Skocz do zawartości
IGNOROWANY

LPG do TFSI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Czy ktoś posiadający instalację LPG, mógłby się podzielić informacją, albo zdjęciem - gdzie i jak przeniesiony został akumulator z wnęki koła zapasowego ? Przymierzam się do instalacji, ale muszę przeskoczyć właśnie ten problem...

Z góry bardzo dziękuję.

Opublikowano

Jakie robisz rocznie przebiegi?

Opublikowano

Pytasz bo?

Opublikowano

Pytam bo montaż instalacji LPG w przypadku silników z bezpośrednim wtryskiem w większości wypadków mija się z celem.

A poza tym, firma która podejmuje się montażu instalacji we własnym zakresie powinna przenieść akumulator.

Opublikowano

Hmmm... Widzisz... Ja nie zadałem pytania "czy warto?", nie zadałem pytania "czy firma powinna". Kolego komoornik, jeśli nie potrafisz odpowiedzieć na moje pytanie, to uprzejmie proszę, omiń ten wątek... No chyba że najpierw muszę udowodnić, że mi się to będzie opłacało...a może poprostu mam taką fanaberię...

Opublikowano

Najpierw możesz się trochę wysilić i przeszukać forum, bo jeden użytkownik zdawał już raport z instalacji (w tym podawał informację gdzie trafił akumulator).

Opublikowano

Wysililem sie, ale może nie potrafię tego znaleźć. Możesz pomóc?
Tak myślałem. Dzięki... :facepalm:

Opublikowano

Pytam bo montaż instalacji LPG w przypadku silników z bezpośrednim wtryskiem w większości wypadków mija się z celem.
Drogi kolego...jesteś w błędzie.

Dla mnie jako użytkownika liczy się koszt przejechania 100 kilometrów. A nie jak dla większości pali 7 to po co gaz? jakby palił 13 to bym założył.

Dobrobyt bierze się z racjonalnego planowania wydatków i oszczędzania.

Średnio instalacja LPG do bezpośredniego kosztuje 4000 zł +/- 500 zł

Spalanie w takim silniku LPG kształtuje się na poziomie minus 20% jak benzyny a nie na plus jak w tradycyjnym + dotrysk benzyny w miejsce tego zaoszczędzonego LPG

Matematyka nie kłamie - chyba, że ktoś nie potrafi liczyć.

Opublikowano

Czy ktoś posiadający instalację LPG, mógłby się podzielić informacją, albo zdjęciem - gdzie i jak przeniesiony został akumulator z wnęki koła zapasowego ?

Akumulator 1,8tsi+lpg

System bezpośredniego wtrysku jest wręcz idealny do LPG. Niestety instalki są drogie i praktycznie nie ma kumatych co się na tym znają... Nie to co na polityce :kox:

Opublikowano (edytowane)

Pytam bo montaż instalacji LPG w przypadku silników z bezpośrednim wtryskiem w większości wypadków mija się z celem.

Drogi kolego...jesteś w błędzie.

Dla mnie jako użytkownika liczy się koszt przejechania 100 kilometrów. A nie jak dla większości pali 7 to po co gaz? jakby palił 13 to bym założył.

Dobrobyt bierze się z racjonalnego planowania wydatków i oszczędzania.

Średnio instalacja LPG do bezpośredniego kosztuje 4000 zł +/- 500 zł

Spalanie w takim silniku LPG kształtuje się na poziomie minus 20% jak benzyny a nie na plus jak w tradycyjnym + dotrysk benzyny w miejsce tego zaoszczędzonego LPG

Matematyka nie kłamie - chyba, że ktoś nie potrafi liczyć.

Wskaż mi firmę, która w B8 w pełni zamontuje instalację za 4500.

Instalację, która nie korzysta z dotrysku benzyny tylko puszcza LPG przez fabryczne wtryskiwacze. Aha, i żeby w tej cenie akumulator przenieśli.

Edytowane przez komoornik
Opublikowano

Pisałem o instalacji z dotryskiem a nie z wtryskiem w fazie ciekłej. Jakbyś przeczytał mój post dokładnie to byś wiedział o czym piszę.

Opublikowano

Nie wiem czy już jest, czy dopiero wejdzie A3 2.0 CNG. Pisalem tutaj o tym kiedyś ale zapomniałem. :decayed: Mozna by było pokusić si o porównanie numerów wtrysków które są w oryginale(ponoć) wrażliwe na gaz.

