wojtas-audi Opublikowano 7 Listopada 2006 Opublikowano 7 Listopada 2006 Sa jakies wskazowki dotyczace przechowywania kol letnich ?? slyszalem ze przy zmianie kol - w tych co sciagniete trzeba troche spuscic powietrza - dobrze slyszalem ?? Ja juz zmienilem , a oto gdzie przechowuje swoje felusie : :mrgreen: :twisted:
Hugo Opublikowano 7 Listopada 2006 Opublikowano 7 Listopada 2006 Przechowywanie opon Sezonowa wymiana opon coraz częściej staje się regułą również w Polsce. Po założeniu odpowiednich na dany sezon opon pozostajemy z kompletem dopiero co zdemontowanych, całkem dobrych gum, na których spokojnie przejeździmy jeszcze przynajmniej kolejny sezon. Musimy jednak przechować je przez kilka miesięcy. Większość profesjonalnych serwisów ogumienia oferuje usługę sezonowego przechowywania opon, za co musimy zapłacić od 40 do 100zł w zależności od punktu. Jednak dysponując odpowiednim pomieszczeniem oraz przestrzegając kilku niżej wymienionych zasad, możemy sami zapewnić oponom odpowiednie warunki składowania. Przechowywanie opon w niewłaściwych warunkach powoduje zmiany właściwości fizycznych takich jak : odkształcenie ściany bocznej , stopki, czoła bieżnika itp. Wpływa to na skrócenie okresu użytkowania opon , a nawet może doprowadzić do ich zniszczenia w stopniu uniemożliwiającym dalszą eksploatację. Idealne warunki przechowywania opisuje norma ISO 2230, natomiast w domowych warunkach wystarczy zastosować się do poniższych wskazówek. 1. Przechowywanie opon na otwartym powietrzu, nawet pod zadaszeniem jest nie zalecane. 2. Pomieszczenie do przechowywania opon powinno być chłodne, suche i ciemne oraz od czasu do czasu wentylowane. 3. Temperatura przechowywania nie powinna przekraczać temperatury pokojowej. W ogrzewanych pomieszczeniach opony powinny być oddalone od źródła ciepła. 4. Opony powinny być chronione przed bezpośrednim działaniem światła słonecznego i ozonu, ponieważ ozon jest czynnikiem szczególnie niszczącym mieszankę gumową. Pomieszczenia do przechowywania opon nie mogą zawierać żadnego urządzenia generującego ozon np. transformatory itp... 5. Rozpuszczalniki, paliwo, smary, środki chemiczne itp. nie powinny być przechowywane w tym samym pomieszczeniu, ani pozostawać w bezpośrednim kontakcie z oponami. 6. Opony zamontowane na obręczach powinny być przechowywane pod nominalnym ciśnieniem zalecanym przez producenta opon lub pojazdu. Prawidłowo przechowywane i eksploatowane opony zachowują swoje rzeczywiste właściwości niezmienione przez wiele lat. Coraz częściej użytkujemy felgi aluminiowe wraz z oponami letnimi, które pozostawiamy na felgach podczas, gdy zimą zakładamy ogumienie zamontowane na obręczach stalowych. Postępujemy tak ze względu na niszczące działanie soli na aluminium. Przechowujemy wówczas przez kilka zimowych miesięcy całe koła. Reguły przechowywania opon na obręczach: 1. Nie należy składować kół w pozycji pionowej! 2. Obręcze powinny wisieć na hakach lub 3. Koła mogą być składowane poziomo (jedno na drugim), powinny być jednak przestawiane co cztery tygodnie, aby zapobiec odkształceniu opony leżącej na spodzie. Analogicznie postępujemy latem przechowując opony zimowe na obręczach stalowych Zupełnie odwrotne zasady obowiązują w przypadku przechowywania opon bez obręczy: 1. Nie należy składować opon poziomo! 2. Nie wolno wieszać opon na hakach! 3. Opony powinny być składowane w pozycji pionowej – należy przestawiać je co cztery tygodnie wykonując obrót o znaczny kąt.
wojtas-audi Opublikowano 7 Listopada 2006 Autor Opublikowano 7 Listopada 2006 Aha, czyli najlepiej polozyc jedno kolo obok drugiego, gdzies w garazu , a nie w pokoju trzymac ?? :mrgreen: :razz:
bratpit Opublikowano 8 Listopada 2006 Opublikowano 8 Listopada 2006 Aha, czyli najlepiej polozyc jedno kolo obok drugiego, gdzies w garazu , a nie w pokoju trzymac ?? :mrgreen: :razz: Hehe ale z tym pokojem to pojechałes ta fota jest za***ista
pre_pl Opublikowano 8 Listopada 2006 Opublikowano 8 Listopada 2006 ja czytałem też, że nie trzeba przekładać opon (z felgami), jesli są tylko dwie jedna-na-drugiej Czyli takie dwie wieżyczki
mrog Opublikowano 8 Listopada 2006 Opublikowano 8 Listopada 2006 ja czytałem też, że nie trzeba przekładać opon (z felgami), jesli są tylko dwie jedna-na-drugiej Czyli takie dwie wieżyczki Ja właśnie tak przechowywałem zimówki mam nadzieję, że nic im nie jest. Jutro je wyciągam na światło dzienne.
