Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Wentylator a chłodnica - pytanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zabawy jest niemaiara. bo wyciagnac go z swojego miejsca jest prosto "wykrecasz 1 srubke, przekrecasz w jedna strone i sie odchacza,"

Ale jeszcze jest problem bo trzeba wyciagnac całe kable "a sa one ulozone od dolu chlodnicy na zaciskach metalowych i bez sciagania oslony silnika jest troche meczarni."

Opublikowano

Czy jak odepnę przewody zdejmując dolną osłonę silnika to bez zdejmowania pokrywy górnej silnika i odjręcenia rury od wlotu powietrza do filtra powietrza bez problemu wyję wentylator czy muszę to też odkręcić?

Opublikowano

To tez odkrecasz. Bo nie dojdziesz do srubki.

Opublikowano

Ok, udało się wyjąć wentylator. Okazuje się, że przyczyną są zawieszające się lub wypracowane szczotki - jak sie stuknie w niego to zaczyna się kręcić. Mam pytanie - od której strony lepiej rozebrać ten silniczek od strony śmigła wiatraka czy z drugiej tam gdzie są te 3 mocowania?

Może ktoś może napisać wymiary szczotek, ewentualnie ich zdjęcie?

Opublikowano

Ja kiedyś dorabiałe takie szczotki i wentylator chodził po naprawie 3 lata.

Koszt szczotek jakieś 40zł.

Nie pamiętam od czego były ale najlepiej je kupić w jakimś warsztacie gdzie remontują rozruszniki i alternatory.

Cięzko będzie ci kupić takie same jak ori, mi się nie udało ale kupłem troszkę szersze i spiłowałem je pilnikiem.

Z perpektywy czasu wydaje mi się, że lepiej kupić zamiennik np. z allegro koszt to około 170zł + przesyłka.

Opublikowano

Szczotki dokupiłem w sklepie autoelektryk. Cena 3.50zł/szt. Wentylator zrobiony :)

Opublikowano

Szczotki dokupiłem w sklepie autoelektryk. Cena 3.50zł/szt. Wentylator zrobiony :)

:good: :good: :good:

Niektórzy doradzają kupno nowego wentylatora za ~ 180 pln z Allegro, a tak ~10 pln + robota i wentylator śmiga , że aż miło :wink4:

Opublikowano

Jak ktos chce to zrobi, przeciez nie problem jest poszlifowac 4 szczotki grafitowe :)

Ja kupiłem szczotki od jakiegos rozrusznika, w razie czego jechac do zakładu gdzie naprawiaja rozruszniki , i zapytac o jakies szczotki a napewno cos znajda.

A tak na marginesie jaka radocha z naprawionej tanim kosztem kolejnej rzeczy.

Opublikowano

moze mi ktos podpowiedziec gdzie dokladnie zlokalizowana jest ta śruba krora trzeba odkrecic zeby wyjac wentylator bo gdzies nie moge jej zlokalizowac a musze wymienic szczotki :wallbash:

Opublikowano

Z góry, potem musisz przekręcić wentylator :wink4:

Opublikowano

Co do łożyska w wentylatorze klimatyzacji w AJM (2000r.):

ENGLAND NMB 608D

fi wew. = 8mm

fi zew. = 20mm

szer. B=7mm (tu mam wątpliwości bo mierzyłem bez demontażu)

strona producenta:

http://www.nmbtc.com/

przeszperałem ich katalogi i jakoś nie natrafiłem na takie łożysko, w necie również ( z literą B na końcu) niemniej sądzę że można użyć jako zamiennika Łożysko kulkowe 608 2RS

Dalsze uwagi postaram się zamieścić jak zakończę temat wymiany szczotek i łożyska.[br]Dopisany: 23 Czerwiec 2010, 22:47_________________________________________________Uwaga do wyżej wspomnianego łożyska 608D: otóż jest to łożysko kulkowe i ocziwiście posiada pewien zakrs obrotu promieniowego i proszę nie mylić tego z luzem! Niedopuszczelny jest natomiast luz osiowy łożyska (ruszamy wzdłuż osi wirnika)

