Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zdzierający się nowy pasek rozrządu- co może być przyczyną?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moja sugestia: zbyt mocno dokręcona rolka napinacza albo rolka prowadząca (zmiażdżenie łożyska) jeżeli się nie ma wyczuci w dokręcanie śrub to należy stosować klucz dynamometryczny. ROZRZĄD DO WYMIANY NATYCHMIAST".

Opublikowano

Zrzuciłem osłonę rozrządu i taki oto widok:

nap.jpg

nap1.jpg

czy dobrze jest napięty pasek to wystarczy spojrzeć na napinacz czy pokrywa się wskaźnik napięcia na napinaczu...

Czy strzałki wskazują wskaźniki napięcia?

nap2.jpg

Opublikowano

Fajne fotki, tylko nic na nich nie widać. Znowu się zacznie gdybanie. Foty zrób jak nie będzie przodu i wszystkich osłon.

Opublikowano

...jeżeli nie masz na razie możliwości zdjąć przodu to wsuń lusterko i z góry pstryknij fotkę odbitego w lusterku napinacza - zobaczymy chociaż jak został ustawiony przez mechanika przy montażu...

Opublikowano

Już po nakrętce napinacza widać że jakiś cymbalista robił - pełno śladów na nakrętce, jakby mu się klucz kilka razy omsknął :facepalm:

Opublikowano
Już po nakrętce napinacza widać że jakiś cymbalista robił - pełno śladów na nakrętce, jakby mu się klucz kilka razy omsknął :facepalm:

Może to farba

Opublikowano
Pytanie z innej beczki: co ile km wymienia się ori rozrząd?

rozrzad spokojnie wytrzyma 100 do 150 tys km wiec wymiana co 60 - 70 tys to naciagactwo i tyle wszystko wytrzyma tyle ile wytrzyma pompa wody i rolki a to okolo 150 tys km sam wymieniam miedzy 120- 130 bo co 60 to musial bym wymieniac co roku , znam takie przypadki ze ludzie wymieniaja co 200 tys km i nic sie nie dzieje

Opublikowano

wiemy juz ze napewno byl dobrze napiety

Opublikowano
Może to farba

Mi to wygląda raczej na lekko objechaną nakrętkę, ale fakt - fotki mało ostre, ciężko wywnioskować.

Opublikowano

Panowie i Pani . Kiedy stawiałem auto na rozrząd kupiłem markowy zestaw rozrządu a mechanik mnie wygnał do sklepu po nowe koło zębate na wał korbowy. Stwierdził jednoznacznie bez tego koła nie robię. Wyjaśnienie proste. Koło to jest stosunkowo małe i napędza !!! cały układ rozrządu i w wielu przypadkach pompe wody. Zęby się WYCIERAJĄ robią sie ostre i często nacinają pasek a potem tragedia.... . Tak ,że od tego czasu uświadomiłem sobie jak ważne jest wymienić WSZYSTKIE elementy pracujące w rozrządzie. Myślę że kolega ficjor powinien to rozpatrzyć przy oględzinach powstałej sytuacji.

Opublikowano
Panowie i Pani . Kiedy stawiałem auto na rozrząd kupiłem markowy zestaw rozrządu a mechanik mnie wygnał do sklepu po nowe koło zębate na wał korbowy. Stwierdził jednoznacznie bez tego koła nie robię. Wyjaśnienie proste. Koło to jest stosunkowo małe i napędza !!! cały układ rozrządu i w wielu przypadkach pompe wody. Zęby się WYCIERAJĄ robią sie ostre i często nacinają pasek a potem tragedia.... . Tak ,że od tego czasu uświadomiłem sobie jak ważne jest wymienić WSZYSTKIE elementy pracujące w rozrządzie. Myślę że kolega ficjor powinien to rozpatrzyć przy oględzinach powstałej sytuacji.

....ciekawa teoria, zatem w myśl tej zasady chcąc być konsekwentnym to co drugą zmianę trzeba by zmieniać pozostałe koła tj. na wałkach rozrządu oraz pompie wtryskowej bo skoro wyciera się koło na wale to reszta kół mimo, że obraca się 2 x wolniej chyba też :grin:....

...a tak na poważnie to z tego co opisałeś intencją mechanika były najprawdopodobniej wątpliwości co do mocowania/stabilnego osadzenia koła na czopie wału korbowego co jak wiemy występowało jako dość często występująca wada pewnej serii silników tdi ...

