Pawlo 2004 Opublikowano 28 Marca 2012 Opublikowano 28 Marca 2012 Panowie mam krótkie pytanie. Posiadam napęd quattro i mam do zrobienia przegląd. Byłem już w 2 warsztatach robiących MOT (przegląd) i jak im mówię, że auto ma napęd na 4 koła i nie powinni nim wjeżdżać na normalne rolki żeby sprawdzic hamulce to patrzą na mnie jak na debila. Tak więc mam pytanie, czy stanie się coś jak oddam samochód w ich ręce i staną autem np przednia osia na rolkach i bedą sprawdzac hamulce gdzie tylna oś będzie stała na normalnym gruncie?? Mówi się, że nie powinno się tak robić ale jak to jest w praktyce. W PL jak podjechałem moim poprzednim audi na przegląd to pierwsze pytanie to było czy to jest quattro czyli wiedzieli o co caman a tu w UK wychodzi na to, że nie wiedzą Prosze o podpowiedzi
KICHOL Opublikowano 28 Marca 2012 Opublikowano 28 Marca 2012 środkowy dyfer to torsen a torsen to stały mechaniczny napęd na cztery koła i nie lubi gdy jedna oś się kręci a druga stoi w miejscu....Nie powinno się nic stać ale dostaje po d*pie. Poszukaj stacji gdzie mają rolki na dwie osie tak jak na hamowniach 4x4
aju Opublikowano 28 Marca 2012 Opublikowano 28 Marca 2012 ciekawe gdzie takie są jedź na stację gdzie zamiast rolek jest płyta do hamowania, ja na taką jeżdżę bo na rolki nie zjadę sa za nisko
Pawlo 2004 Opublikowano 28 Marca 2012 Autor Opublikowano 28 Marca 2012 W PL powiedzieli mi, że jak jest quattro to sprawdzaja hamulce normalnie na placu, tzn sprawdzają droge hamowania i to tyle. A tutaj patrzą na mnie jak na debila że tłumacze im jak maja mi zrobic przegląd
Pawlo 2004 Opublikowano 29 Marca 2012 Autor Opublikowano 29 Marca 2012 Znalazłem dzisiaj warsztat z kompetentnym kolesiem. Powiedziałem mu, że to four-wheel drive a on to, ze spoko wszystko wie i, że do testu hamulców wjedzie się na rolki. Robią tak z innymi Audi, Subaru i innymi 4x4. Tak więc sprawa załatwiona
tommy-cichy Opublikowano 31 Marca 2012 Opublikowano 31 Marca 2012 No to ciekawostkę napisaliście. Jak robiłem przegląd to gościu nawet mnie nie spytał czy to Quattro. Jak sprawdza na jednej rolce hamulce możę coś uszkodzić czy jak to wygląda?
Pawlo 2004 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2012 To nie ciekawostka tylko fakt Nie powinno sie nic stac ale lepiej temu zapobiegac bo w jakimś stopniu torsen dostaje w pupe
Pawlo 2004 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Dzisiaj miałem przegląd. Koleś nie wjechał na rolki tylko na podłodze u pasażera położył dość ciężkie narzędzie i robił próby hamowania z kilku prędkości. Jak mi później wytłumaczył to to coś mierzy przeciążenie podczas hamowania i w ten o to sposób wie czy hamulce są ok! Pierwszy raz się z tym spotkałem.
Grisza79 Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Na wszystkich przeglądach jakich byłem, i poinformowaniu że samochód posiada napęd quattro, żadna z osób przeprowadzających przegląd nie sprawdzała właśnie hamulców. Pytając dlaczego, odpowiadali że nie mają jak tego sprawdzić A jeżeli chce Pan sobie to sprawdzić to prosze jechać na stacje która jest do tego przystosowana.
kubson Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Ja u siebie powiedziałem ze mam Quattro wiec koles poszedł coś w programie zmienić aby koła po wjechaniu np. przodem kręciły sie w odwrotnych kierunkaach tak że torsen wgl nie jest używany. No i poza tym to normalne badanie
Pawlo 2004 Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2012 Ja u siebie powiedziałem ze mam Quattro wiec koles poszedł coś w programie zmienić aby koła po wjechaniu np. przodem kręciły sie w odwrotnych kierunkaach tak że torsen wgl nie jest używany. No i poza tym to normalne badanie Nie czaje twojej wypowiedzi kolego. Możesz sprecyzować??
kubson Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 PL koło kręci sie do przodu, PP koło kręci sie w tył.
Krzysztof29it Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Nie wiem jak top u Was panowie ale ja od 3 lat robię przegląd na normalnej stacji , chłopaki sprawdzają hamulce na rolkach i nic się nie dzieje z torsenem. 300 tkm przebiegu więc cos by już klękło gdyby to była prawda.
Arturoo Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 dokładnie tak jak przedmówca pisze gdyby to był taki lipny system to przy byle poślizgu auta się spieprzył
piotrsob1 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Torsen należy do grupy mechanizmów różnicowych o zwiększonym tarciu wewnętrznym ( nie mylić z blokowaniem ). Przy tak małej różnicy prędkości obrotowech osi jak na rolkach diagnostycznch, w dodatku bez przenoszenia momentu obrotowego z silnika na koła napewno nic mu się nie stanie . 1
matyss___ Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 za 3 tyg mam przeglad i tez sie własnie zastanawiałem jak to jest......czyli najlepiej sprawdzic hamulce na drodze..bedzie najpewniej;P
Pawlo 2004 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Ja wychodze z założenia, że lepiej dmuchać na zimne
Grisza79 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 za 3 tyg mam przeglad i tez sie własnie zastanawiałem jak to jest......czyli najlepiej sprawdzic hamulce na drodze..bedzie najpewniej;P Zapytać zawsze możesz jak już tam będziesz, jak to wygląda.... zobaczysz co Ci powiedzą. Ja wychodze z założenia, że lepiej dmuchać na zimne Dokładnie
Arturoo Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 za 3 tyg mam przeglad i tez sie własnie zastanawiałem jak to jest......czyli najlepiej sprawdzic hamulce na drodze..bedzie najpewniej;P nie wiem jak by to miało wyglądać by mogło być miarodajne
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się