?uki1984 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Co do quattro to w 2.0tfsi Q jest szybsze na starcie niż FWD
grzes1150 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 cały ten temat jest o niczym i powinien wylądować w koszu
sahipp Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 5 Sierpnia 2012 bo zszedł na nie właściwe tory trochę... ;-) TFSI 2.0 to wiem że sobie dobrze radzi i tutaj bym nie miał wątpliwości bo to ma niutonometry i to prawie jak w dizlu od dołu tylko że to tfsi kiepsko sobie z lpg radzi a na benzynie trochę wciąga... Powiem tak uparłem się na quattro i chciałbym mieć coś co jedzie minimum jak 1.9 tdi modzone na 170PS i prawie 400nm to wszystko.... ;-)
sołtys85 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Takich wywodów można prowadzić wiele. Jak chcesz mieć wyznacznik to proponuję wybrać przyspieszenie do setki i porównać. Wybierzesz zwycięzcę i tyle.
sahipp Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Tylko że mi właśnie nie o typowe przyspieszenie chodzi bo tu sprawa prosta tylko o dynamikę auta... Jeździłem np robioną vrą w golfie szwagra, auto prawie 190 koni po modach tylę że jakbym miał taką charakterystykę pracy silnika na codzień to bym się popłakał ale tak poza tym to przyspieszenie robi wrażenie ale co z tego jak przy normalnej jeździe wciskasz gaz i to nie jedzie... Albo jeszcze inaczej czy takie modzone 1.8T do tych 220PS będzie identycznie jechać jak 220konne 2.0 TFSI?
Pucek Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 bo zszedł na nie właściwe tory trochę... ;-) TFSI 2.0 to wiem że sobie dobrze radzi i tutaj bym nie miał wątpliwości bo to ma niutonometry i to prawie jak w dizlu od dołu tylko że to tfsi kiepsko sobie z lpg radzi a na benzynie trochę wciąga...Powiem tak uparłem się na quattro i chciałbym mieć coś co jedzie minimum jak 1.9 tdi modzone na 170PS i prawie 400nm to wszystko.... ;-) Robisz 1.8T na +/- 200PS i 300Nm i masz tak jak modzone 1.9TDI
sahipp Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 5 Sierpnia 2012 No nie zupełnie jak 1.9, bo owszem konie są ale niutonometrów to sporo brakuje, nawet do mojego starego obecnego AFN-a, który ma 333 od samego dołu a porównuje auto z podobnych roczników więc ten 1.9 z pompo wtryskiwaczami będzie miał po chipie prawie 400.. I właśnie stąd te moje wątpliwości jak powiedzmy ubytek 80 NM ( bp koledzy pisali że z 1.8 idzie wyciągnąć ok 310NM) odbije się na dynamice auta ? Dobra panowie chyba można temat zamknąć. Właśnie się dowiedziałem że realny zasięg na jednym tankowaniu lpg 2.7bT na trasie to 260km. A więc dla mnie to źle z tendencją do fatalnie... Więc reasumując jakby to 1.8T nie jechało to mimo wszystko jest najlepszą alternatywą dla mnie...
McGiver Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Tylko że mi właśnie nie o typowe przyspieszenie chodzi bo tu sprawa prosta tylko o dynamikę auta... Jeździłem np robioną vrą w golfie szwagra, auto prawie 190 koni po modach tylę że jakbym miał taką charakterystykę pracy silnika na codzień to bym się popłakał ale tak poza tym to przyspieszenie robi wrażenie ale co z tego jak przy normalnej jeździe wciskasz gaz i to nie jedzie...Albo jeszcze inaczej czy takie modzone 1.8T do tych 220PS będzie identycznie jechać jak 220konne 2.0 TFSI? Prawie tak samo. TFSI bedzie bardziej wyrywne, wiadomo niutki wieksze z dołu. Poczekaj w spokoju z tydzień albo półtorej jak zamontuje i wystroje na tej BV50hybrodieselturbofull. A i zapomniałem powiedzieć, 350Nm jak zrobisz szykuj sie odrazu na wzmacniane sprzęgło seria długo nie polata
wampir Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Mozesz mi powiedziec dlaczego porownujesz bezbezglednie Nm w sytuacji gdy sa 2 zupelnie rozne skrzynie biegow w beznynie i tedeji? Na chlopski rozum, popatrz na poniższą tabele z przyśpieszeniami i pomyśl co daje ten moment w dieslu wzgledm benzyny bo moim zdaniem wielkie G, oprócz tego, że trzeba kupic mocniejsze sprzeglo: Jeżeli porównujesz 2 auta 150 konne o takim samym napedzie np 1.9tdi i 1.8T to beda one miały identyczne przyspieszenie, a jedynie przebieg wykresu ma znaczenie (ewentualnie dojdzie do tego, ze w pewnym etapiewyscigu jedno auto ciut zostanie, ale potem to nadrobi bo w tym samym czasie osiągną ta predkość). Wiadomo, że masa też będzie miala znaczenie, ale zakładamy, że tyle samo waza.
