Tommy Gun Opublikowano 4 Lipca 2012 Opublikowano 4 Lipca 2012 (edytowane) Oto mój avanturniczy stary kibel:Audi A4 Avant 1.9 TDI AFN, rocznik 99 po II lifcie, przelot wg książki serwisowej i wszystkich znaków na niebie 256 tys. Silnik nie myty, suchy i bez żadnych wycieków.Konfrontacja: AFN vs 1ZWlepka klubowa Wyposażenie po zakupie:- webasto z pilota- wspomaganie kierownicy- ABS- climatronic- pełny fis- ori kaseciak z 8 głośnikami- centralny z pilota- pakiet oświetlenie- zawiecha 1BE- elektryka szyb przód, tył korbotronic- el. lustra- 4 jaśki- przyciemniony cały tył folią 3m z atestem- alu 16-tki + zimówkiModyfikacje & naprawy od zakupu:Silnik:Naprawy:- kompletny rozrząd (wszystko) + termostat + płyny- usunięcie zaworu EGR, N18- N75 Pierburg- uszczelki śrub pokrywy zaworów- wężyki przelewowe- lejek od szabli- lewa poduszka silnika + dystans gumowy na gratach z ASO- uszczelka pod głowicą (dzięki baranowi który odwrotnie założył termostat)- popychacze INA- uszczelka pokrywy zaworów- termowłącznik wentylatora chłodnicy ASO- prawa poduszka silnika ASOModyfikacje:- 216 - tki Bosch- turbo AWX- soft na 1,35 B by Kostrz- kolektor dolotowy AWX + flansza + redukcja od fmic.pl- usunięcie katalizatora, tłumik przelotowy od Gruchota- silikonowe podciśnienia od fmic.plUkład napędowy:- wymiana koła dwumasowego Sachs od AWX- wymiana kompletnego sprzęgła Sachs od AWX- wymiana poduszek pod skrzynią (lewa Lemforder, prawa Aso)- osłony przegubów LobroUkład hamulcowy:Naprawy:- nowe sprężyny zacisków przednich ASO- konserwacja zacisków przód/tył, tłoczki, prowadnice- nowe wtyczki czujników zużycia klocków- wymiana tylnego prawego zacisku TRW- nowe tarcze hamulcowe wraz z klockami ATE tył- nowe łożyska Fag tył- nowe pierścienie Abs tył- odnowienie osłon hamulcowych tył - wymiana gum na zacisku lewy tył - wymiana klocków hamulcowych przód Ferodo Fdb 1323 - 326300 tys.Modyfikacje:- Zestaw hamulcowy 312 Ferodo (tarcze, klocki) + płyn Ferodo Racing 5.1- Ori osłony pod tarcze 312, wypiaskowane i wymalowaneUkład elektryczny:- Przegląd, czyszczenie i wymiana bendiksu w rozruszniku- Przegląd i wymiana łożysk w alternatorze, przebieg 301 tys.Zawieszenie:Naprawy:- Wymiana łączników stabilizatora Lemforder- Nowe łożysko w prawym przednim kole - FAG, w prawym także FAG 16.11.2013 - wymiana wahaczy dolnych 2x wahacz prosty Meyle, 1x banan Meyle, 1x banan TRW - wymiana amortyzatorów tył KYB 343302 wraz z odbojnikamiWnętrze:Naprawy:- Wymiana ręcznego na skórzany- Renowacja kierownicy- Nowe nakładki na pedały ASONadwozie:Naprawy:- Nowe spinki podszybia Aso- Konserwacja mechanizmu wycieraczek przód/tył- Nowe siłowniki klapy tylnejModyfikacje:- Usunięcie chlapaczy- Lewe nadkole od S4- ściema szyb folią 3M - dokonana przez poprzedniego właścicielaPodwozie:Naprawy:- usunięcie ognisk rdzy z sanek, belki, + Brunox & Boll- oczyszczenie tłumika końcowego- nowe wieszaki wydechu BOSAL- konserwacja podwozia, profili