Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tip Tronic zmiana biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie mam pytanko, niedawno temu nabyłem Audi A4 1.8 T ze skrzynią automatyczną TipTronic i moje dotyczy zmiany z P na D i z D na R jak to dokładnie robić czy z P na D zmieniać szybko czy czekać na załączenie każdego biegu i czy z D na R wrzucić na chwile na N. z góry dzięki za pomoc

Opublikowano

Wrzucasz zdecydowanie ten bieg, który chcesz docelowo. Nie czekasz na "załapanie" pośrednich.

Opublikowano

podstawa to trzymać hamulec wciśnięty :wink: i przełączać gdy auto stoi a nie się toczy zwłaszcza z D na R i z R na D

Opublikowano

Z P na D zdecydowanie, odwrotnie też. Nie przełączać zdecydowanie z R na D, łagodnie przełożyć dźwignię, zatrzymując się na N około sekundy.

Opublikowano

może się niektórzy ze mną nie zgodzą ale jeśli niedawno nabyłeś proponowałbym wymienić olej+filtr no chyba że poprzedni właściciel o to dbał

Opublikowano
może się niektórzy ze mną nie zgodzą ale jeśli niedawno nabyłeś proponowałbym wymienić olej+filtr no chyba że poprzedni właściciel o to dbał

Kolego bendzji gdzie taki filtr i olej mogę dostać?? i czy jest możliwość zrobienia tego samemu czy trzeba do warsztatu oddać ??

Opublikowano

Co do wymiany to jest wszystko opisane jest na forum a6: Audi A6 Klub Polska :: [all] TIPTRONIC ZF zbir wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF lub na zagranicznych stronach - google i znajdziesz bez problemu bo te Tipy ZF są tez w Passatach i BMW

Filtr i olej dostaniesz wszędzie - Intercars itd. lub ASO. Ja po kupnie wymieniałem to poszły oryginały , niestety nie jest to tania inwestycja bo około 700 zł + robocizna. Sam tego nie robiłem bo mam zaufanych mechaników.

Dyskusji na temat wymiany czy robić czy nie było wiele - ojciec od 1993 roku jeździ tylko automatami , co 60 tyś km wymieniamy olej i nidgy nic się w żadnej skrzyni nie zepsuło więc dlatego zdecydowałem się na wymianę. W mojej Audi filtr i olej były z pierwszego montażu - przy przebiegu 181000 km olej był już wizualnie zużyty.

Od czasu wymiany minęły dwa lata i 44000 km - skrzynia chodzi bez żadnych problemów za 15000 km planuje kolejną wymianę :)

Mam znajomego które ma A6 C5 i nie wymieniał i też nadal jeździ a ma ponad 250000km nakulane - także kwestia indywidualnej decyzji

Opublikowano

w miarę zweryfikowany przebieg?

Opublikowano
podstawa to trzymać hamulec wciśnięty :wink: i przełączać gdy auto stoi a nie się toczy zwłaszcza z D na R i z R na D

nie da się zmienić z D na R i z R na D gdy samochód jedzie do przodu bądź do tyłu :wink:

Opublikowano
podstawa to trzymać hamulec wciśnięty :wink: i przełączać gdy auto stoi a nie się toczy zwłaszcza z D na R i z R na D

nie da się zmienić z D na R i z R na D gdy samochód jedzie do przodu bądź do tyłu :wink:

Dla chcącego nic trudnego :wink:

Opublikowano
podstawa to trzymać hamulec wciśnięty :wink: i przełączać gdy auto stoi a nie się toczy zwłaszcza z D na R i z R na D

nie da się zmienić z D na R i z R na D gdy samochód jedzie do przodu bądź do tyłu :wink:

Dla chcącego nic trudnego :wink:

nie da sie :decayed:

Opublikowano

w audi nie próbowałem ale w mojej poprzedniej Vectrze automacie nie było z tym kłopotów :decayed:

Opublikowano

To ja podpytam jak jest z triptroniciem.

Można go załączać w czasie jazdy na D przesuwając drążek, czy robić to na postoju z wciśniętym hamulcem?

No i czy odwrotnie to znaczy z triptronica na zwykły D w czasie jazdy można przełączyć?

Opublikowano
z D na TIP mozesz zmieniac podczas jazdy.

dokładnie w końcu po to to ktoś wymyślił by można coś zamieszać po swojemu w czasie jazdy :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...