?uki1984 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Mozesz mi powiedziec dlaczego porownujesz bezbezglednie Nm w sytuacji gdy sa 2 zupelnie rozne skrzynie biegow w beznynie i tedeji?Na chlopski rozum, popatrz na poniższą tabele z przyśpieszeniami i pomyśl co daje ten moment w dieslu wzgledm benzyny bo moim zdaniem wielkie G, oprócz tego, że trzeba kupic mocniejsze sprzeglo: http://img.photobucket.com/albums/v358/lwampir/osiagi.jpg Jeżeli porównujesz 2 auta 150 konne o takim samym napedzie np 1.9tdi i 1.8T to beda one miały identyczne przyspieszenie, a jedynie przebieg wykresu ma znaczenie (ewentualnie dojdzie do tego, ze w pewnym etapiewyscigu jedno auto ciut zostanie, ale potem to nadrobi bo w tym samym czasie osiągną ta predkość). Wiadomo, że masa też będzie miala znaczenie, ale zakładamy, że tyle samo waza. Amen:banan:
McGiver Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Mozesz mi powiedziec dlaczego porownujesz bezbezglednie Nm w sytuacji gdy sa 2 zupelnie rozne skrzynie biegow w beznynie i tedeji?Na chlopski rozum, popatrz na poniższą tabele z przyśpieszeniami i pomyśl co daje ten moment w dieslu wzgledm benzyny bo moim zdaniem wielkie G, oprócz tego, że trzeba kupic mocniejsze sprzeglo: http://img.photobucket.com/albums/v358/lwampir/osiagi.jpg Jeżeli porównujesz 2 auta 150 konne o takim samym napedzie np 1.9tdi i 1.8T to beda one miały identyczne przyspieszenie, a jedynie przebieg wykresu ma znaczenie (ewentualnie dojdzie do tego, ze w pewnym etapiewyscigu jedno auto ciut zostanie, ale potem to nadrobi bo w tym samym czasie osiągną ta predkość). Wiadomo, że masa też będzie miala znaczenie, ale zakładamy, że tyle samo waza. Amen:banan: Du.. a nie amen 150KM w benzie da ci jakieś 210-220Nm, w dieslu 300-320Nm. I chcecie mi powiedzieć że pojadą tak samo ))) hahahaha!!!!!!! Będą miały z czysto teoretyczne założenia taką samą prędkość makymalną. Postawcie z kreski Golfa IV ARL-a i AUM i popatrzcie co się stanie. Różnica będzie na korzyść ARL, ale już z lotki o wiele bardziej to będzie widoczne na zwłaszcza z niskich prędkości obrotowych.
Pucek Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 sahipp, 400Nm w dieslu to tak jak 300Nm w benzynie, jedyną różnicą jest efekt walnięcia niutona, ale patrząc na licznik prędkość jest ta sama
pioteros Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 nie zupelnie wlasnie jak mowi mcgiver, i nie patrzcie na te smieszne tabelki, bo np niektorymi autami da sie zejsc ponizej czasu ktory jest w katalogu jako przyspieszenie do setki, zalezy od kierownika po 1. moment ma duze znaczenie, ktory bedzie wiekszy w dieslu po 2. tu na niekorzysc diesla, krotsze biegi, wiec na przyklad diesel bedzie musial do setki dojechac juz na trojce podczas gdy benzyny czesto robia setke jeszcze na dwojce, a to jest nie raz nawet sekunda straty po 3. masa jak juz byla wspomniana, wybebesz takie 2.4 160KM do masy 1.8t to pewnie poleci ciut szybciej ze wzgledu na moment, bo przelozenia moga miec podobne
domialex Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 musicie tez zwrocic uwage na to ze klekoty sa inaczej przelozone. dlatego te wielkie niutki to taka troche sciema reklamowa
wampir Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Widze, ze masz duza wiedze praktyczna, ja jej nie mam. Czytam dane z tabel i rozumiem, ze Audi podaje błedne dane? Jezeli tak jest to przepraszam za wprowadzanie w blad. Nie porownuj prosze startu lotnego bo jak juz wczesniej mowilem, auta maja rozne skrzynie biegow i przy danej predkosci np 40km/h moze okazac sie, ze jedno bedzie mialo "korzystaniejsze warunki" na drugim biegu. Aby analiza była poprawna trzeba zrobic start z miejsca.