Dziś rano zawiozłem obudowę ze szczotkami (4 szt.) do serwisu elektronarzędzi i po południu miałem zrobione - koszt wymiany 4 szczotek 30zł. Z tego co zauważyłem to ori przewód od szczotek jest zgrzewany do miedzianych blaszek, ów zakład miał zgrzewareczkę ale mówili że nie dało się podejść i przylutowali. Szczotki jak szczotki były nowe więcej nie mogę o nich za dużo powiedzieć bo wymianą zajął się serwis. Majstrom pokazywałem wirnik i komutator na nim że jest wyraźnie poddarty - decyzja była taka żeby przetoczyć (koszt. 15zł), niestety okazałao się że nie udało się tego wirnika zamocować w ich tokarce. Przy odbiorze polecili mi zaprzyjaźniony zakład ale z drugiej strony mówił że w zasadzie można zmontować i powinno być dobrze. Tak też zrobiłem i wiatraczek śmiga jak ta lala.

Ważna uwaga co do rozbierania:

1) kkrzysiek sugerował by do wirnika dostać się poprzez pokrywę od strony łożyska. Absolutnie nie polecam tego sposobu - zdemontować należy wyłącznie pokrywkę od strony przewodu (szczotek), odrazu zdemontujemy obudowę szczotek i załatwiamy temat, ostecznie jak wyniknie sprawa z luzem na łożysko to drugiej pokrywki też nie ma potrzeby ściągać bo po wyjęciu wirnika z magnesów (tam tylko magnes trzyma ten wirnik) z rozwierceniem a'la nitów nie powinno być problemu (wydaje mi się że to raczej rodzaj zaprasowania, zapunktowania). Nitować można od wewnętrznej strony (płaski łeb) z drugi koniec nita nie może byc dłuższy niż grubość podkładki dystansowej wiatraka.

2) naprawdę polecam demontaż dolnej osłony silnika - mocno ułatwia demontaż i montaż, robi się wówczas znacznie bardziej komfortowo.

3) ostrożnie przy wyjmowaniu wentylatora można od wewnątrz porysować, podgiąć blaszki chłodnicy

Opublikowano

Dzięki za opis, 140zł zaoszczędzone :decayed: rozebrałem, przeczyściłem, wymieniłem 2 szczotki, pozostałe 2 były ok, podpasowały idealnie od wiertarki :). Po włożeniu działa jak ta lala :tongue4: W sumie z wszystkim z 1 godzinkę tak na spokojnie z dobraniem szczotek.

Pozdrawiam i jeszcze raz thx za temat, zmobilizował mnie do rozebrania a tak pewnie szukał bym już nowego. :hi:

Opublikowano

przepraszam ze odgrzebuje ale niestety i mnie spotkało to samo.

U mnie jest taka sytuacja ze pierwsze co zrobiłem to pokopalem sie do tego przekaznika (bezpiecznika) 40A nad nogami kierowcy.Patrze spalony no to juz happy i zakładam nowy.Odpalam klime i od razu go przepaliło.

Nastepne co zrobiłem to podpiąłem na krotko wentylator do aku ale niestety nie wystartował tylko iskry szły od tego kabelka co dalem do plusa na aku.Tak wygląda jak by wentylator robił zwarcie.

I teraz pytanie czy zużyte szczotki??Czy wentylator do wymiany?? Znalazłem na alledrogo nowe wentylatory za 100zł.

Opublikowano

Jak "leci" bezpiecznik to według mnie wentylator jest zwart ( tylko wymiana na nowy wchodzi w grę ) , ale najpierw bym go przemierzył :wink4:

Opublikowano

Witam

Koledzy mam pytanie pracy wentylatora od klimatyzacji. Czy to jest normalne ze przy włączeniu klimatyzacji wiatrak powinien pracować cały czas ? Nawet jak ustawie na panelu temperaturę na ciepło. Jak powinna wygląda prawidłowa praca tego wentylatora? Posiadam audi A4 B6 2003r z klimatronikiem silnik AVB.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...