waldi_007 Opublikowano 21 Marca 2012 Opublikowano 21 Marca 2012 Witam Na dniach będę kupował 2 opony nowe(myślę o Pirelli Cinturato P7) i tutaj moje pytanie, Czy dać je na tył czy może zamienić i nówki dać na przód a starsze na tył? W przodzie mam roczne też Pirelli. Jest w tym wogóle jakaś różnica? chodzi mi o to czy bardziej wskazane jest mieć lepsze opony na osi napędowej czy bez różnicy?
kkam Opublikowano 21 Marca 2012 Opublikowano 21 Marca 2012 lepsze opony zawsze na tył. Przód pojazdu łatwiej wyprowadzić z poślizgu. Jak będziesz miał z tyłu gorsze opony to większe prawdopodobieństwo zarzucania tyłu
BMS Opublikowano 21 Marca 2012 Opublikowano 21 Marca 2012 http://www.oponeo.pl/artykul/nowe-opony-na-tyl
Grisza79 Opublikowano 21 Marca 2012 Opublikowano 21 Marca 2012 Dokładnie tak jak pisze kkam.... A BMS podał Ci dobry link do artykułu
waldi_007 Opublikowano 21 Marca 2012 Autor Opublikowano 21 Marca 2012 Uwielbiam to forum hehe szybko i na temat dzięki wielkie
pastaldo Opublikowano 21 Marca 2012 Opublikowano 21 Marca 2012 a ja sie nie zgodzę Gadacie o wyprowadzaniu z poślizgu, przy hamowaniu duzo większa część siły chamowania przypada na przednią oś o to ona musi miec lepsza przyczepność. Nie wiem jakie miały by być szrotowate opony z tyłu żeby d*pa zaczeła odjeżdzać na bok.
Dranek Opublikowano 22 Marca 2012 Opublikowano 22 Marca 2012 Powiem szczerze, że artykuł daję do zastanowienia. Ja zawsze lepsze dawałem na przód, od teraz to się zmieni.
pastaldo Opublikowano 22 Marca 2012 Opublikowano 22 Marca 2012 A tu jeden z komentarzy pod tym artykułem który wstawił BMS. A ja bym powiedział tak; To nie opony wprowadzają pojazd w poślizg lecz kierowca. Z różnych przyczyn: brak przewidywania, zła ocena, niewystarczjące umiejętności. Nie opony czy samochód sam siebie wyprowadza z poślizgu lecz znowu jego kierowca. Dostosujmy zatem decyzję o montażu opon kierowcom adekwatnie do ich umiejętności. Ważne tylko żeby podeszli oni do tej oceny z odpowiednią pokorą. Dobre opony tam gdzie trzeba a kierowcy na plac czy tor do nauki ;o) Pozdrawiam G Same opony to można sobie wsadzac gdzie sie chce, jak kierowca piz*a to i 2 cm bierznik mu nie pomoże. A ja dalej jestem przekonany że to oś przednia powinna mieć lepszą przyczepność. A podeprę się tym że jesteśmy na forum AUDI A4 a te samochody maja straszna tendencje do podsterowności więc uciekania przodu. W A4 nigdy ale to nigdy nie uciekł mi tył samochodu a przód kilka razy więc samo przez się nasuwa sie jak zakładac opony w A4
bobikos Opublikowano 22 Marca 2012 Opublikowano 22 Marca 2012 To zależy jak jeździsz. Jeśli zachowawczo i generalnie robisz kilometry samochodem to nowe dajesz na przód. Jeśli każdy zakręt traktujesz jako wyzwanie to wsadź te opony na tył.
NYNA Opublikowano 22 Marca 2012 Opublikowano 22 Marca 2012 To zależy jak jeździsz. Jeśli zachowawczo i generalnie robisz kilometry samochodem to nowe dajesz na przód. Jeśli każdy zakręt traktujesz jako wyzwanie to wsadź te opony na tył. Dokładnie nic dodać nic ująć Do normalnej jazdy lepsze na przód bo żeby tył uciekł to naprawdę trzeba się postarać, czego nie można powiedzieć o przodzie auta szczególnie a A4.
pastaldo Opublikowano 22 Marca 2012 Opublikowano 22 Marca 2012 To zależy jak jeździsz. Jeśli zachowawczo i generalnie robisz kilometry samochodem to nowe dajesz na przód. Jeśli każdy zakręt traktujesz jako wyzwanie to wsadź te opony na tył. Dokładnie nic dodać nic ująć Do normalnej jazdy lepsze na przód bo żeby tył uciekł to naprawdę trzeba się postarać, czego nie można powiedzieć o przodzie auta szczególnie a A4.
