antek32 Opublikowano 20 Marca 2012 Opublikowano 20 Marca 2012 witam mam problem a mianowicie na postoju gdy skręcam kierownicą w lewo to strasznie coś skrzypi (buczy) w lewym kole tak jakby guma o gumę. I teraz moje pytanie czy to coś z zawieszeniem czy może pompa wspomagania lub maglownica, poziom płynu do wspomagania w normie. Zaczęło sie tak dziać gdy zmieniłem opony zimowe na letnie, letnie są na szerszych kołach. Jeszcze jedno nawet przy wyłączonym silniku gdy poruszam kierownicą w lewo też skrzypi. Z góry dziękuje.
gacek585 Opublikowano 20 Marca 2012 Opublikowano 20 Marca 2012 Witaj. Mi skrzypiało i buczało przy skręcaniu jak miałem popękane gumy na koncówkach. Po wymianie cisza.
gerlinski Opublikowano 20 Marca 2012 Opublikowano 20 Marca 2012 Sprawdż osłony na drążkach kierowniczych. Stawiam że drążek jest zardzewiały i skrzypi. Pozdrawiam!!!
yamahayzfr13 Opublikowano 20 Marca 2012 Opublikowano 20 Marca 2012 ja mam to samo odrazu po zmianie z zimowych 205 na lato 225... a drazki jak i koncowki mam nowe
antek32 Opublikowano 21 Marca 2012 Autor Opublikowano 21 Marca 2012 No mam nadzieję. że to nic poważniejszego np. coś z wspomaganiem. Dzisiaj już zaczęło skrzypieć jak skręcam nawet w prawo i podczas jazdy a nie tylko na postoju Jutro do mechanika więc zobacze co powie.
marcin303 Opublikowano 22 Marca 2012 Opublikowano 22 Marca 2012 mam podobny problem tyle tylko że lewa strona bardziej skrzypi niż prawa, sam jestem ciekaw co to może być...
kintrab1 Opublikowano 22 Marca 2012 Opublikowano 22 Marca 2012 Daj znać co ci mechanik powiedział. U mnie sytuacja wygląda tak ,że jak skręcam w lewo to coś stuka i zastanawiam się czy to nie maglownica. Płyn od wspomagania na max przy skręcie w prawo jest ok tylko w lewo. pozdrawiam!!
Krzysiek29 A4 Opublikowano 24 Marca 2012 Opublikowano 24 Marca 2012 zależy jake to odgłosy są może to być też przegłub lecą zazwyczaj jak ruszasz z piskami a zwłaszcza na skręconych kołach.
Ponio1767 Opublikowano 24 Marca 2012 Opublikowano 24 Marca 2012 Witam i wiadomo co to moze byc ?? u mnie w b6 przy skrecaniu w prawo cos skrzypi, nie zawsze ale w wiekszosci skretow nawet delikatnych przy malej predkosci ;/
juzek114 Opublikowano 29 Marca 2012 Opublikowano 29 Marca 2012 Mialem cos podobnego i okazalo sie ze to dolny prosty wahacz tak skprzypi
dogasso Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Podzielę się swoim spostrzeżeniem. Kiedy coś zaczyna skrzypieć w zawieszeniu to znak że czas rozglądać się za nowymi wahaczami. Można pozbyć się skrzypienia wciskając trochę jakiegoś smaru pod gumy ale niestety nie przedłuży to żywotności wahaczy ( ja po takim zabiegu jeździłem jeszcze 2 miesiące a później wymiana na nowe bo tak waliło że aż strach ). Aaaa i chyba najważniejsze to to że u siebie zawsze zakładam MasterSporty. Możliwe że innej firmy zachowują się inaczej...
FAFAL Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Tak jak kolega wyżej napisał. Najprawdopodobniej powodem skrzypienia jest któryś z wahaczy. W moim przypadku był to "banan". Przez spory okres czasu ratowałem się WD i innymi specyfikami. Z użyciem strzykawki i igły wciskałem pod tą gumę która osłania sworzeń w wahaczu, pomagało ale na chwilę i to nie jest najbezpieczniejszy sposób. MI w końcu sworzeń został w zwrotnicy a wahacz opadł na dół. Dobrze, że to się stało na ulicy osiedlowej przy minimalnej prędkości...
grzesiek1209 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Koledzy czy lepiej jest wymienić jeden wahacz (w moim przypadku skrzypi dolny) czy lepiej rozejrzeć się za całym kompletem i zrobić całe zawieszenie za raz ? Dodam, że dwa inne wahacze w mojej b5 już zostały wymienione.
majkel20 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 jak chcesz autkiem pojeździć jeszcze rób całe zawieszenie
lukasl Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 chyba lepiej wymieniać pojedynczo ale lepszej firmy chyba że wymienić całość najlepszej firmy, jak jest kasa
chriss Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Było już opisywane Najprawdopodobniej powodem skrzypienia jest któryś z wahaczy.Żadnych smarów tylko wymiana tego co skrzypi
grzesiek1209 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Ok CHRISS. Masz rację, ale narazie nie mogę się wziąć za robotę i chciałbym chociaż na Święta nieskrzypiącym samochodzikiem pojeździć. Czy ten smar/olej wstrzykujemy przebijając się przez gumę osłonową sforznia lub (w wahaczu dolnym prostym) elementu kulowego do którego podpięty jest łącznik? Czy jest inny sposób na podejście igłą pod te gumy? ---------- Post dopisany 14-04-2012 at 00:07 ---------- Poprzedni post napisany 02-04-2012 at 17:20 ---------- Podałem olej w gumę gdzie mamy trzpień mocowany do zwrotnicy. Pomogło i od tego czasu cisza.
tomasbw Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Opublikowano 14 Kwietnia 2012 U mnie skrzypiało przed wymianą wahaczy i po wymianie na komplet MS, teraz mają przejechane 500km i ciagle skrzypi
antek32 Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2012 no i wszystko jasne po wymianie końcówki drążka kierownicy skrzypienie ustało, no i jeszcze osłona przegubu wymieniona pozdrawiam ---------- Post dopisany at 18:26 ---------- Poprzedni post napisany at 18:26 ---------- no i wszystko jasne po wymianie końcówki drążka kierownicy skrzypienie ustało, no i jeszcze osłona przegubu wymieniona pozdrawiam
yaro510 Opublikowano 14 Czerwca 2012 Opublikowano 14 Czerwca 2012 Igła ze strzykawką trochę oleju i wstrzyknąć w gumy (sworznie)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się