Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Regulacja luzu maglownicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pewnie regeneracja potrzebna będzie

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Adrian1727 napisał:

Właśnie ostatnio zająłem się tym, no i "prawdopodobnie" maglownica będzie do wymiany... dokręciłem śrubę, ona ma tak podziałkę, dokręcałem o 1 podziałkę, wychodziłem z kanału i ruszałem kierownicą, skończyło się na tym że owszem luz zniknął ale kierownicą strasznie ciężko było skręcić, rzekłbym że skręcanie bez wspomagania byłoby niemożliwe. Zacząłem luzować i skończyło się na tym że luz został zmniejszony do tego stopnia żeby kierownicą też było można skręcać. I właśnie przez ostatnie dni zastanawiam się, czy koniecznie trzeba wymienić maglownicę z tego powodu. Ogólnie maglownica nie przecieka, tylko ma luz na tej listwie i on jest aktualnie na takim stopniu że podczas jazdy po nierównościach, stuka. Panowie, co myślicie na ten temat ? 

to co opisujesz to bolączka oooo b5,b6,b7 prędzej czy później magiel puka

wiem ze wkurza to pukanie ale póki niema problemów ze wspomaganiem i wycieków ja bym nie ruszał tego

jak chcesz robić to wymień na używkę

regenerowane są na  krótką metę potem same problemy

 

Edytowane przez wyzyk83
Opublikowano
8 godzin temu, wyzyk83 napisał:

to co opisujesz to bolączka oooo b5,b6,b7 prędzej czy później magiel puka

wiem ze wkurza to pukanie ale póki niema problemów ze wspomaganiem i wycieków ja bym nie ruszał tego

jak chcesz robić to wymień na używkę

regenerowane są na  krótką metę potem same problemy

 

Właśnie o taką odpowiedź mi chodziło, krótko i na temat. W takim razie zostawiam to w spokoju, jak będzie tragicznie to się tym zajmę. Tymczasem dzięki za konkretną odpowiedź. Pozdrawiam ;) 

Opublikowano

Witam . Poczytalem tu troche i u mnie również mam luzy . A jaka srube dokrecic zeby zmniejszyć luz na drazku kierowniczym? Bo koncowke mam dobra. Ale drazek jak zlapie w reke to moge nim troche obracac. I takie metaliczne pukanie z niego idzie. Da sie cos z tym zrobic czy to wina magla? Plyn czysty pompa nie piszczy ogolnie wspomaganie dobrze chodzi.

Opublikowano

Wymiana koncowki

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Niby koncowka wydaje sie byc dobra. 

Opublikowano

Znaczy się drążek

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Bo piszesz ze masz luz

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Dokładnie, drążek do wymiany.  Odnośnie problemów po regeneracji magla bym się spierał. No chyba, że robi go mechanik piszący sms'y w rękawicach bokserskich.

 

Niestety b5 mają już grube przebiegi, czasem sam się dziwie, że tyle rzeczy w mojej jeszcze nie padło po prawie 20latach i 34xxxxkm.

Opublikowano

Jakie jest pole manewru tej śruby? Czy mogę bezpiecznie wykonać obrót 360 stopni JEŚLI zajdzie taka potrzeba czy należy ją ruszać przykładowo w zakresie tylko 45 stopni? Są jakieś ograniczenia, że wypadnie, zluzuje się na amen albo cokolwiek w tym stylu? Coś trzeba wiedzieć przez zabawą w regulację? 

Opublikowano
6 godzin temu, KierowcaTadek napisał:

Jakie jest pole manewru tej śruby? Czy mogę bezpiecznie wykonać obrót 360 stopni JEŚLI zajdzie taka potrzeba czy należy ją ruszać przykładowo w zakresie tylko 45 stopni? Są jakieś ograniczenia, że wypadnie, zluzuje się na amen albo cokolwiek w tym stylu? Coś trzeba wiedzieć przez zabawą w regulację? 

Nie szalej z takimi stopniami jak 360.

Dokrec-odkrec  1/4 obrotu i przyjedź się.

Zazwyczaj koniec jej roboty powoduje brak powrotu kierownicy.

Opublikowano

Dlatego pytam. Mam spory problem z oporami na kierownicy po zmianie wahaczy i chcę sprawdzić czy coś ugram tą śrubą bo nic innego nie pomaga.

Opublikowano

To jest normą.

Wahacze są sztywne z czasem się  rozejda lekko.kiera wraca na swoje miejsce?

Opublikowano

Tak myślałem, ale zrobiłem na oko coś między 2000 a 3000 km i nadal są opory. Kierownica wraca ale nie tak jak kiedyś. Tak samo trzeba przyłożyć większą siłę do skrętu co jest niekomfortowe. Kierownica działała lux przed zmianą wahaczy. 

 

Opublikowano
2 godziny temu, KierowcaTadek napisał:

Tak myślałem, ale zrobiłem na oko coś między 2000 a 3000 km i nadal są opory. Kierownica wraca ale nie tak jak kiedyś. Tak samo trzeba przyłożyć większą siłę do skrętu co jest niekomfortowe. Kierownica działała lux przed zmianą wahaczy. 

 

masz zle poskładana zawieche

Opublikowano (edytowane)

Ale mechanik, który to robił,  składał takich mnóstwo. Da się tak złożyć zawiechę, że kierownica będzie ciężko chodziła?

Zbieżność zrobiona, geometria ustawiana na Hunterze 3D, na szarpakach wszystko lux. Co tam może być źle złożone?

Mechanik mówi, że skręcał na opuszczonym aucie oczywiście.  Zawiecha to SKV.

 

Przed robotą było lux, więc magiel, wspomaganie i reszta nie są winne i tak mi przyszło do głowy, żeby spróbować z tą śrubą od kasowania luzu choć pewnie tylko sobie kłopotu tym narobie jak zacznę kręcić.

 

Były też zmieniane końcówki drążków kierowniczych i chyba któryś z drążków ale z tego co wiem to na Hunterze 3D mi drążki / końcówki regulowali dokładnie.

 

Edytowane przez KierowcaTadek
Opublikowano

Jeżeli wspomaganie jest słabe powinieneś odczuć różnicę.

U mnie było tak samo z tym że kiera wracała normalnie ale czułem że jest ciężej kręcić nie było mega różnicy ale coś tam się czuło.

Najwyższy czas przyjrzeć się wspomaganiu..

Opublikowano

Serio regeneracja magla to zły pomysł? U mnie wszystko gra ale prędzej czy później padnie. Kupno używki to loteria.

Opublikowano

Jak zrobią dobrze to czemu nie.

Tomek zna zakład co robi to dobrze.

Opublikowano
6 godzin temu, wesz82 napisał:

Jeżeli wspomaganie jest słabe powinieneś odczuć różnicę.

U mnie było tak samo z tym że kiera wracała normalnie ale czułem że jest ciężej kręcić nie było mega różnicy ale coś tam się czuło.

Najwyższy czas przyjrzeć się wspomaganiu..

Ale u mnie wszystko było świetnie przed zmianą wahaczy i drążków, a po tym jest lipa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...