m_i_k Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 Witam, Mam problem z kopceniem. Próbowałem już ustawić kąt wtrysku ale nie wiem jak to dokładnie zrobić. Po pierwsze: czy to jest normalne że po włączeniu grupy 000 BS zmienia się kąt wtrysku? tzn zmniejsza się wartość a po wyłączeniu BS powraca do wartości pierwotnej (czyli zwiększa się). Po drugie: Czy jeżeli ustawiłem prawidłowo kąt wtrysku przy temp paliwa ok 130 jednostek to czy nie powinien być także ustawiony przy temp 150 jedn.? Bo ja ustawiłem kąt przy temp. 130 i wskaźnik był blisko wykresu (TDI Timing) a jak temp wzrosła do 150 to wskaźnik przesunął się w tylko prawo w linii poziomej i już był nieprawidłowo ustawiony. Czy ten wskaźnik nie powinien przesunąć się w prawo i w dół? Po trzecie czytałem gdzieś że ten kąt powinien być gdzieś w granicach 50 i tak mam ustawione ale w BS a jak wyłącze BS to skacze mi do 65-70. Może ktoś mi to wytłumaczyć czy coś w samochodzie jest uszkodzone czy po prostu ja nie umiem ustawić kąt-u wtrysku. Co oprócz kąt-u wtrysku może być przyczyną kopcenia?
anderllh Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 Mam problem z kopceniem. Próbowałem już ustawić kąt wtrysku ale nie wiem jak to dokładnie zrobić. Po pierwsze: czy to jest normalne że po włączeniu grupy 000 BS zmienia się kąt wtrysku? tzn zmniejsza się wartość a po wyłączeniu BS powraca do wartości pierwotnej (czyli zwiększa się). Tak, kąt wtrysku może się różni między tymi dwoma stanami. Czy jeżeli ustawiłem prawidłowo kąt wtrysku przy temp paliwa ok 130 jednostek to czy nie powinien być także ustawiony przy temp 150 jedn.? Bo ja ustawiłem kąt przy temp. 130 i wskaźnik był blisko wykresu (TDI Timing) a jak temp wzrosła do 150 to wskaźnik przesunął się w tylko prawo w linii poziomej i już był nieprawidłowo ustawiony. Czy ten wskaźnik nie powinien przesunąć się w prawo i w dół? Ustaw kąt wtrysku jak najbliżej niebieskiej linii, gdy silnik jest rozgrzany (>80C). Wykres będzie się lekko przesuwał (lewa-prawa) w funkcji temperatury paliwa. Po trzecie czytałem gdzieś że ten kąt powinien być gdzieś w granicach 50 i tak mam ustawione ale w BS a jak wyłącze BS to skacze mi do 65-70. Może ktoś mi to wytłumaczyć czy coś w samochodzie jest uszkodzone czy po prostu ja nie umiem ustawić kąt-u wtrysku. Co oprócz kąt-u wtrysku może być przyczyną kopcenia? Tak jak pisałem wyżej. Ustaw jak najbliżej niebieskiej linii i tyle, ma się zawierac między skrajnymi (czerwona-zielona). Napisz w jakich warunkach kopci, jaki kolor.
m_i_k Opublikowano 26 Września 2012 Autor Opublikowano 26 Września 2012 Kopci podczas przyśpieszania, na czarno. Mam jeszcze pytanie jaka powinna być prawidłowa temp. paliwa? Drugie pyt. Czy jak ja teraz ustawie kąt dla temp. 150 jedn. to czy zimą czeka mnie znowu przestawianie bo (tak mi się wydaje) temp. paliwa będzie niższa?
grzegorzmen Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 Ja ustawiam na rozgrzanym silniku na 49-53 i tak powinno być , i ważne kontrolujesz w 000BS. W TDI Timing możesz skontrolować . Ale kopcenie raczej niema nic wspólnego z taka odchyłka jak u ciebie bo po zapaleniu i tak pompa sobie doreguluje a to co ustawiasz w BS to ma znaczenie przy odpalaniu
krzysiek.wi Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 Ważne jeta na jaki kolor dymi. czarny - wtryski do regulacji bo leją niebieski - to pierścienie biały - uszczelka pod głowicą Jeśli ci kopci na czarno to mały problem ale tamte pozostałe to już poważniejsze rzeczy. Pozdrawiam
m_i_k Opublikowano 26 Września 2012 Autor Opublikowano 26 Września 2012 A czy jest możliwe wykonanie samemu regulacji wtrysków? I w jaki sposób to się robi?
Paaweell1988 Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 a może dymi dlatego że masz dziurę w dolocie? proponuje na początek wykonać logi, będzie wtedy dużo łatwiej coś powiedzieć.
m_i_k Opublikowano 26 Września 2012 Autor Opublikowano 26 Września 2012 Wcześniej ustawiałem w adaptacji w grupie 1 dawkę paliwa. Może te wtryskiwacze się rozregulowały? Jest to możliwe? I jeszcze jedno raz wystąpił bład 1266 - Glow Plug Relay (J52) 31-00 Open or Short to Ground. Czy ten błąd może mieć coś wspólnego z dymieniem?
Paaweell1988 Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 ten błąd dotyczy przekaźnika świec żarowych i ma związek z prawidłowym odpalaniem. moim zdaniem powinieneś w pierwszej kolejności wykonać logi a później ewentualnie sprawdzenia stanu wtryskiwaczy.
Biszczan Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 Trzeba troszkę poświęcić czasu i poszukać... http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-20-viii-2012-a-12031/
m_i_k Opublikowano 26 Września 2012 Autor Opublikowano 26 Września 2012 Trzeba troszkę poświęcić czasu i poszukać... http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-20-viii-2012-a-12031/ Ja nie pytałem jak zrobić logi, tylko które. No chyba że konieczne są wszystkie logi (dynamiczne, statyczne) wszystkich grup.
Paaweell1988 Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 zawsze umieszczamy komplet logów.
dante0018 Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 Kolega wyżej z tymi kolorami dymienia trochę popłynął Daj logi to może cos wyjdzie. Nie ma dziury w dolocie czasem?
GregorX Opublikowano 29 Września 2012 Opublikowano 29 Września 2012 Ważne jeta na jaki kolor dymi. czarny - wtryski do regulacji bo leją niebieski - to pierścienie biały - uszczelka pod głowicą Jeśli ci kopci na czarno to mały problem ale tamte pozostałe to już poważniejsze rzeczy. Pozdrawiam Dym prawdę Ci powie:decayed:
m_i_k Opublikowano 11 Października 2012 Autor Opublikowano 11 Października 2012 Problem rozwiązany. Okazało się, że była dziura a raczej dziury w dolocie. Dziękuje wszystkim za pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się