Jak macie jakieś informacje na temat gazu do bezpośredniego wtrysku to dawać :naughty: Bardzo mnie temat interesuje. :)

Opublikowano

Pisałem o instalacji z dotryskiem a nie z wtryskiem w fazie ciekłej. Jakbyś przeczytał mój post dokładnie to byś wiedział o czym piszę.

To podrzuć jakąś kalkulację, po ilu kilometrach taka instalacja się zwraca.

Na dodatek co chwila trzeba i tak tankować zarówno LPG jak i benzynę.

Opublikowano

Na dodatek co chwila trzeba i tak tankować zarówno LPG jak i benzynę.

Faktycznie jak sie ma auto na benzynę to jak sie zaleje do pełna to starcza na pół roku...a jak się założy LPG to cho chwilę trzeba lać bp i lpg

Opublikowano

Na dodatek co chwila trzeba i tak tankować zarówno LPG jak i benzynę.

Faktycznie jak sie ma auto na benzynę to jak sie zaleje do pełna to starcza na pół roku...a jak się założy LPG to cho chwilę trzeba lać bp i lpg

Zdecydowanie. A to że nawet palimy 3/4 lpg, i 1/4 dotrysku Pb, to sie to nie oplaca. W zasadzie to za pieniądze, robimy sobie krzywdę ;)

Opublikowano

Pozwolę Ci to przekalkulować - jeśli robisz trasy (choćby jak ja gdzie mam do pracy ~60 km) można założyć, że spalanie w takich warunkach jest ustabilizowane na poziomie 2 ltr PB+8 ltr LPG (gdzie normalnie auto paliłoby 8 ltr PB)

W takim przypadku przy cenach zakładanych na 4.80 za "95" i około 2.60 za LPG (ceny strzelam nie mam w głowie cen) wychodzą następująco (za każde 100 km):

- sama benzyna: 38.40 PLN

- LPG: 30.40 PLN

- oszczędność: 8 PLN / 100 km co daje zwrot instalacji za ~4000 PLN w około 50.000 km. Dużo? Dla mnie to 1.5 roku.

Oczywiście w ruchu miejskim proporcje mogą być inne ale z tego co zauważyłem z opinii osób na forum LPG można zakładać w trasie spalanie około 1,5-2 litrów PB na każde 8-10 litrów LPG, a w mieście 2,5-3 litry PB na każde 8-10 litrów LPG. Rozrzut spory i dużo zależy od montera (doświadczenia) ale podobno się da i działa więc czemu nie ;) Co by nie mówić diesel musiałby palić około 6,5/100 km co nie jest nie wykonalne ale jak dla mnie tyle pali 1.9 TDI@90HP więc wolę ciszę 1.8T/2.0T niż klekot (nawet CR'a) ;)

Opublikowano

Jak na instalację LPG, zwrot dopiero po 50k km to sporo.

Poza tym - przewidziano tu tylko koszt paliwa. A gdzie dodatkowe koszty eksploatacji po montażu LPG?

Opublikowano

Bez przesady, te znowu nie są aż tak wysokie. Raz na rok dodatkowa opłata przy przeglądzie na SKP plus koszt wymiany filtrów. Większe koszty pojawią się w przypadku padnięcia wtryskiwaczy lpg lub reduktora - po okresie gwarancji.

Opublikowano (edytowane)

Tak 50.000 to dużo ale jak sobie policzysz dla aut o mniejszych silnikach gdzie też zakłada się LPG rozkłada się to podobnie. Jeśli jednak plan jest na długa eksploatację, użyje się odpowiednio dobrych komponentów (wtryski, reduktor) to jest szansa, że jeszcze długo po gwarancji będzie wszystko trzymało parametry.

I oczywiście to 50.000 to jest uważam wariant maksymalny, bo raczej aż tak długo się to nie będzie zwracało. Druga sprawa - jak dla mnie zakładam całkowitą kwotę na zakup auta razem z montażem LPG więc jak dla mnie każdy miesiąc będzie oszczędnością w stosunku do TDI.

Edytowane przez radekrp90
Opublikowano

A zakładasz też to, że z taką instalacją będą ewentualnie jakieś problemy?

Mimo wszystko jej stopień zaawansowania jest dosyć wysoki. To nie pierwsza lepsza sekwencja w 1.6 MPI.

Plan kupna auta z silnikiem na wtrysku bezpośrednim aby od razu do niego wrzucać LPG to moim zdaniem pomyłka. Może za parę lat, jak te instalacje które pozwalają na jazdę tylko na LPG zdecydowanie stanieją, będzie to miało większy sens.

Tym bardziej że B8 to auto słabo przygotowane aby montować zbiornik (akumulator).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...