Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kupujemy prostownik.


adadur

Rekomendowane odpowiedzi

Nie chciał bym tu przywoływać teorii i rozwodzić się nad konstrukcjami prostowników.

Po prostu szukam (i nie tylko ja pewnie) dobrego prostownika który obecnie podłamuje mi akku 85Ah a w przyszłości i 120 czy może 150Ah nie będzie problemem.

Chciałbym aby zwrócono w temacie na istotne kwestia przy wyborze prostownika by mieć świadomość co się tak naprawdę kupuje i do czego będzie to służyło.

Elektronika w naszych autach może kosztować niebotyczną kwotę więc lepiej czegoś nie uwalić kiedy (do)ładujemy akku podpięte pod auto.

Poniżej szereg funkcji ułatwiających obsługę prostownika i sprawiające, że cały proces jest bezpieczny:

  • możliwość bezpiecznego ładowania akumulatora bez konieczności jego odłączania od instalacji elektrycznej samochodu
  • możliwość ładowania wszystkich typów akumulatorów
  • stabilizacja napięcia ładowania
  • stabilizacja prądu ładowania
  • jednokrotna faza gazowania akumulatora w celu wymieszania się elektrolitu, co powoduje znaczne przedłużenie żywotności akumulatora poprzez wyeliminowanie zjawiska parowania wody destylowanej (nie dotyczy akumulatorów żelowych)
  • soft-start prądu ładowania, czyli stopniowe narastanie prądu ładowania, co przy bardzo rozładowanych akumulatorach zabezpiecza przed wypadaniem warstwy czynnej pasty ołowiowej z kratek oraz przeciwdziała uszkodzeniu prostownika
  • automatyczne odsiarczanie akumulatora przez ładowanie pulsacyjne – powoduje automatyczne odsiarczanie płytek ogniw, zwłaszcza w zakresie niskich (od 3 do 10.5 V) napięć akumulatora,
  • automatyczne odłączanie ładowania po wykryciu rzeczywistego stanu końca ładowania, czyli wówczas, kiedy napięcie na akumulatorze w ostatniej sekundzie przerwy w ładowaniu wynosi co najmniej 13.8 V
  • ponowne włączenie ładowania, po wykryciu spadku napięcia na ładowanym akumulatorze do wartości 13.6 V
  • automatyczna regulacja prądu ładowania podczas stabilizacji napięcia akumulatora; sterownik zmniejsza prąd ładowania tak, aby nie przekroczyć stabilizowanej wartości napięcia, 15.8 V (kwasowo-ołowiowy) albo 14.5 V ( żelowy),
  • zabezpieczenie termiczne 3-progowe 2-punktowe: tyrystory i transformator sieciowy,
  • wymuszone chłodzenie prostownika poprzez zastosowanie wentylatora, co pozwala na zwiększenie maksymalnej wartości prądu ładowania a tym samym skrócenie czasu ładowania akumulatora
  • odporność na zwarcia krokodylków i zamianę polaryzacji – prostownik „nie iskrzy" przy zwieraniu krokodylków,
  • realizację pracy buforowej – nie trzeba odłączać prostownika od akumulatora bezpośrednio po zakończeniu ładowania (prostownik podłączony do akumulatora stale mierzy napięcie na jego zaciskach i automatycznie wyłącza, a po stwierdzeniu spadku napięcia ponownie włącza proces ładowania)
  • funkcja BOOST, inaczej szybkiego ładowania (w krótkim czasie doładowuje akumulator w stopniu wystarczającym do rozruchu auta)
  • funkcja rozruchu (szczególnie przydatna, kiedy akumulator jest rozładowany, a samochód potrzebny jest natychmiast)

Pomijając powyższe wywody ... szukam dobrego prostownika do podładowywania/ładowania akumulatora 55Ah - 150Ah. Co polecacie?

Wskazane jest by prostownik mógł podładowywać akku podpięte pod auto, miał zmienną charakterystykę ładowania i funkcję automatycznego odłączenia po naładowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepszy prostownik do doładowania i pełnego naładowania akumulatora to transformatorówka w twoim przypadku 15 Amperowy , może być z funkcja rozruchu koszt około 350 zł a 12A bez rozruchu spokojnie za 200zł zakupisz .

