Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kopcenie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam problem z kopceniem. Próbowałem już ustawić kąt wtrysku ale nie wiem jak to dokładnie zrobić. Po pierwsze:

czy to jest normalne że po włączeniu grupy 000 BS zmienia się kąt wtrysku? tzn zmniejsza się wartość a po wyłączeniu BS powraca do wartości pierwotnej (czyli zwiększa się).

Po drugie:

Czy jeżeli ustawiłem prawidłowo kąt wtrysku przy temp paliwa ok 130 jednostek to czy nie powinien być także ustawiony przy temp 150 jedn.? Bo ja ustawiłem kąt przy temp. 130 i wskaźnik był blisko wykresu (TDI Timing) a jak temp wzrosła do 150 to wskaźnik przesunął się w tylko prawo w linii poziomej i już był nieprawidłowo ustawiony. Czy ten wskaźnik nie powinien przesunąć się w prawo i w dół?

Po trzecie czytałem gdzieś że ten kąt powinien być gdzieś w granicach 50 i tak mam ustawione ale w BS a jak wyłącze BS to skacze mi do 65-70.

Może ktoś mi to wytłumaczyć czy coś w samochodzie jest uszkodzone czy po prostu ja nie umiem ustawić kąt-u wtrysku. Co oprócz kąt-u wtrysku może być przyczyną kopcenia?

Opublikowano

Mam problem z kopceniem. Próbowałem już ustawić kąt wtrysku ale nie wiem jak to dokładnie zrobić. Po pierwsze:

czy to jest normalne że po włączeniu grupy 000 BS zmienia się kąt wtrysku? tzn zmniejsza się wartość a po wyłączeniu BS powraca do wartości pierwotnej (czyli zwiększa się).

Tak, kąt wtrysku może się różni między tymi dwoma stanami.

Czy jeżeli ustawiłem prawidłowo kąt wtrysku przy temp paliwa ok 130 jednostek to czy nie powinien być także ustawiony przy temp 150 jedn.? Bo ja ustawiłem kąt przy temp. 130 i wskaźnik był blisko wykresu (TDI Timing) a jak temp wzrosła do 150 to wskaźnik przesunął się w tylko prawo w linii poziomej i już był nieprawidłowo ustawiony. Czy ten wskaźnik nie powinien przesunąć się w prawo i w dół?

Ustaw kąt wtrysku jak najbliżej niebieskiej linii, gdy silnik jest rozgrzany (>80C). Wykres będzie się lekko przesuwał (lewa-prawa) w funkcji temperatury paliwa.

Po trzecie czytałem gdzieś że ten kąt powinien być gdzieś w granicach 50 i tak mam ustawione ale w BS a jak wyłącze BS to skacze mi do 65-70.

Może ktoś mi to wytłumaczyć czy coś w samochodzie jest uszkodzone czy po prostu ja nie umiem ustawić kąt-u wtrysku. Co oprócz kąt-u wtrysku może być przyczyną kopcenia?

Tak jak pisałem wyżej. Ustaw jak najbliżej niebieskiej linii i tyle, ma się zawierac między skrajnymi (czerwona-zielona).

Napisz w jakich warunkach kopci, jaki kolor.

Opublikowano

Kopci podczas przyśpieszania, na czarno.

Mam jeszcze pytanie jaka powinna być prawidłowa temp. paliwa?

Drugie pyt. Czy jak ja teraz ustawie kąt dla temp. 150 jedn. to czy zimą czeka mnie znowu przestawianie bo (tak mi się wydaje) temp. paliwa będzie niższa?

Opublikowano

Ja ustawiam na rozgrzanym silniku na 49-53 i tak powinno być , i ważne kontrolujesz w 000BS.

W TDI Timing możesz skontrolować .

Ale kopcenie raczej niema nic wspólnego z taka odchyłka jak u ciebie bo po zapaleniu i tak pompa sobie doreguluje a to co ustawiasz w BS to ma znaczenie przy odpalaniu

Opublikowano

Ważne jeta na jaki kolor dymi.

czarny - wtryski do regulacji bo leją

niebieski - to pierścienie

biały - uszczelka pod głowicą

Jeśli ci kopci na czarno to mały problem ale tamte pozostałe to już poważniejsze rzeczy.

Pozdrawiam

Opublikowano

A czy jest możliwe wykonanie samemu regulacji wtrysków? I w jaki sposób to się robi?

Opublikowano

Wcześniej ustawiałem w adaptacji w grupie 1 dawkę paliwa. Może te wtryskiwacze się rozregulowały? Jest to możliwe?

I jeszcze jedno raz wystąpił bład 1266 - Glow Plug Relay (J52) 31-00 Open or Short to Ground.

Czy ten błąd może mieć coś wspólnego z dymieniem?

Opublikowano

ten błąd dotyczy przekaźnika świec żarowych i ma związek z prawidłowym odpalaniem. moim zdaniem powinieneś w pierwszej kolejności wykonać logi a później ewentualnie sprawdzenia stanu wtryskiwaczy.

Opublikowano

Jakich grup wykonać logi?

Opublikowano

Ja nie pytałem jak zrobić logi, tylko które. No chyba że konieczne są wszystkie logi (dynamiczne, statyczne) wszystkich grup.

Opublikowano

Kolega wyżej z tymi kolorami dymienia trochę popłynął :facepalm:

Daj logi to może cos wyjdzie.

Nie ma dziury w dolocie czasem?

Opublikowano
Ważne jeta na jaki kolor dymi.

czarny - wtryski do regulacji bo leją

niebieski - to pierścienie

biały - uszczelka pod głowicą

Jeśli ci kopci na czarno to mały problem ale tamte pozostałe to już poważniejsze rzeczy.

Pozdrawiam

Dym prawdę Ci powie:decayed:

Opublikowano

Problem rozwiązany. Okazało się, że była dziura a raczej dziury w dolocie. Dziękuje wszystkim za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...