Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wstęp: Fotorelacja Mod Silnika: Regeneracja Głowicy.1.


Jak podoba się pomysł ?  

20 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jak podoba się pomysł ?

    • 1
      8
    • 2
      2
    • 3
      0
    • 4
      0
    • 5
      1
    • 6
      0
    • 7
      1
    • 8
      1
    • 9
      0
    • 10
      7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wszystkie posty mają sens tylko Ty tego nie widzisz lub nie chcesz widzieć, jeśli zrzucasz głowice powymieniaj uszczelniacze czy co tam chcesz zrób na tiptop wszystko i jeżdzij dalej, a kase zainwestuj w cos innego np. fajne felgi itp. Koledzy napisali że koszt modyfikacji jest nie współmierny do osiągniętych rezultatów, po co ci kute tłoki jaki przyrost mocy bedziesz miał po modyfikacjach że seryjne nie wytrzymają?:facepalm:

Opublikowano

Z tymi tłokami to tak się nie czepiajcie bo kolega myśli o tym że jak założy lżejsze tłoki to silnik będzie się lepiej wkręcał na obroty czyli może to wpłynąć na wzrost momentu obrotowego.

Przy ściągnięciu głowicy pomyśl o doprężeniu silnika ale tu nie powiem ci ile zdjąć z głowicy żeby było ok i co to da ale ludzie robią takie rzeczy;)

Opublikowano
To Ci się chyba z Fiatem 126 pomyliło :P

No Twojemu silnikowi dużo nie brakuje do fiata 126;P Kolega robił takie rzeczy w fordach Caprii Hondzie Accura.

Opublikowano

Juby proponujesz koledze frezować głowicę co nie wiele pomoże a może zaszkodzić (porównanie do forda capri jest nie na miejscu bo capri to paździochy nie licząc kilku na świecie z silnikami Cosworth-a i jeszcze kilku z silnikiem 1.4 oraz 1,7 które ładnie jeździły ale były na TURBO i wchodziły tak jak hondy do 9000rpm) bez urazy juby ale twój kolega na pewno takich nie robił a na pewno nie skrobał głowicy przy tych silnikach............no chyba że był w załodze rajdowej forda

............ audi to nie honda czy inne ferrari które kręci się do 8-9 krpm z tym silnikiem nie zrobisz praktycznie nic............fizyki nie da się oszukać ciśnienie atmosferyczne na naszej planecie jest stałe..........

Nie przeglądałem "zachodnich " stron ale na polskich nie znalazłem części do tuningu silnika 1.6 być może rzemieślnik napawa wałki a ktoś inny zrobi zawory na zamówienie, kolektory i wydech ale efekt końcowy nadal będzie żaden.

Możesz pokusić się o instalację NOS ale chyba nie o to ci chodziło.

jedyne dobro jakie można dla tego silnika zrobić to załadować nowe części w głowicę, zrobić dół silnika i mieć spokój na następne 300tyś km.

Opublikowano
1,6 + kompresor opamietaj sie:facepalm: kazdą modyfikacje trzeba zestroić, w tym wypadku trzeba całego kompa zmienić

Tu masz link do tematu gdzie gościu wpakował Eatona M62 do Eskorta MK7 1.6 i silnik hulał bez strojenia ani dodatkowego kompa. Powiedziałem że komp może dać radę, ale nie musi, to trzeba sprawdzić, ale żeby wpełni wykorzystać moc setupu trzeba program albo odpowiedniego kompa.

Escort mk7 1.6 16v kompresor m62

Pomarzyć można na szczęście to nic nie kosztuje:) ciekawe ile mocy zabierze kompresor tyle ile doda?

Mając już kompresor/turbo na pokładzie można się pokusić na lżejsze koło zamachowe co pomoże silnikowi wkręcać się na obroty a doładowanie sprawi że silnik nie będzie tracił mocy pod górkę. Jak wiadomo bez boosta nie ma sensu odciążać koła zamachowego bo silnik tylko na tym straci.

