gadam13 Opublikowano 23 Lipca 2008 Opublikowano 23 Lipca 2008 Miałem Golfa 3 z silnikiem 1Z i tam było koło pasowe bez sprzęgiełka.Nasuwa mi się myśl,że w alternatorach mniejszej mocy wirnik jest lżejszy i tym samym ma mniejszą bezwładność.Pewno dla tego go tam nie montują.
Musashi Opublikowano 23 Lipca 2008 Opublikowano 23 Lipca 2008 pomalu, to niby w moim 1Zcie tez mam miec z wolnym kolem?? no bo jak wszystkie R4 to niby u mnie tez powinno byc a nie ma i sie nic nie dzieje zlego zgodnie z ETKA byc powinno
dark79 Opublikowano 24 Lipca 2008 Opublikowano 24 Lipca 2008 no prosze a jednak, ciekawe dlaczego nie wlozyli ze sprzeglem, watpie zeby bylo cos ruszane, ostatnio zmianialem lozyska i wszystko wygladalo na orginalne
gadam13 Opublikowano 24 Lipca 2008 Opublikowano 24 Lipca 2008 W golfie-3 z motorem 1Z tez chyba nikt nie wymienił alternatora ani koła pasowego - kupiłem go od Niemca.Ale tam chyba jest alternator 90A a nie jak w A4 AFN 120A.Wiec i wirnik inny
woj-o Opublikowano 24 Lipca 2008 Opublikowano 24 Lipca 2008 U mnie też wszystko wygląda na oryginalne w środku. I zjechanie bieżni (podobno) odpowiada przebiegowi i łożyska nie były wymieniane. Możliwość jest wymiany całego altka ale wątpię. Musashi - a mógłbyś wstawić fotkę kółka ze sprzęgiełkiem? Oglądałem moje i wygląda jak normalne toczone metalowe kółko - żadnego śladu który by wskazywał na sprzęgiełko (choć patrząc na ten szkic w ETCE to wygląda właśnie tak ) Ale brakuje tych podkładeczek , ringów itp. jest po prostu nakretka na wałek alternatora. Co do sprzęgła - ono jest żeby altka trochu uchronić przez gwałtownymi i częstmi zmianiami obrotów - łożyska toczne nie bardzo to tolerują. Silnika schodzącego z obrotów altek nie zatrzyma (lub nie zwolni jego schodzenia z obrotów) - nie ten stosunek mas kręcących się.
rikardo Opublikowano 24 Lipca 2008 Opublikowano 24 Lipca 2008 Tu masz linki z aukcji na allegro gdzie jest oferowane koło pasowe ze sprzęgiełkiem do audi http://moto.allegro.pl/item398507120_kolo_pasowe_alternatora_audi_vw_tdi_oryginal.html http://moto.allegro.pl/item405544088_kolo_kolo_pasowe_alternatora_oryg_vw_audi_skoda_.html Twój model silnika też jest tam wymieniony a co do sprzęgiełka to dzieki niemu gdy silnik diesla po zgaszeniu raptownie staje, wirnik alternatora jeszcze sie obraca stopniowo wyhamowując.
Musashi Opublikowano 24 Lipca 2008 Opublikowano 24 Lipca 2008 Tu masz linki z aukcji na allegro gdzie jest oferowane koło pasowe ze sprzęgiełkiem do audi http://moto.allegro.pl/item398507120_kolo_pasowe_alternatora_audi_vw_tdi_oryginal.html http://moto.allegro.pl/item405544088_kolo_kolo_pasowe_alternatora_oryg_vw_audi_skoda_.html Twój model silnika też jest tam wymieniony a co do sprzęgiełka to dzieki niemu gdy silnik diesla po zgaszeniu raptownie staje, wirnik alternatora jeszcze sie obraca stopniowo wyhamowując. tak to wyglada, jak znajde kolko ze swojego to wrzuce fote
woj-o Opublikowano 25 Lipca 2008 Opublikowano 25 Lipca 2008 dzięki za foty - oblookam dokładnie to moje - jest brudne ale raczej bym nie przeoczył tego łożyska w w środku. Mam 120A altka w AHU (swoją drogą nie wiem po co nic w tym aucie tyle prądu nie żre). Obejrzałem - definitywnie jest stałe kółko napędowe.
