Rudi Opublikowano 4 Maja 2008 Opublikowano 4 Maja 2008 Witam wszystkich klubowiczów. Od jakiegoś czasu zastanawia mnie pewna sprawa a mianowice: - Czy zły kąt wtrysku, różniący sie od poprawnego o ok 20 jednostek (jest ok 30 a powinno 49-54) może powodować dymienie. Jeśli tak to w jakim stopniu? -Czy zły kąt wtrysku, ma wpływ na moc auta i wzrost zużycia paliwa? Jeśli nie ma wpływu na w/w pytania, a auto pali (zima /lato) bez zarzutu, to jaki jest sens korekcji kąta wtrysku po zmianie rozrządu? Mam nadzieję, że osoby mające doświadczenie w tej materii wypowiedzą się na ten temat. Za wszystkie posty, które pomogą dać odpowiedź, na postawione wyżej pytania będę bardzo wdzięczny.
tomi_25 Opublikowano 5 Maja 2008 Opublikowano 5 Maja 2008 podpinam sie pod temat u mnie kąt wtrysku ma wartosc 74 i tez nie mam zadnych problemów z odpalaniem w zime pali za pierwszym nawet przy -20 czy taka wartosc moze zostac czy trzeba ustawic?
wojtek2626 Opublikowano 6 Maja 2008 Opublikowano 6 Maja 2008 Co do czrnego dymu sprawdź szczelność całego układu dolotowego szczególnie czy nie są luźne opaski na przewodach. Kat wtrysku ma na to wpływ ale nie wielki, objawiałoby sie to gdyby wtrysk był mocno opóźniony. Najlepiej ustawic kat na te wartości 49-54 jedynie mozna sobie sprawdzic dawke na wolnych obrotach i korekcje na poszczególnych cylindrach.
kudalty66 Opublikowano 7 Maja 2008 Opublikowano 7 Maja 2008 Dymienie na czarno moze byc spowodowane rowniez zuzyciem wtryskiwaczy z racjii na przebieg jak i rowniez paliwa na jakim sie jezdzi, sam wiem po swoim ze jak mam llepsze paliwko to nawet baka nie pusci a jak slabe to kopci jak titanic, pozdrawiam
Irek41 Opublikowano 7 Maja 2008 Opublikowano 7 Maja 2008 podepne sie do tematu,a moze wiecie jak sprawdzic na poszczegolnych cylindrach i w jaki sposob to skorygowac?
taktuś Opublikowano 7 Maja 2008 Opublikowano 7 Maja 2008 a co ma wymiana rozrządu do wtrysków ano ma i to wielew każdym silniku rozrząd jest odpowiedzialny za synchronizację wielu elementów, dzięki którym całe to ustrojstwo chodzi nawet rozrząd wymieniony zgodnie ze sztuką może powodować ( ze względu na spasowanie nowych elementów) lekkie "przesunięcia", w praktyce chmurka ropy, która wychodzi z wtryskiwacza do komory spalania może minimalnie "mijać" się z optymalnym położeniem w danej chwili tłoka, za wcześnie albo za późno stąd po wymianie rozrządu zaleca się sprawdzenie i ewentualną korektę kąta wtrysku
Rudi Opublikowano 30 Maja 2008 Autor Opublikowano 30 Maja 2008 Nie chcę zakładać nowego tematu, dlatego podepnę jeszcze jedno zagadnienie odnośnie dymienia. Czy zbyt niskie ciśnienie na poszczególnych cylindrach, również może powodować chmurki za autem?. Kolega ma też AFN i niby wszystko ok (dolot szczelny, kąt wtrysku ok...) , ale lekko mu przydymia przy przyspieszaniu. Mechanik stwierdził (jeśli wierzyć wskazaniom urządzenia :gwizdanie:) 26 bar czy atm (nie znam jednostki). Czy to może mieć wpływ na dymienie? - nie wiem. I odnośnie ciśnienia- czy VAG-iem można skonfrontować ciśnienie na cylindrach ze wskazaniem miernika "Pana Henia"? Bo troche mnie dziwią wskazania "poniżej normy", skoro auto mu pali lato, zima, ciepły, zimny bez problemu!!! Czekam na posty
Musashi Opublikowano 30 Maja 2008 Opublikowano 30 Maja 2008 vagiem mozesz co najwyzej porownac prace poszczegolnych cylindrow - grupa 013. cisnienie sprezania tylko manometrem
Rudi Opublikowano 7 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2008 Aha jeszcze jedno, czy przy ciśnieniu 26 (jedn.) auto będzie dobrze palic (zimne, ciepłe) skoro minimalne ciśnienie (wg mechanika) to 28.? :mysli: Miał ktoś już taki przypadek że auto zapala bez problemu na ciśnieniu poniżej minimalnego???
willa Opublikowano 6 Listopada 2008 Opublikowano 6 Listopada 2008 zainteresował mnie ten temat i pogrzebałem troche w książce i wyczytałem że ; ciśnienie na cylindrach dla dobrego silnika wynosi od 25 atmosfer (25 bar) do 31 , a nominalne cisnienie wynosi 1.9 atm. JEŻELI cisnienie w poszczególnych cylindrach rózni sie o 5 atm to oznacza że mogą być uszkodzone zawory,zuzycie pierscieni tłoków lub gładzi cylindrów. Gdy ciśnienie wynosi poniżej 19 atm silnik na złom ,bo naprawiac sie nie opłaca
Rudi Opublikowano 7 Listopada 2008 Autor Opublikowano 7 Listopada 2008 Dzięki willa. Takoch forumowiczów cenię. Konkretnie i na temat. Dzięki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się