Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak mocy - prośba o analizę logów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem z mocą i spalaniem.

W grudniu wykonane było czyszczenie turbo, zatkanie EGR i niewielka modyfikacja dawki paliwa VAG-iem

Autko śmigało pięknie, spalanie na trasie w okolicach 5L. Gdy minęły mrozy na kolejnej trasie zaskoczyło mnie duże spalanie.

Na przedostatniej trasie autko całkowicie bez mocy, spalanie około 7L.

Na kolejnej trasie już lepiej, ale nadał bardzo mało mocy.

Auto zimne ma naprawdę niezłego kopa, jak temperatura się ustali - słabnie

Przy pierwszej próbie zrobienia logów - błąd: not aluf.

Teraz jest gorzej niż przed czyszczeniem turbo.

proszę o analizę logów. (d - dynamiczne, m- blok pomiarowy, s - basic settings)

https://picasaweb.google.com/asc.andrzej/LogiKwiecien?authkey=Gv1sRgCOeujK2bh8_qyQE

Opublikowano

Po pierwsze to wyladowales nie w tym dziale co trzeba...

Ocene logow robia koledzy w dziale Diagnostyka VAG.

Po drugie poczytaj jak robic logi i jak je dawac na forum.

Oczywiscie wszystko w dziale Diagnostyki.

Pozdrawiam

ps. tak to ma wygladac...

http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?229803-Pro%B6ba-o-ocen%EA-log%F3w

Opublikowano

Prośba do moderatora, można przenieść do właściwego działu?

Opublikowano

termostat, wypadaloby wymienic. zbyt niska temp. plynu chlodzacego. chyba ze logi statyczne robiles zanim sie silnik dogrzal.

egr jest zaslepiony, lub zaciety w pozycji zamkniety.

turbina troche dziwnie laduje,

Opublikowano

Sprawdz węzyk, ktory wchodzi do MAP sensora w ECU.... jak dla mnie jest pękniety.... stąd te cyrki z doładowaniem.

Opublikowano

@Musashi: Najpierw robiliśmy logi dynamiczne, potem statyczne, było zimno i ogrzewanie wystudziło silnik. EGR zaślepiony.

@przemik: Rozkręciłem ECU. Było dość dużo oleju. Wyczyszczone wymieniłem wężyk w ECU i do ECU. Bez zmian. Na zimnym 2 x not aluf. Potem przez chwilę było całkiem nieźle, potem znów bardzo słaby.

Opublikowano

No to teraz pokaz logi dynamiczne...

Opublikowano

wężyk od ecu do rury też był uszkodzony? z logach widać że wężyk w ecu był walnięty a nie ten od ecu do rury

termostat może być ok, za to płyn może być stary mętny przez co słabo transportuje ciepło, spuść płyn, przefiltruj go przez coś filtrującego(np. gąbkę) i zalej z powrotem, jak nie pomoże wtedy można myśleć o termostacie

masz nieszczelność w dolocie, sprawdź cały dolot od turbo na kolektorze ssącym kończąc, miejsca spocone olejem to nieszczelności do zlikwidowania

przegoń porządnie furę, wygoń pająki z wydechu, a potem zrób dynamiczne logi 003 010 i 011, logów do 4000obr, powyżej tylko szkodzisz silnikowi, brawo na zimnym silniku wciskasz pedał do dechy, rozwalisz turbinę

Opublikowano

@ciahciah

Wymieniłem ten w środku i ten od rury do ECU bo wyglądał na jakiś kruchy. Ten w środku był cały w oleju. Na zimnym nigdy nie deptam do dechy. Notalufy miałem przy zwykłym przyśpieszaniu podczas wyprzedzania. Sprawdzę dolot i zrobię logi dynamiczne.

Czy pompa WAK może mieć nieszczelność? Gdy ostatnio robiliśmy logi, po kilku hamowaniach miałem wrażenie że mam bardzo słabe hamulce. Wrażenie słabych hamulców też nieraz podczas zwykłej jazdy na mieście. Zwaliłem to na rozgrzane tarcze.

Byłem u mechanika. Sprawdziliśmy dolot, nie znaleźliśmy nieszczelności. W rurach jest dość dużo oleju. W przyszłym tygodniu jestem umówiony wyczyścimy cały dolot. Wymienię też całą resztę wężyków podciśnienia, zdecydowanie są spróchniałe. Silnik był cały myty po uszczenianiu pompy wtryskowej. Zauważyliśmy że jest osad od oleju przy pompie WAK. Wszędzie wokoło jest czysto, tylko na blaszce poniżej węża jest brud (zamieszcze potem fotkę). Gdy wracałem od mechanika, samochód zbierał się bardzo przyzwoicie, pojawiła się więc nadzieja, że mam jednak nieszczelność gdzieś w tych wężykach.

Opublikowano

Jak porobisz to wszystko .... powtorz logi dynamiczne...

