Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z mocą i smoła z rury.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Na wstępie powiem że choć sporo podobnych tematów na forum poczytałem nie ma odpowiedniego do objawów mojego Audi a4.

Przejdę do rzeczy:

Mianowicie, posiadam Audi a4 silnik 1,9 TDI ANF 110km, auto nie chce jechać więcej niż 130 km/h, nie zbiera się tak jak powinna, i powyżej 2600 obr. strasznie kopcie na czarno aż do max 3300obr więcej na biegu nie chce z siebie wycisnąć, na 5 biegu to nawet do 2900 obr ciężko. Trochę na ten temat poczytałem i posprawdzałem po kolei układ dolotowy w poszukiwaniu dziur w przewodach od doładowania lecz nic nie znalazłem, następnie pojechałem po dializę na komputer, i... okazało sie że pompa wtryskowa ma zły kąt i podaje 16.2 zamiast 2.0 (tłumaczy znacznie większe zużycie ON ) Koledzy szybko naprawili byka ustawiając ją. Wydawało się że wszystko wróci do normy lecz niestety to nie pomogło, nie mam żadnych błędów a dalej auto nie chce sie zbierać, nie chce jechać więcej niż 130 km/h i strasznie kopci. Zmieniałem nawet przepływomierz masy powietrza bo myślałem że tu tkwi problem, lecz niestety to nie to. Auto jako tako jedzie do 2500obr (turbina ok podaje do 2000) po przekroczeniu ok 2500obr turbina podaje max 1100 i wchodzi w tryb awaryjny. Koledzy proszę pomóżcie, co to może być?

Opublikowano

Piszesz ze szukałeś i nic nie znalazłeś na ten temat a niedawno było pare tematów podobnych ...

Posprawdzałeś cały dolot ...a posprawdzałeś cały układ pod cisnienia ? patrzyłeś jak chodzi sztanga Czy pracuje góra dółjak przy gazujesz....

Z fusów to chyba Ci sie przycina sztanga i przeładowuje i wpada w tryb awaryjny .Szykuje sie czyszczenie turba prawdopodobnie .....

Komplet logów w odpowiednim dziale zamieść i na pewno Koledzy sie wypowiedzą i postawią diagnozę ......

Opublikowano
Takich tematów to było z 1000 a Ty żadnego nie znalazłeś. Pewnie turbina do czyszczenia.
A czy ja napisałem że żadnego nie znalazłem? kolega chyba ma problem z czytaniem ze zrozumieniem. Poza tym ja osobiście mechanikiem nie jestem ale koledzy któży sie zajmują takimi naprawami na co dzień, nie mogą znaleźć przyczyny. Sprawdziłem wszystkie węże, wężyki pod ciśnienia, nawet wyciągaliśmy cały sterownik i nic. Turbinę również sprawdzali, czy przypadkiem coś do niej nie wpadło i łopatek nie pokrzywiło. Myślałem że powiecie mi coś więcej niż sam wiem.
Opublikowano

Trzeba zrobic kolego komplet logow wtedy bedzie bardziej wiadomo co sie dzieje. Ale pewnie standardowo kierownice w tubro do czyszczenia, bo jest zapieczone i przeladowuje stad wpadanie w tryb awaryjny.Pozdrawiam

Opublikowano

może czas zająć się katalizatorem?jego przepustowość po tylu latach jest bardzo mała i wystarczą do normalnej emeryckiej jazdy-ale Jak dasz po garach to sie dusi.

Opublikowano
może czas zająć się katalizatorem?jego przepustowość po tylu latach jest bardzo mała i wystarczą do normalnej emeryckiej jazdy-ale Jak dasz po garach to sie dusi.

Przyjacielu a jak mogę to sprawdzić? Mogę bez żadnych konsekwencji kata odkręcić ?

Opublikowano

Jeśli turbo by przeładowywało to miałby moc do tych 3tys a póxniej odcinka = muł do zgaszenia silnika, potem wraca wszystko do normy, aż znowu złapiesz tryb awaryjny pozatym by nie kopcił:wink:

takze problem raczej tkwi w podcisnieniach, ale bez logów to mozna awansować na wrózke:decayed:

Opublikowano

Kolego komplet logów , a jak sprawdziłeś dolot czy niema żadnych dziur to trzeba było terz filtr powietrza wymienić , może być zabity.

