Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpie podczas ruszania na zimnym..


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, czy ktoś się może z Was spotkał z takim zjawiskiem?

Mianowicie podczas PIERWSZEGO ruszania do przodu po nocy, strasznie szarpie jakby silnikiem, lewarek zmiany biegów trzęsie się jakby miał wyskoczyć ze skrzyni biegów? po minucie jazdy każde nast. ruszenie już jest płynne, co może być tego przyczyną? Może dwumas?

Opublikowano

Witam,

ale to szarpie cała budą - całym autem? Czy wg Ciebie to szarpanie jest spowodowane silnikiem? Lewarek trzęsie tylko wtedy czy cały czas?

Ja bym stawiał na dwumas... ale bym jeździł i czekał aż całkiem padnie.

Pzdr

Opublikowano

Całą budą może nie ale takie jest uczucie jakby koła boksowały po asfalcie, ale to raczej silnik, dzisiaj spróbue go odpalić a ktoś inny zobaczy czy to silnik skacze czy coś innego, aha no wtedy i lewarkiem szarpie bardzo mocno. Po minucie jazdy wszystko wraca do normy, ruszam płynnie nic nie szarpie i nie trzęsie.

Opublikowano
takie jest uczucie jakby koła boksowały po asfalcie, ale to raczej

dwumas wg mnie.

Ja bym jeździł i po prostu nie katował samochodu z pod świateł i tym podobne. Jeśli te objawy się dopiero pojawiły to nie padnie tak szybko zrobisz nim jeszcze kilka tyś km. Kwestia kultury jazdy.

Opublikowano

W moim przypadku okazały się winne poduchy silnika. Miało to związek z temperaturą. Czym było zimniej tym gorzej. Wymieniłem je i jakiś czas było dobrze a teraz znowu zaczeło szarpać jak jest gorąco, bo pożałowałem kasy na oryginały. Wszyscy obstawiali dwumas.

Opublikowano

Tylko że ja uważam że zlikwidowałeś skutek a nie przyczynę która leży w kole dwumasowym i puki poduszki są dobre tak nie szarpie buda a później i tak je zerwie.

Opublikowano
Tylko że ja uważam że zlikwidowałeś skutek a nie przyczynę która leży w kole dwumasowym i puki poduszki są dobre tak nie szarpie buda a później i tak je zerwie.

W moim klekocie jest o tyle łatwiej, że nie ma dwumasu a sprzęgło nie dawno wymienione ori Sachs. No i wiem jakie objawy były przy padającym sprzęgle i przy padniętych poduszkach. Warto przyjżeć się poduszkom zanim się zdejmie skrzynię. Z dwumasem nie miałem jeszcze przyjemności.

Opublikowano

Sorry za odgrzanie kotleta ale nie będę zakładał nowego tematu.

Pacjent ma podobne objawy.

Podczas puszczania sprzęgła przy ruszaniu na pierwszym biegu już pod sam koniec telepie silnikiem.

Dzieje się tak jedynie gdy silnik jest zimny jak już trochę się nagrzeje objawy ginął.

Dzieje się to tylko na pierwszym biegu pozostałe zmiany są bez problemu, wsteczny również.

Dwumas się kończy czy poduszki ewentualnie coś innego ? Motor AVF

Pozdr.

Opublikowano

Sorry za odgrzanie kotleta ale nie będę zakładał nowego tematu.

Pacjent ma podobne objawy.

Podczas puszczania sprzęgła przy ruszaniu na pierwszym biegu już pod sam koniec telepie silnikiem.

Dzieje się tak jedynie gdy silnik jest zimny jak już trochę się nagrzeje objawy ginął.

Dzieje się to tylko na pierwszym biegu pozostałe zmiany są bez problemu, wsteczny również.

Dwumas się kończy czy poduszki ewentualnie coś innego ? Motor AVF

Pozdr.

Tomek czy udało się zdiagnozować przyczynę w przypadku który piszesz?

Opublikowano

Wina leży po stronie docisku sprzegła, a nie koła 2masowego

Opublikowano

Miałeś ten problem u Siebie? Wymieniłeś tylko docisk i problem ustąpił?

Opublikowano

Wina byłaby po stronie docisku gdyby zaczynał szarpać po rozgrzaniu, sprzęgło się przecież magicznie nie naprawia po rozgrzaniu silnika.

U mnie sprawa szarpania pojawiła się po wymianie kompletu sprzeg/2masy. U siebie Obstawiam wysprzeglik lub pompę sprzęgła lub wystarczy odpowietrzyc.

Opublikowano

trzeba sprawdzić bicie pod pedałem sprzęgła, nie ma bicia to może uszczelniacze pompek i też będzie telepał, poduszki silnika też mogą być, trzeba wykluczać stopniowo i zacząć od dwumasy

Opublikowano

Mówisz o delikatnym biciu przy samej górze jak wciskasz bez biegu?

Opublikowano

Mówisz o delikatnym biciu przy samej górze jak wciskasz bez biegu?

Ja miałe dentyczne objawy plus drgania na pedale sprzęgła (czym wyższe obroty tym większe drgana -mrówki na pedale) dodatkowo na np 3 biegu przy ok 1.2-2 tyś obr. przy dodawaniu i ujmowaniu gazu na równej drodze (jakby luz w układzie napendowym)

wynieniłem kąpletne sprzegło.

Mechanik stwierdził:

1) tarczy jeszcze połowa - chć docsk miejscami popdpalany,

2) na dwumasie 2 x większy luz kątowy niż na nowej - czyli miał ok 2 cm

3) rozsypane łożysko dociskowe (wysprzeglające)

Po ok 10 tyś km od wymiany zaczynam rano przy pierwszym ruszeniu czuś nierówne branie sprzegła (szarpanie). myślę, że to faktycznie mogą buć poduszki trochę zużyte tego przyczyną.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...