uris Opublikowano 25 Października 2012 Opublikowano 25 Października 2012 Jeżeli masz możliwość strojenia AFR to to jest najlepsza metoda ,strojenie na mapki to najgorsza metoda . Nie każdy ma dostęp do AFR w tedy stroi się na czas wtrysku lub co niektórzy na krótkie korekty PB . Ja ci polecam stroić na czas wtrysku i najlepiej sobie ten czas podglądać na VAG-u
maxus24 Opublikowano 25 Października 2012 Autor Opublikowano 25 Października 2012 Jeżeli masz możliwość strojenia AFR to to jest najlepsza metoda ,strojenie na mapki to najgorsza metoda .Nie każdy ma dostęp do AFR w tedy stroi się na czas wtrysku lub co niektórzy na krótkie korekty PB . Ja ci polecam stroić na czas wtrysku i najlepiej sobie ten czas podglądać na VAG-u a gdzie w vagu w jakim bloku sa te czasy wtrysku ? i chyba w vagu niepokaze mi czasow wtryskow lpg bo niesa podlaczone do ecu ?
uris Opublikowano 25 Października 2012 Opublikowano 25 Października 2012 Widzę że trochę nie łapiesz o co w tym wszystkim biega ,czasy wtrysku LPG cię nie interesują !! to co pokazuje program to są czasy pomnożone przez mnożnik . Ciebie interesują tylko czasy PB ( zaznaczone na czerwono ) czyli auto pracuje na LPG i ty obserwujesz czasy PB tak jak na foto. Np; auto pracuje na PB na biegu jałowym czas wtrysku 4ms teraz przełączasz na LPG i patrzysz czy nadal jest 4ms czy jest inny czas Dlatego pomaga tutaj VAG bo w bloku 110 widzisz czasy wtrysku PB a jednocześnie auto może pracować na LPG i możesz sobie porównać czas wtrysku z VAG do czasu wtrysku w programie Staga ( to zaznaczone na czerwono ) W teorii czasy mają się zgadzać co 1ms czyli w całym zakresie mapy PB .
maxus24 Opublikowano 25 Października 2012 Autor Opublikowano 25 Października 2012 ok zrobilem pomiary w bloku 110 ,moze ktos napisac cos na ten temat wiecej czy cos poprawic <br /><br /> <br /><br /> <br /><br />
uris Opublikowano 25 Października 2012 Opublikowano 25 Października 2012 Jest taki patent z forum LPG , zainstaluj jakiś program co nagrywa pulpit w komputerze , uruchom VAG blok 110 i program do staga wlaczasz nagrywanie tak żebyś widział czasy wtrysku VAG i STAG i jezdzisz sobie a program ci nagrywa .Po skończonej jeździe przeglądasz Video i porównujesz czasy wtrysków
maxus24 Opublikowano 25 Października 2012 Autor Opublikowano 25 Października 2012 Jest taki patent z forum LPG , zainstaluj jakiś program co nagrywa pulpit w komputerze , uruchom VAG blok 110 i program do staga wlaczasz nagrywanie tak żebyś widział czasy wtrysku VAG i STAG i jezdzisz sobie a program ci nagrywa .Po skończonej jeździe przeglądasz Video i porównujesz czasy wtrysków no tak sa programy do nagrywania ale ja chcialem zebys mi opisal teraz na przykladzie tych screenow to co pisales wyzej dokladniej o co chodzi ? bo z tych screenow to zadne czasy wtryskow sie niezgadzaja wszedzie sa inne czasy
edekxp Opublikowano 25 Października 2012 Opublikowano 25 Października 2012 Jeżeli porównujesz czas w vag do czasu w stag-u to nie wiem dlaczego ale w każdym sprawdzanym samochodzie stag miał zawsze większe. Ty źle sprawdzasz. vag-com kanał 110 wolne obroty praca na benzynie jest np. 3,75ms, potem przełącz na gaz i zobacz jaki masz czas, jak jest inny to trzeba skorygować mnożnik w stagu Tłumaczy Ci się to x-razy a Ty nie rozumiesz Pokaż odchyłkę w stagu. ECU wydłuża czas wtrysku bo coś mi się wydaje że na małych czasach masz ubogo.Od 0 do 6ms podnieś mnożnik, skasuj błędy pojeździj na LPG, zobacz ile jest w 32 Mapa benzyny słabo zebrana, mało punktów.Pisałem Ci abyś włączył Autoadaptację i zebrał obie mapy - brak reakcji:naughty:
