Narvik Opublikowano 17 Maja 2008 Opublikowano 17 Maja 2008 Byłem w zeszłym tygodniu na przeglądzie gwarancyjnym w serwisie Szewczyka (wawa) przy 30 tyś km. Auto na gwarancji kupione w lipcu ubiegłego roku. Powiedzieli mi w serwisie, że klocki z przodu wytrzymają jeszcze do następnego przeglądu (przy 45 tyś) natomiast z tyłu są do wymiany. Miałem już troche samochodów w życiu i zawsze najpierw wymieniałem porzód , tył o wiele poźniej. Dziwne. Spotkał się ktoś z tym?
lukaszek13ns Opublikowano 17 Maja 2008 Opublikowano 17 Maja 2008 Z tym ze najpierw leci przod a potem tyl masz racje, co do zuzycia klockow to wszystko zalezy gdzie jezdzisz i jak jezdzisz. A poza tym w aso nie czekaja az ci zacznie hamowac blachami lub jak ci zacznie to sygnalizowac kontrolka, po prostu jak zostaje jakies od 30 do 40% klocka to wymieniaja, najlepiej sprawdz sam i bedziesz wiedzial. Na tym nie zaoszczedzisz lepieuj wydac pare zlotych i wymienic.
Musashi Opublikowano 17 Maja 2008 Opublikowano 17 Maja 2008 jesli nie wymienisz poleca tarcze. zwyczajnie ogladaja stan klockow i oceniaja czy doczekaja do nastepnego przegladu. jezeli ogledziny wskazuja iz wczesniej osiagna minimalna grubosc, zalecaja wymiane.
mcm Opublikowano 18 Maja 2008 Opublikowano 18 Maja 2008 a może w B7 tylne są cieńsze o d przednich, dlatego szybciej się kończą ??
R Opublikowano 19 Czerwca 2008 Opublikowano 19 Czerwca 2008 Byłem tydzien temu na ASO bo piszczały mi z przodu klocki wiec myslalem,ze to juz wymiana potrzebna a powiedzieli ,ze te z tylu dopiero za jakies 10tys/km a o te z przodu nie mam co sie narazie martwic a ,ze piszcza to taka ich specyfikacja....
pawelc Opublikowano 19 Czerwca 2008 Opublikowano 19 Czerwca 2008 Troche dziwne , faktycznie przody lecą szybciej niz tył ... Może za mocno kręcisz się na ręcznym :>......mcm00 Ale z tego co widziałem, klocki tylnie zawsze były cieńsze od przednich :>......
Dev Opublikowano 20 Czerwca 2008 Opublikowano 20 Czerwca 2008 jeżeli szybciej "leci" tył znakiem tego dobrze jest rozłozona siła hamowania na osiach wielokrotnie spotkałem sie z taka sytuacją, wszystko jest jak najbardziej ok
marewel Opublikowano 20 Czerwca 2008 Opublikowano 20 Czerwca 2008 jeżeli szybciej "leci" tył znakiem tego dobrze jest rozłozona siła hamowania na osiach wielokrotnie spotkałem sie z taka sytuacją, wszystko jest jak najbardziej ok Sila hamowania rozlozona jest mniej wiecej 70/30 na przod,wiec skoro szybciej leci tyl to raczej jest zle rozłożona.
Darkoz Opublikowano 21 Czerwca 2008 Opublikowano 21 Czerwca 2008 u mnie wystapila taka sama sytuacja.. przy 30 tys. serwisanci ostrzegli mniei ze przy 45 tys. bedzie konieczna wymiana tylnich klockow.. ale w finale okazalo sie ze i przod i tyl poszedl do wymiany.. sadze ze to jest spowodowane stylem jazdy.. im czesciej ESP bedzie dociskac klocki w zakretach tym szybcej beda sie scierac..
Dev Opublikowano 22 Czerwca 2008 Opublikowano 22 Czerwca 2008 jeżeli szybciej "leci" tył znakiem tego dobrze jest rozłozona siła hamowania na osiach wielokrotnie spotkałem sie z taka sytuacją, wszystko jest jak najbardziej ok Sila hamowania rozlozona jest mniej wiecej 70/30 na przod,wiec skoro szybciej leci tyl to raczej jest zle rozłożona. brawo!!!!!!!! podałeś bardzo dobrą proporcję ale niestety jest to proporcja przy której właśnie klocki tylne z używają sie troche szybciej od przednich przed laty na warsztatach szkolnych w szkole mechanicznej testowalismy fiata 125P, poprzez regulowanie tylnego korektora przy proporcji 85/15 auto zachowywało sie mozna powiedziec "normalnie" przy proporcji 70/30 odczuwało sie większą skuteczność hamowania przy proporcji 65/35 (i wyzej, tył) w momencie niezbyt mocnego hamowania blokowało tylne koła w tym samym czasie broniłem pracy dyplomowej na temat układów hamulcowych z oceną celującą wykorzystałem do niej min. doświadczenia z testów ale to tak na marginesie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się