Niektórzy ludzie myślą że wystarczy tylko kupić jakieś turbo, włożyć do wolnossaka i będzie banglać, zrobienie 1.8t na 300KM wiąże się z kosztem 12-15 tys zł, o poświęconym na poskładanie tego czasie i pracy już nie wspomne.

Mówisz o stuprocentowym przyroście mocy, a ja mowie o podniesieniu mocy max 30% bo przypuszczalnie tyle ten silnik zniesie (ale trzeba wziąć margines, bo pewności nie ma), później bez konkretniejszych modów silnik pewnie się rozleci po kilku(set) kilometrach.

Ale co tu sensownego pisac chcesz kompresor, sprawdź czy w ogółe jest mozliwość załozenia, bo nic innego tu nie da przyrostu mocy:whistling: a z tego co sie orientuje to na rynku sa dedykowane kompresory ale do 2,8 i niestety cenowo przekraczają twoje 1,6...

Ciekawe czy w ogóle ten silnik zdoła pociagnać 100km wiecej bo tyle by dała instalacja kompresora:

Eaton M62, stosowany już Mercedesie W203 (C180 Kompressor). Standardowy 1.8 ma 120km, a z kompresorem ma 160km, przyrost mocy 30%, koszt nowego kompresora to powiedzmy $700. Jak widać jest kompresor który nie rozniesie nam silnika a przy okazji nie kosztuje tyle co cały samochód.

W kwestii czy kompresor ma prawo bytu w tym silniku dam przykład (podaje linki żeby nie zaśmiecać tematu miniaturami filmów)

http://www.youtube.com/watch?v=w4urW8u3o40

Nie mówimy teraz o kosztach (które w tym wypadku pewnie były duże bo kompresor Rotrex do tanich nie należy), tylko o fakcie że się da.

Daje jeszcze jeden filmik, pokazujący Fiata Cinquecento 900cm3 turbo, kiedyś pisałem do gościa o szczegóły i odpisał mi że w silnik dmuchali nawet 1.5 bara. Jak wyczytacie w komentach nie obeszło się bez remontów silnika, ale chodzi mi o fakt że silnik dało się uturbić silnik 900cm3 więc dlaczego nie dałoby się tego zrobić z 1.6.

http://www.youtube.com/watch?v=E_GVZRlk8mo

Przypominam że wspomniałem o opcji Soft Turbo lub kompresor ale przy booscie max 0.3 bara bo wiem że większe doładowanie może sprawić że silnik po prostu się zacznie rozpadać.

W kwestii wzmacniania silnika pod turbo/kompressor, czyli dół, można poszukać czy w którymś modelu z większym silnikiem występowały korbowody o takich samych wymiarach. Wiem że jeden gościu zrobił tak w CRXie zamiast zakuwania silnika -

http://www.youtube.com/watch?v=EuJ6j7G5oqg

(wiem, że Audi to nie Honda więc nie porównuje wytrzymałości ani możliwości rozwojowych, ale daje tylko przykład jak można alternatywnie wzmocnić silnik)

Zabijaka, w sumie jak już masz zrzuconą głowicę to można wypolerować kanały wydechowe i kolektor, przyda się to gdybyś coś kiedyś grzebał z wydechem.

Kolega zabijaka zapytał co można zrobić żeby jakoś polepszyć osiągi a nie pyta o koszta ani sens tego przedsięwzięcia więc nie ma sensu wmawiać mu że to nonsens a jedyną opcją jest swap.

Pozdro

Opublikowano
Gdybym chciał mieć 1.8T to bym sobie kupił 1.8T, ludzie zrozumcie nie interesuje mnie taki silnik, chcę zrobić jakiś upgrade do 1.6 z racji, że i tak muszę zrzucić głowicę.

Dziękuję za 2 może 3 sensowne wcześniejsze posty, reszta to spamowaty spam ! Jaki sens jest wrzucać 1.8T gdy oryginalnie jest zamontowany 1.6 ?? zwłaszcza do B5 ? Jednak zrobić coś ciekawego z 1.6 to już inna sprawa. Chcę mieć coś w samochodzie zrobionego od siebie. Mam jakieś wolne środki które mogę wrzucić w ten samochód i postanowiłem je wrzucić w upgrade silnika.

