Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Na dniach będę kupował 2 opony nowe(myślę o Pirelli Cinturato P7) i tutaj moje pytanie, Czy dać je na tył czy może zamienić i nówki dać na przód a starsze na tył? W przodzie mam roczne też Pirelli. Jest w tym wogóle jakaś różnica? chodzi mi o to czy bardziej wskazane jest mieć lepsze opony na osi napędowej czy bez różnicy?

Opublikowano

lepsze opony zawsze na tył. Przód pojazdu łatwiej wyprowadzić z poślizgu. Jak będziesz miał z tyłu gorsze opony to większe prawdopodobieństwo zarzucania tyłu

Opublikowano

Dokładnie tak jak pisze kkam.... A BMS podał Ci dobry link do artykułu :wink:

Opublikowano

Uwielbiam to forum hehe szybko i na temat dzięki wielkie

Opublikowano

a ja sie nie zgodzę :decayed: Gadacie o wyprowadzaniu z poślizgu, przy hamowaniu duzo większa część siły chamowania przypada na przednią oś o to ona musi miec lepsza przyczepność. Nie wiem jakie miały by być szrotowate opony z tyłu żeby d*pa zaczeła odjeżdzać na bok.

Opublikowano

A tu jeden z komentarzy pod tym artykułem który wstawił BMS.

A ja bym powiedział tak; To nie opony wprowadzają pojazd w poślizg lecz kierowca. Z różnych przyczyn: brak przewidywania, zła ocena, niewystarczjące umiejętności. Nie opony czy samochód sam siebie wyprowadza z poślizgu lecz znowu jego kierowca. Dostosujmy zatem decyzję o montażu opon kierowcom adekwatnie do ich umiejętności. Ważne tylko żeby podeszli oni do tej oceny z odpowiednią pokorą. Dobre opony tam gdzie trzeba a kierowcy na plac czy tor do nauki ;o) Pozdrawiam G

Same opony to można sobie wsadzac gdzie sie chce, jak kierowca piz*a to i 2 cm bierznik mu nie pomoże. A ja dalej jestem przekonany że to oś przednia powinna mieć lepszą przyczepność.

A podeprę się tym że jesteśmy na forum AUDI A4 a te samochody maja straszna tendencje do podsterowności więc uciekania przodu.

W A4 nigdy ale to nigdy nie uciekł mi tył samochodu a przód kilka razy więc samo przez się nasuwa sie jak zakładac opony w A4 :hi:

Opublikowano

To zależy jak jeździsz. Jeśli zachowawczo i generalnie robisz kilometry samochodem to nowe dajesz na przód. Jeśli każdy zakręt traktujesz jako wyzwanie to wsadź te opony na tył.

Opublikowano
To zależy jak jeździsz. Jeśli zachowawczo i generalnie robisz kilometry samochodem to nowe dajesz na przód. Jeśli każdy zakręt traktujesz jako wyzwanie to wsadź te opony na tył.

Dokładnie nic dodać nic ująć:thumbup1:

Do normalnej jazdy lepsze na przód bo żeby tył uciekł to naprawdę trzeba się postarać, czego nie można powiedzieć o przodzie auta szczególnie a A4.

Opublikowano
To zależy jak jeździsz. Jeśli zachowawczo i generalnie robisz kilometry samochodem to nowe dajesz na przód. Jeśli każdy zakręt traktujesz jako wyzwanie to wsadź te opony na tył.

Dokładnie nic dodać nic ująć:thumbup1:

Do normalnej jazdy lepsze na przód bo żeby tył uciekł to naprawdę trzeba się postarać, czego nie można powiedzieć o przodzie auta szczególnie a A4.

:thumbup1:

Opublikowano

Takie małe sprostowanie do artykułu który zamieściłem.