zamkniętych, nadkoliModyfikacje:- montaż rozpórki dolnej- polerka fajek wydechuPrzebieg na dzień 13.08.2013r. - 289 tys.Przebieg na dzień 13.01.2014r. - 296 tys. Przebieg na dzień 26.06.2015r. - 321 tys. Przebieg na dzień 12.09.2015r. - 326 tys. wymiana klocków hamulcowych przód Ferodo FDB 1323 oraz oleju Valvoline Max Life 5w40.I jeszcze kilka innych o których zapewne zapomniałem.Za pomoc przy oględzinach auta, diagnostykę i wszelkie rady szczególne podziękowania dla KamilaB5 :okok:Luty 2013: Edytowane 14 Września 2015 przez Tommy Gun
Tommy Gun Opublikowano 4 Lipca 2012 Autor Opublikowano 4 Lipca 2012 Z jakiegoś powodu wiedziałem że napiszesz w tym wątku Kowi Co do planów, w najbliższym czasie rozrząd do wymiany + termostat + płyny. Od razu po zakupie zrobiliśmy z kolegą płukankę silnika bo nie chciałem wracać na niewiadomym oleju i wlaliśmy LM DS 5w40. Dalsza przyszłość to virusik u ciahciaha, nadkole od s4, kolektor z flanszą od awx już czeka na montaż to i pasowałoby suszarę od awx. Bardzo mi się podobają 17-tki sline od A4 b6 i jak się uda to zawitają na pokładzie. Najważniejsze że jest AFN na pokładzie, poprzedni 1z drażnił mnie już niesamowicie z braku możliwości rozwoju. Aha no i taki mały szczegół żadnych Lexusów, Tyców, bumboxów z allegro al'a wieś gra tańczy i śpiewa nie będzie Jeżeli macie jakieś sugestie to chętnie wysłucham
Kowi87 Opublikowano 4 Lipca 2012 Opublikowano 4 Lipca 2012 Draznia mnie te listwy na zderzaku, ale pewnie ich oderwanie wiaze sie z malowaniem, wiec jeśłi byś sie skusił na demontaz to dokładki machnij w kolor:decayed:
Tommy Gun Opublikowano 4 Lipca 2012 Autor Opublikowano 4 Lipca 2012 Też mnie te listy zastanawiały, ciekawe czy coś takiego wychodziło fabrycznie czy ktoś miał taki kaprys. Co do modów to zapomniałem jeszcze o jednej rzeczy, muszę zabrać kierę esową ze starego auta. Przyszły nabywca i tak nie zrozumie sensu zmiany kierownicy Wlepka klubowa na dniach
mrogal Opublikowano 4 Lipca 2012 Opublikowano 4 Lipca 2012 Też mnie te listy zastanawiały, ciekawe czy coś takiego wychodziło fabrycznie czy ktoś miał taki kaprys. Co do modów to zapomniałem jeszcze o jednej rzeczy, muszę zabrać kierę esową ze starego auta. Przyszły nabywca i tak nie zrozumie sensu zmiany kierownicy Wlepka klubowa na dniach fabryka na francje bodajze ale moge sie mylic
duffy Opublikowano 4 Lipca 2012 Opublikowano 4 Lipca 2012 patrząc od tyłu wygląda prawie jak passat jeśli masz coś zamiar modzic przy aucie to te listwy jako pierwsze do kosza
Tommy Gun Opublikowano 4 Lipca 2012 Autor Opublikowano 4 Lipca 2012 Póki co zastanawiam się jak te "listwy" podejść, wyglądają na stabilnie przyczepione/przykleojne
Frimuś Opublikowano 4 Lipca 2012 Opublikowano 4 Lipca 2012 Wyglada na zadbana furke,faktycznie listwy troszke daja po slepiach ale z czasem zapewne ogarniesz temat. Szukaj mu ladnych bucikow 17' a co za tym idzie odrazu sprezyn -30 i spigaj jak najdluzej. gratulacje.
