kobuzzz Opublikowano 16 Czerwca 2015 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Ja mam żarówkowe i mogę potwierdzić, że działają Też myślałem że nie, do momentu jak mi jakiś zwierzak wyskoczył na ulicęTo znaczy się u mnie też pewnie działa tylko może za mało agresywnie hamowałem... No nic, lepiej żeby nigdy te światła nie musiały się włączyć podczas jazdy.
andynl Opublikowano 16 Czerwca 2015 Opublikowano 16 Czerwca 2015 zmień heble na S4 to napewno zaczną się włączać
kobuzzz Opublikowano 16 Czerwca 2015 Opublikowano 16 Czerwca 2015 (edytowane) Hehe te w porównaniu do mojego poprzedniego samochodu (passat b4) to żylety musniesz pedał a on staje dęba a w passacie wciskasz i wciskasz ten pedał a on dalej jedzie xD to teraz skoro jesteśmy przy temacie świateł tylnych to powie mi ktoś czemu z dziennymi ledami palą mi się tylne pozycje??? Jest jakieś kodowanie na to żeby tylko ledy się palily? Dodam że auto sprowadzone z Francji. Edytowane 16 Czerwca 2015 przez kobuzzz
andynl Opublikowano 16 Czerwca 2015 Opublikowano 16 Czerwca 2015 Na pewno da się to wyłączyć gdzieś na forum jest opisane jak to zrobić, ale gdzie to nie pamietam
LoboV Opublikowano 18 Czerwca 2015 Opublikowano 18 Czerwca 2015 Ja mam żarówkowe i mogę potwierdzić, że działają Też myślałem że nie, do momentu jak mi jakiś zwierzak wyskoczył na ulicęTo znaczy się u mnie też pewnie działa tylko może za mało agresywnie hamowałem... No nic, lepiej żeby nigdy te światła nie musiały się włączyć podczas jazdy. Z tego co pamiętam z czytania w jakimś manualu to włączają się przy przeciążeniu (opóźnieniu) 0,6g i prędkości powyżej 50km/h. Włączenie ABS nie warunkuje zaświecenia awaryjek, sprawdzałem na śniegu. Suchy asfalt i heble do oporu Jeśli włączą Ci się kierunki a stop nie to nie masz tego 'bajeru'.
hispano73 Opublikowano 18 Czerwca 2015 Opublikowano 18 Czerwca 2015 Dzisiaj Panowie wlaczylem sobie Audi drive select w mojej Q5 FL 2014 i o dziwo nie wywala mi zadnego bledu w VCDS mimo ze nie posiadam zamontowanego przycisku ADS! Moze w wersjach po lifcie w Q5 i A4,A5 czyli od 2013 nie ma juz tego problemu poniewaz jest 1 przycisk? Jedyne czego nie uruchamialem dla aut po FL to opcji w module 44 coding 07-nie odznaczylem zmiany zwrotnic steering DSR poniewaz wywala blad w module ABS .Dodalem tez do opcji Individual parametr Efficiency w nastep.ustawieniach: STG 09 - central eléctrica Adaptación Canal 70 wartosc 14 zamienilem 46 Zalaczam fotki. http://www.directupload.net/file/d/4022/7fibbhsi_png.htm http://www.directupload.net/file/d/4022/dr2klng4_jpg.htm http://www.directupload.net/file/d/4022/6cedt8ml_jpg.htm
barneius Opublikowano 20 Czerwca 2015 Opublikowano 20 Czerwca 2015 (edytowane) Panowie! Serdeczne podziękowania dla wszystkich udzielających się w tym wątku - rzecz jasna w szczególności dla kolegi wrclaguna. Uważna lektura całego wątku pozwoliła mi rozkminić jak obsługuje się (w takim podstawowym zakresie) VCDS’a, czym są bity, bajty, jak je liczyć, co ptaszkować etc. Dzięki temu aktywowałem sobie bluetooth, wizualizację pdc, test zegarów i parę innych ficzerów a parę rzeczy skonfigurowałem dokładnie pod swoje potrzeby. I wszystko to za jakieś 20% ceny, którą musiałbym zapłacić gdybym zamiast kupić kabelek chciał kupić tego rodzaju usługę. No i wciąż mam kabelek, który przecież może mi się jeszcze przydać. No ale żeby post niósł ze sobą też jakąś wartość, to napiszę co mnie zaskoczyło po przystąpieniu do kodowania a o czym nie było mowy w wątku. Otóż jak pewnie każdy początkujący zacząłem od testu zegarów. Wszedłem gdzie trzeba, postawiłem ptaszek we właściwym miejscu, kliknąłem „Do It!” i… zonk. Wyskoczyło mi okno z komunikatem: VCDS: Re-Code Invalid This appears to be an uninitialized control module, valid WSC/Importer/Equipment data may be required. Click [Yes] for VCDS to use default values of 12345/123/12345. Click [No] for VCDS to try the values currently in the module. Click [Cancel] to go back and manually edit the values. Wyglądało niepokojąco. Anulowałem i zacząłem googlować. Na anglojęzycznych forach znalazłem informacje, że w rzeczywistości to nic groźnego i można śmiało klikać „Yes”. Okno z takim komunikatem wyskakuje kiedy dany kontroler nie był nigdy wcześniej kodowany a VCDS nie pozwala przypisywać mu wartości zerowej - stąd te wyliczanki 123… Oczywiście jako laik nie wiem dokładnie dlaczego tak się dzieje ale fakty są takie, że kliknąłem „Yes” i wszystko zakończyło się pomyślnym zakodowaniem tego co chciałem. Samochód jeździ i wszystkie systemy pracują jak należy. Sytuacja taka dotyczyła u mnie każdego kontrolera, w którym po raz pierwszy przeprowadzałem jakieś kodowanie. Edytowane 20 Czerwca 2015 przez barneius
Love-AUDI Opublikowano 21 Czerwca 2015 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Dziś podłączałem kompa program VCP i w procedurach mam funkcje aktywacja/dezaktywacja START/STOP , wybrałem z dostępnych opcji Audi A4 B8 i poszło , procedura zakończona OK . Odłączyłem kompa odpaliłem auto i pojechałem na przejażdżkę i faktycznie auto nie gasło , po każdym włączeniu zapłonu od razu sama zapala się kontrolka czerwona na przycisku (A) że system wyłączony . Podpinam kompa i żadnych błędów nigdzie nie ma . Posiadam Audi A4 B8 2,0 TDI rok 2010 .
edraven Opublikowano 21 Czerwca 2015 Opublikowano 21 Czerwca 2015 to spróbuj może pokombinować jakie kodowanie zostało zmienione przy włączaniu procedury SS on/off. Może da radę jakieś zmiany zaobserwować w MCE, w silniku
Love-AUDI Opublikowano 21 Czerwca 2015 Opublikowano 21 Czerwca 2015 przycisk jest martwy , jak włączę zapłon nie istotne czy ciepły silnik czy zimny za ka zdym razem od razu zapala się kontrolka czerwona na przycisku (A) że jest wyłączony , pojeździłem auto się nie wyłącza mimo że nacisnę na przycisk kontrolka zgaśnie ale auto i tak się nie wyłącza A to sprawdzaliscie ?01 Silnik---> Coding 07---> Long Coding Helper--->BYTE 5 wyłaczamy Bit 609 MCE--->Coding 07---> Long Coding Helper---> BYTE 20 wyłaczamy Bit 2 nie ma tu czasem błędu ? 01 silnik---> coding 07--->long coding helper---> byte 5 wyłączamy bit 6 ale to jest ACC
wrclaguna Opublikowano 22 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2015 Kodowanie podane jest dla silnika 2.0 TFSIw dieslach zalezy jaki mamy sterownik 01 i z ktorego roku mamy auto01 Silnik---> Coding 07---> Long Coding Helper--->BYTE 5 wyłaczamy Bit 609 MCE--->Coding 07---> Long Coding Helper---> BYTE 20 wyłaczamy Bit 2
MichalPoti Opublikowano 23 Czerwca 2015 Opublikowano 23 Czerwca 2015 Założyłem dzisiaj przełącznik zespolony z tempomatem (wcześniej nie miałem tempomatu). Tempomat zakodowany, działa ok (wg instrukcji wrclaguna - dzieki) jednak mam problem z włączeniem świateł drogowych. W poprzednim przełączniku światła drogowe włączało się 'wpychając' na stałe manetkę kierunkowskazów do przodu tak jak w poprzednich modelach i tam ona zostawała. Nie zauważyłem, że w nowym przełączniku nie da się na stałe włączyć świateł drogowych. Da się jedynie popchnąć ją na chwilkę i ona wraca. Tak samo światła. Mrygną i zaraz gasną. Czy w tej sytuacji błąd polega na kodowaniu? W przełącznikach w których 'na stałe' się nie włącza świateł drogowych powinienem zmienić jakieś kodowanie? Czy jedynym ratunkiem jest wymiana przełącznika? Da się przełożyć samą manetkę od kierunków czy dałem ciała i musze ponownie kupić cały zespolony?