pioteros Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 takie spieranie sie juz nic nie da, tym bardziej ze wszystko na temat w tym watku zostalo juz powiedziane, madre glowy wydedukuja co jest prawda, ja bym zamknal co do danych fabrycznych - TAK, w wiekszosc sa nieco inne niz w realu, szczegolnie te od spalania średniego aut
McGiver Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 sahipp, 400Nm w dieslu to tak jak 300Nm w benzynie, jedyną różnicą jest efekt walnięcia niutona, ale patrząc na licznik prędkość jest ta sama oj satry nie wiem kto cię fizyki uczył ale chyba ciężko z nią sobie radziłeś 100Nm różnicy to jest to samo według ciebie? Postaw 1,8T 300Nm i 1,9TDI 400Nm z lotki z taką samą mocą na IV od 60km/h. Klekot tak odjedzie, że tablicy możesz rejestracyjnej nie doczytać
wampir Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 a moze zaproponuj wyścig na 1 biegu z predkosci 40km/h ? Kurde, ale mi glupio ze kupilem 1.8TQ ... moze sie ktos zamieni za 1.9 tedji FWD oczywiscie ... doplace 10, albo 20k ?
domialex Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Postaw 1,8T 300Nm i 1,9TDI 400Nm z lotki z taką samą mocą na IV od 60km/h. Klekot tak odjedzie, że tablicy możesz rejestracyjnej nie doczytać wiadomo bo klekot ma nizej wiekszy moment, ale niech benzyniak jezdzie z 3 (albo nawet z 2) to dieselka wciagniagnie dziurka od nosa.
McGiver Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Opublikowano 5 Sierpnia 2012 Widze, ze masz duza wiedze praktyczna, ja jej nie mam. Czytam dane z tabel i rozumiem, ze Audi podaje błedne dane? Jezeli tak jest to przepraszam za wprowadzanie w blad.Nie porownuj prosze startu lotnego bo jak juz wczesniej mowilem, auta maja rozne skrzynie biegow i przy danej predkosci np 40km/h moze okazac sie, ze jedno bedzie mialo "korzystaniejsze warunki" na drugim biegu. Aby analiza była poprawna trzeba zrobic start z miejsca. No to po jaki hu..... wy wogóle porównujecie benze i klekota. Pojedziecie na tor diesel się wysra przy benzie, pojedz na miasto to zobaczysz co znaczy elastyczność diesla przy tej samej mocy. Mój profesorek na warsztacie kiedyś nam powiedział święte słowa: "FIZYKI NIE OSZUKASZ" zrozumcie że ilość czynników które trzeba ze sobą połączyć aby wyliczyć efekt końcowy przeznaczenia użytkowania auta jest ogromna. Dam wam lepszy przykład Ten sam kierowca, 2 samochody: E30 A-grupa 178KM/182Nm i subaru impreza GT z wszczepem całkowitym STI 2003r.(tylko buda GT 1999rok, napęd, hamulec, zawias, elektronika z STi) wydłubana na 310KM/402Nm, jeden ten sam tor, te same warunki, ta sama opona. Subaru dostało baty 3,2sek od BMW mając lepszą trakcje, lepszy hamulec, o wiele lepszy współczynnik mocy do masy. Czy ktoś mi powie dlaczego???? Powiem wam tylko, że jak zaczynałem budować rajdówki było tylko MOC MOC MOC!!!! nic bardziej mylnego dobrze "wymodzona" seryjna 318is łyka 320i na pełnym luzie, a 325i klepie ale już prawie równo, A-grupowa już bez problemu. ---------- Post dopisany 06-08-2012 at 00:06 ---------- Poprzedni post napisany 05-08-2012 at 23:58 ---------- Postaw 1,8T 300Nm i 1,9TDI 400Nm z lotki z taką samą mocą na IV od 60km/h. Klekot tak odjedzie, że tablicy możesz rejestracyjnej nie doczytać wiadomo bo klekot ma nizej wiekszy moment, ale niech benzyniak jezdzie z 3 (albo nawet z 2) to dieselka wciagniagnie dziurka od nosa. z III nie zrobiłby go napewno, z II to i owszem, tyle że zanim ty dojdziesz do IV on bedzie cały czas na niej jechał a przy 400Nm masz około 200KM, także klekot i tak by batów nie dostał
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się