a4dg Opublikowano 18 Czerwca 2012 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Witam Jak w temacie. Od jakiegoś czasu mam odczucie że na trzecim biegu słabo mi się zbiera samochód. Właśnie zrobiłem logi i jak na mój gust to podejrzewam przepływkę (ma już 16 lat ) Wczoraj lekko ją potraktowałem kontakt-klinerem i jest lekka różnica na plus. Kierownice w turbo chodzą idealnie. Jednak proszę mądrzejszych kolegów o przeanalizowanie i opinię. Logi dynamiczne 000 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 001 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 003 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 004 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 008 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 010 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 011 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Logi statyczne 000 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 001 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 003 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 004 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 013 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Logi BS 000 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 003 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM 004 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Nie ma żadnych błędów.
Tommy Gun Opublikowano 18 Czerwca 2012 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Zwiększ sobie dawkę paliwa na okolice 3.6 - 3.8. Druga sprawa w ciepłe dni niestety ale nasze padaki bez fmic słabną... załóż sobie nadkole od s4 to zrobi się mały przeciąg dla icka i będzie dostawał powietrze o kilka stopni chłodniejsze
OLIVER Opublikowano 18 Czerwca 2012 Opublikowano 18 Czerwca 2012 patrząc na czas do 4k obrotów nie jest źle....chyba już masz za mało kucy skoro tak twierdzisz:smiley:
a4dg Opublikowano 18 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2012 Tommy co może dać zwiększenie dawki paliwa? i jak to zrobić? i gdzie na logach to widać. Czyli co ogólnie z tego co widzicie nie jest najgorzej?
OLIVER Opublikowano 19 Czerwca 2012 Opublikowano 19 Czerwca 2012 Tommy co może dać zwiększenie dawki paliwa? i jak to zrobić? i gdzie na logach to widać. Czyli co ogólnie z tego co widzicie nie jest najgorzej? W logu statycznym 001 trzecia kolumna to dawka paliwa ..Ty ją masz ubogą (5,0-5,2)mozesz sobie ją zwiększyć tak na 3-4mg/R... silnik nagrzany bieg jałowy (zapinasz Wag -a wchodzisz na ten blok 001 popuszczasz śruby przykręcane nastawnik do pompy(delikatnie nie za mocno) i delikatnym sukiem w nastawnik w kierunku chłodnicy lub sciany grodziowej zwiększamy lub zmniejszamy dawkę ...zaraz to widać na wagu....jak już ustawimy odpowiednią to dokręcamy popuszczone śrubki sprawdzamy raz jeszcze na wagu i to wsio.....Cały zabieg nie jest trudny ale bardzo delikatnie trzeba go wykonać bo to wszystko jest bardzo czułe na takie regulacje Zwiększając dawkę silnik powinien minimalnie lepiej się zbierać
Sztomel Opublikowano 19 Czerwca 2012 Opublikowano 19 Czerwca 2012 Problemem jest jedna specjalna główka śruby na klucz energetyczny K-2T o TEN. Bez niego ani rusz chyba, że ktoś brzeszczotem potraktuje tę śrubę i wymieni na taką z normalną główką. Uwaga aby nie przesadzić ze stukaniem w nastawnik bo jak się stuknie za bardzo od strony rozrządu to silnik się rozbiega jak ktoś nie ma wyczucia w łapie i refleksu Klucz też musi być solidny z twardej stali bo kiedyś poleciłem jego zakup koledze, potem go odkupiłem po cenie sprzedaży 80 zł i mimo, że sprawiał wrażenie solidnego to obkręcił się wewnątrz wokół główki tej śruby za 4 podejściem jak plastelina. Piszecie o zmianie dawki paliwa ale widać przecież w logu dyn. 011, że szwankuje regulacja ciśnienia doładowania - zwłaszcza w zakresie 2500 do 2900 i 3500 obrotów więc najpierw niech kolega zloguje jeszcze parę razy samą grupę 011 dynamicznie po zwiększeniu dawki na około 3.5 mg/R i zobaczymy jak ciśnienie turbodoładowania się będzie kształtować.