BMS Opublikowano 22 Marca 2012 Opublikowano 22 Marca 2012 Takie małe sprostowanie do artykułu który zamieściłem. Po przeanalizowaniu kilkunastu artykułów,pytanie to wywołuje wiele kontrowersji, przeważa jednak teoria, wg której nowe (lub mniej zużyte) opony zakładamy na oś tylną.Poślizg nadsterowny występuje rzadziej niż podsterowny,więc moim zdaniem artykuł wprowadza ludzi w błąd.Poślizg podsterowny objawia się wyrzuceniem przodu samochodu z zakrętu i jest w rzeczywistości trudniejszy do opanowania niż nadsterowny. Kwestię montażu lepszego ogumienia każdy powinien przemyśleć we własnym zakresie, jednak zdrowy rozsądek nakazuje wbrew powszechnie panującej opinii zamontować opony w lepszym stanie na przednią oś pojazdu. Osobiście wychodzę z założenia że wymiany na nowe ogumienie powinno się dokonywać całego kompletu i zamieniać co sezon przednie z tylnymi oponami aby posiadać na obu osiach ogumienie o podobnym stopniu zużycia,a nie tylko wymiany pary opon na nowe.
emay Opublikowano 22 Marca 2012 Opublikowano 22 Marca 2012 Realia niktórych portfeli nie pozwalają nam na kupno nowy opon co sezon. Ja zawsze dawałem lepsze na przód. Jedynie gdy miałem łyse na przodzie i zblizał się nowy sezon to tylko te łyse wymieniałem na nowe, a te w lekko gorszym stanie zostawały na tyle.
BMS Opublikowano 22 Marca 2012 Opublikowano 22 Marca 2012 Realia niktórych portfeli nie pozwalają nam na kupno nowy opon co sezon. Ja zawsze dawałem lepsze na przód. Jedynie gdy miałem łyse na przodzie i zblizał się nowy sezon to tylko te łyse wymieniałem na nowe, a te w lekko gorszym stanie zostawały na tyle. a kto ci każe wymieniać nowe opony co sezon??
emay Opublikowano 22 Marca 2012 Opublikowano 22 Marca 2012 Realia niktórych portfeli nie pozwalają nam na kupno nowy opon co sezon. Ja zawsze dawałem lepsze na przód. Jedynie gdy miałem łyse na przodzie i zblizał się nowy sezon to tylko te łyse wymieniałem na nowe, a te w lekko gorszym stanie zostawały na tyle. a kto ci każe wymieniać nowe opony co sezon?? Nikt omyłkowo przeczytałem w Twoim poście, że całość mamy wymieniać. Przepraszam
michal_g84 Opublikowano 22 Marca 2012 Opublikowano 22 Marca 2012 ja co sezon zmieniam przód z tyłem i w ten sposób dosyć równo zużywają się obie osie, a jak mamy jeden komplet z bieżnikiem powiedzmy 2mm to trzeba zmienić wszystkie a nie zastanawiać się czy kupić nowe tylko na tył, bo przy około 4-5mm bieżnika myślę że nie ma znaczenia gdzie zarzucimy nowe
Magicbattle Opublikowano 22 Marca 2012 Opublikowano 22 Marca 2012 moim skromnym zdaniem te powinne byc lepsze na przodzie wkoncu to przod ciagnie w naszych samochodach przewaznie no chyba ze Q. przy zmianie opon czego zawsze sie daje te z tylu na przod? zeby w miare rowno sie scieraly chyba nie? jesli ktos chce to mozna i na tyl nie bronie oczywiscie. jak kto uwaza tak zrobi wulkanizatora sie zapytaj on ci doradzi. a najlepiej komplet 4 kulek nowych i dylemat z glowy no i gotowka z portfela tez ;p
armando Opublikowano 22 Marca 2012 Opublikowano 22 Marca 2012 To zależy jak jeździsz. Jeśli zachowawczo i generalnie robisz kilometry samochodem to nowe dajesz na przód. Jeśli każdy zakręt traktujesz jako wyzwanie to wsadź te opony na tył. Również się podpisuję pod ta wypowiedzią. Nie sztuka jest wkleić jakiś artykuł, lepiej jest napisać z doświadczenia jazdy samochodem. Nikt nigdy mnie nie przekona żeby lepsze opony dawać na tył w przednionapędowym aucie. Na przedniej osi jest napęd i prawie cala siła hamowania, więc jak można tam założyć gorsze opony
BMS Opublikowano 22 Marca 2012 Opublikowano 22 Marca 2012 To zależy jak jeździsz. Jeśli zachowawczo i generalnie robisz kilometry samochodem to nowe dajesz na przód. Jeśli każdy zakręt traktujesz jako wyzwanie to wsadź te opony na tył. Również się podpisuję pod ta wypowiedzią. Nie sztuka jest wkleić jakiś artykuł, lepiej jest napisać z doświadczenia jazdy samochodem. Nikt nigdy mnie nie przekona żeby lepsze opony dawać na przód w przednionapędowym aucie. Na przedniej osi jest napęd i prawie cala siła hamowania, więc jak można tam założyć gorsze opony lepiej przeczytaj dokładnie to co napisałeś,bo sam zaprzeczasz sobie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się