Po przeanalizowaniu kilkunastu artykułów,pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przeważa jednak teoria, wg której nowe (lub mniej zużyte) opony zakładamy na oś tylną.Poślizg nadsterowny występuje rzadziej niż podsterowny,więc moim zdaniem artykuł wprowadza ludzi w błąd.Poślizg podsterowny objawia się wyrzuceniem przodu samochodu z zakrętu i jest w rzeczywistości trudniejszy do opanowania niż nadsterowny. Kwestię montażu lepszego ogumienia każdy powinien przemyśleć we własnym zakresie, jednak zdrowy rozsądek nakazuje wbrew powszechnie panującej opinii zamontować opony w lepszym stanie na przednią oś pojazdu. Osobiście wychodzę z założenia że wymiany na nowe ogumienie powinno się dokonywać całego kompletu i zamieniać co sezon przednie z tylnymi oponami aby posiadać na obu osiach ogumienie o podobnym stopniu zużycia,a nie tylko wymiany pary opon na nowe.

Opublikowano

Realia niktórych portfeli nie pozwalają nam na kupno nowy opon co sezon. Ja zawsze dawałem lepsze na przód. Jedynie gdy miałem łyse na przodzie i zblizał się nowy sezon to tylko te łyse wymieniałem na nowe, a te w lekko gorszym stanie zostawały na tyle.

Opublikowano
Realia niktórych portfeli nie pozwalają nam na kupno nowy opon co sezon. Ja zawsze dawałem lepsze na przód. Jedynie gdy miałem łyse na przodzie i zblizał się nowy sezon to tylko te łyse wymieniałem na nowe, a te w lekko gorszym stanie zostawały na tyle.

a kto ci każe wymieniać nowe opony co sezon??

Opublikowano
Realia niktórych portfeli nie pozwalają nam na kupno nowy opon co sezon. Ja zawsze dawałem lepsze na przód. Jedynie gdy miałem łyse na przodzie i zblizał się nowy sezon to tylko te łyse wymieniałem na nowe, a te w lekko gorszym stanie zostawały na tyle.

a kto ci każe wymieniać nowe opony co sezon??

Nikt omyłkowo przeczytałem w Twoim poście, że całość mamy wymieniać:decayed:. Przepraszam :wink:

Opublikowano

ja co sezon zmieniam przód z tyłem i w ten sposób dosyć równo zużywają się obie osie, a jak mamy jeden komplet z bieżnikiem powiedzmy 2mm to trzeba zmienić wszystkie a nie zastanawiać się czy kupić nowe tylko na tył, bo przy około 4-5mm bieżnika myślę że nie ma znaczenia gdzie zarzucimy nowe

Opublikowano

moim skromnym zdaniem te powinne byc lepsze na przodzie wkoncu to przod ciagnie w naszych samochodach przewaznie no chyba ze Q. przy zmianie opon czego zawsze sie daje te z tylu na przod? zeby w miare rowno sie scieraly chyba nie? jesli ktos chce to mozna i na tyl nie bronie oczywiscie. jak kto uwaza tak zrobi wulkanizatora sie zapytaj on ci doradzi. a najlepiej komplet 4 kulek nowych i dylemat z glowy no i gotowka z portfela tez ;p

Opublikowano
To zależy jak jeździsz. Jeśli zachowawczo i generalnie robisz kilometry samochodem to nowe dajesz na przód. Jeśli każdy zakręt traktujesz jako wyzwanie to wsadź te opony na tył.

Również się podpisuję pod ta wypowiedzią.

Nie sztuka jest wkleić jakiś artykuł, lepiej jest napisać z doświadczenia jazdy samochodem.

Nikt nigdy mnie nie przekona żeby lepsze opony dawać na tył w przednionapędowym aucie.

Na przedniej osi jest napęd i prawie cala siła hamowania, więc jak można tam założyć gorsze opony

Opublikowano
To zależy jak jeździsz. Jeśli zachowawczo i generalnie robisz kilometry samochodem to nowe dajesz na przód. Jeśli każdy zakręt traktujesz jako wyzwanie to wsadź te opony na tył.

Również się podpisuję pod ta wypowiedzią.

Nie sztuka jest wkleić jakiś artykuł, lepiej jest napisać z doświadczenia jazdy samochodem.

Nikt nigdy mnie nie przekona żeby lepsze opony dawać na przód w przednionapędowym aucie.

Na przedniej osi jest napęd i prawie cala siła hamowania, więc jak można tam założyć gorsze opony

lepiej przeczytaj dokładnie to co napisałeś,bo sam zaprzeczasz sobie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...