Tommy Gun Opublikowano 6 Lipca 2012 Autor Opublikowano 6 Lipca 2012 Wczoraj miała miejsce polerka kominów, przy okazji wypatrzyłem podwieszki wydechu do wymiany ale to pikuś. W sklepie odebrane wszystko paski, rolki srolki, napinacze dzikie węże + pompa wody + termostat z aso a w przyszłą sobotę wymiana. Powolutku oswajam się z nowym nabytkiem a w głowie rodzą się pomysły co do przyszłych zmian. Na dzieńdobry chciałbym polepszyć nieco hamownię, zarzucając jarzma 312 , a jutro zakładam kolektor od awx wraz z flanszą.
vauxhall95 Opublikowano 6 Lipca 2012 Opublikowano 6 Lipca 2012 zacznij od wiekszego turbo a nie wiekszego kolektora.
Tommy Gun Opublikowano 6 Września 2012 Autor Opublikowano 6 Września 2012 Jako że solidnie odrobiłem lekcję z poprzedniego auta, w tą sobotę wymienione zostały: - pasek rozrządu, rolki + pompa wody - napinacz paska wielorowkowego, pasek + koło pasowe alternatora - rolka napinająca z odlewem + pasek klimy - termostat wraz z G12 - płyn do wspomagania - komplet nowych śrub na koło pasowe wału Potwierdza się reguła że po zakupie auta konieczna jest wymiana rozrządu. Przez tydzień jeździłem z duszą na ramieniu, ale na szczęście już po wszystkim. Pasek widać że przeżył swoje a łożysko na pompie wody dawało wyraźne znaki zużycia. Jarzma 312 już w drodze, w przyszłym miesiącu zakładam lepszą hamownię - tarcze Zimmerman/klocki Textar. I znowu wszystko trzeba przerabiać... ---------- Post dopisany 06-09-2012 at 10:29 ---------- Poprzedni post napisany 16-07-2012 at 10:32 ---------- Aby nieco odświeżyć temat, wpierw zająłem się doprowadzeniem stanu technicznego auta do poziomu przyzwoitości: - wymienione łożysko w prawym przednim kole gdyż stare buczało niemiłosiernie - FAG - zakupiony początek wydechu z nową plecionką i tłumikiem przelotowym z alledrogo od tłumiki-gruchot - dzięki temu pozbyłem się drżenia wydechu i całego auta - wymienione wszystkie wężyki podciśnienia na silikonowe oraz po wsadzeniu kolektora od awx zaszła potrzeba zamontowania customowego łącznika silikonowego z redukcją 54/51 mm - wymienione klocki hamulcowe tył - TRW, przy okazji obficie nasmarowane prowadniczki oraz tłoczki, zwiększyłem także skuteczność hamowanie psikając zaciski na czerwono W międzyczasie poczyniłem przygotowania do poprawy hamowni i jutro z kolegą montujemy zestaw: - osłony pod tarcze 312 - wypiaskowane i pomalowane farbą antykorozyjną używaną na kolei - pomalowane jarzma 312 na kolor czerwony - tarcze 312 Ferodo + klocki Ferodo Premier + płyn Ferodo Racing 5.1. - przy okazji zostaną wymienione wszystkie gumki, oczyszczone tłoczki i standardowo prowadniczki Jutro wrzucę zdjęcie z obecnego stanu autka oraz tego co kryje się pod maską
slavko87 Opublikowano 6 Września 2012 Opublikowano 6 Września 2012 Kolejny szarak, w szwabi duzo a4 widuje z tymi listwami, tez mnie raza. Miejscowosc Rz czyzby Rzeszow ? Ja mam 17 RH jak szukasz
maciek0701 Opublikowano 6 Września 2012 Opublikowano 6 Września 2012 skad w auci takie listwy pierwsze widze ale maskarycznie brzydko wyglada szok.... wywal to. kolor fajny na plus
