Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak się sprawuje multitronic?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie

Proszę o porade czego można sie spodziewać po multitronicu w B8. Audi 2.0 TDI 143 KM, jest w Niemczech, poleasingowe, 2008/9 rok przebieg 150 tyś . Serwisowane w ASO do końca. Wiem ze to wróżenie z fusów ale nigdy nie miałem automata i podchodzę do tego jak pies do jeża. Ile pi razy oko kosztuje naprawa typowych usterek?

pzdr

Opublikowano

Mój kolega kupił w styczniu B8 2.7tdi w multi 2009r. z przebiegiem 165tys. Na stałe mieszka w Niemczech i wykupił sobie dodatkową gwarancję na rok. No i miał szczęście że ją wykupił... Z dwa miechy temu coś mu zaczęło szarpać autem po dodaniu gazu, pojechał do aso w Monachium diagnoza skrzynia do wymiany.:thumbdown: W ASO wsadzili mu nową i wystawili rachunek na 8000tys euro! :kox: Pokrył to oczywiście z wykupionej gwarancji ale jakby nie to kaplica. Wcześniej auto pięknie chodziło, skrzynia działała idealnie. Generalnie mówiłem mu żeby zostawił ją dla mnie, ale trochę się teraz wystraszyłem tej skrzyni...

Opublikowano

Dzięki za info. Wniosek jest taki że lepiej przy dużych przebiegach sie multitronica wystrzegać. A już myślałem że w B8 będzie lepiej niż w poprzednich generacjach A4.

btw

Mój znajomy miał awarię tej skrzyni w A6 3.2 FSI coś koło 150 tyś. Nie znam szczegułów co sie wysypało ale naprawa kosztowała coś ponad 5 tysięcy.

Opublikowano

to że w aso krzyknęli, że wymiana skrzyni jest niezbędna to bym się tym nie przerażał, bo w ASO niezależnie czy to Polska czy Niemcy wszystko się wymienia, a nie naprawia.

Zagadaj do Bart-s'a on Ci coś może konkretnego powiedzieć na temat automatów.

Opublikowano

zbigor,

multitronic w b8 a np w b6-b7 to podobno inna konstrukcja, sporo ludzi pisze że to mocno udoskonalona skrzynia.

a ostatnio nawet w B8 FL wsadzają ją nawet do 3.0TDI fwd, czyli do coraz mocniejszych aut...

Więc raczej nie powinieneś jej porównywać do awaryjności pierwszych modeli ten skrzyni.

Opublikowano

Multitronic w B8 to już 3-cia generacja tej skrzyni... Psuje się tak samo często jak Tip czy Stronic więc nie ma co generalizować bo zaraz powróci założenie że CVT jest "be" a pozostałe skrzynie są super. Po prostu znajomy od 2.7TDI miał pecha... Poza tym, decydując się na autoryzowany serwis nie usłyszysz od technika informacji że "do wymiany jest to, to i to".... Niemcy nie bawią się w naprawy getriebe - nowa skrzynka i do widzenia...

Faktem jest, że jak już przekładnia się wysypie - to koszty naprawy są spore (ale dotyczy to wszystkich automatów a nie tylko Multitronic-a).

Opublikowano

Generalnie mój znajomy się cieszy, ponieważ ma nową skrzynię i nic za nią nie płacił. Ta awaria nie zmieniła jednak jego jak i mojego zdania na temat tej skrzyni, generalnie jest świetna! Po przejechaniu się multitronikiem już mi się nie chcę wachlować lewarkiem w moim manualu...

Opublikowano

Ja ze swojej strony mogę powiedzieć, że wrażenia z jazdy niesamowite, o wiele przyjemniej jeździ się niż manualem czy tipem. Obroty zawsze masz idealnie dostosowane do tego co chcesz zrobić, nie zmieniają się rzadne biegi a więc nic nie szarpie, chcesz się pobawić to są też tryby S i tip, pod tymi względami polecam.

Co do awaryjności, nie czuje się zbyt pewnie żeby to oceniać, jedynie co przeczytam tutaj czy na innych internetach. Pamiętać jednak należy, że wątków, że coś się popsuło znajdziesz dużo, natomiast nikt nie zakłada tematów na forum żeby napisać, że coś działa :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...