clinque Opublikowano 19 Czerwca 2012 Opublikowano 19 Czerwca 2012 zanim ruszy nastawnik pompy niech sprubuje vagiem bez grzebania 1-engine -->11 login i tu 12233--->10 adaptacja-->1 i zmieniasz wartosc Sprawdzasz jak kolega wyzej napisal w 1 bloku
a4dg Opublikowano 19 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2012 dzięki za odpowiedź. Ale nadal nie potwierdzacie ani nie zaprzeczacie czy przepływka już lekko nie domaga. Sztomel również zauważyłem to skoki doładowania ale właśnie dzięki twojej pomocy jakiś czas temu wyprowadziłem ciśnienie doładowania do takiego poziomu, bo było znacznie, znacznie gorzej. Zastanawiam się czy ruszać dawkę paliwa bo już niedługo znajomy elektronik zmodyfikuje mi program, i właśnie czy z taką przepływką jakoś to ujdzie. clinique a tak dla informacji podajesz w login 12233 potem 10 adaptacja i zmieniam wartość - tylko o ile? w górę czy w dół?.
Sztomel Opublikowano 19 Czerwca 2012 Opublikowano 19 Czerwca 2012 Sztomel ale właśnie dzięki twojej pomocy jakiś czas temu wyprowadziłem ciśnienie doładowania do takiego poziomu, bo było znacznie, znacznie gorzej. Czyli mam rozumieć, że moja ingerencja pogarsza sprawę. - no cóż. Chciałem dobrze ale skoro piszesz, że jest znacznie gorzej to mi przykro ale skoro kaszana to ja nie będę się szarpał. Po co ja siedzę na tym forum, naprawdę nie wiem Olać to sikiem prostym i ciepłym i puścić bąka.
a4dg Opublikowano 19 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2012 Sztomel nie zrozumiałeś mojego postu a ja też do końca niejasno napisałem. Chodzi mi o to że już mi pomagałeś i Z WIELKIM POZYTYWNYM SKUTKIEM !!!. Absolutnie nie miałem na myśli tego że twoja opinia nic nie wnosi - wręcz przeciwnie, ostatnim razem dzięki twoim radom doprowadziłem ciśnienie do normy. Sory Sztomel ale nieopacznie mnie zrozumiałeś, lepiej mi doradź co z tą przepływką oraz z dawką paliwa.
clinque Opublikowano 19 Czerwca 2012 Opublikowano 19 Czerwca 2012 clinique a tak dla informacji podajesz w login 12233 potem 10 adaptacja i zmieniam wartość - tylko o ile? w górę czy w dół?. Zmniejsz wartosci i sprawdzaj, powinienes miec cos chyba 32768, wiec ustaw 32686-->save i sprawdz jaka masz dawke. Jesli nie da sie mniejsze wartosci niz masz, wtedy nastawnikiem, tak jak kolega Ci to pieknie opisal
Sztomel Opublikowano 19 Czerwca 2012 Opublikowano 19 Czerwca 2012 Acha, faktycznie w takim razie źle Cię zrozumiałem. Aby powiedzieć coś o przepływce to najpierw trzeba doprowadzić rzeczywiste ciśnienie doładowania turbo do porządku. Jak turbo ma niższe to ciśnienie to i przepływka wtedy ma zaniżone wskazania bo to turbo wytwarza podciśnienie zasysając powietrze z dolotu, które przechodzi przez element pomiarowy przepływki. W każdym do diagnozowania przepływki najlepiej robić logi dwóch grup jednoczesnie czyli 003 z 011 i 008 z 010 - wtedy patrzysz czy w czasie gdy rzeczywiste ciśnienie doładowania jest równe ciśnieniu zadanemu czyli w granicach 1948 mbar i w tym zakresie obrotów gdzie to ciśnienie jest prawidłowe porównujesz wskazania w 003 - powinny być wtedy ciut wyższe niż wartość 850 mg/skok i w grupie 008 ciut wyższe niż 41-40 mg/skok - wtedy przepływka mierzy poprawnie - jak jest mniejsza waryość to przepływka kuleje i nadaje się przynajmniej do bezdotykowego czyszczenia spray'em lub jeśli czyszczenie nie przyniosło żadnej poprawy a chcemy ją jeszcze zreanimować to wiercimy w niej otworek po przeciwnej stronie wlotu powietrza do jej elementu pomiarowego - średnicę otworka ustalamy doświadczalnie na podstawie wskazań z przepywki.
spanky Opublikowano 19 Czerwca 2012 Opublikowano 19 Czerwca 2012 przeplywomierz slabo mierzy i tnie dawke ....
a4dg Opublikowano 19 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2012 ok czyli skupić się na przepływce. Dzięki Panowie za pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się