Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Pytanie sprzęgło i dwumas czy moze cos innego?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Najlepiej sprawdzić przeguby przy ruszaniu.

Dajesz mocny skręt / pełny i ruszasz. Jeśli coś terkocze, strzela to przegub. Sprawdzasz na lewym i prawym skręcie - będziesz wiedział, który to. Może być również tak, że kiedy zatrzymujesz samochód np. na światłach do 0 kmh na koniec coś tuknie jakby koła przeskoczyły jeszcze o centymetr - również przeguby.

PS. NIE ZAWSZE MOżE TERKOTAć, SPRAWDź KILKA RAZY, ALBO POPROSTU NASłUc**j JAK JEźDZISZ.

Ja mam przeguby do wymiany, ale przy jeździe nie odczuwam jakiś szarpnięć.. (tyle, że nie daje mu teraz w d*pe z racji właśnie na zużyte przeguby i wahacze) więc może dlatego.

Opublikowano

a więc przegub stuka w lewym kole jak skręcam w lewo, jeszcze jutro sprawdzę przy przyśpieszaniu powyżej 120km/h i jednoczesnym skręcaniu[br]Dopisany: 26 Maj 2008, 20:54 _________________________________________________A jeszcze mam pytanie czy prawy i lewy przegub zewnętrzny jest taki sam? bo słyszałem że można zamienić je stronami i troche bedzie je można jeszcze poużywać, aby do wypłaty :kox:

Opublikowano

Klima heheh tylko uważaj przy tej prędkości - ja z moim przegubem już bym sie bał zrobić tak przy 80km/h :no:

Jeśli stuka Ci wolno to i szybko też będzie - a nacisk o wiele większy na koło... Przy dobrze wywalonym przegubie może odlecieć :D

Przegub Lobro kosztuje ok 160zł :th:

Nie wiem czy są takie same, jutro odbieram obydwa więc sprawdzę od razu - w każdym razie nie radzę zamieniać, to nic nie zmieni i tak będzie jeden rozklekotany i tak. Co najwyżej przestanie bić z lewej.. A zacznie z prawej :kox:

A do wypłaty przejeździsz - spokojnie ja przejeździłem, a powiem Ci że ładnie napie**ala..

Opublikowano

no chyba szkoda mojego czasu na zmienianie ich stronami :cool: dziwi mnie tylko to ze wewnątrz auta te stukanie słychać bardziej niz na zewnątrz :disgust:

Opublikowano

Bo jak jedziesz w środku to aż Cię to stukanie boli :decayed: U mnie podobnie, wewnatrz jakoś bardziej trzaska.

Pozatym za zamiane zapłacisz min 60zł, później jak już bedziesz zmieniał na nowy nastepne 50-60.. Czyli 120zł a czyściutka nóweczka 160. Prosta kalkulacja.

Jeździj spokojnie, broń boże nie dawaj Buta w zakręcie, bo rozsypiesz go do końca i przejeździsz bez ekscesów.

Opublikowano

Zuch ! :hi:

Tym razem wymiane zlecam, przy okazji innych robót..

Powodzenia.

Opublikowano

dyskusja nt przegubow wykracza poza zakres pytania postawionego w watku sprzeglo - dwumas,

Opublikowano

A może ktoś , kto samodzielnie "robił" sprzęgło podzieli się uwagami i podpowie jakie niespodzianki mogą spotkać "amatora" .

Opublikowano

ja jeszcze nie wymieniam dopiero koledzy zdiagnozowali i przymierzam sie sprzeglo komplet sasch okolo 600 zl i wymiana wedle uznania mechanika od 300 -500 tylko nie wiem czy nie wymienic calosci moj ma przejechane 215 tys

za wymine sprzęgła w Poznaniu 600PLN , ASO ok 1000PLN

Opublikowano

ja jeszcze nie wymieniam dopiero koledzy zdiagnozowali i przymierzam sie sprzeglo komplet sasch okolo 600 zl i wymiana wedle uznania mechanika od 300 -500 tylko nie wiem czy nie wymienic calosci moj ma przejechane 215 tys

za wymine sprzęgła w Poznaniu 600PLN , ASO ok 1000PLN

Skąd Ty kolego masz takie ceny??