Wszystkie te automaty możesz sobie głęboko na półke schować , wiele osób przychodzi do mnie na reklamacje a akumulator stał pod automatyczna ładowarka 24H i nienaładowany.

każdy kto serwisuje akumulatory powie ci to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj Auto Świat zrobił ciekawy test: Test ładowarek do akumulatorów - Auto Świat

Osobiście skusiłem się na tego CTEK'a, po tym jak poczytałem co potrafią te ładowarki: www.ctek.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prostowniki możemy podzielić się na trzy grupy:

- zwykłe (najprostsze, transformatorowe), które mogą doprowadzić do przeładowania akumulatora

- elektroniczne, np. posiadające funkcję regulacji prądu ładującego

- mikroprocesorowe, najbardziej zaawansowane, ale i najdroższe

Wspomniany CETEK MXS 5.0 12V reprezentuje ten ostatni typ i wydaje się bardzo ciekawą propozycją.

---------- Post dopisany 12-10-2012 at 13:41 ---------- Poprzedni post napisany 10-10-2012 at 12:05 ----------

zamówiłem Exide 12/7: http://www.akumulator.pl/pdf/nowa_generacja_prostownikow_exide_www.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działać będzie działał pytanie tylko czy będzie trzymał parametry no i trzeba pilnować się przy nastawianiu GEL-WET-AGM. Zabezpiecza przed przeładowaniem. Ciekawe ile podaje w trakcie ładowania - bo jak nie trzyma napięcia to przy 14,1V pojawia się gazowanie (wodór) - generalnie takie automaty dają wówczas gdzieś 13,7V.

Yato tego nie ma ale przydatną opcją jest dopasowania napięcia zasilającego do temperatury akumulatora - to znacznie wydłuża żywotność

akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów, mam pytanie

Obecnie mam Audi A4 B7 1,9 tdi akumulator 100Ah 760A. Byłem u mechanika i sprawdził akumulator, sprawność podobno 80%.

I tu pytanie lepiej kupić nowy akumulator czy podładowywać ten. Akumulator mam od nowości tzn. 2007 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładuj, jak zadbasz o niego jeszcze ci parę lat wytrzyma.

Podładuj go przed zimą potem profilaktycznie w zależności gdzie trzymasz auto (pod chmurką czy garaż itp) podładuj go raz bądź dwa razy zimą. Pamiętaj ładować prądem ładowanie max 1/10 pojemności aku (w twoim przypadku 10A) jeżeli znajdziesz prostownik 4A czy 6A itd nie przejmuj się naładuje ci aku ale dłużej - osobiście ładował bym go 6 lub 8A. Ładowanie nie musi to trwać 10 godz. bo zależy od stopnia rozładowania i prądu ładowania, więc wskazane jest użyć prostownik conajmniej taki, który się rozłączy po naładowaniu.

Pamiętaj że gościu ci sprawdził sprawność aku a nie stopień naładowania (sprawny alternator w dodatnich temp. naładowuje aku optymalnie), z wiekiem aku sprawność maleje. W internecie są opinie o ładowarkach automatycznych mikroprocesorowych jako że mają zapisany optymalny program ładowania i potrafią znacznie przedłużyć żywotność aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupilem taki Classic Car & Motorcycle Automatic Trickle Battery Charger Conditioner Auto XS | eBay tylko duzo taniej i jestem mile zaskoczony - mialem podobny innej firmy i nie ladowal tak jak ten :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję @adadur oraz @Rpalka zastanawiam się nad prostownikiem CTEK MXS 5.0 lub CTEK MXS 7.0 lub Bosch C3 lub Bosch C7- który z nich będzie lepszy Bosch czy CTEK???

@adadur(stopień naładowania) gościu mi powiedział że jest 70% także czym prędzej muszę doładować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam prostownik Ultimate Speed

117962_Lidl-Shop-ULTIMATE-SPEED-Batterieladegeraet_xxl.jpg

Działa jak powinno, nie gotuje baterii, a nawet udało mu się zreanimować kilka sztuk których chciałem się już pozbyć.

- ma zabezpieczenia przed zwarciami i zamianą biegunów,

- podtrzymywania aku w zimie,

- po naładowaniu sam się wyłącza,

- ładuje różne typy akumulatorów,

- iiii takie tam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam prostownik Ultimate Speed

Działa jak powinno, nie gotuje baterii, a nawet udało mu się zreanimować kilka sztuk których chciałem się już pozbyć.

