Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kodowania w Audi A4 B8 za pomocą VCDS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja mam żarówkowe i mogę potwierdzić, że działają Też myślałem że nie, do momentu jak mi jakiś zwierzak wyskoczył na ulicę

To znaczy się u mnie też pewnie działa tylko może za mało agresywnie hamowałem... No nic, lepiej żeby nigdy te światła nie musiały się włączyć podczas jazdy.
  • Odpowiedzi 2.8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

zmień heble na S4 to napewno zaczną się włączać :wink:

Opublikowano (edytowane)

Hehe te w porównaniu do mojego poprzedniego samochodu (passat b4) to żylety musniesz pedał a on staje dęba a w passacie wciskasz i wciskasz ten pedał a on dalej jedzie xD to teraz skoro jesteśmy przy temacie świateł tylnych to powie mi ktoś czemu z dziennymi ledami palą mi się tylne pozycje??? Jest jakieś kodowanie na to żeby tylko ledy się palily? Dodam że auto sprowadzone z Francji.

Edytowane przez kobuzzz
Opublikowano

Na pewno da się to wyłączyć gdzieś na forum jest opisane jak to zrobić, ale gdzie to nie pamietam :facepalm:

Opublikowano

Pierwszy post MCE 09 --->

64042356.jpg

Opublikowano

Ja mam żarówkowe i mogę potwierdzić, że działają Też myślałem że nie, do momentu jak mi jakiś zwierzak wyskoczył na ulicę

To znaczy się u mnie też pewnie działa tylko może za mało agresywnie hamowałem... No nic, lepiej żeby nigdy te światła nie musiały się włączyć podczas jazdy.

Z tego co pamiętam z czytania w jakimś manualu to włączają się przy przeciążeniu (opóźnieniu) 0,6g i prędkości powyżej 50km/h. Włączenie ABS nie warunkuje zaświecenia awaryjek, sprawdzałem na śniegu. Suchy asfalt i heble do oporu :) Jeśli włączą Ci się kierunki a stop nie to nie masz tego 'bajeru'.

Opublikowano

Dzisiaj Panowie wlaczylem sobie Audi drive select w mojej Q5 FL 2014 i o dziwo nie wywala mi zadnego bledu w VCDS :banan: mimo ze nie posiadam zamontowanego przycisku ADS!

Moze w wersjach po lifcie w Q5 i A4,A5 czyli od 2013 nie ma juz tego problemu poniewaz jest 1 przycisk? Jedyne czego nie uruchamialem dla aut po FL to opcji w module 44 coding 07-nie odznaczylem zmiany zwrotnic steering DSR poniewaz wywala blad w module ABS .Dodalem tez do opcji Individual parametr Efficiency w nastep.ustawieniach:

  • STG 09 - central eléctrica
  • Adaptación
  • Canal 70
  • wartosc 14 zamienilem 46

Zalaczam fotki.

http://www.directupload.net/file/d/4022/7fibbhsi_png.htm

http://www.directupload.net/file/d/4022/dr2klng4_jpg.htm

http://www.directupload.net/file/d/4022/6cedt8ml_jpg.htm

Opublikowano (edytowane)

Panowie! Serdeczne podziękowania dla wszystkich udzielających się w tym wątku - rzecz jasna w szczególności dla kolegi wrclaguna. Uważna lektura całego wątku pozwoliła mi rozkminić jak obsługuje się (w takim podstawowym zakresie) VCDS’a, czym są bity, bajty, jak je liczyć, co ptaszkować etc. Dzięki temu aktywowałem sobie bluetooth, wizualizację pdc, test zegarów i parę innych ficzerów a parę rzeczy skonfigurowałem dokładnie pod swoje potrzeby. I wszystko to za jakieś 20% ceny, którą musiałbym zapłacić gdybym zamiast kupić kabelek chciał kupić tego rodzaju usługę. No i wciąż mam kabelek, który przecież może mi się jeszcze przydać.