wrclaguna Opublikowano 24 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2015 Jest to którys z kolei przypadek nie wiem w czym tkwi bład
andynl Opublikowano 24 Czerwca 2015 Opublikowano 24 Czerwca 2015 Założyłem dzisiaj przełącznik zespolony z tempomatem (wcześniej nie miałem tempomatu). Tempomat zakodowany, działa ok (wg instrukcji wrclaguna - dzieki) jednak mam problem z włączeniem świateł drogowych. W poprzednim przełączniku światła drogowe włączało się 'wpychając' na stałe manetkę kierunkowskazów do przodu tak jak w poprzednich modelach i tam ona zostawała. Nie zauważyłem, że w nowym przełączniku nie da się na stałe włączyć świateł drogowych. Da się jedynie popchnąć ją na chwilkę i ona wraca. Tak samo światła. Mrygną i zaraz gasną. Czy w tej sytuacji błąd polega na kodowaniu? W przełącznikach w których 'na stałe' się nie włącza świateł drogowych powinienem zmienić jakieś kodowanie? Czy jedynym ratunkiem jest wymiana przełącznika? Da się przełożyć samą manetkę od kierunków czy dałem ciała i musze ponownie kupić cały zespolony? Aż poszedłem sprawdzić manetki i siebie u mnie manetka po popchnięciu od siebie też nie zostaje a wraca, ale gdy popycham słychać jak w aucie załącza się jakiś przekaźnik i świecą długie, po ponownym popchnięciu znowu przekażnik i gasną. Wniosek wedle mnie taki że w starszych A4 (lub ew. z jakimś wyposażeniem) montowali manetki które zostają i bez przekaźnika, w autach późniejszych zamiast tego robili dyndaną wajchę i przekaźnik.
MichalPoti Opublikowano 24 Czerwca 2015 Opublikowano 24 Czerwca 2015 OK, będę próbował jeszcze z przełożeniem samych bebechów od kierunkowskazów. Ludzie przekładają manetki z FISem to może uda się też przełożyć kierunki
proximpuh Opublikowano 24 Czerwca 2015 Opublikowano 24 Czerwca 2015 Może kwestia taśmy, zmieniałeś same manetki czy razem z taśmą ?
MichalPoti Opublikowano 24 Czerwca 2015 Opublikowano 24 Czerwca 2015 Taśmę zostawiłem starą z końcówką 'F' aby nie robić kalibracji. Taką miałem u siebie i taką samą kupiłem też z obecnym przełącznikiem zespolonym więc bez sensu zmieniać. To chodzi o tę literkę B w numerze przełącznika. Np. - 8K0 953 502 A - 8K0 953 502 BA Różnią się od siebie jedynie tym, że ta literka 'B' to właśnie nie wciskająca się na stałe manetka od drogowych. Mój nowy przełącznik to - 8K0 953 502 BD Jakbym kupił - 8K0 953 502 D to by nie było problemu. Ale to już w temacie montażu tempomatu można by dyskutować. Pytanie w tym temacie czy nie da się tego jakoś przekodować abym tak jak u większości chyba (wclaguna na przykład też masz chyba przełącznik z literką B i czarną ostatnią narysowaną strzałką na manetce od kierunków?) mógł pojedynczym kliknięciem włączyć drogowe...
Hohe Opublikowano 24 Czerwca 2015 Opublikowano 24 Czerwca 2015 Jeśli u Ciebie był ten typ manetki, to może nie być np. tego przekaźnika i kodowanie nic nie da. Spróbuj z dwóch zestawów zrobić jeden, myślę że nie będzie z tym problemu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się