rakud29 Opublikowano 10 Marca 2012 Opublikowano 10 Marca 2012 witam koledzy lapie mi taki blad ale bardzo zadko auto po chipie 16618 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition) P0234 - 000 - - Freeze Frame RPM: 3969 /min Torque: 238.0 Nm Speed: 161.0 km/h Load: 83.9 % Voltage: 14.36 V Bin. Bits: 00101000 Absolute Pres.: 2376.6 mbar Absolute Pres.: 2590.8 mbar ten blad pojawia sie jak dobrze dam gazu i to bardzo zadko prosze o rade jakie logi zrobic zeby to sprawdzic bo chyba turbina cos nie tak
vauxhall95 Opublikowano 10 Marca 2012 Opublikowano 10 Marca 2012 turbo przeladowuje wyczysc zmienna geometrie
przemik Opublikowano 10 Marca 2012 Opublikowano 10 Marca 2012 Wykonaj logi dynamiczne blokow 011 i 010 i napisz o jakie auto i silnik chodzi.
rakud29 Opublikowano 10 Marca 2012 Autor Opublikowano 10 Marca 2012 chodzi o auto 2.0 tdi b7 po niedzieli zrobie logi koledzy turbinka czyszczona 2 lata temu juz by ja bralo pojawia sie to tylko bardzo zadko
rakud29 Opublikowano 23 Marca 2012 Autor Opublikowano 23 Marca 2012 koledzy wklejam logi prosze niech ktos zobaczy czy trzeba turbo czyscic http://vaglog.rtnet.pl/rakud_77605.html
rakud29 Opublikowano 24 Marca 2012 Autor Opublikowano 24 Marca 2012 ale zdarzylo mi sie ze 3 razy wpadl mi w tryb awaryjny i byl ten blad co podalem wiec cos jest nie tak co radzicie sprawdzic jeszcze prosze o opinie
rakud29 Opublikowano 26 Marca 2012 Autor Opublikowano 26 Marca 2012 no tak do dlaczego turbinka wpada w tryb awaryjny zadko ale wpada jak dam ostro gazu sprawdzalem sztange tez pracuje ok wiec co myslicie
rakud29 Opublikowano 28 Marca 2012 Autor Opublikowano 28 Marca 2012 To co robić z ta turbina żeby ten błąd się nie pojawiał co radzicie
przemik Opublikowano 29 Marca 2012 Opublikowano 29 Marca 2012 Ale jakiej rady oczekujesz. Myslisz ze ktos przez Internet podejmie sie smiałej diagnozy typu "wymien sprezarke" , wymien silnik" , wymien cokolwiek. Obserwuj auto i za jakis czas powtorz logi. W momencie kiedy je robiles wszystko bylo w porzadku wiec ... chyba sam rozumiesz. Pozdrawiam
rakud29 Opublikowano 29 Marca 2012 Autor Opublikowano 29 Marca 2012 ok ale chodzi mi o to czy moze turbo potrzebuje juz czyszczenia bo bardzo zadko wpada w ten tryb awaryjny musze dac dobrze ognia bo raczej to ze jest chip to chyba nie przeszkadza
przemik Opublikowano 29 Marca 2012 Opublikowano 29 Marca 2012 Z logów nie wynika ze sprezarka potrzebuje czyszczenia. Czips nie przeszkadza. Wpadnij z logami za 2-3 miesiace.
rakud29 Opublikowano 30 Marca 2012 Autor Opublikowano 30 Marca 2012 ok to z czego łapie taki błąd musi być jaki powód może sprawdzić coś trzeba co koledzy myślicie
przemik Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 wydaje mi się ze temat jest wyczerpany... jeszcze jeden post pod postem... zamkne wątek, a Ty zarobisz ostrzezenie...
Musashi Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 przyczyną zanieczyszczania się turbiny są niesprawne wtryskiwacze, EGR lub dziura w dolocie. U ciebie logi wygladaja dobrze wiec być może problem tkwi w pompowtryskiwaczach ew. źle dobranym - za bardzo dymiącym programie.