....poza tym na zdjęciach, które zostały wklejone widać wyraźnie, że pasek jest uszkodzony na zewnętrznej stronie i przy samej krawędzi a nie od strony gdzie jest napędzany kołem na wale - zęby są całe...

...miejmy nadzieję, że ficjor konsekwentnie zapoda kolejne zdjęcie, byśmy mogli zobaczyć co faktycznie narobiło bałaganu...

Opublikowano
Pytanie z innej beczki: co ile km wymienia się ori rozrząd?

rozrzad spokojnie wytrzyma 100 do 150 tys km wiec wymiana co 60 - 70 tys to naciagactwo i tyle wszystko wytrzyma tyle ile wytrzyma pompa wody i rolki a to okolo 150 tys km sam wymieniam miedzy 120- 130 bo co 60 to musial bym wymieniac co roku , znam takie przypadki ze ludzie wymieniaja co 200 tys km i nic sie nie dzieje

Witam

Panowie piszecie o wszystkim, ale nie o najwazniejszym...!!!

Autor watku zapytal co ile nalezy wymienic rozrzad...

Moje wiadomosci sa, ze co 60-70 tys.... i tyle napisalam.

Natomiast kolega auudii (bez urazy prosze)... napisal ze to naciagactwo i mozna wymieniac.... jak powyzej.

Moze ktorys z Panow sie do tego odniesie... bo to bardzo wazna sprawa i moze grozic uszkodzeniem silnika.

Pozdrawiam

Dana

---------- Post dopisany at 08:29 ---------- Poprzedni post napisany at 08:03 ----------

obsugamj9.jpg

Opublikowano
Pytanie z innej beczki: co ile km wymienia się ori rozrząd?

rozrzad spokojnie wytrzyma 100 do 150 tys km wiec wymiana co 60 - 70 tys to naciagactwo i tyle wszystko wytrzyma tyle ile wytrzyma pompa wody i rolki a to okolo 150 tys km sam wymieniam miedzy 120- 130 bo co 60 to musial bym wymieniac co roku , znam takie przypadki ze ludzie wymieniaja co 200 tys km i nic sie nie dzieje

Witam

Panowie piszecie o wszystkim, ale nie o najwazniejszym...!!!

Autor watku zapytal co ile nalezy wymienic rozrzad...

Moje wiadomosci sa, ze co 60-70 tys.... i tyle napisalam.

Natomiast kolega auudii (bez urazy prosze)... napisal ze to naciagactwo i mozna wymieniac.... jak powyzej.

Moze ktorys z Panow sie do tego odniesie... bo to bardzo wazna sprawa i moze grozic uszkodzeniem silnika.

Pozdrawiam

Dana

Wymiana rozrządu po przebiegu 60 tkm wg autora Sam naprawiam A4 dotyczy silnika o kodzie AHH natomiast pozostałe silniki 1,9 typu AFN, AVG co 90 tkm lub okresie 5 lat eksploatacji przy założeniu, że montujesz oryginalne części, co do silników 1,9 PD przebieg wydłużono do 120 tkm. W przypadku montażu zamienników mechanicy zalecają wymianę co 60 tkm ponieważ z jakością tych części tak jak z naszą żywnością jest różnie.

Opublikowano

Witaj,kup nowe koło zebate na wał krbowy i nowy pasek. I bedzie po kłopocie.

Opublikowano
Witaj,kup nowe koło zebate na wał krbowy i nowy pasek. I bedzie po kłopocie.

Chyba nie czytałeś mojego postu wyżej. Za taką sugestię zostałem delikatnie sprawę ujmując ...

Opublikowano

Nie czytalem,faktycznie jeden gosc dał Ci na pismie mały łomot,pewnie i mi tez sie dostanie.Autor watku zrobi co bedzie uwazał za stosowne,ale bez zmiany koła zebatego na wale nie wybrnie z tej sytuacji.

pozdro....

Opublikowano

Januszek ja tylko podpowiem ze jesli chodzi o ten silnik na pompie wtryskowej R4 VP37 to w nim nie wystepuje pompa wody w składzie rozrzadu... pompe wody mozna wymienic w kazdej chwili jest napedzana paskiem klinowym... nie wiem dokładnie nie chce sie jakos wymondrzac ale z kołami masz racje w/g ASO co 2 lub 3 wymiana rozrzadu jest kompletna razem ze wszystkimi kołami... poniewaz rozrząd potrafi przeszkoczyc z winy wyslizganego uzebienia...nie raz sie spotkałem z przestawieniem rozrzadu na pompie wtryskowej lub na wałku rozrzadu a o "klinie"na dolnym kółku lub zerwanej srubie nie wspomne...