Tommy Gun Opublikowano 9 Września 2012 Autor Opublikowano 9 Września 2012 Tak wiem o tych listwach, jedno jest pewne ktoś się postarał żeby je solidnie osadzić. Najbliższy czas pokaże co z tego wyniknie oraz jak je usunąć. Może jakiś innowatorski pomysł przewinie się przez te listwy gdyby się okazało że zderzaki wymagają malowania Póki co dzisiaj złożyliśmy z kolegą hamownię, Ferodo 312 w całej krasie oraz przetoczyliśmy cały układ hamulcowy Ferodo Racing 5.1. Pierwsze wrażenia jak najbardziej pozytywne, auto pięknie hamuje choć jeszcze uważam żeby to wszystko dobrze dotrzeć. Salwą śmiechu potraktowaliśmy oryginalne osłony pod tarcze 288 - są tak małe że lepiej gdyby ich w ogóle nie było. Za to osłonki pod 312 to już inna bajka. Co najciekawsze wszystkie auta którymi jeździłem były w kolorze - szary metalik i nigdy nie było z nimi większych problemów. Za to z czarną A6 ciągle Musi być szary z zasady i tyle. ---------- Post dopisany 09-09-2012 at 16:25 ---------- Poprzedni post napisany 07-09-2012 at 17:49 ---------- Miałem dzisiaj nawoskować auto, a wyszło z tego tyle że zamiast woskować wybebeszyłem passatowe listwy ochronne ze zderzaków. Na szczęście miałem wosk lekkościerny Poorboy's World pod ręką, gdyż inaczej mogło być ciężko pozbyć się zaschniętego syfu. Pod machą nieco się pozmieniało: Zestaw do wybijania zębów czy komplet ferodo 312 Listwy które z dniem dzisiejszym przeszły do historii: I obecny wygląd auta:
radimm Opublikowano 9 Września 2012 Opublikowano 9 Września 2012 bez listew o niebo lepiej ładna szaraczyna
Tommy Gun Opublikowano 13 Września 2012 Autor Opublikowano 13 Września 2012 Dzięki dzięki radimm,choć patrząc na opis Twojego auta to jeszcze dużo przede mną ---------- Post dopisany 13-09-2012 at 11:15 ---------- Poprzedni post napisany 09-09-2012 at 18:26 ---------- Wypatrzyłem takie cudeńko na alledrogo gdyż jestem na etapie zbierania gratów pod nowszy soft. Co sądzicie o wymianie samych końcówek, Wtryski 216 TDI Bosch 0.216 0,216 DSLA150P764 (2621999916) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Cena nie jest przerażająca i jednocześnie nie ma potrzeby wymiany całych wtrysków, o ile się nie mylę ?? Obecne korekcje przedstawiają się następująco: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM
radimm Opublikowano 13 Września 2012 Opublikowano 13 Września 2012 wymiana samych końcówek jak najbardziej ok (nawet na allegro u sprzedających wtryski jest tak możliwość że wysyłasz twoje obasdy i na nich robią wtryskiwacze), tylko do tej ceny musisz jeszczde doliczyć kaskę dla pompiarza, który ci to złoży i odpowiednio ustawi, chyba że sam masz takie możliwości i umiejętności a nie zastanawiałeś się na kupnem całych wtrysków, a swoich z afna sprzedania? Ja zrobiłem tak u siebie. I chyba był to najkorzystniejszy wariant cenowy dla mnie
Kowi87 Opublikowano 13 Września 2012 Opublikowano 13 Września 2012 Troche mieszacie:whistling: Jak wybiera sie opcje wymiany samych końcówek i sprzedawca oferuje złożenie wtrysków na waszych korpusach, to jest to równoznaczne z ustawieniem ciśnień w tych wtryskach(czyli są gotowe do montazu), jest to tańsza opcja niz kupienie kompletnych wtrysków:wink: używane wtryski skupują po 250zł, a nie zawsze jest ktoś chetny do kupienia używek seryjnych za bóg wie jakie pieniadze:whistling: no chyba że sprzedawca sprzedaje tylko końcówki, to wtedy jest to nie opłacalne bo samemu tego nie złozy, a pompiarz swoje weźmie i nie zawsze bedziesz zadowolony z jego roboty:wink: Ale mimo wszystko lepiej kupić kompletne:wink: no chyba że ma sie zakład pod nosem to w dzień ogarna temat z montazem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się