No ale żeby post niósł ze sobą też jakąś wartość, to napiszę co mnie zaskoczyło po przystąpieniu do kodowania a o czym nie było mowy w wątku.

Otóż jak pewnie każdy początkujący zacząłem od testu zegarów. Wszedłem gdzie trzeba, postawiłem ptaszek we właściwym miejscu, kliknąłem „Do It!” i… zonk. Wyskoczyło mi okno z komunikatem:

VCDS: Re-Code Invalid

This appears to be an uninitialized control module, valid WSC/Importer/Equipment data may be required.

Click [Yes] for VCDS to use default values of 12345/123/12345.

Click [No] for VCDS to try the values currently in the module.

Click [Cancel] to go back and manually edit the values.

Wyglądało niepokojąco. Anulowałem i zacząłem googlować. Na anglojęzycznych forach znalazłem informacje, że w rzeczywistości to nic groźnego i można śmiało klikać „Yes”. Okno z takim komunikatem wyskakuje kiedy dany kontroler nie był nigdy wcześniej kodowany a VCDS nie pozwala przypisywać mu wartości zerowej - stąd te wyliczanki 123… Oczywiście jako laik nie wiem dokładnie dlaczego tak się dzieje ale fakty są takie, że kliknąłem „Yes” i wszystko zakończyło się pomyślnym zakodowaniem tego co chciałem. Samochód jeździ i wszystkie systemy pracują jak należy. Sytuacja taka dotyczyła u mnie każdego kontrolera, w którym po raz pierwszy przeprowadzałem jakieś kodowanie.

Edytowane przez barneius
Opublikowano

Dziś podłączałem kompa program VCP i w procedurach mam funkcje aktywacja/dezaktywacja START/STOP , wybrałem z dostępnych opcji Audi A4 B8 i poszło , procedura zakończona OK . Odłączyłem kompa odpaliłem auto i pojechałem na przejażdżkę i faktycznie auto nie gasło , po każdym włączeniu zapłonu od razu sama zapala się kontrolka czerwona na przycisku (A) że system wyłączony . Podpinam kompa i żadnych błędów nigdzie nie ma . Posiadam Audi A4 B8 2,0 TDI rok 2010 .

Opublikowano

to spróbuj może pokombinować jakie kodowanie zostało zmienione przy włączaniu procedury SS on/off. Może da radę jakieś zmiany zaobserwować w MCE, w silniku

Opublikowano

przycisk jest martwy , jak włączę zapłon nie istotne czy ciepły silnik czy zimny za ka zdym razem od razu zapala się kontrolka czerwona na przycisku (A) że jest wyłączony , pojeździłem auto się nie wyłącza mimo że nacisnę na przycisk kontrolka zgaśnie ale auto i tak się nie wyłącza


A to sprawdzaliscie ?

01 Silnik---> Coding 07---> Long Coding Helper--->BYTE 5 wyłaczamy Bit 6

09 MCE--->Coding 07---> Long Coding Helper---> BYTE 20 wyłaczamy Bit 2

nie ma tu czasem błędu ?

01 silnik---> coding 07--->long coding helper---> byte 5 wyłączamy bit 6 ale to jest ACC :eusathink:

Opublikowano

Kodowanie podane jest dla silnika 2.0 TFSI

w dieslach zalezy jaki mamy sterownik 01 i z ktorego roku mamy auto


01 Silnik---> Coding 07---> Long Coding Helper--->BYTE 5 wyłaczamy Bit 6

09 MCE--->Coding 07---> Long Coding Helper---> BYTE 20 wyłaczamy Bit 2

Opublikowano

Acha ok

Opublikowano

Założyłem dzisiaj przełącznik zespolony z tempomatem (wcześniej nie miałem tempomatu). Tempomat zakodowany, działa ok (wg instrukcji wrclaguna - dzieki) jednak mam problem z włączeniem świateł drogowych. W poprzednim przełączniku światła drogowe włączało się 'wpychając' na stałe manetkę kierunkowskazów do przodu tak jak w poprzednich modelach i tam ona zostawała. Nie zauważyłem, że w nowym przełączniku nie da się na stałe włączyć świateł drogowych. Da się jedynie popchnąć ją na chwilkę i ona wraca. Tak samo światła. Mrygną i zaraz gasną. Czy w tej sytuacji błąd polega na kodowaniu? W przełącznikach w których 'na stałe' się nie włącza świateł drogowych powinienem zmienić jakieś kodowanie? Czy jedynym ratunkiem jest wymiana przełącznika? Da się przełożyć samą manetkę od kierunków czy dałem ciała i musze ponownie kupić cały zespolony?

Opublikowano

Jest to którys z kolei przypadek :) nie wiem w czym tkwi bład

Opublikowano

Założyłem dzisiaj przełącznik zespolony z tempomatem (wcześniej nie miałem tempomatu). Tempomat zakodowany, działa ok (wg instrukcji wrclaguna - dzieki) jednak mam problem z włączeniem świateł drogowych. W poprzednim przełączniku światła drogowe włączało się 'wpychając' na stałe manetkę kierunkowskazów do przodu tak jak w poprzednich modelach i tam ona zostawała. Nie zauważyłem, że w nowym przełączniku nie da się na stałe włączyć świateł drogowych. Da się jedynie popchnąć ją na chwilkę i ona wraca. Tak samo światła. Mrygną i zaraz gasną. Czy w tej sytuacji błąd polega na kodowaniu? W przełącznikach w których 'na stałe' się nie włącza świateł drogowych powinienem zmienić jakieś kodowanie? Czy jedynym ratunkiem jest wymiana przełącznika? Da się przełożyć samą manetkę od kierunków czy dałem ciała i musze ponownie kupić cały zespolony?

Aż poszedłem sprawdzić manetki i siebie :wink: u mnie manetka po popchnięciu od siebie też nie zostaje a wraca, ale gdy popycham słychać jak w aucie załącza się jakiś przekaźnik i świecą długie, po ponownym popchnięciu znowu przekażnik i gasną.

Wniosek wedle mnie taki że w starszych A4 (lub ew. z jakimś wyposażeniem) montowali manetki które zostają i bez przekaźnika, w autach późniejszych zamiast tego robili dyndaną wajchę i przekaźnik.

Opublikowano

OK, będę próbował jeszcze z przełożeniem samych bebechów od kierunkowskazów. Ludzie przekładają manetki z FISem to może uda się też przełożyć kierunki :)

Opublikowano

Może kwestia taśmy, zmieniałeś same manetki czy razem z taśmą ?

Opublikowano

Taśmę zostawiłem starą z końcówką 'F' aby nie robić kalibracji. Taką miałem u siebie i taką samą kupiłem też z obecnym przełącznikiem zespolonym więc bez sensu zmieniać. To chodzi o tę literkę B w numerze przełącznika. Np.

- 8K0 953 502 A
- 8K0 953 502 BA
Różnią się od siebie jedynie tym, że ta literka 'B' to właśnie nie wciskająca się na stałe manetka od drogowych. Mój nowy przełącznik to
- 8K0 953 502 BD
Jakbym kupił
- 8K0 953 502 D
to by nie było problemu. Ale to już w temacie montażu tempomatu można by dyskutować. Pytanie w tym temacie czy nie da się tego jakoś przekodować abym tak jak u większości chyba (wclaguna na przykład też masz chyba przełącznik z literką B i czarną ostatnią narysowaną strzałką na manetce od kierunków?) mógł pojedynczym kliknięciem włączyć drogowe...
Opublikowano

Jeśli u Ciebie był ten typ manetki, to może nie być np. tego przekaźnika i kodowanie nic nie da. Spróbuj z dwóch zestawów zrobić jeden, myślę że nie będzie z tym problemu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...