niektórych wypowiedzi sa... i czasem trzeba olac i przymknac oko na niemadre wypocinyi

Oczywiscie po kazdej wymianie rozrzadu nawet samego paska nalezy sprawdzic kat poczatku wtrysku zmienia sie w pewnym stopniu tylko nie raz zostanie w tolerancji a czasem wyjdzie lub nie misci sie w zakresie tolerancji dlatego nie raz go trzeba skorygowac pompą lub kodowaniem w VAG'u...

a u kolegi macie całkowita racje bez wymiany dolnego koła i sruby centralnej sie nie obejdzie...chyba ze do kompletu poleciało któres łozysko rolki... wymiana wszystkiego na nowe i po problemie. z tym ze koło bodajze pompy i wałka sa nie dostepne z zamiennika chyba ze juz cos sie zmieniło...

Opublikowano

...autor napisał jasno i wyraźnie:

Auto odpala bez problemów, nie kopciło ani nie miało problemów z mocą

...więc przepraszam ale nie rozumiem dlaczego na siłę wciskacie jemu kwestię przeksakującego paska rozrządu??

Januszek ja tylko podpowiem ze jesli chodzi o ten silnik na pompie wtryskowej R4 VP37 to w nim nie wystepuje pompa wody w składzie rozrzadu... pompe wody mozna wymienic w kazdej chwili jest napedzana paskiem klinowym... nie wiem dokładnie nie chce sie jakos wymondrzac ale z kołami masz racje w/g ASO co 2 lub 3 wymiana rozrzadu jest kompletna razem ze wszystkimi kołami... poniewaz rozrząd potrafi przeszkoczyc z winy wyslizganego uzebienia...nie raz sie spotkałem z przestawieniem rozrzadu na pompie wtryskowej lub na wałku rozrzadu a o "klinie"na dolnym kółku lub zerwanej srubie nie wspomne...

niektórych wypowiedzi sa... i czasem trzeba olac i przymknac oko na niemadre wypocinyi

Oczywiscie po kazdej wymianie rozrzadu nawet samego paska nalezy sprawdzic kat poczatku wtrysku zmienia sie w pewnym stopniu tylko nie raz zostanie w tolerancji a czasem wyjdzie lub nie misci sie w zakresie tolerancji dlatego nie raz go trzeba skorygowac pompą lub kodowaniem w VAG'u...

a u kolegi macie całkowita racje bez wymiany dolnego koła i sruby centralnej sie nie obejdzie...chyba ze do kompletu poleciało któres łozysko rolki... wymiana wszystkiego na nowe i po problemie. z tym ze koło bodajze pompy i wałka sa nie dostepne z zamiennika chyba ze juz cos sie zmieniło...

...być może dlatego, że przeczytanie tego wątku od początku ze zrozumieniem i obejrzenie fotek z widokiem co jest faktycznie uszkodzone sprawia trudności?

...jeżeli zatem twierdzisz, że "niektórych wypowiedzi sa... i czasem trzeba olac i przymknac oko na niemadre wypocinyi" to proszę oświeć nas łaskawie co w tym konkretnym przypadku - skoro silnik zapala bez problemu (zatem pasek nie przeskoczył) a jak widać na fotkach tylko zewnętrzna strona paska jest uszkodzona - mają do tego koła?

Opublikowano

Nie chciałbym młócić słomy w temacie. W swoim poście wyraźnie zaznaczyłem ,że niektóre silniki mają też napędzaną pompę wody paskiem rozrządu. A co do tego konkretnego przypadku to w mojej interpretacji tych zdjęć drze się strona wewnętrzna paska a więc ta pracująca na kołach zębatych.Tyle w tej kwestii myślę ,że autor wątku znajdzie rozwiązanie problemu . W innym przypadku czekają go spore wydatki.Nikt nie sugerował przeskoczenia paska ewentualnie nacinanie lub darcie strony pracującej .

Opublikowano

alest informuje cie ze wypowidziałem sie juz na ten temat na 1 str. co do kół takze napisałem co sie z nimi dzieje a ze nie pamietasz kto co napisał- to masz problem...

dodam ze o wypociny to chodzi mi ogolnie o forum - po czytaniu twoich postów nie moge powiedziec ze piszesz wypociny poniewaz wczesniej opisałes nawet weryfikacje podzespołów (rolek) a takich rzeczy nie napisze byle forumowy c**jek... takze kolezko z calym szacunkiem bez obrazy...

ciakawe czy ficjor ogarnał problem...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...