Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kontrolka EPC


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Dziś pod koniec trasy (ok. 600km z jedną krótką pauzą) zaświeciła mi się kontrolka elektroniki silnika, o ta:

cwVQsLp.jpg

Wiem, że bez podłączenia pod komputer niewiele można powiedzieć ale czy są jakieś główne przyczyny zapalenia się jej? Samochód jeździ na benzynie, nie ma instalacji LPG. Silnik pracuje normalnie, temperatura w normie (wskazówka na środku). Musiałem dojechać ok 35km z zapaloną kontrolką i nie zauważyłem różnicy w zachowaniu samochodu.

Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem?

Pozdrawiam

Opublikowano

Jesli zapalila sie kontrolka to znaczy ze komputer silnika wykryl jakas nieprawidlowosc w dzialaniu samego silnika lub ktoregos z czujnikow. Koniecznie podepnij Vaga i odczytaj bledy.

Opublikowano

Jeżeli się świeci można jechać, jak mruga trzeba się zatrzymać.

Będę strzelał; błąd 16804 :wink:.

Jaki masz przebieg auta?

Opublikowano

Postaram się jutro podjechać gdzieś i podpiąć.

Przebieg 168 tys. można gdzieś sprawdzić numer błędu który podałeś?

Opublikowano

16804- oznacza zużycie katalizatora, ale przy takim przebiegu malo prawdopodobne. Nie ma co strzelac podlaczysz Vaga to bedzie jasne.

Opublikowano
16804- oznacza zużycie katalizatora, ale przy takim przebiegu malo prawdopodobne. Nie ma co strzelac podlaczysz Vaga to bedzie jasne.

Jeżeli przebieg wiarygodny

Tapatalk

Opublikowano

kat odpada,u mnie 240 tyś i zero problema,co prawda każdy silnik jest indywidualny a nie sprawność silnika powoduje zużycie kata

Opublikowano

Witam

Pacjent A4 b6 1.8T AVJ po programie 187km

Dzisiaj jadąc na wycieczke autkime przy obrotach 2800/2900, szarpło dwa razy jakby szybko zgasło i zapalił ponownie. Za trzecim razem przy dojeżdzaniu do świateł auto zgasło i zapaliła się kontrolka EPC po czym przez dłuższą chwile niechiało odpalić. Wkońcu się udało i jakoś na świecącej kontrolce dojechałem na baze. Ogólnie jedzie jakby normalnie jednak cięzko odpala, trzeba kręcić dłuższą chwile albo odpala dopiero za któryś razem. Kontrolka EPC cały czas się pali.

Jutro znajomy podłączy pod kompa i szczytamy błędy. Macie może jakieś sugestie?

Mam wrażęnie, że może to być pompa paliwa bo nie słysze jej po przekręceniu stacyjki. Chociaż wcześniej też jej nie słyszałem lub nie zwracałem na to uwagi;)

Opublikowano

wrzucisz co vag pokazał i będzie wiadomo :wink:

co do sugestii to różnie bywa ale zajrzał bym pod obudowę od ECU jak masz troszkę czasu,może przekazniki pływają zwłaszcza nr219

Opublikowano

Witam niedawno stałem sie posiadaczem a4 b6 1.8 T. Niedawno pojawiła mi sie kontrolka Check po sprawdzeniu pod Vagiem wykryto takie błędy;

P0411 16795

P1128 17536

Sprawdzałem na internecie ale niewiele mi to wszystko mówi, mógł by mi ktoś wyjaśnić co może byc przyczyną tych błedów?? Z góry dziękuję bo po usunięciu błędów czuję że auto jest mocniejsze i trochę mniej pali. Z góry dzięki i pozdrawiam

Opublikowano

Wyszło słoneczko i auto odpala prawie od jednego strzała, kontrolka EPC zgasła, za to pali się na stałe ta żółta, jakby pompa czy od sterowania silnika, według książki abgaskontrollsystem i tyle mi to mówi.

Czekam na kumpla z tym podpięciem, mam nadzieje że tylko błąd do skasowania;)

Faktycznie wokół tej skrzynki ECU jest wilgotno. Nie wiem jak w środku ale postaram się tam dostać - pewnie było tak jak napisałeś.