W ASO VW Staszak w Dusznikach Wielkopolskich koło Poznania za kompletną wymianę sprzęgła (docisk, tarcza, łożysko, koło zamachowe, uszczelniacz tylny wału korbowego - zgodnie z technologią naprawy) życzą sobie 731 zł brutto, wycena na dzień 30.06.2008. Samochód zostawiasz o 8.00, o 16.00 jest gotowy do odbioru (także posprzątany i umyty). Ale aby Ci go przyjęli auto musi być porządne (mojemu koledze odmówili przyjęcia passata do naprawy - fałszowany przebieg - wyszło przy przyjęciu samochodu, hehe...). W hurtownii części w Poznaniu za sprzęgło Sachs (tarcza, docisk, łozysko oporowe) chcą 528 zł brutto, a za dwumasowe koło zamachowe Sachs 882 zł brutto. Do tego doliczyć trzeba jeszcze kilkadziesiąt złotych w ASO za oryginalny nowy tylny uszczelniacz wału korbowego i nowe oryginalne śruby mocujące koło zamachowe i sprzęgło. No i spokój na około 250 - 300 tysięcy kilometrów. Bezcenny. No i porządna gwarancja. Czyli cała operacja około 2200 zł (usługa i materiały drobne serwis ASO VW + materiały grube Sachs z hurtownii). Oczywiście można zrezygnować z wymiany dwumasa (będzie taniej o 900 zł czyli "tylko" 1300 ale to rozwiązanie krótkotrwałe).

Opublikowano

Skąd Ty kolego masz takie ceny??

W ASO VW Staszak w Dusznikach Wielkopolskich koło Poznania za kompletną wymianę sprzęgła (docisk, tarcza, łożysko, koło zamachowe, uszczelniacz tylny wału korbowego - zgodnie z technologią naprawy) życzą sobie 731 zł brutto, wycena na dzień 30.06.2008. Samochód zostawiasz o 8.00, o 16.00 jest gotowy do odbioru (także posprzątany i umyty). Ale aby Ci go przyjęli auto musi być porządne (mojemu koledze odmówili przyjęcia passata do naprawy - fałszowany przebieg - wyszło przy przyjęciu samochodu, hehe...). W hurtownii części w Poznaniu za sprzęgło Sachs (tarcza, docisk, łozysko oporowe) chcą 528 zł brutto, a za dwumasowe koło zamachowe Sachs 882 zł brutto. Do tego doliczyć trzeba jeszcze kilkadziesiąt złotych w ASO za oryginalny nowy tylny uszczelniacz wału korbowego i nowe oryginalne śruby mocujące koło zamachowe i sprzęgło. No i spokój na około 250 - 300 tysięcy kilometrów. Bezcenny. No i porządna gwarancja. Czyli cała operacja około 2200 zł (usługa i materiały drobne serwis ASO VW + materiały grube Sachs z hurtownii). Oczywiście można zrezygnować z wymiany dwumasa (będzie taniej o 900 zł czyli "tylko" 1300 ale to rozwiązanie krótkotrwałe).

W ASO na Krancowej powiedzieli ok. 1000PLN czyli pewnie tzrebaby doliczyć jeszcze 1-2 stówki

chyba ze w 3.0TDi jest to droższe .. ja zapłaciłem ok 700PLN za wymianę sprzęgła i dwumasa nie w ASO

Opublikowano

Witam.

Tak odświerzę ten temat bo wychodzi że u mnie też będzie to sprzęgło.Szczególnie na ciepłym silniku szarpie i ciężko wchodzi 1 i wsteczny.Wsteczny najciężej.Wogóle gdy chcę zabuksawać na suchym tępym asfalcie to auto a raczej silnik ma wyskoczyć z ramy tak skacze i szarpie.Na ślizgiej lub lużnej nawierzchi już tak to widzoczne nie jest no ale może dlatego że jast mu lżej.Kiedyś myślałem że to amortyzatory bo widziałem że przy tej próbie buksowania zostawial przerywane ślady na drodzę i tak się wydawało jakby koła podsakiwały ale okzało się że wymieniłem amory i nadal to jest.Mam nadzieję że dmuwas będzie ok.

Mam troszkę mokor od oleju na łączniu skrzyni z silnikiem ale nie wiem czy to od sprzegła czy cholera wie gdzie.Musiałbym umyś dokładnie.Myślę że nazbieram kasę i jak zwykle w ciemno wymienię :mysli: a potem napiszę Wam czy coś się zmieniło.

Chyab nie ma co czekać bo to bardzo stresujące jest gdzy się chce ruszyć gwałtownie.[br]Dopisany: 10 Sierpień 2010, 14:25_________________________________________________Aha !! Jeszcze ewemntualnie poduszki silnika i skrzyni mogą mieć wpływ na szarpanie jak koledzy pisali ale to ciężkiego wrzucania biegów ma się to jak kupa raczej :mysli: co nie?

Cholera ,czlowiek im więcej szuka tym głupszy.Doczytałem się na innym forum że koleś dwa razy wymieniał sprzęgło i uszczelniacz ale za każdym razem objawy wracały po kilku miesiącach !! Bądzi tu mądry :wallbash:

Opublikowano

Witam.

