Jump to content
IGNORED

Spalanie 17L LPG na 100 km


Czaro_22
 Share

Recommended Posts

Witam mam problem ze swoją instalacją LPG, mianowicie auto w mieście pali mi 17L LPG na 100 km, silnik 1.6 ADP, co się dzieje z tym autem ? Przecież spalanie powinno wynosić max 12 l :facepalm:

Link to comment
Share on other sites

benzyny tez tyle pali?

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem nie sprawdzałem ile pali PB bo jeździe cały czas na LPG :facepalm:

Link to comment
Share on other sites

jakie graty kiedy ostatnio bylo cos robione ile lat ma instalacja. bo tak to nic nikt ci nie doradzi. a wszyscy powiedza i tak do gazownika dobrego podjedz i tak zrob najlepsze wyjscie

Link to comment
Share on other sites

Instalacja była montowana w 2005 przy przebiegu 138 tys km, przez 4 lata jak mam auto nie robiłem nic przy instalacji, a czy poprzednik coś robił ? Też tego nie wiem.

Graty z tego co widzie i to co jest napisane w książce serwisowej od LPG to Reduktor Lovato i jakiś typ systemu Lov-ECO i nic więcej tu nie ma :facepalm:

Link to comment
Share on other sites

Ze tak powiem gruuuby wynik jak na 1.6 :shock3::shock3::shock3: a myslalem ze moj duzo kopci.

Link to comment
Share on other sites

Wcześniej spalało w okolicy 14 L i myślałem że to normalne ale czytając forum gdzie 1.6 spala ludziom 9 max 12 litrów na 100 ale nie przejąłem się tym, a teraz wychodzi około 17 to już w ogóle meksyk... I nikt nie wie co to może być ? Może po prostu instalacja się rozregulowała? :facepalm:

Link to comment
Share on other sites

na 100% cos sie pochrzanilo z instalka, mapami. Bo nie moze taki silnik tyle palic. Jedz do gazownika niech sprawdzi mapy i reszte. Jak to nie LPG to VAG

Link to comment
Share on other sites

Wg mnie to regulacja instalacji swoją drogą. Ale taki wzrost spalania to raczej tryb awaryjny auta. Ja bym sprawdził działanie sondy lambda , a następnie przepływomierza.

Auto trzęsie sie na jałowych obrotach , dymi na biało , moc spadła?

Link to comment
Share on other sites

Auto trzęsie sie na jałowych obrotach , dymi na biało , moc spadła?

Nie, nic z tych rzeczy.. W wakacje auto było podpisane do vaga i żadnych błędów nie było, a zwiększone spalanie miałem już wcześniej tak jak pisałem spalał pierw w okolicy 14 litrów a teraz skoczyło do 17.. W czwartek jestem umówiony z gazownikiem zobaczymy co wykombinują, tak czy siak wszelkie rady od was się przydadzą żeby też nie zrobił mnie w konia że zaraz cała instalacje muszę zmieniać :facepalm:

Link to comment
Share on other sites

na 100% cos sie pochrzanilo z instalka, mapami. Bo nie moze taki silnik tyle palic. Jedz do gazownika niech sprawdzi mapy i reszte. Jak to nie LPG to VAG

Kolego to nie jest sekwencja,żadnych map tam nie ma.Po prostu trzeba na nowo poustawiać różne wartości i powinno być ok.

---------- Post dopisany at 22:08 ---------- Poprzedni post napisany at 22:05 ----------

Może namawiać na zmianę na sekwencję.Jeśli masz zamiar trochę tym autem pojeździć warto się zastanowić.

Link to comment
Share on other sites

zależy czy w korkach warszawskich czy nie. u mnie potrafi być spalanie 14litrów, a potrafi być i ponad 20 na dojazdach do pracy...

Ok 14 przetrawię jakoś 17 już nie...

na 100% cos sie pochrzanilo z instalka, mapami. Bo nie moze taki silnik tyle palic. Jedz do gazownika niech sprawdzi mapy i reszte. Jak to nie LPG to VAG

Kolego to nie jest sekwencja,żadnych map tam nie ma.Po prostu trzeba na nowo poustawiać różne wartości i powinno być ok.

---------- Post dopisany at 22:08 ---------- Poprzedni post napisany at 22:05 ----------

Może namawiać na zmianę na sekwencję.Jeśli masz zamiar trochę tym autem pojeździć warto się zastanowić.

