Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Instalacja fabrycznego modułu Bluetooth


malik

Rekomendowane odpowiedzi

20 minut temu, Herdas napisał:

Mowisz o lampce w drzwiach kierowcy? 

O lampce w podsufitce,a to dlatego że w module komfortu masz zapisany sygnał crash data,nie oznacza to że poduchy wystrzeliły ale sygnał z modułu airbag poszedł do modułu komfortu i dał sygnał do zapalenia lampki,awaryjek i odblokowania zamków. Często po tym sygnale lampka świeci i nie daje się zgasić przyciskiem.

A ten moduł masz nadal podłączony?

Edytowane przez pila24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

10 minut temu, pila24 napisał:

O lampce w podsufitce,a to dlatego że w module komfortu masz zapisany błąd odpalenia poduszek,nie oznacza to że poduchy wystrzeliły ale sygnał z modułu airbag poszedł do modułu komfortu i dał sygnał do zapalenia lampki,awaryjek i odblokowania zamków. Często po tym sygnale lampka świeci i nie daje się zgasić przyciskiem.

A ten moduł masz nadal podłączony?

Bezpieczniki wygladaja ok

modul odlaczylem od razu. Przy radiu wszystkie kable. 

Lampki sufitowe normalnie pracuja. 

Co to za modul jest za schowkiem nad wiatrakiem mozliwe ze to tam zrobilo zwarcie cos? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Herdas napisał:

Bezpieczniki wygladaja ok

modul odlaczylem od razu. Przy radiu wszystkie kable. 

Lampki sufitowe normalnie pracuja. 

Co to za modul jest za schowkiem nad wiatrakiem mozliwe ze to tam zrobilo zwarcie cos? 

Mały moduł przykręcony na górze? Od xenonów. Wydaje mi się że uwaliłeś jedną linię can,stąd błędy w modułach single Wire operation. Spróbuj połączyć się z modułami ,usunąć błędy i porobić testy podzespołów. Ogólnie to źle to wygląda i przypuszczam że uwaliłeś kilka modułów ,ale mam nadzieje że się mylę i to poprzez uszkodzoną linię can szaleją.

6-63d3aa8811011fc9d0db0e5bc3facdeb.jpg
WWW.AUTOEXPERT.PL

Technika i technologia stosowana w samochodach w bardzo szybkim tempie się zmieniają, a co za tym idzie – muszą zmieniać się również narzędzia stosowane przez serwisy samochodowe. Konieczne jest również stałe...

 

Edytowane przez pila24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Poradził ktoś sobie z brakiem możliwości połączenia się ze sterownikiem? Dostaję komunikat "Excessive Comm Errors". Próbowałem vcds, vag-com 311. Zmieniałem ustawienia sterownika w menadżerze urządzeń (czas połączenia oraz prędkość). Nic nie daje. Co najlepsze, to mam założony ColorMFA. Z jego poziomu mam możliwość połączyć się ze sterownikiem, jednak funkcjonalność ogranicza się tylko do bloków pomiarowych oraz sczytaniu i wykasowaniu błędów. Dzięki temu dowiedziałem się dlaczego babka nawija do mnie po francusku:). Co jeszcze mogę zrobić, żeby połączyć się przez kabel?

image.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainstaluj vcds lite 1.2 i latencje zmniejsz do 1 w ustawieniach portu com. Im słabszy kabel i starszy moduł tym gorzej z połączeniem. Cany puściłeś poza ekranem splecione? Ja robiłem tak-wyłączałem stacyjke i wybierałem połącz z telefonem,po 5 sekundach włączałem stacyjke i łączyło się. Radio i klima wyłączone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam właśnie vcds-lite 1.2. Co do canów, to ja nie robiłem wiązki. Kupiłem gotową, ale wydaje mi się, że cany nie są skręcone, więc to również może być przyczyna. Musiałbym pytać sprzedawcy (co chyba zrobię). Dodam, że BT działa powiedzmy poprawnie. Paruje się z telefonem, pobiera kontakty itd. Tylko ten język trzeba zmienić, bo nie jestem w stanie wydać odpowiedniej komendy głosowej (niezbyt dobrze parlam po francusku:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lipmar1789 napisał:

Mam właśnie vcds-lite 1.2. Co do canów, to ja nie robiłem wiązki. Kupiłem gotową, ale wydaje mi się, że cany nie są skręcone, więc to również może być przyczyna. Musiałbym pytać sprzedawcy (co chyba zrobię). Dodam, że BT działa powiedzmy poprawnie. Paruje się z telefonem, pobiera kontakty itd. Tylko ten język trzeba zmienić, bo nie jestem w stanie wydać odpowiedniej komendy głosowej (niezbyt dobrze parlam po francusku:)

Poczytaj mój post #2777 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przerobiłem wiązkę. Dwa osobne przewody skręciłem i puściłem osobno poza wiązkę. Nic to nie dało. Dokładnie ten sam objaw. Wiem, że powinienem dać przewody w ekranie itd, ale w tej konfiguracji powinno normalnie działać. Oryginalnie też nie ma ekranu (jedynie na mikrofon) zarówno w ten wiązce BT jak i pozostałych CAN. Zostaje mi jeszcze chyba tylko jechać do kogoś, kto ma lepszy kabel diagnostyczny. Innego pomysłu nie mam:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie te cany poza ekranem znacznie poprawiły jakoś połączenia. A od kiedy zmieniłem moduł D na S to problemy z połączeniem z modułem skończyły się. Próbowałeś z tymi ustawieniami portu oraz z wyłączaniem stacyjki jak opisałem wyżej? Mi to pomogło na łączenie się z modułem D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że ekran może poprawić jakość lub redukcję szumów, ale połączyć powinienem się od razu (albo za którymś razem). Tym bardziej, że oryginalnie nie ma przewodów od cana ekranowanych (lub poza ekranem). Co do ustawień portu, to zmieniałem BM na 1. Chyba, że coś jeszcze muszę zmienić. Z tym wyłączaniem stacyjki dokładnie jak opisałeś jeszcze nie próbowałem. Ale ja mam concert II, więc nie mam czegoś takiego jak "połącz z tel". Włączam BT w telefonie i automatycznie mi się łączy

Ustawienia portu kkl.JPG

Edytowane przez lipmar1789
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, lipmar1789 napisał:

Z tym wyłączaniem stacyjki dokładnie jak opisałeś jeszcze nie próbowałem. Ale ja mam concert II, więc nie mam czegoś takiego jak "połącz z tel". Włączam BT w telefonie i automatycznie mi się łączy

Chodziło mi o połączenie vcds z modułem 77 (telefon).... przed połączeniem z tym modułem wyłączałem stacyjke,próba połączenia z modułem i po włączenie po 5 sekundach stacyjki. U mnie to skutkowało natychmiastowym połączeniem vcds z bt,klima i radio wyłączone by zmniejszyć zakłócenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Teraz nie mam jak, ale w najbliższym czasie wypróbuje. Dzisiaj podjechałem do zaprzyjaźnionego warsztatu i kolega podłączył się swoim. Weszło bez problemu. Co prawda za pierwszym razem nie chciał przyjąć kodowania, ale potem wszystko ustawił jak trzeba. Więc problem tkwi w odpowiednim kablu do diagnostyki:)
No cóż. Chwilowo problem rozwiązany, ale w wolnym czasie na pewno do tego wrócę, bo nie mogę pozwolić żeby samochód mnie pokonał. Nawet audi:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walcze z elektryką w aucie - brak dzwieku telefonu BT - mnie slychac, ale w glosnikach cisza. Podejrzewam walniety modul BT ale zanim rozmontuje pol auta prosze o informacje odnosnie ponizszej grafiki (auto ma cullmanna - rozszerzenie konsoli srodkowej pod adapter telefoniczny oraz fabryczny BT). Kiedys Domin zakladal mi BOSE i elektryka przy radiu wyglada jak slup telefoniczny w Azji. Chce z tym zrobić porządek. 

Czy w takiej konfiguracji jak powyzej (bark navi, cullmann i BT) kostka czarna ma tylko podlaczenie od Tel + i i? czy mute idzie też do radia, czy może idzie z BT do Cullmanna.

