lotus28 Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Witam, czy ktoś się może z Was spotkał z takim zjawiskiem? Mianowicie podczas PIERWSZEGO ruszania do przodu po nocy, strasznie szarpie jakby silnikiem, lewarek zmiany biegów trzęsie się jakby miał wyskoczyć ze skrzyni biegów? po minucie jazdy każde nast. ruszenie już jest płynne, co może być tego przyczyną? Może dwumas?
carles Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Witam, ale to szarpie cała budą - całym autem? Czy wg Ciebie to szarpanie jest spowodowane silnikiem? Lewarek trzęsie tylko wtedy czy cały czas? Ja bym stawiał na dwumas... ale bym jeździł i czekał aż całkiem padnie. Pzdr
lotus28 Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Całą budą może nie ale takie jest uczucie jakby koła boksowały po asfalcie, ale to raczej silnik, dzisiaj spróbue go odpalić a ktoś inny zobaczy czy to silnik skacze czy coś innego, aha no wtedy i lewarkiem szarpie bardzo mocno. Po minucie jazdy wszystko wraca do normy, ruszam płynnie nic nie szarpie i nie trzęsie.
carles Opublikowano 30 Sierpnia 2012 Opublikowano 30 Sierpnia 2012 takie jest uczucie jakby koła boksowały po asfalcie, ale to raczej dwumas wg mnie. Ja bym jeździł i po prostu nie katował samochodu z pod świateł i tym podobne. Jeśli te objawy się dopiero pojawiły to nie padnie tak szybko zrobisz nim jeszcze kilka tyś km. Kwestia kultury jazdy.
MARIUSZ2 Opublikowano 1 Września 2013 Opublikowano 1 Września 2013 dolaczam się mam podobne objawy:slina:
alf Opublikowano 5 Września 2013 Opublikowano 5 Września 2013 W moim przypadku okazały się winne poduchy silnika. Miało to związek z temperaturą. Czym było zimniej tym gorzej. Wymieniłem je i jakiś czas było dobrze a teraz znowu zaczeło szarpać jak jest gorąco, bo pożałowałem kasy na oryginały. Wszyscy obstawiali dwumas.
Duch^ Opublikowano 9 Września 2013 Opublikowano 9 Września 2013 Tylko że ja uważam że zlikwidowałeś skutek a nie przyczynę która leży w kole dwumasowym i puki poduszki są dobre tak nie szarpie buda a później i tak je zerwie.
alf Opublikowano 9 Września 2013 Opublikowano 9 Września 2013 Tylko że ja uważam że zlikwidowałeś skutek a nie przyczynę która leży w kole dwumasowym i puki poduszki są dobre tak nie szarpie buda a później i tak je zerwie. W moim klekocie jest o tyle łatwiej, że nie ma dwumasu a sprzęgło nie dawno wymienione ori Sachs. No i wiem jakie objawy były przy padającym sprzęgle i przy padniętych poduszkach. Warto przyjżeć się poduszkom zanim się zdejmie skrzynię. Z dwumasem nie miałem jeszcze przyjemności.
TomekTdi Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Sorry za odgrzanie kotleta ale nie będę zakładał nowego tematu. Pacjent ma podobne objawy. Podczas puszczania sprzęgła przy ruszaniu na pierwszym biegu już pod sam koniec telepie silnikiem. Dzieje się tak jedynie gdy silnik jest zimny jak już trochę się nagrzeje objawy ginął. Dzieje się to tylko na pierwszym biegu pozostałe zmiany są bez problemu, wsteczny również. Dwumas się kończy czy poduszki ewentualnie coś innego ? Motor AVF Pozdr.
Tajfun211 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Sorry za odgrzanie kotleta ale nie będę zakładał nowego tematu. Pacjent ma podobne objawy. Podczas puszczania sprzęgła przy ruszaniu na pierwszym biegu już pod sam koniec telepie silnikiem. Dzieje się tak jedynie gdy silnik jest zimny jak już trochę się nagrzeje objawy ginął. Dzieje się to tylko na pierwszym biegu pozostałe zmiany są bez problemu, wsteczny również. Dwumas się kończy czy poduszki ewentualnie coś innego ? Motor AVF Pozdr. Tomek czy udało się zdiagnozować przyczynę w przypadku który piszesz?
SHITERS Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Wina leży po stronie docisku sprzegła, a nie koła 2masowego
Tajfun211 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Opublikowano 23 Sierpnia 2014 Miałeś ten problem u Siebie? Wymieniłeś tylko docisk i problem ustąpił?
piotrekrkk Opublikowano 27 Września 2014 Opublikowano 27 Września 2014 Wina byłaby po stronie docisku gdyby zaczynał szarpać po rozgrzaniu, sprzęgło się przecież magicznie nie naprawia po rozgrzaniu silnika. U mnie sprawa szarpania pojawiła się po wymianie kompletu sprzeg/2masy. U siebie Obstawiam wysprzeglik lub pompę sprzęgła lub wystarczy odpowietrzyc.
Ali89 Opublikowano 29 Września 2014 Opublikowano 29 Września 2014 trzeba sprawdzić bicie pod pedałem sprzęgła, nie ma bicia to może uszczelniacze pompek i też będzie telepał, poduszki silnika też mogą być, trzeba wykluczać stopniowo i zacząć od dwumasy
Tajfun211 Opublikowano 2 Października 2014 Opublikowano 2 Października 2014 Mówisz o delikatnym biciu przy samej górze jak wciskasz bez biegu?
PILOT_24 Opublikowano 2 Października 2014 Opublikowano 2 Października 2014 Mówisz o delikatnym biciu przy samej górze jak wciskasz bez biegu? Ja miałe dentyczne objawy plus drgania na pedale sprzęgła (czym wyższe obroty tym większe drgana -mrówki na pedale) dodatkowo na np 3 biegu przy ok 1.2-2 tyś obr. przy dodawaniu i ujmowaniu gazu na równej drodze (jakby luz w układzie napendowym) wynieniłem kąpletne sprzegło. Mechanik stwierdził: 1) tarczy jeszcze połowa - chć docsk miejscami popdpalany, 2) na dwumasie 2 x większy luz kątowy niż na nowej - czyli miał ok 2 cm 3) rozsypane łożysko dociskowe (wysprzeglające) Po ok 10 tyś km od wymiany zaczynam rano przy pierwszym ruszeniu czuś nierówne branie sprzegła (szarpanie). myślę, że to faktycznie mogą buć poduszki trochę zużyte tego przyczyną.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się