Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy to padnieta przepływka??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam raz jeszcze kolegow forumowiczow. Jako ze jestem nowicjuszem chcialbym prosic o wyrozumialosc w razie ewetualnych bledow przy pisaniu postow. Chcialbym sie podzielic z wami moim problemem. Otoz stalem sie posiadaczem audi a4 b7 2005 2.0 TDI. Kupilem go tydzien temu wczesniej mialem golfa IV 1.9 TDI 115KM(NIEZAWODNY!!!). Audik po zakupie zaczal przykapcac na czarno jak zimny przy ruszaniu i przy redukcji dosyc sporo. Moc jest ok nie muli..2 dni pozniej zapalila sie zolta kontrollka silnika. Pojechalem do znajomego elektronika zeby podpiac pod kompa. Wyskoczyl tylko blad przeplywomierza [wartosc maksymalna zostala przekroczona] tak pisalo bodajze. Po wykasowaniu bledu ikonka zniknela ale nie na dlugo bo na drugi dzien to samo. Kopcenie dalej. Elektronik powiedzial ze on by nie obstawail przeplywki tylko cos z egr. Przeczyszczony caly egr i bylo ok nic zlego sie nie dzialo. Mechanik ktory nigdy mnie nie zawodzil przy golfie odpial przeplywke i kazal odpalic...o dziwo kopcenie przestalo a po podlaczeniu znowu kopcenie...Moje pytanie czy nowa przeplywka cos pomoze?Slyszalem ze po wymianach na nowe nic sie nie zmianialo. Moze jest inny powod o ktorym slyszeliscie. Filtr powietrza zmieniony na nowy.

---------- Post added at 22:44 ---------- Previous post was at 22:00 ----------

Koledzy zapomnialem dopisac ze po odpieciu przeplywki nie kopci i jest szybszy moim zdaniem...szukam wlasnie jakiegos oryginala ale czy moze jest inny jakis powod?

Opublikowano

W moim (inny model itp, ale...) jak padała przepływka, to auto było słabsze, ale nie kopciło, po odłączeniu przepływki lepiej chodziło.

Opublikowano

przepływkę możesz przemyć benzyną ekstrakcyjną koszt jakieś 10zł ale jak pisał Karbonek jak padła i u mnie przepływka był słabszy i nie rozpędzał się na 4 i 5 biegu przepłukałem benzyną i było ok kurz się zbiera na blaszce i źle odczytuje parametry powietrza

Opublikowano

Ja bym zaczal od podlaczenia VAG i logów. Z opisu, problemow moze byc kilka.

Opublikowano

Koledzy dzisiaj bede u elektronika jak bedzie mial chwile to podlacze kompa i przejade sie zobaczymy co komputer powie...jest jeszcze opcja ze moze mechanik bedzie mial pozyczona przeplywke to podmienie...tak czy siak napisze Wam moze tez komus sie przyda info. Przeplywke przeczyszcze ale czytalem ze najlepiej acetonem i raczeh jej nie dotykac tylko tak jakby poplukac w szklance te styki. Nowa przeplywka u mnie 430 bosha. Chcialbym jednak uniknac tego zakupu:)Dzisiaj jeszcze bede wymienial uszczelke klawiatury glowicy bo ma lekkie drgania na jalowym co pewien czas. Uszczelka poci a koszt niewielki zobaczymy czy pomoze. Jesli macie jeszcze jakies sugestie to prosze piszcie. PROBLEM BEDE DALEJ OPISYWAL DO ROZWIAZANIA.

Opublikowano

Chyba to nie będzie problem z przepływką, ale ręki nie dam sobie uciąć:banan: przy przepływce odczuwalnie spadna Ci osiągi, ale niepokoi mnie ten czarny dymek:)

Opublikowano

Dzisiaj podjechalem do elektryka podpial kompa wykasowal ikonke silnika i ruszylismy na trase. Oczywiscie podpielismy przeplywke. Przy mocnym cisnieciu komputer pokazal wartosci bardzo wysokie ale bledu juz nie wykryl a, ikonka nie pojawila sie. Elektryk mowil ze jego bmw przy mocnym cisnieciu nie pokazuje takich wartosci tylko duzo mniejsze. Samochod przydymial ale juz jakby troche mniej po podlaczeniu przeplywomierza ktory wczesniej mechanior odpial. Od godziny 18 testowalem caly czas woza cisniecie pod gorke a to na prostej powolna jazda itp i jak do tej pory bledu przeplywomierza niema. Niewiem juz sam co to sie dzieje. Elektryk powiedzial ze jak sie zapali jeszcze raz ikonka silnika to ma kumpla co z przeplywka podjedzie i przepniemy jego do mojego a moj do jego audika i sprawdzimy znowu reakcje. Walka o pieniadze nie wyrzucone w bloto trwa dalej;)))Na dzien dzisiejszy:

-turbo dolot sprwdzone zero nieszczelnosci

-egr sprawdzone i wyczyszczone klapa gaszaca dziala jak nalezy

-pompowtryski tez sprawdzone pod kompem zero usterki

-samochod ciagnie jak nalezy po odpieciu i z przeplywomierzem(230 bez problemu testowalem)

-pozostaje kwestia kopcenia ktora ustaje po odpieciu przeplywki;/...

Prosze o dalsza pomoc i pomysly.

Opublikowano
(230 bez problemu testowalem)

Może poprzedni właściciel majstrował przy sterowniku silnika? Nawet w BRD to 230 to "bez problemu" nie pojedzie.

Opublikowano

Nie poleci 230?...Tu poszlo i nie katowalem dalej. Czy to moze jakis chip jest ale jak to sprawdzic.

Opublikowano
przepływkę możesz przemyć benzyną ekstrakcyjną koszt jakieś 10zł ale jak pisał Karbonek jak padła i u mnie przepływka był słabszy i nie rozpędzał się na 4 i 5 biegu przepłukałem benzyną i było ok kurz się zbiera na blaszce i źle odczytuje parametry powietrza

przepływomierza nie czyści sie benzyna ekstrakcyjną tylok alkoholem izopropylowym w sprayu. są spercjalne opakowania do czyszczenia przepływomierzy.

---------- Post added at 22:28 ---------- Previous post was at 22:27 ----------

zrób logi statyczne dynamiczne oraz BS.spróbuj podmienić przepływomierz.

Opublikowano

No wlasnie czekam az przeplywka sie zaswieci (tak sie umowilem) a pozniej podmienie ale dzisiaj jezdzilem i jak narazie ok...stawiam chyba na to ze był cos czipowany albo ktos cos mieszal w sterownikach. Poki co mniejsze dymienie i mocy nie brakuje. Problem nie rozwiazany ale bede informowal.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...