Tak odświerzę ten temat bo wychodzi że u mnie też będzie to sprzęgło.Szczególnie na ciepłym silniku szarpie i ciężko wchodzi 1 i wsteczny.Wsteczny najciężej.Wogóle gdy chcę zabuksawać na suchym tępym asfalcie to auto a raczej silnik ma wyskoczyć z ramy tak skacze i szarpie.Na ślizgiej lub lużnej nawierzchi już tak to widzoczne nie jest no ale może dlatego że jast mu lżej.Kiedyś myślałem że to amortyzatory bo widziałem że przy tej próbie buksowania zostawial przerywane ślady na drodzę i tak się wydawało jakby koła podsakiwały ale okzało się że wymieniłem amory i nadal to jest.Mam nadzieję że dmuwas będzie ok.

Mam troszkę mokor od oleju na łączniu skrzyni z silnikiem ale nie wiem czy to od sprzegła czy cholera wie gdzie.Musiałbym umyś dokładnie.Myślę że nazbieram kasę i jak zwykle w ciemno wymienię :mysli: a potem napiszę Wam czy coś się zmieniło.

Chyab nie ma co czekać bo to bardzo stresujące jest gdzy się chce ruszyć gwałtownie.[br]Dopisany: 10 Sierpień 2010, 14:25_________________________________________________Aha !! Jeszcze ewemntualnie poduszki silnika i skrzyni mogą mieć wpływ na szarpanie jak koledzy pisali ale to ciężkiego wrzucania biegów ma się to jak kupa raczej :mysli: co nie?

Cholera ,czlowiek im więcej szuka tym głupszy.Doczytałem się na innym forum że koleś dwa razy wymieniał sprzęgło i uszczelniacz ale za każdym razem objawy wracały po kilku miesiącach !! Bądzi tu mądry :wallbash:

Jeżeli ci skacze silnik to zawieszenie silnika i skrzyni siedzi ewidentnie i tu może też tkwić problem z wrzucaniem 1 i wstecznego i zacząłbym od wymiany poduszek. Przy sprzęgle problem by dotyczył wszystkich biegów dodatkowo przy ostrzejszym ruszeniu sprzęgło szarpie. Miałem uszkodzoną prawą poduszkę w wyniku czego przechylił mi się w tą stronę niezauważalnie silnik, uszkodzeniu uległa również lewa poduszka pod skrzynią i biegi ciężko się włączały.

Opublikowano

Chryste jaki ten temat jest trudny :wallbash:

Dzięki za sugestię.Pomyślę o tych poduszkach także.Nie wiem czy się bawić w jakieś sprawdzanie brechą bo to różnie bywa i chyba od razu wszystkie cztery wymienię.

Czy firma w przypadku poduch jest bardzo ważna? Jakie kupić?

Opublikowano

Chryste jaki ten temat jest trudny :wallbash:

Dzięki za sugestię.Pomyślę o tych poduszkach także.Nie wiem czy się bawić w jakieś sprawdzanie brechą bo to różnie bywa i chyba od razu wszystkie cztery wymienię.

Czy firma w przypadku poduch jest bardzo ważna? Jakie kupić?

wazna najlepiej oryginaly albo dobrej firmy bo zdarza sie ze nowe tanie poduszki sa gorsze od wyrobionych oryginalow

Opublikowano

Chryste jaki ten temat jest trudny :wallbash:

Dzięki za sugestię.Pomyślę o tych poduszkach także.Nie wiem czy się bawić w jakieś sprawdzanie brechą bo to różnie bywa i chyba od razu wszystkie cztery wymienię.

Czy firma w przypadku poduch jest bardzo ważna? Jakie kupić?

Ja kupowałem oryginały w firmie Getem na raty w jednym miesiącu pod silnik w drugim pod skrzynię. Jest różnica ceny w porównaniu z ASO.

Opublikowano

Odgrzewam kotleta :hi:

Ostatnio u mnie również występuje silne szarpanie zarówno przy ruszaniu z biegu pierwszego jak i przy cofaniu. Dodatkowo na luzie , gdy przytrzymam tak w okolicy 1800-2200 RPM występuje drganie nadwozia. Poduszki wszystkie całe (sprawdzone przez mechanika). I teraz czytając wszystkie Wasze wypowiedzi jestem totalnie skołowany :wallbash:. Wymienić kompletna tarczę, taką jak tu: http://moto.allegro.pl/sprzeglo-luk-audi-a4-a6-a8-2-5-tdi-97-05-110-kw-i1869992946.html, czy może polecieć po całości i wymienić tarczę wraz z używanym dwumasem dostępnym tu: http://moto.allegro.pl/kolo-dwumasowe-2-5-tdi-sprzeglo-kpl-audi-a4-a6-i1872394572.html lub tu:http://moto.allegro.pl/sprzeglo-kolo-dwumasowe-audi-a4-a6-passat-2-5-akn-i1875762795.html. Nie ukrywam, że skłaniam się ku drugiemu - niskobudżetowemu - rozwiązaniu, ale czy warto? Sprzęgło bierze od połowy, nie ślizga się.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...