Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dymienie po wymianie turbo z AFN na AWX


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nadal jest jakaś nieszczelność lub wadliwa praca w układzie podciśnieniowym, zobacz jak stare turbo AWX w starym AFN z gratisowymi konikami z mała dawką jałową pracuje:

http://img38.imageshack.us/img38/4601/afntawx.png

od 1400obr jest malina

Opublikowano

układ podciśnienia cały wymieniony na nowe wężyki; n75 zamieniony z n18; co jeszcze można z tym zrobić, Aligator z dynosoftu podpinał wszystko na krótko z pominięciem n75,tej bańki, zaworka zwrotnego, wpinał się w różne miejsca sprawdzał podciśnienie i powiedział że to prawdopodobnie n75 więc spróbowałem zamienić na n 18i widzę że to nić nie pomogło, czy n75 i n18 mogą być zepsute;

czy ktoś przerabiał n75 starego typu z kwadratową kostką na ten z pół okrągłą, czy kabelki są tego samego koloru itd bo koszty nowego n75 starego typu są 2 razy większe więc podmianka na nowy model jest bardziej opłacalna tylko trzeba właśnie tę kostkę przelutować,

proszę o pomysły i pomoc

Opublikowano

prawdopodobnie n75 czy na pewno bo jak wpinał się i sprawdzał to bardziej tego już nie można sprawdzić

jak vacum pompa sprawdzona i założymy że oba zaworki sprawne no bo oba złe jest mniej prawdopodobne:) zostaje sztanga, turbina, paliwo, dolot lub wydech, odkręć gruszkę od wspornika, dwie śrubki pod gruszką na klucz 10, sztangi nie ruszaj, podciągnij gruszę do góry i zablokuj w tej pozycji, zrób loga 011 od 1000 do 2000obr na 3 biegu, powyżej tych obr nie rób bo rozerwiesz dolot, potem albo przed tym zrób loga 011 z układem normalnie podłączonym co by było do czego porównywać

jak już będziesz miał możliwość sprawdzić vacum pompy sprawdź też podciśnienie jakie idzie na gruszkę, powinno być -0,6bar na jałowym, jak masz basic setting będzie zero i -0,76 np. możesz podać z aku napięcie na n75 w celu sprawdzenia, możliwości tyle że aż mnie dziwi żę Ali tego nie ogarnął od razu

czy nowe wężyki są bardzo sztywne i bardzo ciasno wchodziły? długości są max krótkie czy z zapasem?

Opublikowano
zostaje sztanga, turbina, paliwo, dolot lub wydech,

turbina kupiona po regenaracji

paliwo tankowane tylko na BP

dolot cały wyczyszczony wszystkie węże

wydech wycięty katalizator

czy nowe wężyki są bardzo sztywne i bardzo ciasno wchodziły? długości są max krótkie czy z zapasem?

nowe wężyki nie są sztywne, 3mm wchodziły ciasno a 6 mają opaski zaciskowe, długości są takie jak stare +5mm, wszystkie wymieniane jeden po drugim więc nie ma możliwości źle podłączonych

---------- Post dopisany 14-10-2012 at 15:34 ---------- Poprzedni post napisany 13-10-2012 at 22:35 ----------

oto nowe logi po zmianie n75 na używany z seata toledo

Log (000)

Log (003)

Log (001)

Log (008)

Log (004)

Log (010,010)

Log (011)

a tu grodź-gruszka bezpośrednio,dodam że auto nie chciało jechać przy pełnym gazie

Log (011)

czy coś się poprawiło

Opublikowano

co ja ci zaproponowałem żebyś zrobił?

rób tak dalej to nigdy nie ogarniesz tak banalnego problemu, skoro masz wężyk zrób prócz tego co pisałem loga 011 grodź-gruszka też do 2000obr bo ten ostatni był w trybie awaryjnym lub coś źle podpiąłeś

Opublikowano

Moim zdaniem turbina jest wadliwa.

