Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRE] Klocki - tył, dziwna sprawa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Byłem w zeszłym tygodniu na przeglądzie gwarancyjnym w serwisie Szewczyka (wawa) przy 30 tyś km. Auto na gwarancji kupione w lipcu ubiegłego roku. Powiedzieli mi w serwisie, że klocki z przodu wytrzymają jeszcze do następnego przeglądu (przy 45 tyś) natomiast z tyłu są do wymiany. Miałem już troche samochodów w życiu i zawsze najpierw wymieniałem porzód , tył o wiele poźniej. Dziwne. Spotkał się ktoś z tym?

Opublikowano

Z tym ze najpierw leci przod a potem tyl masz racje, co do zuzycia klockow to wszystko zalezy gdzie jezdzisz i jak jezdzisz. A poza tym w aso nie czekaja az ci zacznie hamowac blachami lub jak ci zacznie to sygnalizowac kontrolka, po prostu jak zostaje jakies od 30 do 40% klocka to wymieniaja, najlepiej sprawdz sam i bedziesz wiedzial. Na tym nie zaoszczedzisz lepieuj wydac pare zlotych i wymienic.

Opublikowano

jesli nie wymienisz poleca tarcze.

zwyczajnie ogladaja stan klockow i oceniaja czy doczekaja do nastepnego przegladu. jezeli ogledziny wskazuja iz wczesniej osiagna minimalna grubosc, zalecaja wymiane.

Opublikowano

a może w B7 tylne są cieńsze o d przednich, dlatego szybciej się kończą ?? :mysli:

Opublikowano

Byłem tydzien temu na ASO bo piszczały mi z przodu klocki wiec myslalem,ze to juz wymiana potrzebna a powiedzieli ,ze te z tylu dopiero za jakies 10tys/km a o te z przodu nie mam co sie narazie martwic a ,ze piszcza to taka ich specyfikacja.... :)

Opublikowano

Troche dziwne :), faktycznie przody lecą szybciej niz tył :confused4:... Może za mocno kręcisz się na ręcznym :>......mcm00 Ale z tego co widziałem, klocki tylnie zawsze były cieńsze od przednich :>......

Opublikowano

jeżeli szybciej "leci" tył znakiem tego dobrze jest rozłozona siła hamowania na osiach

wielokrotnie spotkałem sie z taka sytuacją, wszystko jest jak najbardziej ok

Opublikowano

jeżeli szybciej "leci" tył znakiem tego dobrze jest rozłozona siła hamowania na osiach

wielokrotnie spotkałem sie z taka sytuacją, wszystko jest jak najbardziej ok

Sila hamowania rozlozona jest mniej wiecej 70/30 na przod,wiec skoro szybciej leci tyl to raczej jest zle rozłożona.

Opublikowano

u mnie wystapila taka sama sytuacja.. przy 30 tys. serwisanci ostrzegli mniei ze przy 45 tys. bedzie konieczna wymiana tylnich klockow.. ale w finale okazalo sie ze i przod i tyl poszedl do wymiany.. sadze ze to jest spowodowane stylem jazdy.. im czesciej ESP bedzie dociskac klocki w zakretach tym szybcej beda sie scierac..

Opublikowano

jeżeli szybciej "leci" tył znakiem tego dobrze jest rozłozona siła hamowania na osiach

wielokrotnie spotkałem sie z taka sytuacją, wszystko jest jak najbardziej ok

Sila hamowania rozlozona jest mniej wiecej 70/30 na przod,wiec skoro szybciej leci tyl to raczej jest zle rozłożona.

brawo!!!!!!!!

podałeś bardzo dobrą proporcję ale niestety jest to proporcja przy której właśnie

klocki tylne z używają sie troche szybciej od przednich

przed laty na warsztatach szkolnych w szkole mechanicznej

testowalismy fiata 125P, poprzez regulowanie tylnego korektora

przy proporcji 85/15 auto zachowywało sie mozna powiedziec "normalnie"

przy proporcji 70/30 odczuwało sie większą skuteczność hamowania

przy proporcji 65/35 (i wyzej, tył) w momencie niezbyt mocnego hamowania blokowało tylne koła

w tym samym czasie broniłem pracy dyplomowej na temat układów hamulcowych z oceną celującą

wykorzystałem do niej min. doświadczenia z testów

ale to tak na marginesie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...