Po drugie, ma ktos schemat kabli radio, navi, bt i bose?

concertcd_wpqsaeh.gif.59525dbb030b7c3b009b0c419f5251e6.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę namieszałeś -  w aucie jest albo cullman albo BT, ale w B7 cullman nie występował. Generalnie takie objawy to niekoniecznie walnięte BT. Jeśli podczas połączenia na radiu wyświetla się napis phone to sygnał mute dochodzi. W kostce D powinieneś mieć trzy kable - szary mute, tel + zielony - tel - czarny.  Jeśli masz concetra to sprawdź kodowanie radia,  - w przypadku BOSE nie możesz mieć zakodowane:

"4 = Mute Amplifier when using Phone"

bo wtedy nie będzie dźwięku w głośnikach z powodu braku działania wzmacniacza. Podaj kodowanie radia, poniżej masz info jak kodować. Możesz też zrobić foto kostek i kabli. Schemat BOSE masz w wątku o dokładaniu BOSE.

 

Edytowane przez bobikos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DSC02627.jpg.dc13c70e65c4c3a72caa069d1471aa0d.jpg

piszac Cullmann miałem na myśli to, ale możliwe, że Cullmann to ten telefon w podłokietniku a to jest po prostu adaper. 

Na pewno mam zaznaczone "4 = Mute Amplifier when using Phone" więc zaraz ide to sprawdzić. 

W kostce w radiu (Concert II) czerwonej od navi / tel mam tylko dwa kable - Tel+ i Tel-. Mute tam nie ma. Mimo wszystko pojawia mi się PHONE jak łączy się telefon.

Zresztą od pewnego czasu mam problem, bowiem BT prócz tego, że brakuje dźwięku nie zawsze pokazuje się do znalezienia przez telefon. Po drugie w 77 i w adaptacjii przy pozycji - widoczność dla urządzeń - mam error. 

 

EDIT - powodem braku głosu u mnie było włączenie tej opcji "4 = Mute Amplifier when using Phone". Dwa lata się męczyłem by to naprawić, nie podejrzewałem kodowania które ktoś kiedys musiał mi przestawić przy okazji. 

 

Edytowane przez mravel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna sprawa - 

auto z Concert II, dolozone BOSE, BT fabryczny plus adapter na telefon w konsoli srodkowej.

BT dziala i mozna sie polaczyc ALE glos rozmowcy jest tylko przez glosnik centralny na podszybiu. Jakis pomysl?

Edytowane przez mravel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś kiedyś czytałem (prawdopodobnie w tym wątku), że przy bose trzeba ciągnąć jakieś przewody do wzmacniacza z tyłu, a nie do radia. Postaram się odszukać ten post 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby telefon grał na wszystkich głośnikach jak należy musisz mieć 3 przewody w czerwonej kostce w radiu.

poniżej kawałek schematu jakie są opcje:

 

Zrzut ekranu (61).png

Na moje na chwile obecną masz coś pomieszane w instalacji bo jak sam pisałeś BOSE jest dokładane i chyba nie zostało przepięte wszystko jak trzeba.

Musiał byś się dokopać do kabli i zobaczyć co i jak faktycznie masz podłączone.

Co do informacji kolegi wyżej, to nic do wzmacniacza BOSE nie trzeba ciągnąć (ciągnąć kable do tyłu trzeba tylko jak mamy moduł małej navi w bagażniku). rozchodzi się tylko o podłączenie między radiem a modułem BT.

Żeby działało jak trzeba musisz mieć podłączone 3 piny z BT do RADIA jak na schemacie wyżej.

 

 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bede musial wyjac tunel srodkowy i schowek, bo wyjecie radia i climatronika nie rozwiazuje problemu dostepu do kabli. Musze wszystkie rozplatac i rozwinac (tasma izolacyjna parciana). Robota na cieple dni i skrzynke piwa. 

Musze tez popatrzec czy by nie zmodowac czegos w tym gruzie ala wylacznik poduszki pasazera czy RNS Led, bo szkoda roboty na 2x

Edytowane przez mravel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że masz RNS, tam jest kostka ISO3 a rozkład pinów dałeś z ISO zwykłego. Zrób może zdjęcie kabli, króre wchodzą do kostki radia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...