uris Opublikowano 25 Października 2012 Opublikowano 25 Października 2012 Jak sam już pewnie zauważyłeś czas wtrysku lubi sobie skakać np: 3,75-4.0 i tak sobie skacze ,ty musisz tak ustawić mnożnik żeby ten czas mniej więcej się pokrywał . Nie ma czegoś takiego jak stały czas wtrysku ,czas wtrysku ciągle oscyluje najlepiej widać to na biegu jałowym i na podglądzie VAG on sobie skacze o to 0,25ms . Wiesz prawda jest taka że w warunkach takich jak ustawiasz nie da się tego bardzo dobrze ustawić tolerancja to +/-10% wedle instrukcji .Druga rzecz którą zauważyłem VAG pokazuje minimalnie inny czas wtrysku niż STAG . Z doświadczenia ci powiem ,żeby zachować podobne warunki jazdy to robisz to tak .Rozpędzasz się bardzo powoli np do 100m/h potem zwalniasz powoli do np do 40km/h ponawiasz to ze 3-4 , przełączasz na LPG i robisz to samo 3-4 razy wyrysuje się mapka LPG korygujesz ją mnożnikiem ( wolne obroty sobie odpuść do 5ms ) to ustawisz na biegu jałowym . Pojeździj chwile jakieś 3 km zobaczysz czy się mapa LPG zmieni po korekcie mnożnika jeżeli tak to OK .Kasujesz znowu mapę LPG i znowu 3-4 razy jazda jak wyżej i znowu korekcja mnożnika .Jak już jakoś w miarę pokryją ci się mapki ( +/- 5% ) to w tedy ustaw sobie po czasie wtrysku bieg jałowy czyli : - wyłącz wszystkie urządzenia w aucie ( klima,światła,radio itd..) w tedy ustawisz najniższy czas wtrysku ( metoda z VAG lub przełączając na przemian PB / LPG ) - teraz włączasz np klimę + światła tak żeby czas wtrysku skoczył o 1ms na + i znowu ustawiasz jak wyżej . - ponownie włączasz wszystkie urządzenia w aucie + podgrzewanie szyby tył przód ( chodzi o to żeby obciążyć silnik ) jak czas skoczy na +ms to znowu ustawiasz Wolne obroty masz już ustawione ! Powyżej 5ms potrzebujesz kierowce który prowadzi a ty korygujesz mnożnik lub nagrywasz sobie film i potem analizujesz że np przy 10ms na VAG ty masz 12ms na STAG czyli za ubogo i tu albo mnożnikiem albo korektą po obrotach wzbogacasz +np 3 Ważne aby to wszystko robić na wygrzanym silniku ,jak już to wszystko ustawisz to może się okazać że z rana jak auto się przełączy na LPG to czas wtrysku jest totalnie inny w tedy korygujesz to ( korektą od temperatury gazu ) w dół to zubażasz w górę wzbogacasz . Podsumowanie ; Jak masz gdzieś w pobliżu hamownie gdzie stroją LPG to zapłać to 150zł i będziesz miał wystrojone po AFR no chyba że lubisz się bawić to do dzieła ---------- Post dopisany at 23:25 ---------- Poprzedni post napisany at 23:15 ---------- Jeżeli porównujesz czas w vag do czasu w stag-u to nie wiem dlaczego ale w każdym sprawdzanym samochodzie stag miał zawsze większe.Ty źle sprawdzasz. vag-com kanał 110 wolne obroty praca na benzynie jest np. 3,75ms, potem przełącz na gaz i zobacz jaki masz czas, jak jest inny to trzeba skorygować mnożnik w stagu Tłumaczy Ci się to x-razy a Ty nie rozumiesz Pokaż odchyłkę w stagu. ECU wydłuża czas wtrysku bo coś mi się wydaje że na małych czasach masz ubogo.Od 0 do 6ms podnieś mnożnik, skasuj błędy pojeździj na LPG, zobacz ile jest w 32 Mapa benzyny słabo zebrana, mało punktów.Pisałem Ci abyś włączył Autoadaptację i zebrał obie mapy - brak reakcji:naughty: Vag pokazuje zawsze ten sam czas wtrysku czy to na LPG czy PB on nie musi przełączać auta , po to ma VAG-a żeby tego nie musiał robić Auto pracuje na LPG w VAG ma podgląd czasu PB a w programie AC czasu PB na LPG i tyle .Fakt faktem że czas z VAG nie pokrywa się z czasem AC na PB ale wynika to tylko z tego że czasy idą LIVE i mają opóźnienie około 0,25ms .Cza z VAG jest jak najbardziej prawidłowy i tego się najlepiej trzymać.