rakud29 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2012 ok czyli co kolego proponujesz wyczyscic turbo i jakie zrobic logi zeby byc pewny dlaczego sie zabrudza
Pzwmichal Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Podłączę się do kolegi, w czasie jazdy zaczęła migać mi kontrolka świec. Po zatrzymaniu i odpaleniu zgasła. zrobiłem scan i wyskoczyło mi: 000566 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31): Implausible Signal P0236 -- 001 -- Upper Limit Exceeded - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00110001 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Mileage: 162463 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 1974 /min Torque: 265.2 Nm Speed: 112.0 km/h Absolute Pres.: 1805.4 mbar Absolute Pres.: 1448.4 mbar (no units): 441.8 Temperature: 18.0°C Proszę o poradę z czym to związane. załoz swoj watek bo sie zamieszanie robi/Przemo
Musashi Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 ok czyli co kolego proponujesz wyczyscic turbo i jakie zrobic logi zeby byc pewny dlaczego sie zabrudza wtedy możesz stwierdzić czy sie zabrudzi, czyszczeniem przyczyny nie ustalisz ani nie usuniesz. Przyczynę Tobie podałem, albo wtryski albo tuner przesadził albo nieszczelny EGR i puszcza ciśnienie w spaliny gdy nie powinien. Jeżeli nie ma problemów turbiny czyścić nie potrzeba ponieważ się sama wyczyści. Logi dobrze wiesz jakie zrobic. Przecież w innym wątku o ile sobie przypominam już tobie pisaliśmy, któe grupy - wszystkie!
crxdor Opublikowano 11 Lutego 2017 Opublikowano 11 Lutego 2017 Witam wszystkich serdecznie podepnę się pod temat by nie zakładać nowego wątku z podobnym problemem, tak jak wspomniałem w powitaniu zakupiłem sobie audi a3 8P z silnikiem 2.0 Tdi, AZV, po zakupie wyszło kilka problemów ale przy pomocy forum udało mi się je zlikwidować własnymi siłami, problem z niezakodowanym esp, czujnikiem kąta skrętu, niskim napięciu na akumulatorze, itp. Natomiast pozostały jeszcze dwa problemy jeden tak jak w temacie, silnik wpada w tryb awaryjny wyrzucając błąd jak poniżej: 16618 - Boost Pressure Regulation P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition) Freeze Frame: RPM: 3780/min Torque: 302.0 Nm Speed: 95.0 km/h Load: 100% Voltage: 14.36 V Bin. Bits: 00101000 Absolute Pres: 2131.8 mbar Absolute Pres: 2590.8 mbar Dodam jeszcze spostrzeżenie iż podczas wykonywaniu logów dynamicznych problem zawsze występował w tym samym etapie obrotów silnika to jest ok 3800/min, na drogach ekspresowych, lub autostradach problem występuję dość często, tak pozatym tylko przy ostrzejszym przyspieszaniu. Posiadam jeszcze jeden problem co prawda nie związany z tematem, ale o nim wspomnę na wolnych obrotach silnik co jakiś czas przeżuca drgania na wnętrze auta (towarzyszy temu delikatny uskok obrotów). Rozumiem iż nikt nie jest jasnowidzem dlatego też nauczyłem robić się logi statyczne, dynamiczne, które załączam poniżej (zrobiłem chyba wszystkich możliwych grupy które mogą mieć wpływ na moje problemy). W związku z tym iż jestem zbyt słaby w temacie i analizowaniu logów prośba do znawców tematu i szerokiego grona fachowców którzy mają ogromną wiedzę aby wypowiedzieli się na temat mojego problemu, oraz powiedzieli coś o kondycji tego auta, oraz od czego zacząć próbując wyeliminować ten problem, z góry serdecznie dziękuję za wskazówki i podpowiedzi, a poniżej wspomniane logi: Logi Statyczne: grupa 13, 18, 23 (praca na biegu jałowym) http://vaglog.pl/log-013_018_023_Xs5q9.html grupa 13, 18, 23 (przy cyklicznym wciskaniu gazu) http://vaglog.pl/log-013_018_023_G3iBb7.html grupa 8, 10, 11 (praca na biegu jałowym) http://vaglog.pl/log-008_010_011_DgY845.html grupa 8, 10, 11 (przy cyklicznym wciskaniu gazu) http://vaglog.pl/log-008_010_011_kKO57.html grupa 3, 