Lukas Opublikowano 8 Listopada 2006 Opublikowano 8 Listopada 2006 hmm to bede musial poprzekladac od czasu do czasu koleczka w garazu wojtas ty to masz jakis sentyment do tych koleczek ale nic dziwnego jak ich tyle szukales
Radek321 Opublikowano 8 Listopada 2006 Opublikowano 8 Listopada 2006 2. Obręcze powinny wisieć na hakach Czyli w sobote musze sobie specjalny wieszak na Koła pospawać i postawić w garażu. :mrgreen:
pre_pl Opublikowano 9 Listopada 2006 Opublikowano 9 Listopada 2006 dobry pomysl z tym pokojem no nie wiem one stoją zdaje się zaraz obok kaloryfera
Szewczenko7 Opublikowano 9 Listopada 2006 Opublikowano 9 Listopada 2006 no nie wiem one stoją zdaje się zaraz obok kaloryfera no ja akurat nie mam alu to takze wiesz... :mrgreen: dopiero na wiosne zaopatrze sie w 17
wojtas-audi Opublikowano 9 Listopada 2006 Autor Opublikowano 9 Listopada 2006 no ja akurat nie mam alu to takze wiesz... dopiero na wiosne zaopatrze sie w 17 _________________ Etam chlopaki, juz spowrotem zalozylem aluski, bo zimy nie widac, a auto strasznie na stalowkach wyglada , malo tego - jezdzi sie tragicznie , na 17 duzo lepiej, sztywniej, trzyma sie drogi po prostu miod :twisted: Takze dlugo nie postaly w pokoju
Gość rob Opublikowano 9 Listopada 2006 Opublikowano 9 Listopada 2006 ja czytałem też, że nie trzeba przekładać opon (z felgami), jesli są tylko dwie jedna-na-drugiej Czyli takie dwie wieżyczki tu piszą, że można nawet 10 szt. :shock: http://www.motofakty.pl/artykul/przechowywanie_opon_3.html
Szewczenko7 Opublikowano 9 Listopada 2006 Opublikowano 9 Listopada 2006 Etam chlopaki, juz spowrotem zalozylem aluski, bo zimy nie widac, a auto strasznie na stalowkach wyglada , malo tego - jezdzi sie tragicznie , na 17 duzo lepiej, sztywniej, trzyma sie drogi po prostu miod :twisted: Takze dlugo nie postaly w pokoju hehe Ty to wojtas chyba sie nudzisz sciagasz buty po czym znow je zakladasz :mrgreen: ale dobrze robisz
Gość rob Opublikowano 9 Listopada 2006 Opublikowano 9 Listopada 2006 Etam chlopaki, juz spowrotem zalozylem aluski, bo zimy nie widac, a auto strasznie na stalowkach wyglada , malo tego - jezdzi sie tragicznie , na 17 duzo lepiej, sztywniej, trzyma sie drogi po prostu miod :twisted: Takze dlugo nie postaly w pokoju hehe Ty to wojtas chyba sie nudzisz sciagasz buty po czym znow je zakladasz :mrgreen: ale dobrze robisz nie ma co się oszukiwać, na stalówkach auto wygląda kiepsko :???:
wojtas-audi Opublikowano 9 Listopada 2006 Autor Opublikowano 9 Listopada 2006 nie ma co się oszukiwać, na stalówkach auto wygląda kiepsko kiepsko to malo powiedziane, wogole sie auto nie trzyma drogi buja jak na morzu :twisted:
spanky Opublikowano 13 Listopada 2006 Opublikowano 13 Listopada 2006 a ja trzymam w garazu ... jedna na drugiej .....
adadur Opublikowano 14 Listopada 2006 Opublikowano 14 Listopada 2006 a ja trzymam w garazu ... jedna na drugiej ..... ja również - 4 jedna na drugiej
Gość MorgothDBMA Opublikowano 15 Listopada 2006 Opublikowano 15 Listopada 2006 a u mnie leza sobie w garażu w kąciku o tak: ////|
pre_pl Opublikowano 15 Listopada 2006 Opublikowano 15 Listopada 2006 a u mnie leza sobie w garażu w kąciku o tak: ////| z felgami tak trzymasz ? Tak można trzymać, ale bez felg
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się