_siwy_ Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Jak w temacie. Na postoju przy delikatnych ruchach kierownicą czuć i słychać stuki. Wystepuje to tylko przy ruchu w prawo. W lewo jest cisza. Czy to pada maglownica?
dark79 Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Opublikowano 5 Kwietnia 2006 moze to byc koncowka drazka,najlepiej jechac na trzepak to wszystko ci wyjdzie co i jak
Viking Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Wiesz ja mam tak jak wyjeżdżam z garażu na prostych kołach i przy pierwszym skręceniu mam lecitki stuk potem jest już ok.... to chyba coś od hydrauliki olej jeszcze nie jest rozprowadzony czy nie dogrzany bo jest to tylko po nocy jak samochód stoi parę godzin i silnik ma zimny.....sprawdź olej we wspomaganiu no i oczywiście końcówki....maglownica raczej wytrzymuje kilka końcówek wymienionych...sprawdż też czy jest dobrze przykręcona..........
_siwy_ Opublikowano 5 Kwietnia 2006 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2006 U mnie jest to permanentne.. Muszę sprawdzic te końcówki.
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Opublikowano 6 Kwietnia 2006 ja wymieniłem niedawno końcówki ale i tak słyszę jak na dziurach coś mi stuka... . Tak jakby zaraz pod kierownicą. Pozdrawiam
_siwy_ Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Dokładnie zaraz pod kierownicą!!! P.S. Ile płaciłeś za końcówki i wymianę??
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 7 Kwietnia 2006 Opublikowano 7 Kwietnia 2006 za końcówki dałem coś 140 zł (?) nie pamiętam i robocizna 30 zł Pozdrawiam
bolek Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Opublikowano 12 Kwietnia 2006 Mi puka tak samo ale na bank to wachacz Prawy górny
adadur Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Z regóły jest tak że przy kręceniu kierownicą w miescu stuki są wynikiem padnientych końcówek drążka kierowniczego. Stuki (trzepanie) na nierównościach to wahacze. Górne można łatwo sprawdzić. położyć doń na jarzmie mocującym sworznie a druga osoba mocno szarpie za koło. W dolnym najszybciej pada łacznik hahacza (takie ucho), w starszych konstrukcjach były one "jabkłkowe" poźniej tulejowe - obecne zamienniki są tylko tulejowe. No i wahacze też na polskich drogach nie są wieczne.
boom_mike Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Opublikowano 28 Kwietnia 2006 Ja mam podobnie tak jak pisze Viking. Po nocy przy pierwszym skrecie jest lekki stuk, potem juz go nie ma az do nastepnego dlugiego postoju ( noc ). Myslicie czy to koncowki drazka??
adasn Opublikowano 18 Maja 2006 Opublikowano 18 Maja 2006 Ja mam podobny problem jak mi sie wydaje, przy manewrowaniu strzela kierowniac a drobnych nierownosciach i malej predkosci bardzo cos stuka. Bylem juz 3 razy szarpakach, wymienione 2 wahacze dolne z pierwszym razem, za drugim tuleja mocujaca amortyzator, za trzecim nic nie znalezli a stuka nadal, w zasadzie nic sie nie zmienilo a wydalem juz okolo 1kPLN ;o(( Co to moze byc?
_siwy_ Opublikowano 19 Maja 2006 Autor Opublikowano 19 Maja 2006 Ostatnio jak byłem w warsztacie poweidzieli mi ze drążki kierownicze maja luzy. Wymienię i zobaczymy.
Pikuś Opublikowano 19 Maja 2006 Opublikowano 19 Maja 2006 Ostatnio jak byłem w warsztacie poweidzieli mi ze drążki kierownicze maja luzy. Wymienię i zobaczymy. Stary powiedzieli Ci, ze masz luzy, a Ty dalej smigasz na starych?? Nie ladnie tak zaniedbywac niunie, nie ladnie.
Traviz Opublikowano 19 Maja 2006 Opublikowano 19 Maja 2006 Ja wymieniłem końcówki drążków i łączniki stabilizatora (tak to nazwali w sklepie znajomego) i mimo to delikatnie czuć stukanie :/ Gdzie tym razem ? Mój kumpel w 1.8T AEB ma dokładnie to samo
_siwy_ Opublikowano 19 Maja 2006 Autor Opublikowano 19 Maja 2006 Stary powiedzieli Ci, ze masz luzy, a Ty dalej smigasz na starych?? Nie ladnie tak zaniedbywac niunie, nie ladnie. To było w poniedziałek. Jestem chwilowo spłukany - czekam na zastrzyk finansowy i od razu zabieram sie do roboty. Dodatkowo do wymiany górne wachacze i dolne te duże (po obu stronach). Także wydatek bedzie
bolek Opublikowano 27 Maja 2006 Opublikowano 27 Maja 2006 ja nawymieniałem whaczy koncówek i dalej mi cos puka,stracilem nerwy do tego zawieszenie a pozatym w krakowie są takie dziurska ze za rok moze dwa powtorka z rozrywki
rav_ef Opublikowano 29 Maja 2006 Opublikowano 29 Maja 2006 Moim zdaniem jest to koncowka drazka. Wymienialem 2000 km temu kpl wahaczy i koncowek bo po zakupie auta ciezko bylo stwierdzic ktory element w zawieszeniu jest caly i nie stuka??? Niestety po tych 2 tys km po olsztynskich drogach mialem stuki takie jak opisujesz - na postoju, z prawej strony, czasem odzywala sie przy skrecaniu podczas jazdy. Siedzac w srodku wydaje sie ze jest to na wysokosci prawego spryskiwacza na masce. Dlugo szukalilsmy z mechanikiem ktory to element i padlo na koncowke. U mnie byla to firma HART, wiec jej nie polecam chociaz zobaczymy czy cos dalej wyjdzie. Koszt zakupu + wymiana i zbierznosc (u mnie Quattro) zamknala siw w Olsztynie w kwocie 190 pln brutto chociaz teraz juz znalazlem z 30% taniej. Pozdrawiam.
QBAba Opublikowano 6 Czerwca 2006 Opublikowano 6 Czerwca 2006 Przy wyłączonym silniku jeśli ruszasz kierownicą to musi sobie pukać -dopiero przy odpalonym nie powinno. Tak ma być- też kiedyś sie dowiadywałem na ten temat-to jakiś zaworek w maglu do którego po odpaleniu silnika dopływa płyn od wspomagania i stukanie ustaje. Natomiast jeżeli chodzi o końcówki drążków to słychać je podczas jazdy najczęściej na zakrętach, no i przy odpalonym silniku jak ruszasz kierownicą i stuka.
Gość Murzyn Opublikowano 6 Czerwca 2006 Opublikowano 6 Czerwca 2006 a jaki jest odglos tego stuku? Podobny objaw jest przy zniszczonych podkladkach gumowych przy amorku. Sprezyna sie troche poluzuje i tak jakby przeskakuje
QBAba Opublikowano 7 Czerwca 2006 Opublikowano 7 Czerwca 2006 a jaki jest odglos tego stuku? Zwykłe pukanie :smile:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się