzięki Bart Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madbar Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 Przyszła mi do glowy jeszcze jedna opcja. Występują kierownice z TIPem bez Multi( to jest obciach i nędza, wiem, ale wg ETKI są ). Może w takim wypadku należy skorzystać z tych innych pinów na tasmie i na module kierownicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-S Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 ...i to właśnie sugerowałem Ci na spocie gdy dyskutowaliśmy o wiązce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Madbar Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 To musiałem przegapić ten fragment rozmowy albo nie dosłyszeć. Kiedy bedziesz miał części, bo chcę wiedzieć, że to działa? Aha i test drive tez bym chciał....... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się