Ale jak kopci na czarno to albo dziura w dolocie , albo wtryski , albo jakichś Chip z Allegro na przykład + niesprawność sprężarki i będziesz miał takie objawy.

bez logów ciężko coś wywróżyć.

Opublikowano

katalizator sprawdzić można tylko po jego zdemontowaniu.w sobotę wywaliłem u siebie to wiem co pisze. Auto odżyło. A6 c4 ael.co prawda turbo bez zmiennej geometri ale na wyższych obrotach kopcił pod obciążeniem-już miałem się umawia na wymianę wtrysków ale po wywaleniu kata jak ręką odjął. Po przegonieniu pare km zero dymu i autko sie lepiej zbiera.

Opublikowano
może czas zająć się katalizatorem?jego przepustowość po tylu latach jest bardzo mała i wystarczą do normalnej emeryckiej jazdy-ale Jak dasz po garach to sie dusi.

Przyjacielu a jak mogę to sprawdzić? Mogę bez żadnych konsekwencji kata odkręcić ?

Uzupelnij profil bo nawet nie wiadomo z ktorego roku to auto, to po pierwsze.

A po drugie... katalizator nie masz co sprawdzac. Pierwsze co to go usun na stale. To podstawa.

A jak niechcesz jezdzic bez... to zamontuj sobie to...

Katalizator Zamiennik AUDI A4/A6 VW PASSAT 1.9 TDI (2514579395) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

I koledzy mechanicy Tobie tego nie powiedzieli. Przeciesz to auto (katalizator) ma zapewne juz 500 tys. kilometrow.

Mysle ze pierwsze co to nalezy wywalic kat... moze sie poprawi zeby zrobic dobre logi. A potem dopiero ewentalnie mozna bedzie myslec o turbo.

Opublikowano

wątpie by było turbo zasyfione:whistling:

Opublikowano
wątpie by było turbo zasyfione:whistling:

Mozliwe.

Ale co by to mogło byc...?

Podobno wszystko inne koledzy mechanicy sprawdzali.

Opublikowano

I na poczatek popraw kat po kolegach mechanikach :wink: Pewnie chodzilo Ci o dawke, ale 2.0 to troszku przyduza

Opublikowano

auto nie pali wyczysc turbo

ukradli mi auto wyczysc turbo

skonczylo sie oc wyczysc turbo

czyszczenie turbo lekarstwem na zycie

Opublikowano

A może ktoś z okolic Dąbrowy Górniczej pomógłby mi w rozwiązaniu tego problemu? osobiście nie mam sprzętu i nie mam jak zrobić nawet logów.

A moge zamiast kata strumienice założyć?

Opublikowano

A moge zamiast kata strumienice założyć?

Niech Ciebie reka Boska broni przed zalozeniem strumienicy....!!!

Zamow z allegro to co podalam w linku powyzej....

Jedz do tłumikarza i wymien stary na ten nowy.

Stary kat sprzedasz w skupie za okolo 200 zl... i juz jestes wygrany.

Zrob pierwsze kat... to napewno Ci nie zaszkodzi a tylko pomoze.

Zaglądnij na allegro, kup kabelek za 50 zl. a program sie zorganizuje. I bedziesz mogl sam robic logi.

NAJLEPSZY interfejs USB VAG KKL we wtyku OBD2 PL (2492563840) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Opublikowano

Też walczyłem z podobnym problemem, kilku mechaników poległo temacie, wymienialiśmy graty i nic, miałem już czarne scenariusze że pojdę w grube koszty... Podjechałem do kolesi i mieli zrobić wszystko byle tylko działało. No i podziałali... pośmigali trochę autem, wyregulowali tylko turbinę i problem zniknął :naughty: Skończyło się na 160zł :banan:

Opublikowano

No i do dziś nie wiem co jest... Mimo tego że: Wężyki od podciśnienia powymieniane, dolot cały, przepływomierz ok, zaworek N75 wymieniony na sprawny, sztanga + grucha przy turbo ok, turbina rozkręcana + czyszczone łopatki, Rozrząd wymieniany i ustawiony tak jak należy. Mam dość... do 130 ok później lipa brak moby i kopcenie. czyli nic sie nie zmieniło... BŁĄD 00575....... P^erdole to juz nie mam słów...

Opublikowano

Witaj Wojtku

Rób logi, nie ma co gdybac...

Pozdrawiam

PS. Katalizator, oczywiscie wyciety...?

PS. Albo pojedz tu...

DYNOSOFT - Kontakt

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...