Rudi Opublikowano 21 Września 2008 Opublikowano 21 Września 2008 Podepnę pytanko odnośnie tego koła ze sprzęgłem. Czy zna ktoś numer tego koła do alternatora Boscha 120 A do AFN Bo nie mogę się połapać co na przykład oznacza "8D2" AUDI A4 (8D2, B5) -bo tak widnieje na ogłoszniach i nie wiem czy takie koło czy inne, bo rocznik i silnik się niby zgadza?
Musashi Opublikowano 21 Września 2008 Opublikowano 21 Września 2008 Podepnę pytanko odnośnie tego koła ze sprzęgłem. Czy zna ktoś numer tego koła do alternatora Boscha 120 A do AFN Bo nie mogę się połapać co na przykład oznacza "8D2" AUDI A4 (8D2, B5) -bo tak widnieje na ogłoszniach i nie wiem czy takie koło czy inne, bo rocznik i silnik się niby zgadza? 8D2 to a4 sedan, produkowany w latach 1994-2000 8D5 to a4 kombi -------'' ----''-----''-- 1995-2001[br]Dopisany: 21 Wrzesień 2008, 13:07_________________________________________________co do zakupu kupuj tylko firmy INA, SKF ( w pudelku skf tez siedzi INA) z pewnego zrodla
Rudi Opublikowano 21 Września 2008 Opublikowano 21 Września 2008 Musashi Ogromne dzięki za wyjaśnienie , nareszcie potrafię to rozczytać.
banshee Opublikowano 22 Września 2008 Opublikowano 22 Września 2008 W moim AHU też jest sztywne koło alternatora. Jest zwykła nakrętka na ośce i żadnych sprzęgieł. Może to wprowadzili dopiero później, bo z dwumasem było w AHU tak samo - pierwsze egzemplarze nie miały, dopiero po ilości 200 000 wsadzali dwumasa.
roman0012 Opublikowano 24 Października 2008 Opublikowano 24 Października 2008 Witam! co ciekawe,posiadam 1Zta i rowniez alt.jest na sztywnym kole teraz sie okaze ze wiekszosc A4 nie posiada takiego szprzegla na kole alternatora. choc Etka pokazuje [br]Dopisany: 24 Październik 2008, 09:21_________________________________________________Aha.no i posiadam problem w owym temacie a mianowicie jak moja A4ka jest zimna slychac dokuczliwe,metaliczne rzezienie w okolicy wlasnie paska wieloklinowego oczywiscie tylko na wolnych obrotach lub pod obciazeniem :wallbash:podejzewalem wlasnie alternator gdyz moj aku.z rana jest bardzo slabiutki Moze ktos z kolegow mial doczynienia z podobnym zjawiskiem i moze mi pomoc. Dodam ze pasek wraz z napinaczem wymienialem jakies 3miesiace temu.
gadam13 Opublikowano 24 Października 2008 Opublikowano 24 Października 2008 Miałem 1Z-ta w Golfie i tam było sztywne koło a w AFN-ie mam sprzęgiełko.