---------- Post dopisany at 22:03 ---------- Poprzedni post napisany at 12:34 ----------

Parę błędów wyskoczyło. Najbardziej niepokojący to od czujnika położenia wału. Znajomy jednak mówi, że może to być od długiego kręcenia i od tego że gasł podczas jazdy.

Po przekręceniu stacyjki słychać pisk z pompy paliwa czy od filtra paliwa. Płyny i filtry będę wymieniał pod koniec tygodnia to się przy okazji silniczek pompy wymieni, i zrobi porządek przy tej skrzynce ECU. Ma ona jakąś uszczelkę to ją też może wymienię:)

Opublikowano

Wymień G28 (czujnik położenia wału) i po problemie.

Miałem to samo.

Opublikowano

błąd 16795 tyczy się przepływu w obiegu powietrza wtórnego

17536 Zespół 1; adaptacja mieszanki (mult.). Mieszanka za uboga. Górna wartość skrajna przekroczona.

na przyszłośc kody błedów sprawdzaj tu Start

powodzenia

Opublikowano

czujnik walu,umnie to samo dlugie krecenie i kontrolka epc,czujnik lezy nowy ale brak czasu na wymiane,hehe.nowy ok 150zl,a w obudowie to jest ECU,a nie EPC.

Opublikowano

Już edytowałem to ECU;)

a dzisiaj myślałem że będę miał spokój tak pięknie się autostradą leciało, a ledwo wjechałem na parking znowu z zdechł.

To do wymiany czujnik położenia wału i silniczek od pompy paliwa bo to piszczenie to raczej nic dobrego;)

Orientujecie się jaki jest ten silniczek w AVJ?

Opublikowano

Dzieki za stronke przyda sie. A co do blędów to co może być najprawdopodobniej przyczyna tego błędu. Czy jest to mozliwe ze przez to ze mam pękniętą merchewke z bagnetu łapie jakieś lewe powietrze albo waż jakis jest pękniety gdzieś z podciśnienia jest to mój pierwsy silnik z turbo zz którym mam do czynienia wiec proszę o pomoc chyba że zna ktoś jakiegoś dobrego mechanika w oklicach rybnika który potrafił by to zlokalizować z góry dziękówa :banan::banan::doh:

Opublikowano

Masz gaz kolego bo jak tak to mieszkanka zle ustawiona , wtórne powietrze gdzieś był temat zakładany bo sam miałem problem z tym u mnie był zawór kombinowany zepsuty jest opisane jak samemu sprawdzić testy porobić pompy i zaworu .

Opublikowano

Jaki silniczek od pompy paliwa??? bo nie czaje!

Opublikowano

Witam.

Panowie sprawa wyglada następująco. Przez jakiś 1000km jeździłem z padniętym turbo. Samochód jeździła ale po mocniejszym wciśnięciu gazu kopcił. Na rurach wydechowych było aż widać zacieki olejowe. Po pewnym czasie zaczeło sie dziać coś takiego że jak silnik osiągnoł już temp. 90 stopni jechał przez chwile normalnie lecz po pewnym czsie obroty spadały do zera tak jakby chciał zgasnąc poczym rosły na tyle z ilu spadły. W tym czasie zapalała sie kontrolka EPC oraz wolne obroty zatrzymywały sie na 1100rpm. Po wyłączeniu silnika był problem z ponownym jego uruchonieniem. Po kilku próbach zapalał poczym jak go zgasiełem wszystko teoretycznie wracało do normy, EPC gasło. Myślałem że to przez uszkodzone turbo, jednak teraz zregenerowałem turbine, przeczyściłem wszystkie doloty, zapodałem nowe filtry i olej a problem nadal istnieje. Zastanawiam sie czy może czasem olej nie zapchał katalizatora, ewentualnei moze gdzieś jest jeszcze jakiś czujnik co nadal jest zaolejony? Coprawda narazie po regeneracji zrobiłem około 15km ale coś jest nie tak i wartało by wiedzieć co?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...