No chciał bym jeszcze trochę tym autem pojeździć ale niestety nie mam żeby od tak wyciągnąć 2 tyś zł także takie namawianie nie ma sensu :whistling:

---------- Post dopisany 04-10-2012 at 08:50 ---------- Poprzedni post napisany 03-10-2012 at 22:29 ----------

Dobra byłem u gazownika... Sprawdził, popatrzył i stwierdził że z instalacją jest wszystko ok i jest poprawnie ustawiona i regulacja jest nie potrzebna.. Powiedział ze prawdopodobnie coś jest nie tak z silnikiem :facepalm:

Link to comment
Share on other sites

No więc trzeba podpiąć do VAGa sprawdzić błędy i zrobić logi (nie wiem co sie w 1.6 loguje) :shock3:

Przy okazji tego posta zapytam z ciekawości jakie grupy dobrze sprawdzać przy 1.6?

Link to comment
Share on other sites

Byłem jeszcze u dwóch innych gazowników każdy mówił to samo, z tą różnicą ze tych dwóch obstawią że uszkodzona jest sonda lambda i przez to komputer źle dawkuje mieszankę, i teraz pytanie jak sprawdzić czy sonda jest sprawna ? I gdzie ona się znajduje, i czy można samemu ją wymienić ?

Link to comment
Share on other sites

Żeby ją sprawdzić jak pisałem VAG a wymienić da sie śmiało samemu tylko najpierw trzeba zdiagnozować co jest nie tak.

Link to comment
Share on other sites

Sonda Lambda to taka "śruba" wkręcona w tłumik zaraz za kolektorem z której wyprowadzono przewód do komputera. Awaria sondy często objawia sie zapalaniem takiej kontrolki ( silniczek lub helikopterek) jak kto woli na desce. Faktem jest ,że niesprawna powoduje zwiększone zużycie paliwa. Kontrolka czasem zapala się innym razem nie. W każdym razie pojawianie sie tej kontrolki , to w większości przypadków sygnał ,że sonda pada.

Link to comment
Share on other sites

U mnie żadna kontrolka się nie pali niestety :doh:

Link to comment
Share on other sites

u mnie w ADP nie mam checka, więc nie ma się co zaswiecać.

Link to comment
Share on other sites

Na szybkiego odłacz sondę wtedy komputer przyjmie wartość 0,5V i spalanie spadnie, jeżeli to sonda.

Nie kopci na czarno?

Link to comment
Share on other sites

Nie kopci, jedynie rano jak jest dość chłodno ale to delikatnie i tylko przez chwile i w dodatku na biało :facepalm: Ale to chyba normalne.

Jutro albo w niedziele wykręcę tą sondę.

Link to comment
Share on other sites

nie wykręcaj tylko sprawdź, albo odłącz wtyczkę

Link to comment
Share on other sites

Czyli odłączyć i podpiąć vaga czy jak ? Czy odłączyć i sprawdzić spalanie na odłączonej ? :doh:

Link to comment
Share on other sites

Panowie mam zapytanie czy to jest ta sonda lambda bo nie jestem pewny :facepalm:

th_IMAG0215-1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tak to jest sonda lambda

Link to comment
Share on other sites

Witam. Miałem podobny proble ale u mnie to byla wina centraliki.winienilem i teraz przy otrzejszej jeździe pali 12l.normalnie kolo 10. a moja instalacja moj reduktor ma juz chyba ze 150tys. nabite i nie mam problemu.reduktor mam TOMASSETO czy jakos tam.Jedz do prawdziwych gazownikow a nie partaczy i niech zajrza do kompa moze poprostu mieszanka jest za bogata.

Link to comment
Share on other sites

Ale widać na zdjęciu że przewód od sondy jest uszkodzony (takie białe coś to uszkodzona izolacja), tak samo w innym miejscu widać jak by przewód był "złamany" także to sonda na 99% chociaż w 100 % nie jestem pewny. Co do gazowników jak by byli partaczami to zaczeli by coś grzebać wyciągneli ode mnie kasę i odesłali do domu a tym czasem nie straciłem ani grosza poza gazem który spaliłem pod drodze w nadmiernej ilości :facepalm: póki co odłączyłem ją, auto chodzi nieco inaczej jakoś ciszej i nie trzęsie budą :shock3: a spalanie czy wróciło do normy to nie wiem, okaże się na dniach.

Link to comment
Share on other sites

Na starej instalce bedziesz mial ciut wieksze spalanie. Mialem to samo. Podlacz sobie do sondy voltomierz i sprawdz napiecie jakie podaje. Powinno oscylowac miedzy 0.15 a 0.8 v. Zrob to dokladnie. Na wolnych iwysokich obrotach. Jak wartosc bedzie w gornych granicach. To znaczy ze go zalewa i stad spalanie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...