- ma zabezpieczenia przed zwarciami i zamianą biegunów,

- podtrzymywania aku w zimie,

- po naładowaniu sam się wyłącza,

- ładuje różne typy akumulatorów,

- iiii takie tam ;)

W zasadzie ma to co istotne, a jaka cena?

Ja czekam na Exide 12/7 (330zł)

Dziękuję @adadur oraz @Rpalka zastanawiam się nad prostownikiem CTEK MXS 5.0 lub CTEK MXS 7.0 lub Bosch C3 lub Bosch C7- który z nich będzie lepszy Bosch czy CTEK???

@adadur(stopień naładowania) gościu mi powiedział że jest 70% także czym prędzej muszę doładować

To jak czytać to 70% stopnia naładowania - jeśli naładowany ma 13,7V ma 100% to 70% daje 9,6V gdzieś przy tej wartości (pomiędzy 9-10V) rozrusznik już nie reaguje na zapłon jak mi się kojarzy. Cyba że 0-100% jest w przedziale 9-13,7V???

ps.1 chyba któryś BOSCH (chyba C7) ma funkcję zasilacza - ciekawa rzecz może kiedyś znaleźć zastosowanie

ps.2 CTEK MXS 5.0 może okazać się za słaby jak zmienisz auto ... spr. jakie akku mają 3.0TDI w A4/A6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam prostownik Ultimate Speed

http://src.discounto.de/pics/Angebote/2010-11/94380/117962_Lidl-Shop-ULTIMATE-SPEED-Batterieladegeraet_xxl.jpg

Działa jak powinno, nie gotuje baterii, a nawet udało mu się zreanimować kilka sztuk których chciałem się już pozbyć.

- ma zabezpieczenia przed zwarciami i zamianą biegunów,

- podtrzymywania aku w zimie,

- po naładowaniu sam się wyłącza,

- ładuje różne typy akumulatorów,

- iiii takie tam ;)

Jaka cena - jesli mozna zapytac :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam prostownik Ultimate Speed

http://src.discounto.de/pics/Angebote/2010-11/94380/117962_Lidl-Shop-ULTIMATE-SPEED-Batterieladegeraet_xxl.jpg

Działa jak powinno, nie gotuje baterii, a nawet udało mu się zreanimować kilka sztuk których chciałem się już pozbyć.

- ma zabezpieczenia przed zwarciami i zamianą biegunów,

- podtrzymywania aku w zimie,

- po naładowaniu sam się wyłącza,

- ładuje różne typy akumulatorów,

- iiii takie tam ;)

Jaka cena - jesli mozna zapytac :naughty:

ok 120-130zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@adadur

ps.2 CTEK MXS 5.0 może okazać się za słaby jak zmienisz auto ... spr. jakie akku mają 3.0TDI w A4/A6

Podobno CTEK MXS 5.0 ładuje spokojnie akumulatory do 120Ah(tak piszę w instrukcji) nie wiem czy A4/A6 3.0 TDI ma większy akumulator niż 120Ah.

Byłem jeszcze dziś w sklepie z akumulatorami i gościu powiedział że CTEK MXS 5.0 ładują też większe - tylko dłużej to trwa.

Wiadomo że akumulatora nie będę rozładowywał do 0- chodzi o możliwość doładowywania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W piątek odebrałem Exide 12/7 i jestem pod wrażeniem na + , jak będę okazja to wrzucę foty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W piątek odebrałem Exide 12/7 i jestem pod wrażeniem na + , jak będę okazja to wrzucę foty

No taki prostowniczek to fajna sprawa :naughty: Choć dalej nie widzę powodu dla którego miałby tyle kosztować :doh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam prostownik Ultimate Speed

http://src.discounto.de/pics/Angebote/2010-11/94380/117962_Lidl-Shop-ULTIMATE-SPEED-Batterieladegeraet_xxl.jpg

Działa jak powinno, nie gotuje baterii, a nawet udało mu się zreanimować kilka sztuk których chciałem się już pozbyć.

- ma zabezpieczenia przed zwarciami i zamianą biegunów,

- podtrzymywania aku w zimie,

- po naładowaniu sam się wyłącza,

- ładuje różne typy akumulatorów,

- iiii takie tam ;)

Jaka cena - jesli mozna zapytac :naughty:

ok 120-130zł

W Lidlu jest aktualnie za 69 zł i jak wczoraj widziałem sporo ich jeszcze zalega w koszach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...