Rudi Opublikowano 24 Października 2008 Opublikowano 24 Października 2008 Jak masz słaby aku z rana to po pierwsze sprawdź ładowanie. Może masz za niskie i nie doładowuje akumulatora. A jak z kontrolką, nie zapala ci się czasami? Bo jak tak to może szczotki są już za krótkie. To metaliczne "rzezienie" -jak napisałeś, może pochodzić od łożysk w alternatorze. Jak zrzucisz pasek z koła i zakręcisz alternatorem to powinienyś usłyszeć czy to łożyska czy nie. Daj znać co z ładowaniem (ile ma V powinno mieć 14 V albo ciut wyżej) i jakie wnioski jeśli chodzi o łożyska.
banshee Opublikowano 24 Października 2008 Opublikowano 24 Października 2008 ładowanie 14,4 V powinno wynosić. A ja mam podobny problem. Zabrałem się za alternator, wymieniłem łożyska (6203RS i 6003RS) oraz musiałem wymienić komutator (ten miedziany na wirniku) bo wewnętrzny miał rowek od szczotki głębokości 1mm. Zaskoczony byłem po montażu ponieważ zapaliła się kontrolka od ako, a jak dodałem lekko gazu to przestała świecić. W serwisie, gdzie wymieniali mi nowy komutator powiedzieli, że szczoteczki stare są dobre. Czy to wina niedotartych szczotek? Objaw jest przeważnie na zimnym silniku. Wcześniej tego nie było. Pozdro!
roman0012 Opublikowano 25 Października 2008 Opublikowano 25 Października 2008 ok.dzis zawijam rekawy i biore sie za to..no rzeczywiscie kontrolka sie czasem zapali ale nie od ladowania tylko czerwona ostrzegawcza i 3krotny syg.dzwiekowy ale to normalne przy slabym aku. jezeli chodzi o lozyska to sciagalem juz pasek..lozyska nie sa pierwsza klasa ale to nie bedzie to..tamto rzezienie jest raczej "cykliczne"slyszalne nawet na 500metrow ;( aha.no i jak wylacze jakikolwiek pobor pradu(swiatla,podgrzewanie...)brzeczenie jest nieco mniejsze podobnie z wspomaganiem..jak pod obciazeniem slychac bardziej... teraz wydaje mi sie ze raszej problem tkwi w napinaczu..ale przeciez dop.wymieniany
Rudi Opublikowano 25 Października 2008 Opublikowano 25 Października 2008 Banshee Jak masz kolo pasowe ze sprzęgłem to ja bym to obstawiał, bo miałem identycznie jak ty. Jak zacznie ci świecić kontrolka na niskich obrotach (bieg jałowy) to otwórz maskę i posłuchaj. Jak to jest to koło pasowe to na pewno usłyszysz. roman0012 A jak jest przy załączonej klimie? Też słychać czy nie?
banshee Opublikowano 26 Października 2008 Opublikowano 26 Października 2008 Banshee Jak masz kolo pasowe ze sprzęgłem to ja bym to obstawiał, bo miałem identycznie jak ty. Jak zacznie ci świecić kontrolka na niskich obrotach (bieg jałowy) to otwórz maskę i posłuchaj. Jak to jest to koło pasowe to na pewno usłyszysz. roman0012 A jak jest przy załączonej klimie? Też słychać czy nie? mam sztywne koło i nie mam klimy. Wydaje mi się, że to była wina szczoteczek niedotartych, bo wczoraj już tego objawu nie było. Gasła po odpaleniu. Dzieki za pomoc
Rudi Opublikowano 26 Października 2008 Opublikowano 26 Października 2008 mam sztywne koło i nie mam klimy. Wydaje mi się, że to była wina szczoteczek niedotartych, bo wczoraj już tego objawu nie było. Gasła po odpaleniu. Dzieki za pomoc Mam nadzieję,że to to. Jakby coś jeszcze się działo to pytaj- będziemy dalej myśleć. (rowek o głębokości 1mm nie zmusza jeszcze do wymiany pierścieni ślizgowych (to nie komutator ), bo te pierścienie są bardzo grube prawie do ośi alternatora, ale to tak na przyszłość i do wiadomości- i proszę się nie obrażać o tą dygresję :gwizdanie: Tymczasem wszystkiego dobrego i jak najmniej awarii.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się