Opublikowano

pompa vacum często ma nieszczelność do okoła króćca wychodzącego z niej, ale klejem można zaradzić, pompa ze starości z czasem traci sprawność ale jak raz hamuje dobrze a raz nie to ewidentnie masz nie szczelność, zapal auto i poruszaj plastikową czarną rurką miedzy servo a grodzią, nasłuc**j czy coś nie syczy, czyszczenie dolotu jak tylko rury ma czyścić to szkoda ruszać, jak by chciał IC i kolektor ssący czyści to jestem za, wymiana wężyków jak najbardziej wskazana

Opublikowano

@ciahciah: mam fotkę, może słaba - ale widać olej na czarnej blaszcze: https://picasaweb.google.com/asc.andrzej/LogiKwiecien?authkey=Gv1sRgCOeujK2bh8_qyQE#5730491774994195874

Przez pewien czas słyszałem podczas przyspieszania syczenie. Teraz tego nie słychać, ale to mogło być to. Dolot będziemy czyścić w całości włącznie z IC i kolektorem ssącym.

---------- Post dopisany 27-09-2012 at 10:54 ---------- Poprzedni post napisany 12-04-2012 at 14:34 ----------

Witam po dłuższej przerwie. Silnik pracował raz lepiej, raz gorzej aż w końcu tryb awaryjny zaczął się włączać za każdym razem gdy tylko znalazłem się za miastem.

Trafił do mechanika.

Sprawdziliśmy:

- cały dolot, wszystkie rury, intercooler = całość szczelna

- wszystkie wężyki, usunęliśmy olej z ECU

- Zaworek N75 był podmieniony z zaworkiem od RGR (bez zmian)

- rozebraliśmy turbawkę = kierownice znów były zasyfione i pracowały w bardzo małym zakresie.

Po złożeniu wszystkiego do kupy o zgrozo znów źle! Generalnie jest słaby, nie włącza się tryb awaryjny. Zaobserwowaliśmy ciekawą rzecz, tą samą którą widzieliśmy przed wszystkimi zabiegami. Rury od turbo nawet jak się doda gazu to są cały czas miękkie. Sprawdziliśmy wszystko raz jeszcze - wszystko podłączone poprawnie. Sprawdziliśmy turbinę otwierając żaluzje ręcznie i dodając gazu - pompuje poprawnie, rury robią się twarde.

W ten sam sposób sprawdziliśmy w garażu za pomocą VAG-a (011) jak rozkładają się ciśnienia. Gdy kierownice są ręcznie otwarte, sprężarka pompuje do ponad 2200. Gdy wszystko poskładaliśmy jak trzeba po dodaniu gazu sprężarka od razu jest tłumiona, stwierdziliśmy nawet, że rury się kurczą zamiast się napełniać.

Pojechaliśmy z VAGiem za miasto. Nie łapie błędów. Przyśpiesza, ale słabo. Z obserwacji grupy 011 widać, że turbo podobnie jak jest w mapie, jednak z dość dużym opóźnieniem, czyli natychmiast sprężarka jest tłumiona.

Przy obrotach 3900 dla wartości z mapy 1948 pokazała ciśnienie 1948 czyli poprawnie, za to na początku przy obrotach 1700 zamiast wymaganego 1836 miała tylko 1009, dogoniła dopiero przy prawie 3tyś obrotów.

Log (0 - 003)

Log (1 - 011)

Co to może być?

Powiedzcie jakie logi mam jeszcze dodać?

Opublikowano

Ależ Ty masz nadal nieszczelność w dolocie. Zrób jeszcze raz log dynamiczny tylko grupy 010. Musi być pęknięcie któregoś z węży gumowych - pewnie łącznik przy kolektorze ssącym w miejscu niewidocznym jak się patrzy w komorę silnika z góry. Pęknięcie się otwiera w niskim zakresie obrotów a na wyższych się zasklepia. Zwróć na te łączniki gumowe szczególną uwagę.

Opublikowano
Ależ Ty masz nadal nieszczelność w dolocie. Zrób jeszcze raz log dynamiczny tylko grupy 010. Musi być pęknięcie któregoś z węży gumowych - pewnie łącznik przy kolektorze ssącym w miejscu niewidocznym jak się patrzy w komorę silnika z góry. Pęknięcie się otwiera w niskim zakresie obrotów a na wyższych się zasklepia. Zwróć na te łączniki gumowe szczególną uwagę.

Rozebrany był calutki dolot. Jak napisałem wcześniej wystarczy kierownice otworzyć na maksa i sprężarka pompuje do ponad 2200. Obserwowaliśmy pracę sztangi na postoju. Po dodaniu gazu od razu idzie w dół i tłumi sprężarkę.

Sprawdziłem przed chwilą raz jeszcze miejsca niewidoczne. Na łącznikach nie ma dziury. Logi zrobię po południu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...