Niebieski dym bierze się tylko ze spalonego oleju silnikowego.

Żadna pompa nie będzie powodem niebieskiego dymu.

Są dwie możliwości:

1. Przedmuchy ze skrzyni korbowej - problem z pierścieniami

2. Turbina puszcza olej.

Aby poprawnie sprawdzić luz na wirniku trzeba go złapać z obu stron turbiny palcami - od strony zimnej i gorącej.

Wówczas możemy nim właściwie poruszać i sprawdzić luzy. Łapiąc tylko z jednej strony wyczujemy luzy w połowie tego jakie są w rzeczywistości.

Opublikowano

pany i jak sie sytuacja rozwinela??

mialem to samo po wymianie turbiny ale tylko na wolnych obrotach co dziwne zmienilem kolejnosc pompowtryskow i problem zniknal :)

Opublikowano
Moim zdaniem turbina jest wadliwa.

Żadna pompa nie będzie powodem niebieskiego dymu.

.

przyspiesz kąt wtrysku za bardzo to zobaczysz jak moze dymic sprawne auto

ps przeczytalem ten wątek od poczatku i ewidentnie akurat w tym przypadku jest to zła regeneracja i to wstawanie i puszczanie oleju przez turbine -oddaj to turbo i odbierz kase i kup sobie uzywke awx i bedziesz zadowolony -regeneracja to zło

Opublikowano

Turbina regenerowana tak?

Nie mogles od razu tego napisac...szkoda 2 stron postow...

na 100% uszczelniacze wadliwe zamontowane albo stare i masz to co widac.

Opublikowano

witam

problem dalej nie rozwiązany

wczoraj dałem dobremu mechanikowi wtryski do sprawdzenia i okazało się że 3 leją tak że nie ma żadnej mgiełki, więc czeka mnie wymiana na nowe

i moje pytanie czy końcówki wtrysków z 2.5 tdi to tzw 216 czy się mylę bo mam do załatwienia nowe boscha z 2.5 w bardzo dobrej cenie (200 zł, tak myślę że to bardzo dobra cena za 4 szt, wiem że w 2.5 jest 6, jemu leżą rok czasu w garażu zapakowane), bo jak zakładać to już te 216

czekam na szybką odpowiedź

4 x KOŃCÓWKA WTRYSKU DSLA150P764 1,9 2,5 TDI 216 (2778632496) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

czy koleś pisze prawdę że były montowane w 2.5 tdi

Opublikowano

Były montawne ale w silniku AHY R5(140km), pasują do 1,9TDI:wink: regulujesz u pompiarza i jedziesz na program:wink:

Opublikowano
Moim zdaniem turbina jest wadliwa.

Żadna pompa nie będzie powodem niebieskiego dymu.

.

przyspiesz kąt wtrysku za bardzo to zobaczysz jak moze dymic sprawne auto

ps przeczytalem ten wątek od poczatku i ewidentnie akurat w tym przypadku jest to zła regeneracja i to wstawanie i puszczanie oleju przez turbine -oddaj to turbo i odbierz kase i kup sobie uzywke awx i bedziesz zadowolony -regeneracja to zło

a jaką będzie miał pewność że kupując używkę nie kupi totalnego szrotu lub wcześniej regenerowanej? wypadało by nowej szukać.

Opublikowano

te które ja mam do załatwienia są do 2,5 tdi, czy to te tzw. 216 ?

regulacja to znaczy ustawienie ciśnienia na początku i na końcu, ma być ustawione 220/300 tak? bo lubię wiedzieć takie rzeczy :)

Opublikowano

Mam taki zestaw w aucie czyli, Full seria bez kata, zaślepiony EGR + turbo AWX nie dymi tak jak Twój. Na 2,3 biegu obroty 2500/3000+ przy obciążonym aucie sypie na czarno :decayed: wiec wtryski mogą coś wyjaśnić

edit: Auto zaczyna jechać dopiero przy obrotach ~2200 i tu pozostaje do zrobienia program :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...