10, 11 (praca na biegu jałowym) http://vaglog.pl/log-003_010_011_vnkZF1.html grupa 3, 10, 11 (przy cyklicznym wciskaniu gazu) http://vaglog.pl/log-003_010_011_bLF2w.html grupa 1, 4, 7 (praca na biegu jałowym) http://vaglog.pl/log-001_004_007_u87jp9.html Logi Dynamiczne (wykonywane na 3 biegu od 1500obr/min do 4000obr/min grupa 1, 4, 8 http://vaglog.pl/log-001_004_008_e0rZg.html grupa 10, 11, 3 log1 http://vaglog.pl/log-010_011_003_5N01k1.html grupa 10, 11, 3 log2 http://vaglog.pl/log-010_011_003_1Ng0a.html grupa 13, 18, 23 http://vaglog.pl/log-013_018_023_3mgL5w.html Z góry przeproszę za zaśmiecenie logami, ale sam nie wiem które mogą być przydatne przy diagnozie, jeszcze raz serdecznie dziękuję za przyszłe wskazówki i pozdrawiam Zawartość dodana 18 minutes later Witam wszystkich serdecznie podepnę się pod temat by nie zakładać nowego wątku z podobnym problemem, tak jak wspomniałem w powitaniu zakupiłem sobie audi a3 8P z silnikiem 2.0 Tdi, AZV, po zakupie wyszło kilka problemów ale przy pomocy forum udało mi się je zlikwidować własnymi siłami, problem z niezakodowanym esp, czujnikiem kąta skrętu, niskim napięciu na akumulatorze, itp. Natomiast pozostały jeszcze dwa problemy jeden tak jak w temacie, silnik wpada w tryb awaryjny wyrzucając błąd jak poniżej: 16618 - Boost Pressure Regulation P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition) Freeze Frame: RPM: 3780/min Torque: 302.0 Nm Speed: 95.0 km/h Load: 100% Voltage: 14.36 V Bin. Bits: 00101000 Absolute Pres: 2131.8 mbar Absolute Pres: 2590.8 mbar Dodam jeszcze spostrzeżenie iż podczas wykonywaniu logów dynamicznych problem zawsze występował w tym samym etapie obrotów silnika to jest ok 3800/min, na drogach ekspresowych, lub autostradach problem występuję dość często, tak pozatym tylko przy ostrzejszym przyspieszaniu. Posiadam jeszcze jeden problem co prawda nie związany z tematem, ale o nim wspomnę na wolnych obrotach silnik co jakiś czas przeżuca drgania na wnętrze auta (towarzyszy temu delikatny uskok obrotów). Rozumiem iż nikt nie jest jasnowidzem dlatego też nauczyłem robić się logi statyczne, dynamiczne, które załączam poniżej (zrobiłem chyba wszystkich możliwych grupy które mogą mieć wpływ na moje problemy). W związku z tym iż jestem zbyt słaby w temacie i analizowaniu logów prośba do znawców tematu i szerokiego grona fachowców którzy mają ogromną wiedzę aby wypowiedzieli się na temat mojego problemu, oraz powiedzieli coś o kondycji tego auta, oraz od czego zacząć próbując wyeliminować ten problem, z góry serdecznie dziękuję za wskazówki i podpowiedzi, a poniżej wspomniane logi: Logi Statyczne: grupa 13, 18, 23 (praca na biegu jałowym) http://vaglog.pl/log-013_018_023_Xs5q9.html grupa 13, 18, 23 (przy cyklicznym wciskaniu gazu) http://vaglog.pl/log-013_018_023_G3iBb7.html grupa 8, 10, 11 (praca na biegu jałowym) http://vaglog.pl/log-008_010_011_DgY845.html grupa 8, 10, 11 (przy cyklicznym wciskaniu gazu) http://vaglog.pl/log-008_010_011_kKO57.html grupa 3, 10, 11 (praca na biegu jałowym) http://vaglog.pl/log-003_010_011_vnkZF1.html grupa 3, 10, 11 (przy cyklicznym wciskaniu gazu) http://vaglog.pl/log-003_010_011_bLF2w.html grupa 1, 4, 7 (praca na biegu jałowym) http://vaglog.pl/log-001_004_007_u87jp9.html Logi Dynamiczne (wykonywane na 3 biegu od 1500obr/min do 4000obr/min grupa 1, 4, 8 http://vaglog.pl/log-001_004_008_e0rZg.html grupa 10, 11, 3 log1 http://vaglog.pl/log-010_011_003_5N01k1.html grupa 10, 11, 3 log2 http://vaglog.pl/log-010_011_003_1Ng0a.html grupa 13, 18, 23 http://vaglog.pl/log-013_018_023_3mgL5w.html Z góry przeproszę za zaśmiecenie logami, ale sam nie wiem które mogą być przydatne przy diagnozie, jeszcze raz serdecznie dziękuję za przyszłe wskazówki i pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się