Proszę Was, piszcie sensownie i na temat.

A za jakiś czas będziesz żałował, że tych wolnych środków nie zainwestowałeś w coś innego. Tak jak koledzy mówią, nic przeróbki nie dają, jedynie polepszą Twoje ego, że coś masz w środku co nie jest serią

P.S. Sorry za kolejnego "spamowatego spama" :decayed:

Opublikowano

Kup sobie anglika 2.8 przełoz silnik itd

Opublikowano
Kup sobie anglika 2.8 przełoz silnik itd

Niech robi 1,6 turbo kompresor na seryjnym kompie bo przecież sie da, bo fordy tak jeżdża:hi:to tak jak napchac gratów do sensownego silnika i zapomnieć go wystroic:grin:

ja tylko czekam na pierwszą akcje że wogóle cos ruszy, bo takich krzykaczy jest sporo:wink:

Najlepszy jest ten opis z 90 zrobiło sie 143 bo załozył przepustnice od bmw:decayed: ani wykresu ani nic, w dziale z wykresami u nas jest 1,9 260km bo tyle mu powiedziano że bedzie, wpada escort nie majacy 150koni i łoi wszystko :grin: zejdźcie na ziemie

A to dowód

szybko i tanio oddam escorta :(

powodów nie pisze bo żal..........

Z kompresorem lub bez,

cena nie obejmuje fotela kubełkowego, pasów, kierownicy i zegarów, w zestawie wszystkie zamienione części :

Wałki

Lampy

itp

itd.....

kmpl. kół stalowych z zimówkami i alusów na letnich,

roczna instalacja gazowa (sekwencja)

cena z kompresorem 5tyś

cena jest 3 razy mniejsza od tego co włożyłem.

oferty na pw lub 725 717 186

Pozdrawiam

tak wiec jak ma być taki tjuning to róbcie serie:wink:

Opublikowano
Kup sobie anglika 2.8 przełoz silnik itd

Niech robi 1,6 turbo kompresor na seryjnym kompie bo przecież sie da, bo fordy tak jeżdża:hi:to tak jak napchac gratów do sensownego silnika i zapomnieć go wystroic:grin:

ja tylko czekam na pierwszą akcje że wogóle cos ruszy, bo takich krzykaczy jest sporo:wink:

Najlepszy jest ten opis z 90 zrobiło sie 143 bo załozył przepustnice od bmw:decayed: ani wykresu ani nic, w dziale z wykresami u nas jest 1,9 260km bo tyle mu powiedziano że bedzie, wpada escort nie majacy 150koni i łoi wszystko :grin: zejdźcie na ziemie

Już powiedziałem że komp może dać rady ale nie musi, dodałem że bez sprawdzenia niczego się nie dowiemy. Nie neguje tego że przeróbka 1.6 kosztami może przerastać 1.8t ze wszystkimi gratami.

Mówię że jeśli zabijaka chce coś robić to opcja z dolotem i wydechem coś da a jeśli interesują go dalsze mody to może iść w doładowanie. Wiadomo że wtedy koszta są jeszcze większe i ryzyko jest że po poskładaniu turbo/kompresora bez strojenia itp silnik tylko straci moc i wtedy trzeba grzebać dalej i nadal pchać pieniądze.

Powtarzam jeszcze raz, nie gwarantuje że doładowany silnik zrobi od razu 130km i będzie chodził jak trzeba bez droższych gratów i odpowiedniego strojenia/kompa

Pozdro

Opublikowano

zamiast kompresora lepiej turbo np gt28rs widzialem juz silniki 1.6 z takim turbo i osiagi byly zadziwiajace

---------- Post dopisany at 16:10 ---------- Poprzedni post napisany at 16:04 ----------

mam ta kie turbo na handel po przebiegu 5tys kilometrów jak coś....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...