edekxp Opublikowano 25 Października 2012 Opublikowano 25 Października 2012 Vag pokazuje zawsze ten sam czas wtrysku czy to na LPG czy PB on nie musi przełączać auta , po to ma VAG-a żeby tego nie musiał robićAuto pracuje na LPG w VAG ma podgląd czasu PB a w programie AC czasu PB na LPG i tyle .Fakt faktem że czas z VAG nie pokrywa się z czasem AC na PB ale wynika to tylko z tego że czasy idą LIVE i mają opóźnienie około 0,25ms .Cza z VAG jest jak najbardziej prawidłowy i tego się najlepiej trzymać. Przecież jak auto chodzi na LPG i ecu wydłuża czas wtrysku, bo np ubogo, to w vagu czas PB się zmieni np. z 3,75 na 4,3ms chyba że chodzi o kanał 110, bo tu chyba jest czas bez korekcji, ja sprawdzałem na kanale 2
uris Opublikowano 25 Października 2012 Opublikowano 25 Października 2012 Nie wiem jak na kanale 2 ale na kanale 110 czas wtrysku nie jest korygowany.
maxus24 Opublikowano 25 Października 2012 Autor Opublikowano 25 Października 2012 tak wiem dzisiejsze screeny z staga sa tylko przykladowe bede wszystko robil na nowo jak juz to ogarne -edekxp dzis wlasnie wlaczylem autoadaptacje co widac na ostatnim screenie gdzie niema mapy benzyny bo po wlaczeniu autoadaptacji ja skasowalo czyli dla przykladu z ponizszego screena w vagu mam czas 3,74 ms a w stagu 4,1ms i 4,2 ms czyli musze mnoznikiem tak zrobic w stagu aby zamiast 4,1/4,2 ms tez bylo 3,7 ms w tabelce czasu benzyny? <br /><br />
uris Opublikowano 25 Października 2012 Opublikowano 25 Października 2012 Tak musi byc 3.7ms to jest rzeczywisty czas ,sam stag opoznia troche te czasy ale to jest chyba oczywiste . Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
maxus24 Opublikowano 25 Października 2012 Autor Opublikowano 25 Października 2012 a ja myslalem ze w stagu nieda sie w AC gas synchro zmieniac czasu benzyny myslalem ze tylko gazu sie tam zmienia
edekxp Opublikowano 26 Października 2012 Opublikowano 26 Października 2012 a ja myslalem ze w stagu nieda sie w AC gas synchro zmieniac czasu benzyny myslalem ze tylko gazu sie tam zmienia No przecież zmieniasz mnożnik LPG, a obserwujesz czas PB dzis wlasnie wlaczylem autoadaptacje co widac na ostatnim screenie gdzie niema mapy benzyny bo po wlaczeniu autoadaptacji ja skasowalo To teraz zbierz obie mapy na drodze przy pomocy asystenta
maxus24 Opublikowano 26 Października 2012 Autor Opublikowano 26 Października 2012 a co sadzicie o sterowniku lpgtech, podobno to jest o wiele prostsze w stojeniu ?
edekxp Opublikowano 26 Października 2012 Opublikowano 26 Października 2012 a co sadzicie o sterowniku lpgtech, podobno to jest o wiele prostsze w stojeniu ? Przecież stag jest bardzo prosty, ja zmieniłem z elpigaz właśnie na staga i sobie chwalę Kolego podjedź do kogoś co trochę to ogarnia lub do dobrego gazownika i niech Ci ustawią
maxus24 Opublikowano 26 Października 2012 Autor Opublikowano 26 Października 2012 a moze ktos cos powiedziec o instalacji vialle (LPDI ,LPFI ,LPI) moze ma ktos z naszego forum ?
uris Opublikowano 26 Października 2012 Opublikowano 26 Października 2012 Tak to prawda lpgtech jest łatwiejszy w ustawieniu od STAG-a
maxus24 Opublikowano 26 Października 2012 Autor Opublikowano 26 Października 2012 tak sie zastanawiam czy wymienic na tech ? podobno staga 300 isa2 juz niebeda aktualizowac czy cos a tech sie rozwija dalej
waskivw Opublikowano 26 Października 2012 Opublikowano 26 Października 2012 Tak Tech się rozwija i w razie problemów dzwonisz do gości i pomagają , nie olewają klientów. Właśnie montuje Tech 318 do mojej S4.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się