Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Wymiana klocków - robił to ktoś ?


bustard

Rekomendowane odpowiedzi

w tym celu należy zacisnąć na elastycznym przewodzie szczypce Mors'e-a albo klucz francuski

zacisniecie przekroju cisnieniowych przewodow eleastycznych powoduje mniejsze badz wieksze ich uszkodzenie.

a to powduje zagrozenie zycia :bicz::rtfm:

metoda jest inna przed wymiana klockow nalezy wymienic plyn hamulcowy lub w trakcie cofania tloczka odkrecic odpowietrznik a zbiorniczek plynu chlodzacego uzupelnic plynem do max i uszczelnic - stary korek i gumowy krazek w srodek. wtedy cofajac tloczek robic to bardzo powoli a jego nadmiar bedzie wyplywal odpowietrznikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój znajomy kiedyś zrobił jeszcze inaczej.

Na swoje oczy widziałem - i troszkę mnie ten sposób zdziwił. :shocked:

Odkręcił wszystkie odpowietrzniki i zalał płyn do zbiorniczka.

Jak zaczynał wyciekać z kolejnego odpowietrznika to go zakręcał. Dużo nie nagubił a żadnych sztuk z naciskaniem, zakręcaniem i odpowietrzaniem nie robił.

Pozakręcał i odjechał...

PS Auto nie miało chyba ABSu.

RS

Po prostu przelal uklad, ja tak robie jak wymieniam plyn przelewam z 1,5L przez uklad i nie musze puzniej odpowietrzac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacisnąć na elastycznym przewodzie szczypce Mors'e-a albo klucz francuski

zacisniecie przekroju cisnieniowych przewodow eleastycznych powoduje mniejsze badz wieksze ich uszkodzenie.

Mialem to wczesniej napisac,ze mozna uszkodzic przewody bo to swieta racja i napewno nie jest to metoda serwisowa tylko druciarska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tutaj http://www.a4-klub.pl/smf/b5_afn_pekl_mi_przewod_hamulcowy-t29432.0.html

kolega opisal ewentualne skutki uszkodzenia elastycznego przewodu hamulcowego... moze starosc a moze ktos przewod zaciskal francuzem czy innym ustrojstwem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie stety B6 nie posiadan tylko B5 ale wszystko jest tak samo

odkrecasz prowadnice od zacisku gorna i dolna imbus 7

zdejmujesz zacisk

wyciagasz klocki odpinasz czyjnik zuzycia

wciskasz tloczek

czyscisz prowadniczki i smarujesz smarem miedzianym

zakladasz nowe klocki

zakladasz zacisk

zakrecasz prowadniczki

Co do tylu podobnie

tylko prowadniczki masz przykrecane do zacisku na srubki na klucz 13

i tloczka nie wciskasz tylko wkrecasz.

W BFB, tarcze 312mm tłoczek się wciska :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wczoraj wymienialem klocki i troszke plynu wycieklo,przy wciskaniu tloczka-nic nie dolewalem,tylko pchnalem pedal kilka razy podczas jazdy i jest ok,ale zaraz ide umyc auto,to zerkne ile ubylo :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wczoraj wymienialem klocki i troszke plynu wycieklo,przy wciskaniu tloczka-nic nie dolewalem,tylko pchnalem pedal kilka razy podczas jazdy i jest ok,ale zaraz ide umyc auto,to zerkne ile ubylo :wink4:

i co ?????

ten cały syf z zacisku wrócił do zbiorniczka????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bylem,sprawdzilem,plynu ubylo dosyc sporo-prawie 1/3 zbiorniczka-dolalem,ale nie wydaje mi sie,zeby jakis wiekszy syf tam byl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli wcisnąłeś tłoczek to gdzie sie podział płyn z zacisku hm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie nie, ale nie wolno puszczac go z powrotem do układu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiedzialem o tym,ze nie wolno,robilem tak w dwoch b5 i w b6 teraz-wszystko gra,pewnie byloby bardziej profesjonalnie wymienic plyn...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy przy okazji wymiany klocków zapomnieli o oczywistej oczywistości... Po wymianie zanim ruszymy trzeba napompować hamulec, czyli naciskając go wielokrotnie docisnąć klocki do tarcz. Znam przypadek, że w ASO ktoś o tym zapomniał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym celu należy zacisnąć na elastycznym przewodzie szczypce Mors'e-a albo klucz francuski

zacisniecie przekroju cisnieniowych przewodow eleastycznych powoduje mniejsze badz wieksze ich uszkodzenie.

a to powduje zagrozenie zycia :bicz::rtfm:

metoda jest inna przed wymiana klockow nalezy wymienic plyn hamulcowy lub w trakcie cofania tloczka odkrecic odpowietrznik a zbiorniczek plynu chlodzacego uzupelnic plynem do max i uszczelnic - stary korek i gumowy krazek w srodek. wtedy cofajac tloczek robic to bardzo powoli a jego nadmiar bedzie wyplywal odpowietrznikiem.

tu kolega mowi szczera prawde tak sie wlasnie robi sam dzisja wymienialem tarcze i klocki wystarczy odkrecic odpowietrznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, a takie pytanko:

Jak wymieniam tylko klocki z przodu to jest sens wymiany płynu hamulcowego?

I jeszcze jedno, od kiedy zaczęto montować zaciski, które odsuwa się komputerowo przed wymianą klocków?

Sorry, że odgrzewam kotleta sprzed lat, ale bez sensu chyba tworzyć nowy wątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze jest warto wymieniac plyn

max co 2lata

elektrohydrauliczne zaciski na razie sa tylko w B8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze jest warto wymieniac plyn

max co 2lata

Ok, tak tylko się zastanawiałem czy nie lepiej robić to kiedy wymieniamy klocki z tyłu i z przodu, bo wówczas nie ma dodatkowej roboty. Ale wymienię w takim razie, ponad dwa lata już jeździ. na pewno

A powiedz mi jeszcze jedną rzecz, kupiłem dziś klocki TRW o oznaczeniu GDB1307 i zauważyłem, że nie ma takiego w zestawieniu oznaczeń klocków i tarcz, które przygotowałeś. Orientujesz się czy jest przełożenie z oryginalnych oznaczeń do kodów producentów, jak TRW np? Bo zastanawiam się teraz czy będą mi pasowały...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam sa oznaczenia Ferodo

GDB1307 odpowiada FDB1323

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...